|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jaki silnik do tipo? |
Autor |
Wiadomość |
nwd
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 17 Skąd: b-stok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 21-02-2007, 20:40 Jaki silnik do tipo?
|
|
|
Witam, jestem tu nowy. Od pewnego czasu chodzi mi po głowie myśl, żeby sprzedać/zamienić moją fieste na tipo, bo tempre ojciec ma . Jaki silnik polecacie ze względu na osiągi i ekonomike czy diesel 1,7 czy 1,9td? Chodzi o to by miał lekkiego "buta" ale nie psuł się co chwile i stosunkowo nie dużo palił. dzięki za odp |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-02-2007, 20:56
|
|
|
z tego co wiem, fiatowskie dieselki dosyć dobre sa (jak się dba, oczywiście)
a lepiej chyba wybrać 1,9 bo nie wiele więcej paliwa zuzyje niż 1,7 - a ten to chyba tylko do miasta się nadaje...
A jaką masz fiestę? ja miałem kiedyś 1,8 96' |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
piotrp
Wiek: 49 Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 41 Skąd: Manchester
Województwo: Other
|
Wysłany: 21-02-2007, 21:25
|
|
|
1.9 TD
MiKuS napisał/a: | (jak się dba, oczywiście) |
i ja tez potwietdze...
a co do ekonomiki to glownie zalezy to od nogi a fiatowski diesel jest szczegolnie wrazliwy na zbyt ciezkie buty... |
_________________ Tempra 2.0 8V SW |
|
|
|
|
nwd
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 17 Skąd: b-stok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 18:49
|
|
|
mam fieste 1,1i z 90 r ale zadbana i 130000km przebiegu. najgorsze, że ciężko znaleźć tipo z silnikiem 1,9td juz łatwiej 1,7 ale też kłopot. ile ok pali 1,7 i ile ma koni? właściwie większość trasy robie po mieście tak ok 80% i to krótkie trasy, że moja fiesta (z automatycznym ssaniem) dużo pali. Chodzi mi o auto które w mieście na krótkich odcinkach pali nie dużo i pomyślałem o tipo diesel (bo i ładne i dużo miejsca). Opiszcie mi jak możecie wszystko o dieslach fiata jakie przyspieszenie, spalanie, konie, moment itp. Mało jest o tipo i temprze w internecie na polskich stronach a tym bardziej o dieslach. Pozdrawiam i dziękuję. |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 20:17
|
|
|
Patrzac w dane z ksiażeczki to :
silnik.....................1697.............................1929 .......................................1929TD
V max...................150 km/h.......................160km/h..................................175 km/h
moc max...............58KM/4600 rpm..............65KM/ 4600 rpm.....................92KM/4100rpm
moment max..........98Nm/ 2900 rpm............119Nm/2000rpm...................186Nm/2400rpm
zuzycie paliwa:
miasto..................6.7..................................6.5..........................................6.2
90km/h.................4.9..................................4.9...........................................4.9
120km/h...............6.9..................................6.7..............................................6.6
Dane producenta, więc przy nastoletnich autach prawdy nie powiedza, ciekawe, to że 1,7 niby zuzywa wiecej paliwa od 1.9
a wg mnie to łatwiej kupić 1.9 TD niż 1.7.... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
nwd
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 17 Skąd: b-stok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 21:35
|
|
|
Dzięki za dane! Właśnie ciekawe ile one palą w rzeczywistości może ktoś z takim silnikiem się udzieli? Ja ogólnie patrząc tu na podlasiu jakoś spotykam w większości 1,4B a o 1,9td mało ogłoszeń widziałem. Osobiście 1,9TD byłby lepszy ale jeśli 1,7 mniej paliłby w mieście to wole oszczędniej |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 23:47
|
|
|
No wiec moge powiedziec ze jesli chodzi o wkaznik cena\jakosc czyli ile bierze zupki a jaki jest dynamiczny to 1.9 Tds bardzo fajny.U mnie to wyglada tak ze przy normalnej jezdzie (czyt. czasem sie przycisnie a czasem nie, zaleznie od nastroju kierowcy ) w miescie pali ok 7 litrow na 100 km, a jego osiagi sa w sam raz na miasto. |
|
|
|
|
oleklu
Wiek: 55 Dołączył: 23 Mar 2006 Posty: 22 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-03-2007, 21:52
|
|
|
moja tempra 19 td tak jak ty 80% po mieście 7/100 .na trasie jechałem ostatnio 2x po 1350 km srednia 6.2 przy 120/h |
_________________ pozdrawiam jacek |
|
|
|
|
zajączek
Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 10 Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-03-2007, 17:51
|
|
|
Wybrałbym raczej wolnossące 1,9.
Miałem taki motorek w Ritmo. Choć kupiony był jako TD.
Turbinę sprzedałem co zmniejszyło trochę koszt remontu kapitalnego.
Wymieniłem końcówki wtrysków (inne było też ciśnienie wtrysku) i przestawiono mi pompę w serwisie.
Bo nie popsuje się tylko to czego nie ma
No chyba że z miejsca kupi się dla pewności regenerowaną turbinę. |
|
|
|
|
SEBASTIAN TIPO
Dołączył: 19 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: RESKO
Województwo: Other
|
Wysłany: 22-05-2007, 17:52
|
|
|
1,9td jest bardzo zrywny nie bądziesz narzekał |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-05-2007, 06:46
|
|
|
Jeździłem i 1.9D i 1.9TD i powiem tyle że 1.9D to jest pojazd dla emerytów którzy jezdzą na działke warzywka podlać. Faktem autentycznym jest to ze 1.9D pali mniej od 1.7D ale nie ma sie temu co dziwić, słaby silnik żeby fure rozpędzić to musi się czymś posiłkować czyli np paliwem.
Sam własnie wczoraj zakończyłem przekładke silnika, zamieniłem D na TD. Co do awaryjności to powiem tyle że oba silniki do chwili obecnej kręciły się bez problemu. Wiadomo zmiana oleju co 7.5tyś. km, na zimnym silniku raczej spokojnie z gazem no i szczególnie wazne w przypadku TD to nie gaszenie silnika odrazu po ostrym butowaniu żeby turbina troche ostygła.
Zużycie paliwa to raczej spokojna sprawa w tym wypadku, to nie benzynka
________________________________________________________________________________
Małe porównanie :
1.Spalanie
1.9D potrafił spalić od 5.5-6.8l zależnie od jazdy czy to miasto czy trasa jakaś, tyle ze zupełnie sie to nie nadaje zeby jechać coś szybciej niż 110km/h bo po prostu zaczyna wyć
1.9TD ma mniejszą rozpiętość w góre za to udało mi sie nim mniej paliwka spalić i wychodzi mniej wiecej coś takiego 4.8-6.5l ale wiadomo że poniżej 5l to już naprawde delikatne sie obchodzenie z pedałem gazu i jazda po równym terenie.
2. Prowadzenie
1.9D niestety ale jest troche bardziej miekki od swojego mocniejszego brata ze wzgledu na różnice w amorkach, ale mój egzemplarz mial już wybitnie rozwalone zawieszenie wiec nie ma sie co dziwic ze sie prawie przewracał
1.9TD to zupełnie inna bajka, twarde zawieszonko, dobre trzymanie się drogi ze wzgledu na cieżki przód no i daje sie robic zakręty z dużą prędkością na tyle duża że przydałyby sie fotele z lepszym trzymaniem bocznym
3.
Wyposażenie i wnetrze
1.9D ma przewaznie tylko to co niezbędne czyli centralke, wspomaganie, i elektryczne szyby. Tapicerka dobrej jakości ale fotele ma standardowe czyli raczej słąbo trzymaja po zakrętach itp
1.9TD tu mamy już wiecej, czyli do tego co wyzej dochodzą elektryczne lusterka, deska rozdzielcza z full wypasem czyli obrotomierz, wskaźnik doładowania, ciśnienia oleju, electronik chck czyli taki smieszny komputerek. Do tego przeważnei siedzenia są w wersji grandturismo i o wiele lepiej są profilowane i wygodniejsze
Funkcjonalność użytkowa obu aut jest identyczna. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|