Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ekonomizer
Autor Wiadomość
sivo 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 113
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-12-2007, 20:12   ekonomizer

Witam, mam w swoim Tipo coś co sie nazywa ekonomizerem... na razie wyczytałem, że to niby pokazuje "ekonomiczność jazdy" i że wskazówka powinna być przed połową... ale co ponad to? ;) Na jakiej zasadzie to działa? Pokazuje chwilowe spalanie czy jak?
_________________
http://INDIANIE.net & http://MENELE.net
     Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-12-2007, 22:49   

sivo napisał/a:
Pokazuje chwilowe spalanie czy jak?
niby tak chociaż jest niedokładne. Działa na zasadzie podciśnienia z silnika. Im wyższe - (im mocniej przewód zasysa) tym skala bardziej się wychyla i odwrotnie. Jak hamujesz biegami to też spada.
_________________
     Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 24-12-2007, 08:00   

sivo,

Gdyby Ci wskazówka na rozgrzanym silniku na luzie pokazywała ponad połowe to sprawdź pierwsze połączenie wężyków bo lubi tam popuścić i są błędne odczyty.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-12-2007, 09:51   

A jesli ktos ma digitala :?: :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 25-12-2007, 09:56   

Cytat:
A jesli ktos ma digitala


To w tym przypadku nie pomogę bo się na tym dziadostwie nie znam.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 25-12-2007, 12:06   

egon11 napisał/a:
A jesli ktos ma digitala :?: :roll:

jak pali ci się zielona lampka to jest ok ,ale lak zapali ci się pomarańczowa to znaczy że wir w baku sie zaczyna :badgrin: :lalala:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 25-12-2007, 14:17   

grabarz napisał/a:
ale lak zapali ci się pomarańczowa to znaczy że wir w baku sie zaczyna



Dlatego najlepszym wyjściem jest odłączenie pomaranczowej kontrolki :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 25-12-2007, 15:39   

ubek napisał/a:
Dlatego najlepszym wyjściem jest odłączenie pomaranczowej kontrolki :D

mniej stresuje haha
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-12-2007, 21:28   

grabarz napisał/a:
mniej stresuje

Napewno mniej. Bo jakbym miał jezdzic zeby nie dopuszczac do zapalenia tej kontrolki to powyzej 2500rpm ani rusz :sciana:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-02-2008, 19:40   

dobra odświeżam temat...

odkąd miałem Niuńkę to przy normalnej jeździe zapalała mi się kontrolka pomarańczowa gdzieś przy 3400-3500 rpm... dzisiaj coś zaczął mi wariować ekonomizer i pomarańczowa kontrolka zapala się gdzieś przy 2500-2600rpm...

co się mogło stać? macie jakieś diagnozy co się mogło stać?
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-02-2008, 20:39   

Sprawdź wężyki i łączenia w komorze silnika, możliwe że gdzieś łąpie lewe powietrze :/
Na foto pokazane jest jak sprawa wygląda u mnie, wężyk ze strzałką idzie do ekonomizera
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 08-02-2008, 22:17   

Sapphiron napisał/a:
zaczął mi wariować ekonomizer i pomarańczowa kontrolka zapala się gdzieś przy 2500-2600rpm...

Mi przy tych obrotach zapala sie odkąd pamietam :-k :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-02-2008, 12:02   

no i zrobione...

wymieniłem na porządne wężyki zbrojone z oplotem zewnętrznym, zacisnąłem opaskami i śmiga jak ta lala... lampka pomarańczowa zapala się przy 3500 rpm czyli tak jak wcześniej :D taka pierdoła a tyle kłopotu...

tak wyglądał jeden z wężyków:

sparciały tak że się w ręce rozsypywał... reszta to samo...

a tak wygląda to teraz:



szkoda że to nie ja zakładałem ten temat bo bym dał koledze Kajlonowi dużą pochwałę bo chłopak ogromnie zasłużył swoim zaangażowaniem i chęcią pomocy
:prayer:
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 11-02-2008, 12:09   

Kurde ja mam tylko jeden wezyk idący od Digiplexa do.... tu za aku do takiego czegos
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-02-2008, 12:12   

ten co masz u siebie to jest ten dolny u mnie... ja mam zrobiony trójnik: na digiplex, do tego czegoś przy aku i do dolotu... i tyle :D

starałem się to porządnie zrobić więc może potrzyma trochę ^^
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 11-02-2008, 12:15   

Sapphiron napisał/a:
i do dolotu.

no ja ma tylko do aku, a do dolotu nie :roll: moze tu tkwi problem :?: :-k

** Dodano: 11-02-2008, 15:26 **
Tez własnie zmieniłem wezyk i du.. :sciana:
Zauwazyłem jednak ze na sciągnietym wezyku (całkiem) niema wogóle róznicy silnik i ekonomizer działają tak samo jak kiedy wezyk jest załozony :roll:
Pojecia niemam oco tu chodzi :?

** Dodano: 11-02-2008, 18:04 **
Wezyki porobione :D ekonomizer przełącza sie przy ok. 3200rpm :D
Sapphiron, dzieki :supz:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2008, 19:52   

Cieszę się że mogłem pomóc :) 8)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 16-03-2008, 01:21   

Dobra dobra, a odkryłes,czemu nie było różnicy?
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-03-2008, 09:26   

bo brało trefne powietrze i nie było podciśnienia prawidłowego?
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 16-03-2008, 16:43   

Tak może być....

Macie jakąś wiedzę przy jakiej wartości podciśnienia powinno się na power zapalić? Może być walnięty ten czujnik?
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-05-2008, 07:21   

dcfan, ja nie mam zielonego pojęcia jaka wartośc podciśnienia będzie kiedy się power zapali... i jakoś wątpie żęby ktokolwiek to sprawdzał, bo jak wszystko jest podłączone to powinno śmigać, tak jak w przypadku egona było...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
rolandz 
witamy nowego


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-07-2008, 12:52   

A ja mam pytanie dot. tej małej puszki przy sterowniku. Co ona robi? A pytam bo ostatnio u mnie dostała nóg i poszła sobie nie wiadomo gdzie. Chciałbym uzupełnić braki. Pytanie skąd to wziąć...
TIA
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 28-07-2008, 15:09   

rolandz, kolego ale sprecyzuj swoją wypowiedź, bo nie mam pojecia o którą puszke Ci chodzi i gdzie sie ona znajduje
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-07-2008, 15:18   

rolandz, odkupić używkę będzie najprościej. Ta puszka "filtruje" podciśnienie idące do Digiplexa, żeby nie durniał jak dostanie raz wysokie, a raz niskie podciśnienie. Dlatego jest wpięta bezpośrednio przed Digiplexem, a nie jeszcze przed rozejściem na ekonomizer i Digi. Jeżeli nie masz problemów z pracą silnika, to możesz tą puszkę na próbę wsadzić. Ja jak kupiłem Tipo, to puszka i wszystkie rurki były niby elegancko podłączone, a gdzieś tam z tyłu nie i podciśnienie wcale nie szło, a samochód działał bez problemu.

** Dodano: 29-07-2008, 00:57 **
tipacz, o filtr przed Digiplexem zapewne ;D
_________________
     Moneta
 
rolandz 
witamy nowego


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-08-2008, 12:55   

No właśnie mi samochód chodzi. Ale wydaje mi się, że czasami się przymuli (po chwili wraca do normy) ale to może być wiele innych rzeczy...

No i życzyłbym sobie, żeby mniej spalał, ale to też może być pobożne życzenie - w sumie jest w granicach 8l/100 w mieście i w korkach. Staram się jeździć ekonomicznie, ale bez tego ustrojstwa (mówię o ekonomizerze) to trochę utrudnione.

Chyba w najbliższym czasie przejadę się na jakiś szrocik celem nabycia zamiennika zguby...

Pozdrawiam,
Roland
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load