Proszę o radę |
Autor |
Wiadomość |
traker-michu
Wiek: 48 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-05-2005, 18:16 Proszę o radę
|
|
|
Witam wszystkich. Kupiłem dwa miesiące temu Fiata Temprę kombi 1.6 gaznik. Nie znam tego samochodu bo wsześniej miałem reno ale to nie ważne. Mam problem typu że gdy autko jest zimne to przy ruszaniu się dławi i mimo iż wciskam gaz nie jedzie muszę na chwilkę stanąć pogazować aż się lekko się zagrzeje i można jechać bez problemów. Gdy już sie zagrzeje do odpowiedniej temperatury to czasami nie zawsze ale czasami gdy jadąc dam na luz gaśnie. Podejżewam że może pomóc wymiana przewodów i świec. Chodzi mi oto jakie świce mają być u mnie sprawdzałem są pojedyńcze tzn. tam gdzie idzie iskra jest to jedno zagięcie. Kolega ma Topi i mówi że on ma świcę portójne z potrójnym zagięciem iże na pojedyńczym to mu nie chce jechać. Nie wiem dokładnie jak wam opisać o co mi chodzi w świecy ale myślę iż będziecie wiedzieć. Proszę o odpowiedz bo nie mam książki napraw do autka i nie mogę sprawdzić jakie świece powinny być. Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję . Moje GG 9433113. |
_________________ traker-michu |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2005, 19:41
|
|
|
Witam.
1) Masz LPG?
2)Świece raczej z pojedyńczą elektrodą (muszą mieć dobrze ustawiaoną szczelinę miedzy elektrodą a świecą)
3)to może głupie pytanie, ale czy przy starcie na zimnym silniku wyciagasz ssanie do końca?
Napisz coś więcej to się zastanowimy co to może być |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2005, 19:59
|
|
|
Generalnie według instrukcji to powinny być świece:
Fiat V45LSR
Magneti Marelli F8LCR
Bosch WR6DC
Champion RN7YC
lub
Iskra FE85PRS
Natomiast czy mają to być świece jedno, dwu, trzy czy czteroelektrodowe to już inna kwestia. Napewno świeca trzyelektrodowa powina być lepsza od jednoelektrodowej, bo w tej pierwszej jest trzykrotnie większa szansa przeskoku iskry o odpowiedniej mocy (bo są trzy elektrody, a nie jedna). Natomiast którą markę wybrać, to powiem Ci, że jest tyle zdań ilu ludzi wypowiada się na ten temat. Ja osobiście aktualnie jeżdżę na Iskrach z elektrodą w kształcie litery U (w przekroju), jest to nowy nowy model FE85PRS U. I nie narzekam. Poprzednio miałem Bosch'a i też bardzo sobie chwaliłem, chciaż znam parę osób, które na Bosch'a bardzo narzekały.
Co do Twoich problemów z nierówną pracą silnika i jego (czasami) gaśnięciem to ja raczej bym winił za to ustawienie gaźnika i (lub) ewentualnie stan gumowej podkładki pod gaźnikiem. Gołym okiem tego raczej nie sprawdzisz, poprostu po pewnym przebiegu (około 150000 km) trzeba ją wymienić na nową (gaźnik dostaje pewnie tzw. "lewe" powietrze). No i po wimianie uszczelki DOBRA regulacja gaźnika.
I to chyba tyle "słów świętych" na tę okoliczność.
Pozdrawiam i powodzenia. |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
traker-michu
Wiek: 48 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-05-2005, 20:09
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi co do silnika to nie mam gazu a ssanie mam automatyczne. Sprawdzę i wymienię świecę i uszczelkę pod gaźnikiem i dam znak czy się coś zmieniło
Dzięki jeszcze raz |
_________________ traker-michu |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2005, 20:13
|
|
|
Moment... jeszcze raz. Nie słyszałem o ssaniu automatycznym w Temprze (może jestem niedouczony). Nie masz cięgła ssania (po prawej stronie pod kierownicą??) |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
traker-michu
Wiek: 48 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-05-2005, 20:18
|
|
|
niestety nie mam cięgna mam ssanie automatyczne i jest na gaźniku rocznik 1991 |
_________________ traker-michu |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2005, 20:30
|
|
|
A Twoja tempra to "nasza" salonówka czy sprowadzona |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2005, 20:38
|
|
|
traker-michu napisał/a: | a ssanie mam automatyczne |
Ssanie masz półautomatyczne. Hemi dobrze się dziwi ( śmiesznie to brzmi) ssanie w pełni automatyczne mają tylko silniki z wtryskiem (z monowtryskiem lub MPI).
Półatuomat działa w ten sposób, że przed uruchomieniem silnika wyciągasz cięgno ssania do końca, po kilkudziesięciu sekundach (w zależności od temp. otoczenia) wpychasz je do połowy (wyczuwalny "międzyopór"), a kiedy sinik już w miarę równo pracuje wyłączasz je całkowicie. I w tym momencie automatyka tak długo powinna podtrzymywać ssanie jak długo jest to konieczne. Ta cała procedura obowiązuje przy uruchomieniu zimnego silnika (np. po nocy). Choćby troszkę ciepły silnik (w lecie nawet po 2 godz. postoju) można uruchamiać bez ssania. |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2005, 20:46
|
|
|
No właśnie... w książce nie ma słowa o takim rozwiązaniu... Ssanie masz po prawej stronie pod kierownicą. Jak zapalasz zimny silnik to musisz wyciągnąć rączkę ssania do końca. Po kilku minutach jak silnik "złapie" temperaturę możesz wcisnąc ssanie do połowy... |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
traker-michu
Wiek: 48 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-05-2005, 20:47
|
|
|
Panowie dziękuję za zainteresowanie ale mam Fiata Temprę kombi 1.6 benzyna gaźnik i nie musze ciągnąć żadnego ssania. poprostu uruchamiam silnik i obroty rosną a w miarę nagrzewania się silnika obroty maleję stąd wnioskuję że jest ssanie automatyczne bo nie mam żadnej dzwigienki do ssania. Autko zostało sprowadzone z niemiec w październiku a ja ją kupiłem dwa miesiące temu. |
_________________ traker-michu |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2005, 20:51
|
|
|
traker-michu napisał/a: | niestety nie mam cięgna mam ssanie automatyczne i jest na gaźniku rocznik 1991 |
To w takim razie pierwszy raz słyszę o Temprze z gaźnikiem z całkowicie automatycznym ssaniem, ale z drugiej strony Fiat różne rzeczy już wymyślał więc może
Chociaż... |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-05-2005, 20:52
|
|
|
Traker-michu po prawej stronie pod kierownica masz dzwignie ssania.
Bez ssania tez zapalisz auto jak jest cieplo.
Niemozliwe zebyc przy gazniku nie mial tej dzwigni bo widzialem wiele egzemplaryzy i kazdy z nich mial.
Jutro jadac autkiem sprawdz dokladnie.
Dzwignia ta jest obok tej do zmiany pochylenia kierwonicy. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2005, 20:55
|
|
|
No to ja się poddaję... może to jakaś wersja na rynek niemiecki... Wiem, że w Tico jest taki system: gaźnik i pełne automatyczne ssanie... może niemcy na swój rynek coś wymyślili... |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2005, 20:59
|
|
|
Tu masz dokładnie opisaną procedurę (fajnie brzmi) uruchamiania silnika. Jest tam wyraźnie widoczne cięgno ssania.
http://www.tempra.org/instrukcja/014silnik.html
Opisane przez Ciebie objawy mogą być również skutkiem uruchamiania silnika bez ssania.
Zrozum nasze zdziwienie, ale jeszcze nigdy nie spotkaliśmy Tempry z gaźnikiem z ssaniem całkowicie automatycznym. |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
|
traker-michu
Wiek: 48 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-05-2005, 21:00
|
|
|
dzięki i sprawdzę ale nawet po nocy i były minusowe temperatury do -2 niedawno to nie miałem problemu z odpaleniem autka, nawet jak kupowałem autko to sprzedający mówił że nie ma ssania ręcznego. Ale sprawdzę jutro w autku w co wątpię ale sprawdzę. I mam jeszcze jedno pytanie czy przy układzie hamulcowym z przodu są jakieś sprężynki które dociskają szczęki hamulcowe aby wraz z ich ścieraniem nie latały nie miały luzy. Bo mam do wymiany szczęki hamulcowe i wczasie jazdy mi dzwinią a kiedy wcisne hamulec to jest cisza. Sprawdzałem i mają one luz i się zastanawiam czy nie powinny być tam sprężynki lub blaszko dociskające. |
_________________ traker-michu |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-05-2005, 21:14
|
|
|
A może masz wtrysk jednopnktowy, z wyglądu niewiele się różni od gaźnika.
Co do hamulców, poczytaj http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=1307 |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2005, 21:15
|
|
|
Luz między klockami, a tarczą hamulcową reguluje się samoczynnie, a chałasują Ci zapewne luźne jażma zacisków hamulcowych. Wyrobione są pewnie prowadnice jażm, ale wymiana ich na nowe jest dość kosztowna (nowe jażmo zacisku około 250 zł). Ale nie jest to groźne, poprostu trzeba to polubić. |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
traker-michu
Wiek: 48 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-05-2005, 21:21
|
|
|
PANOWIE mocno mnie zaitrygowaliście tym ssaniem i poszedłem do autka sprawdzić jak jest naprawdę i nie mam ssania ręcznego. Pod kierownicą mam czerwoną rączkę od otwierania maski i drugą dzwignię do regulacji kierownicy. KOLEGA przysłał mi adres stronki gdzie ssanko jest umieszczone i ja mam w tym miejscu zaślepkę. |
_________________ traker-michu |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-05-2005, 21:25
|
|
|
traker-michu napisał/a: | i ja mam w tym miejscu zaślepkę. |
Kurcze jestem naprawde zdziwiony. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-05-2005, 21:28
|
|
|
A jakie masz oznaczenie silnika ?
159A3.046 i 159A3.048 to są wersje wtryskowe. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
traker-michu
Wiek: 48 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-05-2005, 21:36
|
|
|
nie mam przy sobie karty pojazdu bo w dowodzie nic nie pisze o numerach silnika ale jutro sprawdzę, ale jak ściągałem filtr powietrza to mam gaźnik |
_________________ traker-michu |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-05-2005, 21:43
|
|
|
Traker tu masz silnik gaznikowy. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
traker-michu
Wiek: 48 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-05-2005, 21:53
|
|
|
dzięki za fotkę ja mam silnik identyczny tylko filtr powietrza mam dużo większy i jest płaski
[ Dodano: Nie 15 Maj, 2005 21:57 ]
Kolego EMF nie wiem jak dołączyś zdjęcie tak jak to zrobiłeś ale jak podasz mi swój e-mail to ci wyślę zdjęcia mojego silnika lub powiedz jak mam zdjęcie wkleić
[ Dodano: Nie 15 Maj, 2005 22:01 ]
BARDZO BARDZO PRZEPRASZAM za wprowadzenie w błąd wszystkich znalazłem zdjęcie blaszki znamionowej na której pisze 159A3.046 i jak wyżej kolega podał jest to wtrysk. Ja poprzednio miałem Renault 19 z też jednopunktowym wtryskiem i wyglądal całkiem inaczej więc sądziłem że mam gaźnik. Ale się teraz zdziwiłem. Bardzo przepraszam |
_________________ traker-michu |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-05-2005, 22:02
|
|
|
traker-michu napisał/a: | dzięki za fotkę ja mam silnik identyczny tylko filtr powietrza mam dużo większy i jest płaski |
Jak masz taki filtr
to masz wtrysk |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-05-2005, 22:02
|
|
|
emf@tempra.org
Jako nowy uzytkownik mozesz nie miec mozliwosci dodawania zalacznikow.
Chociaz nie jestem pewien na 100%.
Jak piszesz posta to na dole powinienes miec opcje (o ile tak jak napisalem powyzej nie jest ona zablokowana) -> dodaj zalacznik.
traker-michu napisał/a: | BARDZO BARDZO PRZEPRASZAM za wprowadzenie w błąd wszystkich znalazłem zdjęcie blaszki znamionowej na której pisze 159A3.046 i jak wyżej kolega podał jest to wtrysk. Ja poprzednio miałem Renault 19 z też jednopunktowym wtryskiem i wyglądal całkiem inaczej więc sądziłem że mam gaźnik. Ale się teraz zdziwiłem. Bardzo przepraszam |
Nie masz za co przepraszac bo nikt nie jest alfa i omega
Kazdy moze sie pomylic
Ufff a juz myslalem, ze rzeczywiscie masz jakis egzemplarz bo mechanicznym :liftingu" |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
|
|