Na co zwrócić uwagę gdy chcemy kupić Tipo lub Temprę |
Autor |
Wiadomość |
mig
Dołączył: 11 Lut 2007 Posty: 26 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-02-2007, 18:15
|
|
|
Kupiłem samochód zanim dolaczylem do uzytkownikow tego forum. Rady zamieszczone tutaj pomoglyby mi uniknąć dodatkowych kosztów związanych z naprawą zawieszenia przedniego. |
|
|
|
|
QRECIK69
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 12 Lut 2007 Posty: 2 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-02-2007, 20:54
|
|
|
zwieszenie oki blacha oki to brac i nie wybrzydzac |
_________________ temperówka 93 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-02-2007, 21:41
|
|
|
TEMPRAWG napisał/a: | trzeba poswiecic od 2 dni do tygodnia |
a ja swoje kupiłem jak bułki w markecie rano pojechałem na giełde a wieczorem już podpisałem umowę. w sumie nie straciłem dużo, auto jeździ i nie narzekam. ale zdecydowanie nie polecam takiej metody!!! wiecie pierwsze auto, napaliłem się. fart że nie kupiłem badziewia... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
pabler
Dołączył: 13 Lut 2007 Posty: 13 Skąd: śląsk
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-02-2007, 08:10
|
|
|
tak jak wszyscy. Tylne nadkola i zawieszenie z przodu. ,mam tempre i wlasnie z tym jest problem |
|
|
|
|
andrewpl
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 16 Skąd: londyn
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-03-2007, 06:24
|
|
|
witam !!!
ja mialem naprawde farta !
kupilem w londynie od kolegi z pracy tempre która miala przejechane 35000 mil - tak na oko 56000 kilometrów i jedyna rzeczxktóra wymienilem do tej pory to skrzynia biegów a tak poza tym cala elektryka dziala, lusterka, szyby, szyberdach - miodzio ! a to jeszcze wersja w turbodieslu |
_________________ andrewpl |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2007, 20:02
|
|
|
andrewpl napisał/a: | kupilem w londynie od kolegi z pracy tempre która miala przejechane 35000 mil - tak na oko 56000 kilometrów i jedyna rzeczxktóra wymienilem do tej pory to skrzynia biegów a tak poza tym cala elektryka dziala, lusterka, szyby, szyberdach - miodzio ! a to jeszcze wersja w turbodieslu |
wrzuć fotki. chciałbym zobaczyć jak wygląda rasowa "angielka" |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
wujo1965
Pomógł: 1 raz Wiek: 59 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 68 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-04-2007, 20:04
|
|
|
Witam.
W kilku autach które oglądałem podłoga i progi wyglądały na pierwszy rzut oka cacy,
a po dokładnych oględzinach okazywało się że z przodu na tzw. podciągach przy samych progach są szczeliny na długości 20 - 30 cm. W pierwszej chwili wcale tego nie widać.
Pozdrawiam |
_________________ Tipo 1,4 1995 gaźnik + LPG
266.000
|
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-04-2007, 18:39
|
|
|
- zwrócić uwage na regulator obrotów dmuchawy nawiewu ,przeważnie nie działa na 1 i 2 biegu (to nie problem) można utargować na naprawę .
-przewody przy przednich lampach , kostki dochodzące do żarówek też często są podtopione to też nie kłopot i znowu można się potargować.
-w Temprach 1,6ie komputery (sterowniki, przynajmniej Bosch) były montowane dość niefortunnie nad prawym nadkolem i dość kiepsko zabezpieczone przed wodą cały czas nad nadkolem jest mgiełka wodno-błotna, w jednej mojej T prawie przerdzewiała na wylot blacha osłaniająca ,cudem udało się uratować komp i tu może być już problem, ja zrobiłem dodatkową obudowę z plastikowego pojemnika (niewiempoczym) osłaniającą skutecznie komp. |
|
|
|
|
zibikret8
Wiek: 67 Dołączył: 29 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-06-2007, 13:22
|
|
|
Koledzy a ja mam pytanko czym sie roznia Tempry jedna ma napis na klapie bagaznika druga na pasie pod klapa bagaznika szukalem w literaturze fachowej ale brak odpowiedzi,moze ktos wie.Pozdrawiam |
_________________ tempra 93 zielony metalik
http://www.tempra.org/images/userbar/tttgreen.jpg |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-06-2007, 13:25
|
|
|
Tempry z napisami na klapie to Tempry sprzed modernizacji (modernizacja nastąpiła jakoś w połowie 1993 roku). Zaś Tempry z napisami na dole to autka już po modernizacji - chyba od maja '93 do końca produkcji. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
zibikret8
Wiek: 67 Dołączył: 29 Gru 2006 Posty: 45 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
|
|
|
|
krzys
witamy nowego
Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 6 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-10-2007, 11:28
|
|
|
Najlepiej jechać na przegląd przed samym zakupem samochodu i tam wszystko wjdzie . Jak sprzedający jest pewien topojedzie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Toba
Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-11-2007, 23:14
|
|
|
Zastanawiam się nad zmianą tempry na diesla. Czy mógłby mi ktoś napisać czy to dobry pomysł? Czy niema problemów z silnikiem diesla we Fiatach? Z góry dziękuje za informacje. |
_________________ Tempra 1,4 93' |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-11-2007, 18:48
|
|
|
Jeśli silnik nie jest zajeżdzony to dobry pomysł bo zapomnisz o wszelkich kłopotach z zapłonem, przebiciami, kopułkami i innymi śmieciami jakie są w benzyniakach |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Luqas
Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 71 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-12-2007, 12:06
|
|
|
1) sprawdzic cisnienie w oponach jak za male to dopompowac i zobaczyc czy zawieszenie nie chodzi glosniej- ja tak mialem na miekkich oponach lepiej wybieral dziury i tak nie bylo slychac zawieszenia a teraz napompowalem i jest duzo glosniej w srodku.
2) w tipo sprawdzic wieszak katalizatora bo ten kawalek metalu kosztuje niebotyczna sume i jest z nim wiele problemow zeby to dorobic- jak jest urwany choc z jedenj strony to 300 zl mozna utargowac bo tyle on kosztuje w ASO. a do tego wydech wali o podloge
3) na jakims placu zatocz kilka kolek ze skrecona kierownica do oporu i zobacz czy ci przeguby nie strzelaja. |
|
|
|
|
guciomlody
Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 27 Skąd: wwa - mogielnica
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-01-2008, 23:10
|
|
|
to i ja dorzucę 3 grosze...
ja auto z poza granicy to często stało długo, a jak stoi to łożyska w kołach potrafią padać, np u mnie wymieniłem przód zaraz po sprowadzeniu(było dużo lepiej bo nie wyło tak w środku) a teraz tył lewy do wymiany. tak że też zwrócić na to uwage...
a propo diesla to trzeba wiedzieć że zalety typu małe spalanie, duża niezawodność, wiążą się z kosztami eksploatacji: dużo droższe amorki, sprężyny tarcze itd...(jak w wersjach benzyny powyżej 1.6l).
ale generalnie najważniejsze żeby wycieków w dieslu nie było, żeby turmo dawał jeśli jest w granicach 0.6-0.7bar, żeby chodził odrazu po zapalaniu równo(najczęściej świece padają i dlatego może słabo palić na zimnym), no a co dy wyglądu spalin po na ciepłym nie powinno być nic widać, bez względu na obroty, jak jest inaczej uzależnione jest to od stanu podzespołów typu pompa, wtryski, itd. |
|
|
|
|
luc129
witamy nowego
Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 4 Skąd: Jastrzebniki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-10-2008, 20:13
|
|
|
sprawdzajcie jeszcze sbie drążki zmiany biegów czesto sa wyrobione i posiadaja bardzo duzy luz;/ |
|
|
|
|
ksar1
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 20 Skąd: GORZÓW WLKP.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 06-11-2008, 21:13
|
|
|
a ja z własnego doświadczenia powiem tak samochód przed kupnem należy sprawdzić nie raz nie dwa a tyle ile trzeba by być pewnym, jeśli ma się taką możliwość warsztat i dokładnie skanujemy samochód przy pomocy mechanika ,nie ma reguły co musi być nie tak jak należy a co będzie zawsze w porządku, ja swojego oglądałem oglądałem a i tak kilka szczegółów mi umknęło i teraz pluje sobie w brodę ,że pod wykładzinę w bagażniku zajrzałem a przeprowadzonej wymiany jednej z lamp nie dostrzegłem a powiem ze różnica jest jak cholera widoczna jedną lampę mam jakby przydymioną a drugą jaśniutką jedną fiat a drugą valeo już przyczyny wymiany nie będę się domyślał pocałunek jakiś namiętny bardziej lub mniej ale raczej był |
|
|
|
|
Marcin_Gdynia
witamy nowego
Wiek: 33 Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 7 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-11-2008, 01:14
|
|
|
Powiem tak.... że Tipo i Tempra to super samochody nawet mój kolega przyznał który jeździ Neonem powiedział że tipo to fajny samochód ale ja trafiłem(zamieniłem się) z dziurawą podłogą wypadającymi cięgłami,zjechanym dociskiem oraz łożyskiem oporowym, niedziałającym nawiewem i bez OC i przeglądu ale lubię ten samochód bo ma w sobie dusze i nie wiem co zrobić bo mechanicy doradzają mi sprzdać a mój instyknt odremontować i zrobić maszynkę na KJS-y i jestem w kropce......... |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 11-11-2008, 08:59
|
|
|
Marcin_Gdynia, 1,7D na KJS-ach nie pojeździsz bo to jeden z bardziej mułowatych silników. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Marcin_Gdynia
witamy nowego
Wiek: 33 Dołączył: 09 Lis 2008 Posty: 7 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-11-2008, 09:34
|
|
|
niestety wiem... a jaki byście doradzili??? |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 13-11-2008, 14:44
|
|
|
2,0 16V |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-11-2008, 14:53
|
|
|
tipacz napisał/a: | 2,0 16V | heheh chyba nawet niema co marzyć o t/t z tym motorem, 2.0 8v i podłubać go i powinien wystarczyć.... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
crimeone
witamy nowego
Wiek: 35 Dołączył: 21 Paź 2008 Posty: 9 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-12-2008, 21:11
|
|
|
moj tipek to jak narazie mala skarbonka ale na szczescie jezdzi. Pare mankamentow ktore denerwuja:
-blacharka<u mnie stan krytyczny>
-elektryka, zwlaszcza w digitalu
-skrzynia<ten cho***ny wsteczny>
-klima starej generacji z jakims smiesznym gazem. Serwisant stwierdzil ze z wyczyszczeniam i nabiciem to jakies 200 zl.
przed kupnem warto sie przejechac, ja tej przyjemnosci nie mialem. Napalilem sie kupilem i teraz troche klne. ale za te pieniadze ciezko bedzie dostac lepszy samochod. Nie napalajcie sie. I unikajcie gaznika... |
_________________ Zielony smok
<==1.6==>
gaznik |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2008, 21:39
|
|
|
crimeone napisał/a: | I unikajcie gaznika... | ale bzdury piszesz !!! tak to jest jak się kupuje byle co. Chciałeś wydać 1000zł i mieć samochód w super stanie? Gaźnikowce to jedne z wdzięczniejszych silników w T/T są mniej awaryjne niż wtryski gdyż nie maja mniej elektroniki z poprzedniej epoki, do tego pojadą nawet na bardzo chałowym paliwie i nic im nie będzie. Ja sam mam takiego zadbanego i wszystko gra i jeździ bardzo dobrze. Czasem zdążają się nie wielkie usterki wynikające z wieku ciężko żeby w 15 letnim aucie nic się nie psuło. Jak się dba to się ma !!! U mnie blacha jest wstanie idealnym zero korozji jak lakiernik robił mi małe otarcie na drzwiach to był w szoku ze na 15 letnim wozie nawet na spodzie nie ma rdzy (gdy pół roku temu konserwowałem podłogę wszystko było w stanie bardzo dobrym, żadnych takich akcji typu dziurowe progi czy podłoga), nie jedyne samochody które mają po kilka lat już korodują i to mocno zawłaszcza te tańsze z segmentu B gdyż przeważnie nią maja ocynkowanych blach jak w T/T.
** Dodano: 02-12-2008, 21:41 **
JAK KUPUJESZ ZŁOM TO NIE NARZEKAJ !!! |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|