Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
swap tipo, maluch
Autor Wiadomość
nuki 


Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 10
Skąd: bialystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-03-2008, 08:29   swap tipo, maluch

witam, w ramach pracy dyplomowej robimy swap silnika 1,6 16v do malucha w zalaczniku fotka jesli ktos jest zainteresowany bedzie wiecej fotek :]
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-03-2008, 08:32   

Zamieść więcej i trochę lepszej jakości zdjęcia ;)

1.6 16V to z czego to silnik?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-03-2008, 08:33   

Silnik jak widzę idzie poprzecznie więc i skrzynia inna? W Lublinie śmiga maluszek z silnikiem z seicento sportinga, wsadzony wzdłużnie, sprzęgnięty z oryginalna maluchowską skrzynia, popierdziela aż miło.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
nuki 


Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 10
Skąd: bialystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-03-2008, 08:35   



w znacznie wiekszej rozdzielczosci silniczek wyciagniety z fiata tipo nie pamietam kodu silnika

** Dodano: 06-03-2008, 08:36 **
GrzesiekK. napisał/a:
Silnik jak widzę idzie poprzecznie więc i skrzynia inna? W Lublinie śmiga maluszek z silnikiem z seicento sportinga, wsadzony wzdłużnie, sprzęgnięty z oryginalna maluchowską skrzynia, popierdziela aż miło.



dokladnie silniczek poprzecznie wraz z skrzynia tipo i kompletnym zawieszeniem

** Dodano: 06-03-2008, 08:38 **


Moderowany:
Przeklejaj linki z zdjęciami z tego wyższego pola - gdzie dodawana jest miniaturka. Wtedy na forum widać ją. Tak jak by podgląd zamieszczonego zdjęcia mamy odrazu. Poprawiłem fotki ;)
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-03-2008, 08:49   

Ten silnik to 1.6 DOHC ale 8 a nie 16V ;]

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-03-2008, 08:50   

Druga fotka jest fajna ;) Co zrobicie z problemem wystających kół? Karoserię poszerzycie, czy jakiś dospawacie nadkola robicie?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
nuki 


Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 10
Skąd: bialystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-03-2008, 08:50   



wiazka elektryczna



silniczek

teraz fotki powinny byc poprawne, potrzebuje schematow elektrycznych dzis bedziemy probowac odpalic niestety nie moge sie dostac do downloadu za malo postow

** Dodano: 06-03-2008, 08:53 **
miszko napisał/a:
Druga fotka jest fajna ;) Co zrobicie z problemem wystających kół? Karoserię poszerzycie, czy jakiś dospawacie nadkola robicie?



w planach blotnik motocykla rozicnamy na pol, 2 czesci na 2 kola po to aby miec ladny rant a reszta zabudowa z pasow blachy spawananie i szpachla

** Dodano: 06-03-2008, 08:56 **
GrzesiekK. napisał/a:
Ten silnik to 1.6 DOHC ale 8 a nie 16V ;]

pzdr. Grzesiek


hmm dohc 8v?? caly czas myslelismy ze to 16v... niedouczeni magistrowie :lol:
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-03-2008, 09:02   

Silnik to MPI i ma 90 kucyków. Co do schematów to co dokładnie potrzebujesz?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
nuki 


Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 10
Skąd: bialystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-03-2008, 09:05   

podlaczenia wiazki elektrycznej do czujnikow silnika komputera jak widziales mamy tylko plontanine kabli i nie bardzo wiemy jak sie do tego zabrac
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-03-2008, 09:14   

nuki napisał/a:
hmm dohc 8v?? caly czas myslelismy ze to 16v... niedouczeni magistrowie :lol:


Ano taki fiatowski pomysł ;] Poza tym bardzo dobry silnik do upalania, ciężko jest go zajeździć, jeśli chcesz coś więcej o tym silniku się dowiedzieć szukaj danych z regaty i ritmo bo to z nich silnik jest właśnie, silnik ten w Tipo miał oznaczenie 149c2.046, możecie się pokusić też poszukać kolektora ssącego wraz z ecu i wtryskiwaczami od lanci delty bo w nich siedział niemalże ten sam silnik tyle że na MPI.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
nuki 


Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 10
Skąd: bialystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-03-2008, 09:17   

GrzesiekK. napisał/a:
nuki napisał/a:
hmm dohc 8v?? caly czas myslelismy ze to 16v... niedouczeni magistrowie :lol:


Ano taki fiatowski pomysł ;] Poza tym bardzo dobry silnik do upalania, ciężko jest go zajeździć, jeśli chcesz coś więcej o tym silniku się dowiedzieć szukaj danych z regaty i ritmo bo to z nich silnik jest właśnie, silnik ten w Tipo miał oznaczenie 149c2.046, możecie się pokusić też poszukać kolektora ssącego wraz z ecu i wtryskiwaczami od lanci delty bo w nich siedział niemalże ten sam silnik tyle że na MPI.

pzdr. Grzesiek



wiec jest to silnik na jedno czy wielopunkcie, miszko pisal ze Mpi
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-03-2008, 09:21   

Iii to silnik 159 B9.000 na wtrysku GM'a?


** Dodano: 06-03-2008, 09:25 **
GrzesiekK. napisał/a:
w Tipo miał oznaczenie 149c2.046

O takim mówisz:
Ten silnik był w Tipolcach od 88 do 94 roku i jest to SPI ;)
A później kładli MPI do Tempry od 94 roku, ale już z 159 B9.000.

_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-03-2008, 09:25   

nuki napisał/a:
wiec jest to silnik na jedno czy wielopunkcie, miszko pisal ze Mpi


Wiesz najlepiej zrób fotkę kolektora ssącego, ale z tych fotek co widzę wygląda mi to jednam na SPI ze względu na wygląd przepustnicy, wyrażnie widać że to ta wersja 1,6 DOHC która miała dużą blaszaną puchę na filtr powietrza montowaną od góry tak jak przy gaźniku, aczkolwiek moge się mylic :D
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
nuki 


Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 10
Skąd: bialystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-03-2008, 09:25   

spisze dzis kod silnika i wszystko sie wyjasni... tylko podpowiedzcie gdzie go szukac
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-03-2008, 09:27   

nuki napisał/a:
spisze dzis kod silnika i wszystko sie wyjasni... tylko podpowiedzcie gdzie go szukac


Podeślij fotkę kolektora ssącego albo policz czy masz 4 wtryskiwacze i bedzie widomo ;]

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-03-2008, 09:28   

GrzesiekK., masz rację! To jednak SPI 149c2.046, gdyż na tej fotce gdzie są kable od wiązki w dolnym prawym rogu widać puchę filtra ;) Nie zauważyłem tego ;)

A MPI miały puchę filtra w nadkolu.

EDIT:
Na drugiej fotce sekcja złącz do ECU.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
nuki 


Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 10
Skąd: bialystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 06-03-2008, 09:32   

miszko napisał/a:
GrzesiekK., masz rację! To jednak SPI 149c2.046, gdyż na tej fotce gdzie są kable od wiązki w dolnym prawym rogu widać puchę filtra ;) Nie zauważyłem tego ;)

A MPI miały puchę filtra w nadkolu.


o to to tak wygladal silnik przed demontazem duza blaszana puszka filtra.

znikam do garazu
pozdrawiam
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-03-2008, 20:52   

Na bank jest to SPI 1,6 DOHC na wtrysku GM MULTEC.
Mogę się mylić ale wydaje mi się, że seryjnie 1,6 DOHC nigdy nie miał wtrysku MPI.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-03-2008, 21:10   

BTW panowie powiedzcie mi czy mój silnik jest SPI czy MPI bo za cholerę nie mogę się zorientować
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-03-2008, 21:31   

Twój to SPI 149c2.046.

MPI wygląda tak.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-03-2008, 19:07   

romano napisał/a:
Na bank jest to SPI 1,6 DOHC na wtrysku GM MULTEC.
Mogę się mylić ale wydaje mi się, że seryjnie 1,6 DOHC nigdy nie miał wtrysku MPI.

W Ritmo , Regacie , Tipo i Lancii Delcie gt.i.e był na jednopunkcie i wszystkie miały po 90KM . Była jednak Lancia 1,6 gt , gdzie ten silnik był na wielopunkcie i osiągał na nim 109KM . Fotografie przedstawiają jednak silnik na monowtrysku - SPI .
     assistance
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-03-2008, 21:44   

Cytat:
Była jednak Lancia 1,6 gt , gdzie ten silnik był na wielopunkcie i osiągał na nim 109KM

A tak z ciekawości jak wyglądało zasilanie silnika w Ritmo TC 105, bo z tego co kojarzę to też tam siedział 1,6 DOHC, MPI czy gaźnik/i ?
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-03-2008, 22:00   

romano napisał/a:
Cytat:
Była jednak Lancia 1,6 gt , gdzie ten silnik był na wielopunkcie i osiągał na nim 109KM

A tak z ciekawości jak wyglądało zasilanie silnika w Ritmo TC 105, bo z tego co kojarzę to też tam siedział 1,6 DOHC, MPI czy gaźnik/i ?


Gaźnik, tak samo jak RITMO TC130
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-05-2008, 19:50   

Nuki mi dzisiaj podesłał filmik:

http://fiatforum.com.pl/z...po_1.6_90hp.avi

Jak pisał, trzeba dokończyć blacharkę i można śmigać ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-05-2008, 08:56   

obejrzalem filmik i stwierdzilem, ze koledzy zrobili blad pakujac chlodnice z tylu :?:
Maluch rozklad masy sam w sobie z seryjnym silnikiem ma zly, a pakujac wiekszy(ciezszy) motor + chlodnice na tyl, to niewiem czy to bedzie skrecac tak jak powinno :( Ale projekt bardzo ciekawy :D
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load