|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nigdy więcej Fiata... |
Autor |
Wiadomość |
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 11:00
|
|
|
solidboy, jeden z userów kupił temprę za 2500zł, pół roku stała u mechanika (kolejne 2000zł), a potem jak coś w silniku strzeliło to się wk..... i sprzedał za 500zł.
Niestety auto to skarbonka, ale na pewno im więcej zmieniasz auta, tym więcej tracisz kasy. Przerejestrowania, ubezpieczenia, a i tak zawsze coś w nowo zakupionym trzeba wymienić. Choćby rozrząd. A tak wiesz co masz i co trzeba wymienić a co może poczekać. Ja z takiego założenia wychodzę i choć Temperka czasem mnie dobija to nie zamierzam jej sprzedawać. Choćby dlatego, że zrobiłem nią 28kkm i wydałem narazie jakieś 1500zł. Wymieniam co trzeba na bierząco i jeszcze mnie nie zawiodła na tyle żeby nie chciała jechać. Chwała jej za to! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
solidboy
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 321 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 12:55
|
|
|
No to powiedzcie mi, czy za powiedzmy 3 tyś mogłem kupić Temprę którą mógłbym pojezdzic pół roku bez żadnej naprawy? Bo w domu mam Sajgon, dziewczyna sie nie odzywa,że grata kupiłem a ja mam już coraz mniej argumentów. Mi już nie wierzy więc napiszcie coś to jej pokaże |
_________________ była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
|
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-01-2009, 13:01
|
|
|
DARREK napisał/a: | nigdy w życiu !!!! musisz teraz iść do kościoła i odpokutować swoją grzeszną wypowiedź |
A co masz VW? Trzeci rok jeździ ponad 40 000 km i nic... poza wymianą zawieszenia ze sportowego na normalne i wywaleniem sportowego tłumika nie robiłem nic... a przepraszam zaciął mi się zamek w tylnej klapie i przy ostatnim przeglądzie w grudniu '08 wymiany potrzebował korektor siły hamowania bo różnica między kołami wynosiła 40 %.
Temprą jeździłem 2,5 roku i niestety trochę trzeba było zrobić: wentylator chłodnicy, pompa wody, cały układ wydechowy, alternator padł - trzeba było regenerować, wahacz prawy poleciał, wymiana parownika, czujnika w gaźniku, regeneracja gaźnika bo padł, wymiana wszystkich przewodów hamulcowych sztywnych (pękł mi jeden przed skrzyżowaniem-trzeba było ratować się ręcznym) i jeszcze kilka drobnych usterek typu nieszczelność i zalewanie skrzynki bezpieczników.
Być może to że vw mi się nie psuje to zasługa, że był ściągnięty z niemiec i nieskalany polską ręką "fachowca" z warsztatu pod płotem.
Tempra była z naszego salonu i poprzedni właściciele pewnie się nie przykładali. Mimo tych wad mile ją wspominam... była duża (bagażnik i środek), wygodna, miękka i miała przyjemną dla oka linię nadwozia. Golf natomiast dla mnie ma być efektywny a nie efektowny. Może i jest brzydki (kwestia gustu… dla niektórych tipo/tempra są kanciaste i brzydkie) ale mój egzemplarz jak na swój wiek (początek ’93) jest naprawdę bezawaryjny.
Z drugiej strony… nie ma się tu w sumie czym podniecać bo nasze auta lata świetności mają już dawno za sobą… najmłodsze mają 12 lat i wiadomo, że stan techniczny w dużym stopniu zależy od „ogarnięcia” właściciela.
pozdrawiam wszystkich byłych i obecnych właścicieli TIPO/TEMPRA |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 13:04
|
|
|
solidboy, żadnego auta kilkunastoletniego nie kupisz bez dodatkowego wkładu własnego. Chyba, że sprzedający oddałby do mechanika przed sprzedażą i porobiłby wszystko co jest do porobienia. Ale wtedy na pewno nie sprzedałby go za 3tyś. Poza tym nasze bryczki maja już 15 lat. I w zależności jak często się jeździ, tak często się psuje. Ja nie narzekam, a nasłuchałem się od właścicieli innych autek ile to kasy nawydawali. Tak więc to dotyczy wszystkich autek, ale my mamy ten plus, że części są naprawdę tanie. No i mamy najlepiej rozbudowane forum. Więc zanim wydasz pieniądze w ASO zapytaj najpierw na forum. A jak nie będzie tu, to następne bierz na celownik Allegro. Ja tam kupiłem sporo części i to nieraz ponad połowę taniej niż w sklepie. Np. mój ostatni wydatek to 150zł za alternator po regeneracji marki MM. U mechanika (znajomego) za regenerację ojciec wydał 250zł. Dwa lata temu, czyli różnica w cenach nie powinna byc duża.
Pozdrów dziewczynę i powiedz jej, że Tempra jest jak kobieta, też czasem fochy stroi |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 13:05
|
|
|
solidboy napisał/a: | No to powiedzcie mi, czy za powiedzmy 3 tyś mogłem kupić Temprę którą mógłbym pojeździć pół roku bez żadnej naprawy? | Szanse zawsze są, choć mało prawdopodobne, przy kupnie używanego auta zawsze trzeba wyłożyć na tak zwany "pakiet startowy" nie zrobisz tego będą problemy. Trzeba się z tym liczyć, np. kupuje auto za 2500zł wsadzam 1000zł i mam z głowy prawie wszystko w tym aucie (w T/T za tyle zrobisz bardzo dużo, cały zawias, hamulce, wszystkie płyny, paski, filtry, i to co się najczęściej psuje z czujników, kable, świeczki masę innych rzeczy) i mam auto za 3500zł w/g mnie to lepsze niż szukać auta za 3500zł a "dobrym stanie" bo takie to rzadkość. Mam wtedy pewność ze wszystkie zużywalne i psujące się raczy są zastąpione nowymi i gra gitara. Oczywiście nie warto reanimować totalnych trupów ale rozsądnie podejść do tematu, i zakupić coś co da dobrą bazę do startu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 22:11
|
|
|
mi się chce od waszych tekstów na temat VW...
Hemi, masz rację w tym co mówisz. wszystko zależy od egzemplarza.
a kwintesencją tematu jest jego tytuł... solidboy, ja też doszedłem do takiego wniosku.
będzie to nie popularne co powiem ale tak samo nie jest mitem to że alfy się psują tak samo nie jest mitem jakość wykonania i zabezpieczenia np antykorozyjnego fiatów! |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-01-2009, 23:21
|
|
|
konikks napisał/a: | tak samo nie jest mitem jakość wykonania i zabezpieczenia np antykorozyjnego fiatów! |
konikks, coś nie bardzo ten tekst pasuje do rzeczywistości
Akurat w tej kwestii Fiat się postarał, no fakt jak auto ma się po dzwonie na zamiennikach to wiewióra go żre.
Co do psucia to stereotypy są najgorsze.
Każde auto się psuje, jedno mniej drugie więcej, dla jednego wydatek 1000zł to tragedia i przeklina jakie złoma kupił, drugi będzie się zachwycał pomimo, że wrzucił w auto 5 tys.
Jedno na pewno jest bolączką TT zawieszenie.
Ja tam jak będę miał kasę to kupię Fiata, nowe Bravo
Hehhee ale co do narzekania na Fiata bo się wydaj kasę na śrubkę, czy inną pierdołę to polecam lekturę wydatków w nowszych autach np. z turbiną, common railem, pompowtryskiwaczami etc.
Wystarczy, że takie auto popsuje się RAZ i ten jeden raz wystarczy na 50 napraw TT
P.S. Pozdrowionka Hemi, oby Golf przez długi czas latał bezawaryjnie |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2009, 10:20
|
|
|
Emf napisał/a: | konikks, coś nie bardzo ten tekst pasuje do rzeczywistości |
moja rzeczywistość była inna
Emf napisał/a: | Akurat w tej kwestii Fiat się postarał, no fakt jak auto ma się po dzwonie na zamiennikach to wiewióra go żre |
tak miałem dzwona i ktoś wspawał zamiennik podłogę i dlatego zgniła... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-01-2009, 10:24
|
|
|
konikks, tyle że podłoga jest wrażliwsza niż karoseria, jednak sporo TT nie ma z tym problemu. Ja akurat mam i myślałem, że fiaty tak mają. Jednak wszystko zależy od egzemplarza i od użytkowania. Za to mimo dzwona co do blach nie mogę się doczepić, bo na zewnątrz rudej nie ma |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
solidboy
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 321 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-01-2009, 11:34
|
|
|
Auto wczoraj odebrałem. Oceńcie:
cylindrek 24
łożysko 100
szczęki 42
regeneracja tej zasranej śruby 70
płyn hamulcowy 10
wymiana płynu 40
razem 286
Kolega zjechał mnie maksymalnie za to, że nie podjechałem do niego i nie zrobił mi tego w garażu. Nastepnym razem owszem, podjadę. |
_________________ była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
|
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-01-2009, 11:51
|
|
|
Emf napisał/a: | Pozdrowionka Hemi, oby Golf przez długi czas latał bezawaryjnie |
Dzięki Emf ... Pozdrawiam serdecznie... |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|