ekonomizer |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-08-2008, 09:37
|
|
|
rolandz, Ekonomizer i ekonomiczna jazda? Nie dość, że będziesz musiał odwracać wzrok od kierownicy, to w sumie jeszcze mało Ci to da. Średnio te odczyty mają się do rzeczywistego spalania...jaki jest rocznik Twojego 1.4? Ja przy 1.4 z '93 mam palenie 7 na 100 wiec różnica niewielka. Musiał byś jeździć "na emeryta" żeby zejść niżej. |
_________________
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 28-10-2008, 19:11
|
|
|
U mnie dzis sie pojawił ten właśnie problem, ale od razu wiedziałem o co kaman. I tu pytanie do kolegi Sapphiron -a czy pamieta jaką srednice maja te wężyki? Zauważyłem również że po odłączeniu wężyka od digiplex-a spadają obroty i zaczyna sie żarzyć kontrolka od ładowania. Yhy i jeszcze jedno pytanie: w którym miejscu dokładnie macie wskazówkę na rozgrzanym silniku? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 28-10-2008, 19:14
|
|
|
tipacz, nie jestem pewien ale chyba srednica wew. tych wezyków to ok. 5mm |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 28-10-2008, 19:15
|
|
|
egon., dzieki ale jeszcze poczekam na wypowiedz innych |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-10-2008, 15:56
|
|
|
ja niedawno kupiłem nowe 4mm średnica wew. ale jest jeszcze jeden kapke grubszy od kolektora do serwa nie jestem pewien jaka ma średnice wygląda na oko że kolo 6mm ale końcówki mają większa średnice bo kolo 10mm może to jakiś wynalazek albo ja czegoś nie wiem U mnie to wygląda tak ze na tym grubszym mam trójnik z 10mm na 5mm |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-10-2008, 23:16
|
|
|
co do skutecznosci ekonomizera... mi sie przydaje.
Np. Czas jakis temu zaniepokoilo mnie ze swieci mi sie power przy predkosciach ok. 110 km/h.
Filterek wyciagnalem przemylem, tone brudu wyciagnalem i... power zaswieca sie w granicach 130km/h. Oczywiscie moje gapiostwo ze mialem troszke zapchany filtr, ale przez to urzadzenie np. wiedzialem ze cos jest nie halo .
Pozatym uczy tez jak jezdzic w miare ekonomicznie- bardziej niz gdyby go nie bylo.
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-10-2008, 23:52
|
|
|
Ja bez ekonomizera wiem jak już jeździć ekonomicznie dzięki lagunie II ojca Tak więc nie zamulam silnika na wysokim biegu tylko wolę dać niższy - ma więcej obrotów szybciej się zbierze w razie czego, silnik nie będzie zamulony a spalanie małe. No chyba że się na tym niższym biegu będzie deeptać:] |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-10-2008, 00:11
|
|
|
LUCIACIA,
Kod: | Prowadząc samochód należy utrzymywać silnik w tzw. ekonomicznym zakresie obrotów a wiec najczęściej pomiędzy 1500 a 2500 obr/min. |
źródło http://www.eioba.pl/a78646/ecodriving
** Dodano: 31-10-2008, 00:14 **
a zasada jazdy oszczędnej a właściwie jedna z zasad to jazda na jak najwyższym biegu przy jak najniższej prędkości obrotowej silnika. nijak ma się to do Twojego stwierdzenia... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-10-2008, 00:31
|
|
|
LUCIACIA napisał/a: | Ja bez ekonomizera wiem jak już jeździć ekonomicznie dzięki lagunie II ojca Tak więc nie zamulam silnika na wysokim biegu tylko wolę dać niższy - ma więcej obrotów szybciej się zbierze w razie czego, silnik nie będzie zamulony a spalanie małe. No chyba że się na tym niższym biegu będzie deeptać:] |
Wiesz- kazdy wie jak jezdzić oszczednie . Kazdy w praktyce wie ze najlepiej jezdzic wtedy kiedy auto ma optymalny moment obrotowy, kazdy wie zeby nie wrzucac na luz jak dojezdzasz do swiatel, zeby nie deptac bez potrzeby pedalu w podloge, etc . Ale czasami zapomina sie o tym.. i wtedy zapala sie czerwona lampka ktora mowi- "zwolnij".. I np. ta lampka bardziej dziala na mnie anizeli chwilwe wskazania komputera pokladowego w ojca skodzie, np. "30 l/100 km/h" . Jest widoczna ot.
Ktoś kiedyś mówił mi ze zapala sie jak auto spala ok. 10 litrow.. nie wiem ile jest w tym prawdy.
Jazde na jak najwyzszym biegu mozna najlatwiej pokazac na przykladzie rowerzysty. Wrzuc najwyzszy bieg i probuj tak jechac. Szybko sie zmeczysz .
Z tym 1500- 2500 to lekka przesada .
pzdr.
** Dodano: 31-10-2008, 00:35 **
A swoja droga to ten artykul jest kiepski .
po pierwsze- jazda z obrotami rzedu 1500 zniszczy silnik.
po drugie- dlaczego nie napisali nic o cisnieniu w oponach, ktore moze znaczaco podniesc cisnienie.
trzecie- jak juz oszczedzac to pozbyc sie zbednej elektroniki- wylaczyc radia, dmuchawe.
cztery- szyby pozamykac..
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 31-10-2008, 01:08
|
|
|
konikks napisał/a: | a zasada jazdy oszczędnej a właściwie jedna z zasad to jazda na jak najwyższym biegu przy jak najniższej prędkości obrotowej silnika. nijak ma się to do Twojego stwierdzenia... |
jednak tak nie jest ... tzn. z moich obserwacji na przykladzie diesla - Jazda z daną prędkością na 4 biegu 2000 obr/min spalanie identyczne jak jazda z ta samą prędkością na 5 biegu. Z tym że na 5 1200 obrotów i silnik nie ma "zrywu" więc trzeba dłużej deptać żeby przyspieszyć niż na biegu 4 z wyższym momentem. Mniejsze spalanie wyjdzie na 4 biegu i silnik nie bedzie zamulony. Oczywiście wszystko ma swoje granice. I trzeba utrzymywać stałą prędkość |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 01-11-2008, 18:35
|
|
|
Gdyby ktos nie wiedział jakie są średnice wężyków to informuje że wężyk idący do digiplexa ma średnice wew. 4mm a drugi wężyk idący pod obudowe filtra powietrza ma 8mm średnicy wewmętrznej. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-11-2008, 19:06
|
|
|
Kamitchi napisał/a: | dlaczego nie napisali nic o cisnieniu w oponach, ktore moze znaczaco podniesc cisnienie. | czyli?
Mi podnosi cisnienie jego brak w kolach, a mam pecha do przebic.
konikks napisał/a: | Prowadząc samochód należy utrzymywać silnik w tzw. ekonomicznym zakresie obrotów a wiec najczęściej pomiędzy 1500 a 2500 obr/min. | Taaaa, tylko należy jeszcze dodać, że taka prędkość obrotowa jest ok ale tylko przy jeździe ze stałą prędkością. Kiedy przyspieszamy to zakres obrotów powinien oscylować pomiędzy 2500 a 3000 obr/min. Wtedy mamy do czynienia z ekonomicznym stylem jazdy, nie męczymy silnika i nie jesteśmy przeszkodą dla jadących za nami pojazdów. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Machello
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 18 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-06-2009, 13:35
|
|
|
Witam!
Przepraszam że odgrzebuje stary temat ale nie będe zakładał nowego. Moje pytanie: czy kontrolka power powinna sie swiecic przy chamowaniu biegami?? Autko to Tempra 2.0 8V DGT.
Pozdrawiam |
_________________ TEMPRA 2.0 i.e.+STAG 4 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-06-2009, 14:27
|
|
|
Machello, przy hamowaniu poziom powinien spadać na niski, a nie jeszcze się świecić. W ekonomirerze analogowym spada poniżej połowy. |
_________________
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-06-2009, 17:03
|
|
|
Machello napisał/a: | Witam!
Przepraszam że odgrzebuje stary temat ale nie będe zakładał nowego. Moje pytanie: czy kontrolka power powinna sie swiecic przy chamowaniu biegami?? Autko to Tempra 2.0 8V DGT.
Pozdrawiam |
nie powinna |
|
|
|
|
Machello
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 18 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-06-2009, 18:11
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi. Czyli jeszcze mam duzo roboty przy silniku |
_________________ TEMPRA 2.0 i.e.+STAG 4 |
|
|
|
|
|