3000obr/min przy 100km/h ?! |
Autor |
Wiadomość |
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 14-03-2005, 20:18 3000obr/min przy 100km/h ?!
|
|
|
Witam. czy w waszych autach tez na 5 biegu przy 100km/h obroty dochodza do 3000tys? zaznaczam ze czy jade sam czy w trzy osoby tyle samo mam obrotow przy tej predkosci. w brata Astrze silnik 1.4 przy tej predkosci ma 2500tys. wydaje mi sie ze przez to ze potrzebuje auto wiekszych obrotow zwieksza sie jego apetyt na paliwo. wczoraj wyliczylem ze spalilo mi na 100km/7l przy spokojnej jezdzie do 100km/h to chyba troche duzo? |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-03-2005, 20:27
|
|
|
Ja w swojej Temperce mam tak samo ,3000 obrotów prędkość 100 km.Sam już się kiedyś nad tym zastanawiałem jadąc Audikiem kolegi ,u niego przy predkości 100 na godzine obroty ma 2800.Chyba to zależy od przełożenia w skrzyni biegów . |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 14-03-2005, 20:30
|
|
|
aha wiec to chyba normalne ze mam takie obroty:) zatem delikatna jazda uchroni przed przepałami:) |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-03-2005, 20:34
|
|
|
Masz ok, tez mam okolo 3tys. przy 100km/h
Tak nawiasem mowiac 1.6 maja najwiekszy moment obrotowy przy 2900obr. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-03-2005, 20:36
|
|
|
Te 3 tyś. obrotów to znowu nie ma tak dużo
Miszko jestem tego samego zdania ,w granicach 2800 -2900 auto przyspiesza najlepiej |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-03-2005, 20:36
|
|
|
A ja kręce na zołte pole wtedy mam odejscie |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-03-2005, 20:40
|
|
|
Robert poważnie ?? ja jeszcze nigdy nie kręciłem (silnika ) tak mocno |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 14-03-2005, 20:40
|
|
|
2500obr mam przy 70km/h a koles w astrze 1.6 ma przy tych obrotach 90km/h i zuzycie paliwa 5.5 l/100km i zazdroszcze mu;) ale mam za to wiecej miejsca w autku:) nie obijam sie łokciem o pasarzera;) tak jak u niego. |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-03-2005, 20:41
|
|
|
Czyli coś za coś |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-03-2005, 21:16
|
|
|
Ja jak go solidnie przeciągne to zawsze na żółte wchodzi na obrotku,ale teraz mam obrot i widze .Zółte pole osiąga szybko .Kto wie jak go kręciłem bez obrotka jakie były obroty Na zółte spokojnie mozna dochodzić .Ja dusze solidnie na gaz I wiele aut ma kłopot heh |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-03-2005, 13:19
|
|
|
Akurat mam Astrę 1.4 i 100 km/h ma przy ok 3000 obr (V bieg). Np C5 diesel ma niecałe 2400 przy 110km/h.
Auto ma takie obroty przy ok 90-100km/h przy jakich ma najwyższy moment obrotowy. Wtedy ma optymalną moc i najmniej pali. Jeśli nasze auta mają największy moment przy 2700-3000 to wtedy najmniej palą, a gdybyś dał dłuższą skrzynie to i obroty przy danej prędkości byłyby mniejsze. Wtedy silnik przacowałby na obrotach za niskich i sam podawałby sobie większą dawke paliwa. Oczywiście przy tych "dobrych" obrotach wzrośnie prędkość do np 110-120, ale potrzeba dużo więcej siły (paliwa) żeby auto tak rozbujać i utrzymac taką prędkość. To tak jakby próbować przyspieszać na największej przyrzutce w rowerze...
Drobne modyfikacje mogą coś poprawić. Np ja w 1.6 ma dłuższe przełożenia III i IV biegu w swoim aucie. Tak jest fabrycznie i jest to inna skrzynia niż większość 1.6. |
|
|
|
|
vonwerner
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sty 2005 Posty: 125 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-03-2005, 13:39
|
|
|
3000 / 100 km jest ok przy normalnej jeździe wychodzi mi 8.2 litra gazu.... ale to jest wysoko obrotowy silnik więc czego można chcieć ... wszystko ok |
_________________ "tempromani wszystkich krajów łączcie sie"
Tempra 95 1.6 gaźnik + LPG LOVATO
(ze stadniny MSWiA) 217.897km + Mercedes 200E LPG
Motto:
"masz taki samochód na jaki zasługujesz"
tel. 887500219 |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 15-03-2005, 13:40
|
|
|
dzieki za info:) teraz ju wiem wiecej |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-03-2005, 13:52
|
|
|
Jeśli masz OHC to masz silnik niskoobrotowy. Tylko 16V lubia sie kręcić i mają największy moment na wysokich obrotach. Silniki 1.6 w T/T właśnie należą do niskoobrotowych i najlepiej "ciągną" juz od 2500. Jeździłem wieloma autami ale Tipo jako jedno z niewielu właśnie najlepiej idzie przy niskich obrotach a nie przy wysokich. Właśnie dlatego te silniki są tak długowieczne!! |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 15-03-2005, 13:58
|
|
|
tak mam z jednym walkiem rozrzadu OHC zatem jak jezdze miedzy 80-100km/h na V to jest wowczas najmniejsze spalanie? moj silnik to 160A1.046 |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 15-03-2005, 14:04
|
|
|
Tipolki lubia w ogole wyzsze obroty....Tak juz u nich jest i mnie to cieszy....maja zryw...Kumpel kiedys sie przejechal moim i dziwil sie skad u niego taka mioc,ze rwie dobrze:D On ma astre 1.4,przy moim moze popierdziec I wlasnie za to Tipo poklony wale,ja sobie jezdze tak kolo 80-10 km/h...delikatnie,jak ktos mi wyskoczy to sie wlacza,hehe |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-03-2005, 14:55
|
|
|
Tomciu, nie myl 8V i 16V bo to zupełnie inne silniki z całkowicie inna charakterystyką i nie porównuj 1.4 z 2.0 bo to zupełnie inne zakresy mocy!
16V ma zawsze więcej mocy niż odpowiednik pojemności ale 8V. Minusem jest niższa trwałość silnika jako, że sa bardziej wysilone i pracują na wyższych obrotach.
Masz ponad 2x więcej mocy niż silnik 1.4 więc nie ma się co dziwić że się kolega zdziwił. |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 15-03-2005, 15:09
|
|
|
Cytat: | Masz ponad 2x więcej mocy niż silnik 1.4 więc nie ma się co dziwić że się kolega zdziwił. |
Ja też bym się zdziwił, jeśli przesiadłbym się z Opla na Fiata. Obojętnie jakie silniki. |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 15-03-2005, 15:52
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Tomciu, nie myl 8V i 16V bo to zupełnie inne silniki z całkowicie inna charakterystyką i nie porównuj 1.4 z 2.0 bo to zupełnie inne zakresy mocy!
16V ma zawsze więcej mocy niż odpowiednik pojemności ale 8V. Minusem jest niższa trwałość silnika jako, że sa bardziej wysilone i pracują na wyższych obrotach.
Masz ponad 2x więcej mocy niż silnik 1.4 więc nie ma się co dziwić że się kolega zdziwił. |
Tylko, ze ja mam jak narazie 1.6, a dwulitrowke chce sobie sprawic, wiec nie mam duzo wiecej mocy niz kolega...A z tego co wiem to owolnie nasze fiaty wola wyzsze obrotyu w porownaniu do aut innych marek....Fakt,wiaze sie to z wiekszym spalaniem i barziej ryczacym silnikiem...ale to wszystko kwestia gustu i przyzwyczajenia...mi to tam odpowiada:) |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-03-2005, 16:29
|
|
|
Ja twierdze że dużo aut niemieckich jest mułowata np.: ople wszystkie!!,golfy poza 6cylindrowym co pali jak star,ogólnie są do niczego zero ducha i gniją!! strasznie Ople gniją jak żuki !! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-03-2005, 16:38
|
|
|
tempra-grafitmetalic napisał/a: | i gniją!! strasznie Ople gniją jak żuki !! |
Muszą być straty ,bo by produkcja nie miała prawa bytu |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2005, 01:52
|
|
|
Ja mam 1.6 8V na gazniku i uwazam ze jest to naprawde elastyczny silnik.
Na V biegu potrafi sobie jechac 40-50km/h dasz gazu i rozpedza sie bez problemow.
Ja jak chce jezdzic ekonomicznie to krece do max 3tys. Gdy jezdze "normlanie to 3-4tys. W sumie rzadko krece ja do 5-5,5tys. chociaz na zlocie jak sie scigalismy to wpierw rozkrecilem ja do 3tys i z takiej wartosci krecilem do 5,5-6tys / zmiana biegu.
Na LPG nie czuje takiej "dziury", ale na benzynie to dopiero takiego "wyraznego" kopa ten silnik dostaje od 2700 obortow i ciagnie juz do konca. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Nazir
Wiek: 49 Dołączył: 12 Mar 2005 Posty: 36 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 16-03-2005, 12:52
|
|
|
Ja przy 100 km/h mam 2700 obrotów-dzisiaj sprawdzałem - i myślę że to dobrze (ekonomika) , poza tym piąty bieg na wyprzedzanie? i tak zazwyczaj redukuje się na niższy. Tempra 1,6 i.e. + LPG BRC. Pozdrawiam "forumowiczów". |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-03-2005, 14:28
|
|
|
Wy naprawdę rzadko kręcicie silniki do granic wytrzymałości..? Aż nie chce mi się wierzyć... |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2005, 14:52
|
|
|
Jacacenty napisał/a: | Wy naprawdę rzadko kręcicie silniki do granic wytrzymałości..? Aż nie chce mi się wierzyć... |
Jakoś nie ma takiej potrzeby |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
|