ekonomizer |
Autor |
Wiadomość |
sivo
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 113 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-12-2007, 20:12 ekonomizer
|
|
|
Witam, mam w swoim Tipo coś co sie nazywa ekonomizerem... na razie wyczytałem, że to niby pokazuje "ekonomiczność jazdy" i że wskazówka powinna być przed połową... ale co ponad to? Na jakiej zasadzie to działa? Pokazuje chwilowe spalanie czy jak? |
_________________ http://INDIANIE.net & http://MENELE.net |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-12-2007, 22:49
|
|
|
sivo napisał/a: | Pokazuje chwilowe spalanie czy jak? | niby tak chociaż jest niedokładne. Działa na zasadzie podciśnienia z silnika. Im wyższe - (im mocniej przewód zasysa) tym skala bardziej się wychyla i odwrotnie. Jak hamujesz biegami to też spada. |
_________________
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 24-12-2007, 08:00
|
|
|
sivo,
Gdyby Ci wskazówka na rozgrzanym silniku na luzie pokazywała ponad połowe to sprawdź pierwsze połączenie wężyków bo lubi tam popuścić i są błędne odczyty. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-12-2007, 09:51
|
|
|
A jesli ktos ma digitala |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 25-12-2007, 09:56
|
|
|
Cytat: | A jesli ktos ma digitala |
To w tym przypadku nie pomogę bo się na tym dziadostwie nie znam. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 25-12-2007, 12:06
|
|
|
egon11 napisał/a: | A jesli ktos ma digitala |
jak pali ci się zielona lampka to jest ok ,ale lak zapali ci się pomarańczowa to znaczy że wir w baku sie zaczyna |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 25-12-2007, 14:17
|
|
|
grabarz napisał/a: | ale lak zapali ci się pomarańczowa to znaczy że wir w baku sie zaczyna |
Dlatego najlepszym wyjściem jest odłączenie pomaranczowej kontrolki |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 25-12-2007, 15:39
|
|
|
ubek napisał/a: | Dlatego najlepszym wyjściem jest odłączenie pomaranczowej kontrolki |
mniej stresuje |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-12-2007, 21:28
|
|
|
grabarz napisał/a: | mniej stresuje |
Napewno mniej. Bo jakbym miał jezdzic zeby nie dopuszczac do zapalenia tej kontrolki to powyzej 2500rpm ani rusz |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 19:40
|
|
|
dobra odświeżam temat...
odkąd miałem Niuńkę to przy normalnej jeździe zapalała mi się kontrolka pomarańczowa gdzieś przy 3400-3500 rpm... dzisiaj coś zaczął mi wariować ekonomizer i pomarańczowa kontrolka zapala się gdzieś przy 2500-2600rpm...
co się mogło stać? macie jakieś diagnozy co się mogło stać? |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 20:39
|
|
|
Sprawdź wężyki i łączenia w komorze silnika, możliwe że gdzieś łąpie lewe powietrze :/
Na foto pokazane jest jak sprawa wygląda u mnie, wężyk ze strzałką idzie do ekonomizera |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 08-02-2008, 22:17
|
|
|
Sapphiron napisał/a: | zaczął mi wariować ekonomizer i pomarańczowa kontrolka zapala się gdzieś przy 2500-2600rpm... |
Mi przy tych obrotach zapala sie odkąd pamietam |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 11-02-2008, 12:09
|
|
|
Kurde ja mam tylko jeden wezyk idący od Digiplexa do.... tu za aku do takiego czegos |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 11-02-2008, 12:15
|
|
|
Sapphiron napisał/a: | i do dolotu. |
no ja ma tylko do aku, a do dolotu nie moze tu tkwi problem
** Dodano: 11-02-2008, 15:26 **
Tez własnie zmieniłem wezyk i du..
Zauwazyłem jednak ze na sciągnietym wezyku (całkiem) niema wogóle róznicy silnik i ekonomizer działają tak samo jak kiedy wezyk jest załozony
Pojecia niemam oco tu chodzi
** Dodano: 11-02-2008, 18:04 **
Wezyki porobione ekonomizer przełącza sie przy ok. 3200rpm
Sapphiron, dzieki |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-02-2008, 19:52
|
|
|
Cieszę się że mogłem pomóc |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 01:21
|
|
|
Dobra dobra, a odkryłes,czemu nie było różnicy? |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 09:26
|
|
|
bo brało trefne powietrze i nie było podciśnienia prawidłowego? |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 16:43
|
|
|
Tak może być....
Macie jakąś wiedzę przy jakiej wartości podciśnienia powinno się na power zapalić? Może być walnięty ten czujnik? |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-05-2008, 07:21
|
|
|
dcfan, ja nie mam zielonego pojęcia jaka wartośc podciśnienia będzie kiedy się power zapali... i jakoś wątpie żęby ktokolwiek to sprawdzał, bo jak wszystko jest podłączone to powinno śmigać, tak jak w przypadku egona było... |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
rolandz
witamy nowego
Dołączył: 28 Lip 2008 Posty: 2 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-07-2008, 12:52
|
|
|
A ja mam pytanie dot. tej małej puszki przy sterowniku. Co ona robi? A pytam bo ostatnio u mnie dostała nóg i poszła sobie nie wiadomo gdzie. Chciałbym uzupełnić braki. Pytanie skąd to wziąć...
TIA |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 28-07-2008, 15:09
|
|
|
rolandz, kolego ale sprecyzuj swoją wypowiedź, bo nie mam pojecia o którą puszke Ci chodzi i gdzie sie ona znajduje |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-07-2008, 15:18
|
|
|
rolandz, odkupić używkę będzie najprościej. Ta puszka "filtruje" podciśnienie idące do Digiplexa, żeby nie durniał jak dostanie raz wysokie, a raz niskie podciśnienie. Dlatego jest wpięta bezpośrednio przed Digiplexem, a nie jeszcze przed rozejściem na ekonomizer i Digi. Jeżeli nie masz problemów z pracą silnika, to możesz tą puszkę na próbę wsadzić. Ja jak kupiłem Tipo, to puszka i wszystkie rurki były niby elegancko podłączone, a gdzieś tam z tyłu nie i podciśnienie wcale nie szło, a samochód działał bez problemu.
** Dodano: 29-07-2008, 00:57 **
tipacz, o filtr przed Digiplexem zapewne |
_________________
|
|
|
|
|
rolandz
witamy nowego
Dołączył: 28 Lip 2008 Posty: 2 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-08-2008, 12:55
|
|
|
No właśnie mi samochód chodzi. Ale wydaje mi się, że czasami się przymuli (po chwili wraca do normy) ale to może być wiele innych rzeczy...
No i życzyłbym sobie, żeby mniej spalał, ale to też może być pobożne życzenie - w sumie jest w granicach 8l/100 w mieście i w korkach. Staram się jeździć ekonomicznie, ale bez tego ustrojstwa (mówię o ekonomizerze) to trochę utrudnione.
Chyba w najbliższym czasie przejadę się na jakiś szrocik celem nabycia zamiennika zguby...
Pozdrawiam,
Roland |
|
|
|
|
|