|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Prośba o radę!Jazda Tipem za granicę!Czy zaryzykować? |
Autor |
Wiadomość |
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-08-2012, 15:39
|
|
|
Zrobię, zrobię. Zdaję sobie sprawę z konsekwencji.
Jeśli chodzi o opony, to kupuję okazyjnie Toyo Proxes z 2009 roku i zakładam na "stare" felgi abartha, w których swego czasu polerowałem ranty. Jedna jest lekko spawana i przeznaczona była "do kosza" (ściągnąłem z niej farbę), ale założę na tył i powinno być dobrze. Siedziały sobie spokojnie w piwnicy i czekały na opony, które właśnie się pojawiły... Na obecne felgi trafią zimówki i w ten oto sposób Tipek stanie się posiadaczem dwóch kompletów:) |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-08-2012, 22:39
|
|
|
Co do stacji z LPG to nie wiem co do auta to ponaprawiaj autop i w droge a co do obrotow te auta znoszą obroty przez 2 lata prawie co weekend latalem w pradzie po 100km autostrada w polsce ale za to ile fabryka dala i ni jękna czy to przy wyprzedzaniu czy stalej predkosci a latalem po 160-180 km/h i 99% to LPG ,dopiero silnik zajechalem na miescie z glupoty i przez mase bo musialem szybko sie przemiescic a tu ladowanie sie swieciło a przy wysokich obrotach masa stykala i ladowanie było i dostal od zimnego obrotow i cos musialo strzelic teraz tipa już nie posiadam ale za jakis czas powroce do tego auta bo bezawaryjnie jezdzilem ponad 4 lata a i pojemny był ... |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-08-2012, 15:37
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | tasiorMJazda z prędkością 80-90 km/h na najwyższym biegu bez zmian prędkości należy do najoszczędniejszego trybu autostradowego. Nie patrz, że 3krpm na zegarze, to jest najlepszy sposób jazdy dla podzespołów mechanicznych. |
Jelcyn co Ty za herezje wypisujesz?
Dla Tipa 1,4 80-90 km/h to być może i jest prędkością optymalną bo oscyluje w granicach 3000rpm ale już dla silnika 2,0 - NIE!
Czy dla 5-cio litrowego silnika jazda 8-90 będzie "optymalną autostardową"?
Pewnie, że nie bo na obrotku będzie miał wtedy zapewne ok. 2000rpm i silnika będzie dostawał po d...e przy dłuższej jeździe.
tasiorM, benzynkę sobie zalej u nas bo za granicą zabulisz już więcej, a zapewne się ona przyda.
MARIOVIRUS napisał/a: | Co do stacji z LPG to nie wiem co do auta to ponaprawiaj autop i w droge a co do obrotow te auta znoszą obroty przez 2 lata prawie co weekend latalem w pradzie po 100km autostrada w polsce ale za to ile fabryka dala i ni jękna czy to przy wyprzedzaniu czy stalej predkosci a latalem po 160-180 km/h i 99% to LPG ,dopiero silnik zajechalem na miescie |
MARIOVIRUS, silnik to akurat zarżnąłeś takim, a nie innym traktowaniem, a że ducha wyzionął w mieście to tak sobie tego nie tłumacz.
Bo to tak jakbyś ćwiczył i dźwigał przez kilkanaście lat ciężary, nadwyrężał ścięgna i mięśnie, a później przy niesieniu do domu siatki z kilkoma kg ziemniaków zerwało Ci się ścięgno.
Czy wtedy byś powiedział, kurde to wszystko przez te ziemniaki?
Czy to przez to, że nie szanowałeś organizmu znacznie wcześniej?
Gaz jest po to żeby oszczędnie jeździć, jak chcesz dawać autu w d... to przełączaj na paliwo bo jak z autem nowszej generacji tak postąpisz to już "odwdzięczy" Ci się, znacznie wcześniej, remontem silnika. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-08-2012, 17:00
|
|
|
Emf, co ma prędkość obrotowa do pojemności silnika? Zawsze mi się wydawało, że jest to kwestia przełożeń skrzyni biegów i dyferencjału, a nie pojemność. |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-08-2012, 17:50
|
|
|
tak jak mac1us pisze, to sprawa przełożeń skrzyni. A w T/T sprawa ma się tak że 1.8 i 2.0 mają podobne przełożeniajak i 1.4 i 1.6. W 1.8 miałem 3k rpm przy 100km/h jak i w obecnym 1.6t z skrzynią z 2.0 również mam 3k rpm. A co do pałowania to każdy zdrowy można gonić w czerwone pole tylko trzeba olej zmieniać co roku(lub max 15kkm) i nie na typu lotosa. Gorsze dla pawewek i układu korbowego jest wciśnięcie pełnego gazu przy niskiej prędkości obrotowej niż wycieczka w czerwone pole. |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-08-2012, 18:03
|
|
|
Dzięki za gorącą dyskusję i uwagi:)
Może ktoś się orientuje, czy mogę mieć na jednej osi dwie różne felgi? Chodzi mi o sam wzór, bo rozmiar 15 i szerokość 7 zostają, opony również identyczne... Boję się jednak jechać na tej spawanej feldze, a obecne "14" mają startą dużą część bieżnika w przodzie po wewnętrznej stronie (jak już wcześniej wspominałem). Zamiast kupować dwie opony"14", mógłbym jedną felgę "15". Niestety nie mogę nigdzie znaleźć tego Borbetha:( Owszem, są 4x100, ale znowu kwestia śrub pływających, której wolę uniknąć... |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|