Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Na co zwrócić uwagę gdy chcemy kupić Tipo lub Temprę
Autor Wiadomość
mig 


Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 26
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-02-2007, 18:15   

Kupiłem samochód zanim dolaczylem do uzytkownikow tego forum. Rady zamieszczone tutaj pomoglyby mi uniknąć dodatkowych kosztów związanych z naprawą zawieszenia przedniego.
  
 
QRECIK69 
witamy nowego


Wiek: 42
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 2
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-02-2007, 20:54   

zwieszenie oki blacha oki to brac i nie wybrzydzac
_________________
temperówka 93
  
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2007, 21:41   

TEMPRAWG napisał/a:
trzeba poswiecic od 2 dni do tygodnia



a ja swoje kupiłem jak bułki w markecie :D rano pojechałem na giełde a wieczorem już podpisałem umowę. w sumie nie straciłem dużo, auto jeździ i nie narzekam. ale zdecydowanie nie polecam takiej metody!!! wiecie pierwsze auto, napaliłem się. fart że nie kupiłem badziewia...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
pabler 


Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 13
Skąd: śląsk
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-02-2007, 08:10   

tak jak wszyscy. Tylne nadkola i zawieszenie z przodu. ,mam tempre i wlasnie z tym jest problem
  
 
andrewpl 


Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 16
Skąd: londyn
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-03-2007, 06:24   

witam !!!

ja mialem naprawde farta !

kupilem w londynie od kolegi z pracy tempre która miala przejechane 35000 mil - tak na oko 56000 kilometrów i jedyna rzeczxktóra wymienilem do tej pory to skrzynia biegów a tak poza tym cala elektryka dziala, lusterka, szyby, szyberdach - miodzio ! a to jeszcze wersja w turbodieslu ;)
_________________
andrewpl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2007, 20:02   

andrewpl napisał/a:
kupilem w londynie od kolegi z pracy tempre która miala przejechane 35000 mil - tak na oko 56000 kilometrów i jedyna rzeczxktóra wymienilem do tej pory to skrzynia biegów a tak poza tym cala elektryka dziala, lusterka, szyby, szyberdach - miodzio ! a to jeszcze wersja w turbodieslu



wrzuć fotki. chciałbym zobaczyć jak wygląda rasowa "angielka" :lol:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
wujo1965 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 59
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-04-2007, 20:04   

Witam.
W kilku autach które oglądałem podłoga i progi wyglądały na pierwszy rzut oka cacy,
a po dokładnych oględzinach okazywało się że z przodu na tzw. podciągach przy samych progach są szczeliny na długości 20 - 30 cm. W pierwszej chwili wcale tego nie widać.
Pozdrawiam
_________________
Tipo 1,4 1995 gaźnik + LPG
266.000
     assistance   Moneta
 
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-04-2007, 18:39   

- zwrócić uwage na regulator obrotów dmuchawy nawiewu ,przeważnie nie działa na 1 i 2 biegu (to nie problem) można utargować na naprawę .
-przewody przy przednich lampach , kostki dochodzące do żarówek też często są podtopione to też nie kłopot i znowu można się potargować.
-w Temprach 1,6ie komputery (sterowniki, przynajmniej Bosch) były montowane dość niefortunnie nad prawym nadkolem i dość kiepsko zabezpieczone przed wodą cały czas nad nadkolem jest mgiełka wodno-błotna, w jednej mojej T prawie przerdzewiała na wylot blacha osłaniająca ,cudem udało się uratować komp i tu może być już problem, ja zrobiłem dodatkową obudowę z plastikowego pojemnika (niewiempoczym) osłaniającą skutecznie komp.
     Moneta
 
zibikret8 



Wiek: 67
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-06-2007, 13:22   

Koledzy a ja mam pytanko czym sie roznia Tempry jedna ma napis na klapie bagaznika druga na pasie pod klapa bagaznika szukalem w literaturze fachowej ale brak odpowiedzi,moze ktos wie.Pozdrawiam
_________________
tempra 93 zielony metalik
http://www.tempra.org/images/userbar/tttgreen.jpg
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-06-2007, 13:25   

Tempry z napisami na klapie to Tempry sprzed modernizacji (modernizacja nastąpiła jakoś w połowie 1993 roku). Zaś Tempry z napisami na dole to autka już po modernizacji - chyba od maja '93 do końca produkcji.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
zibikret8 



Wiek: 67
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 45
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-06-2007, 13:38   

Bardzo Koledze dziekuje .Mała rzecz a cieszy. :dresik:
_________________
tempra 93 zielony metalik
http://www.tempra.org/images/userbar/tttgreen.jpg
     assistance
 
 
krzys 
witamy nowego


Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 29-10-2007, 11:28   

Najlepiej jechać na przegląd przed samym zakupem samochodu i tam wszystko wjdzie . Jak sprzedający jest pewien topojedzie.
Pozdrawiam
     assistance   Moneta
 
Toba 



Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-11-2007, 23:14   

Zastanawiam się nad zmianą tempry na diesla. Czy mógłby mi ktoś napisać czy to dobry pomysł? Czy niema problemów z silnikiem diesla we Fiatach? Z góry dziękuje za informacje.
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-11-2007, 18:48   

Jeśli silnik nie jest zajeżdzony to dobry pomysł bo zapomnisz o wszelkich kłopotach z zapłonem, przebiciami, kopułkami i innymi śmieciami jakie są w benzyniakach :D
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Luqas 



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 71
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-12-2007, 12:06   

1) sprawdzic cisnienie w oponach jak za male to dopompowac i zobaczyc czy zawieszenie nie chodzi glosniej- ja tak mialem na miekkich oponach lepiej wybieral dziury i tak nie bylo slychac zawieszenia a teraz napompowalem i jest duzo glosniej w srodku.
2) w tipo sprawdzic wieszak katalizatora bo ten kawalek metalu kosztuje niebotyczna sume i jest z nim wiele problemow zeby to dorobic- jak jest urwany choc z jedenj strony to 300 zl mozna utargowac bo tyle on kosztuje w ASO. a do tego wydech wali o podloge
3) na jakims placu zatocz kilka kolek ze skrecona kierownica do oporu i zobacz czy ci przeguby nie strzelaja.
  
 
guciomlody 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: wwa - mogielnica
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-01-2008, 23:10   

to i ja dorzucę 3 grosze...
ja auto z poza granicy to często stało długo, a jak stoi to łożyska w kołach potrafią padać, np u mnie wymieniłem przód zaraz po sprowadzeniu(było dużo lepiej bo nie wyło tak w środku) a teraz tył lewy do wymiany. tak że też zwrócić na to uwage...
a propo diesla to trzeba wiedzieć że zalety typu małe spalanie, duża niezawodność, wiążą się z kosztami eksploatacji: dużo droższe amorki, sprężyny tarcze itd...(jak w wersjach benzyny powyżej 1.6l).
ale generalnie najważniejsze żeby wycieków w dieslu nie było, żeby turmo dawał jeśli jest w granicach 0.6-0.7bar, żeby chodził odrazu po zapalaniu równo(najczęściej świece padają i dlatego może słabo palić na zimnym), no a co dy wyglądu spalin po na ciepłym nie powinno być nic widać, bez względu na obroty, jak jest inaczej uzależnione jest to od stanu podzespołów typu pompa, wtryski, itd.
  
 
 
luc129 
witamy nowego


Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 4
Skąd: Jastrzebniki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-10-2008, 20:13   

sprawdzajcie jeszcze sbie drążki zmiany biegów czesto sa wyrobione i posiadaja bardzo duzy luz;/
  
 
ksar1 


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 20
Skąd: GORZÓW WLKP.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 06-11-2008, 21:13   

a ja z własnego doświadczenia powiem tak samochód przed kupnem należy sprawdzić nie raz nie dwa a tyle ile trzeba by być pewnym, jeśli ma się taką możliwość warsztat i dokładnie skanujemy samochód przy pomocy mechanika ,nie ma reguły co musi być nie tak jak należy a co będzie zawsze w porządku, ja swojego oglądałem oglądałem a i tak kilka szczegółów mi umknęło i teraz pluje sobie w brodę ,że pod wykładzinę w bagażniku zajrzałem a przeprowadzonej wymiany jednej z lamp nie dostrzegłem a powiem ze różnica jest jak cholera widoczna jedną lampę mam jakby przydymioną a drugą jaśniutką jedną fiat a drugą valeo już przyczyny wymiany nie będę się domyślał pocałunek jakiś namiętny bardziej lub mniej ale raczej był :(
  
 
Marcin_Gdynia 
witamy nowego


Wiek: 33
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-11-2008, 01:14   

Powiem tak.... że Tipo i Tempra to super samochody nawet mój kolega przyznał który jeździ Neonem powiedział że tipo to fajny samochód ale ja trafiłem(zamieniłem się) z dziurawą podłogą wypadającymi cięgłami,zjechanym dociskiem oraz łożyskiem oporowym, niedziałającym nawiewem i bez OC i przeglądu ale lubię ten samochód bo ma w sobie dusze i nie wiem co zrobić :roll: bo mechanicy doradzają mi sprzdać a mój instyknt odremontować i zrobić maszynkę na KJS-y i jestem w kropce.........
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 11-11-2008, 08:59   

Marcin_Gdynia, 1,7D na KJS-ach nie pojeździsz bo to jeden z bardziej mułowatych silników.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Marcin_Gdynia 
witamy nowego


Wiek: 33
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-11-2008, 09:34   

niestety wiem... a jaki byście doradzili???
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 13-11-2008, 14:44   

2,0 16V
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-11-2008, 14:53   

tipacz napisał/a:
2,0 16V
heheh chyba nawet niema co marzyć o t/t z tym motorem, 2.0 8v i podłubać go i powinien wystarczyć....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
crimeone 
witamy nowego


Wiek: 35
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2008, 21:11   

moj tipek to jak narazie mala skarbonka ale na szczescie jezdzi. Pare mankamentow ktore denerwuja:
-blacharka<u mnie stan krytyczny>
-elektryka, zwlaszcza w digitalu
-skrzynia<ten cho***ny wsteczny>
-klima starej generacji z jakims smiesznym gazem. Serwisant stwierdzil ze z wyczyszczeniam i nabiciem to jakies 200 zl.
przed kupnem warto sie przejechac, ja tej przyjemnosci nie mialem. Napalilem sie kupilem i teraz troche klne. ale za te pieniadze ciezko bedzie dostac lepszy samochod. Nie napalajcie sie. I unikajcie gaznika... :sciana:
_________________
Zielony smok
<==1.6==>
gaznik
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-12-2008, 21:39   

crimeone napisał/a:
I unikajcie gaznika... :sciana:
ale bzdury piszesz !!! tak to jest jak się kupuje byle co. Chciałeś wydać 1000zł i mieć samochód w super stanie? Gaźnikowce to jedne z wdzięczniejszych silników w T/T są mniej awaryjne niż wtryski gdyż nie maja mniej elektroniki z poprzedniej epoki, do tego pojadą nawet na bardzo chałowym paliwie i nic im nie będzie. Ja sam mam takiego zadbanego i wszystko gra i jeździ bardzo dobrze. Czasem zdążają się nie wielkie usterki wynikające z wieku ciężko żeby w 15 letnim aucie nic się nie psuło. Jak się dba to się ma !!! U mnie blacha jest wstanie idealnym zero korozji jak lakiernik robił mi małe otarcie na drzwiach to był w szoku ze na 15 letnim wozie nawet na spodzie nie ma rdzy (gdy pół roku temu konserwowałem podłogę wszystko było w stanie bardzo dobrym, żadnych takich akcji typu dziurowe progi czy podłoga), nie jedyne samochody które mają po kilka lat już korodują i to mocno zawłaszcza te tańsze z segmentu B gdyż przeważnie nią maja ocynkowanych blach jak w T/T.

** Dodano: 02-12-2008, 21:41 **
JAK KUPUJESZ ZŁOM TO NIE NARZEKAJ !!!
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load