|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
swap tipo, maluch |
Autor |
Wiadomość |
nuki
Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 10 Skąd: bialystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 08:29 swap tipo, maluch
|
|
|
witam, w ramach pracy dyplomowej robimy swap silnika 1,6 16v do malucha w zalaczniku fotka jesli ktos jest zainteresowany bedzie wiecej fotek :]
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 08:32
|
|
|
Zamieść więcej i trochę lepszej jakości zdjęcia
1.6 16V to z czego to silnik? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 08:33
|
|
|
Silnik jak widzę idzie poprzecznie więc i skrzynia inna? W Lublinie śmiga maluszek z silnikiem z seicento sportinga, wsadzony wzdłużnie, sprzęgnięty z oryginalna maluchowską skrzynia, popierdziela aż miło. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
nuki
Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 10 Skąd: bialystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 08:35
|
|
|
w znacznie wiekszej rozdzielczosci silniczek wyciagniety z fiata tipo nie pamietam kodu silnika
** Dodano: 06-03-2008, 08:36 **
GrzesiekK. napisał/a: | Silnik jak widzę idzie poprzecznie więc i skrzynia inna? W Lublinie śmiga maluszek z silnikiem z seicento sportinga, wsadzony wzdłużnie, sprzęgnięty z oryginalna maluchowską skrzynia, popierdziela aż miło. |
dokladnie silniczek poprzecznie wraz z skrzynia tipo i kompletnym zawieszeniem
** Dodano: 06-03-2008, 08:38 **
Moderowany: | Przeklejaj linki z zdjęciami z tego wyższego pola - gdzie dodawana jest miniaturka. Wtedy na forum widać ją. Tak jak by podgląd zamieszczonego zdjęcia mamy odrazu. Poprawiłem fotki |
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 08:49
|
|
|
Ten silnik to 1.6 DOHC ale 8 a nie 16V ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 08:50
|
|
|
Druga fotka jest fajna Co zrobicie z problemem wystających kół? Karoserię poszerzycie, czy jakiś dospawacie nadkola robicie? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
nuki
Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 10 Skąd: bialystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 08:50
|
|
|
wiazka elektryczna
silniczek
teraz fotki powinny byc poprawne, potrzebuje schematow elektrycznych dzis bedziemy probowac odpalic niestety nie moge sie dostac do downloadu za malo postow
** Dodano: 06-03-2008, 08:53 **
miszko napisał/a: | Druga fotka jest fajna Co zrobicie z problemem wystających kół? Karoserię poszerzycie, czy jakiś dospawacie nadkola robicie? |
w planach blotnik motocykla rozicnamy na pol, 2 czesci na 2 kola po to aby miec ladny rant a reszta zabudowa z pasow blachy spawananie i szpachla
** Dodano: 06-03-2008, 08:56 **
GrzesiekK. napisał/a: | Ten silnik to 1.6 DOHC ale 8 a nie 16V ;]
pzdr. Grzesiek |
hmm dohc 8v?? caly czas myslelismy ze to 16v... niedouczeni magistrowie |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 09:02
|
|
|
Silnik to MPI i ma 90 kucyków. Co do schematów to co dokładnie potrzebujesz? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
nuki
Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 10 Skąd: bialystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 09:05
|
|
|
podlaczenia wiazki elektrycznej do czujnikow silnika komputera jak widziales mamy tylko plontanine kabli i nie bardzo wiemy jak sie do tego zabrac |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 09:14
|
|
|
nuki napisał/a: | hmm dohc 8v?? caly czas myslelismy ze to 16v... niedouczeni magistrowie |
Ano taki fiatowski pomysł ;] Poza tym bardzo dobry silnik do upalania, ciężko jest go zajeździć, jeśli chcesz coś więcej o tym silniku się dowiedzieć szukaj danych z regaty i ritmo bo to z nich silnik jest właśnie, silnik ten w Tipo miał oznaczenie 149c2.046, możecie się pokusić też poszukać kolektora ssącego wraz z ecu i wtryskiwaczami od lanci delty bo w nich siedział niemalże ten sam silnik tyle że na MPI.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
nuki
Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 10 Skąd: bialystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 09:17
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | nuki napisał/a: | hmm dohc 8v?? caly czas myslelismy ze to 16v... niedouczeni magistrowie |
Ano taki fiatowski pomysł ;] Poza tym bardzo dobry silnik do upalania, ciężko jest go zajeździć, jeśli chcesz coś więcej o tym silniku się dowiedzieć szukaj danych z regaty i ritmo bo to z nich silnik jest właśnie, silnik ten w Tipo miał oznaczenie 149c2.046, możecie się pokusić też poszukać kolektora ssącego wraz z ecu i wtryskiwaczami od lanci delty bo w nich siedział niemalże ten sam silnik tyle że na MPI.
pzdr. Grzesiek |
wiec jest to silnik na jedno czy wielopunkcie, miszko pisal ze Mpi |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 09:21
|
|
|
Iii to silnik 159 B9.000 na wtrysku GM'a?
** Dodano: 06-03-2008, 09:25 **
GrzesiekK. napisał/a: | w Tipo miał oznaczenie 149c2.046 |
O takim mówisz:
Ten silnik był w Tipolcach od 88 do 94 roku i jest to SPI
A później kładli MPI do Tempry od 94 roku, ale już z 159 B9.000.
|
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 09:25
|
|
|
nuki napisał/a: | wiec jest to silnik na jedno czy wielopunkcie, miszko pisal ze Mpi |
Wiesz najlepiej zrób fotkę kolektora ssącego, ale z tych fotek co widzę wygląda mi to jednam na SPI ze względu na wygląd przepustnicy, wyrażnie widać że to ta wersja 1,6 DOHC która miała dużą blaszaną puchę na filtr powietrza montowaną od góry tak jak przy gaźniku, aczkolwiek moge się mylic |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
nuki
Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 10 Skąd: bialystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 09:25
|
|
|
spisze dzis kod silnika i wszystko sie wyjasni... tylko podpowiedzcie gdzie go szukac |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 09:27
|
|
|
nuki napisał/a: | spisze dzis kod silnika i wszystko sie wyjasni... tylko podpowiedzcie gdzie go szukac |
Podeślij fotkę kolektora ssącego albo policz czy masz 4 wtryskiwacze i bedzie widomo ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 09:28
|
|
|
GrzesiekK., masz rację! To jednak SPI 149c2.046, gdyż na tej fotce gdzie są kable od wiązki w dolnym prawym rogu widać puchę filtra Nie zauważyłem tego
A MPI miały puchę filtra w nadkolu.
EDIT:
Na drugiej fotce sekcja złącz do ECU. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
nuki
Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 10 Skąd: bialystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 09:32
|
|
|
miszko napisał/a: | GrzesiekK., masz rację! To jednak SPI 149c2.046, gdyż na tej fotce gdzie są kable od wiązki w dolnym prawym rogu widać puchę filtra Nie zauważyłem tego
A MPI miały puchę filtra w nadkolu. |
o to to tak wygladal silnik przed demontazem duza blaszana puszka filtra.
znikam do garazu
pozdrawiam |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 20:52
|
|
|
Na bank jest to SPI 1,6 DOHC na wtrysku GM MULTEC.
Mogę się mylić ale wydaje mi się, że seryjnie 1,6 DOHC nigdy nie miał wtrysku MPI. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-03-2008, 21:10
|
|
|
BTW panowie powiedzcie mi czy mój silnik jest SPI czy MPI bo za cholerę nie mogę się zorientować
|
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 21:31
|
|
|
Twój to SPI 149c2.046.
MPI wygląda tak. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-03-2008, 19:07
|
|
|
romano napisał/a: | Na bank jest to SPI 1,6 DOHC na wtrysku GM MULTEC.
Mogę się mylić ale wydaje mi się, że seryjnie 1,6 DOHC nigdy nie miał wtrysku MPI. |
W Ritmo , Regacie , Tipo i Lancii Delcie gt.i.e był na jednopunkcie i wszystkie miały po 90KM . Była jednak Lancia 1,6 gt , gdzie ten silnik był na wielopunkcie i osiągał na nim 109KM . Fotografie przedstawiają jednak silnik na monowtrysku - SPI . |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-03-2008, 21:44
|
|
|
Cytat: | Była jednak Lancia 1,6 gt , gdzie ten silnik był na wielopunkcie i osiągał na nim 109KM |
A tak z ciekawości jak wyglądało zasilanie silnika w Ritmo TC 105, bo z tego co kojarzę to też tam siedział 1,6 DOHC, MPI czy gaźnik/i ? |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-03-2008, 22:00
|
|
|
romano napisał/a: | Cytat: | Była jednak Lancia 1,6 gt , gdzie ten silnik był na wielopunkcie i osiągał na nim 109KM |
A tak z ciekawości jak wyglądało zasilanie silnika w Ritmo TC 105, bo z tego co kojarzę to też tam siedział 1,6 DOHC, MPI czy gaźnik/i ? |
Gaźnik, tak samo jak RITMO TC130 |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-05-2008, 08:56
|
|
|
obejrzalem filmik i stwierdzilem, ze koledzy zrobili blad pakujac chlodnice z tylu
Maluch rozklad masy sam w sobie z seryjnym silnikiem ma zly, a pakujac wiekszy(ciezszy) motor + chlodnice na tyl, to niewiem czy to bedzie skrecac tak jak powinno Ale projekt bardzo ciekawy |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|