|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zakupiłem temperke :-) |
Autor |
Wiadomość |
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-04-2007, 19:33 Zakupiłem temperke :-)
|
|
|
Witam. Na forum już kiedyś kilka razy zawitałem. Wkońcu jakies dwa tygodnie temu zakupiłem fiacika temperke. To auto chodziło mi po głowie od dłuższego czasu i jeszcze tym bardziej że mój tato takiego posiada.
Pierwszy wyjazd ponad 100km po auto nieudany facet sprzedał dzień wcześniej pomimo tego że się ze mną umawiał, drugi wyjazd ponad 100 km, auto na zdjęciach piękne tylko brać, po zajechaniu na miejsce co się okazuje-jak dla mnie kupa złomu. Małowany na wszystkie strony powgniatany, pordzewiały podłoga zaczynała sie sypać w środku syf itd. Podziękowałem.
Wracając już do domu zdołowany z powodu kolejnej wycieczki ot tak w tej samej miejscowości trafiłem na oferte sprzedaży tempry. No i tak stałem się posiadaczem.
Auto z 93 roku bez gazu przebieg 168tys 1.6.i.e szyber dach, elektryczne szyby, centralny zamek, rolety tylnej szyby, podłokietnik, auto zadbane kierowca w wieku mojego ojca, wszystko robione na czas itd Wiadomo że auto ma swoje lata i trzeba coś koło niego robić zresztą jak przy każdym używanym. Blachowo bardzo dobrze tylko troche wgniecone nadkole tylne i kilka niewielkich odprysków Dlatego mam kilka pytań a nie chce zakładać iluś wątków.
1. Auto jeździ cały czas na lotosie 10W/40 półsyntetyk czy lać taki sam czy może mobil 1 15W/40 na takim jeździ mój tato?
2. Jakiej firmy byście polecili pasek rozrządu ? U mojego ojca jest Bosch. Czy rolke też sie wymienia?
3. Dmuchawa nie pracuje na pierwszych trzech biegach czytałem opis Kolegi Miszko i doszedłem do wniosku że całego tego ustrojstwa z opornikami itd nie ma zostały tylko kable z kostką czy można to gdzieś dokupić jakie moga być koszta tego lub czym by to zastąpić?
Z góry dzięki za informacje i pozdrawiam Wszystkich. |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-04-2007, 20:00
|
|
|
Jak jeździ na półsyntetyku to nie ma sensu zmieniać na mineralny zwłaszcza przy takim małym przebiegu. Lotos hmm dobrze widać go na bagnecie, bo zaraz się robi ciemny, Ninja twierdzi, że lotos to zło - ja tam nie mam nic do lotosa, ale jak nie żal Ci paru złotych to proponuję Mobila półsyntetycznego ja zmieniłem właśnie z Lotosa na Mobila i silniczek czyściutki, cichutki i ogólnie super.
Ja do swojego kupowałem pasek firmy DAYCO, facet w sklepie twierdził, że jest to jeden z lepszych jakiś wzmocniony czy coś i podobno go w serwisach zakładają, a pasek + rolka kosztował 65zł.
A co do tych oporników to chyba jedynie na szrotach, czy też u handlarzy z używanymi częściami do Fiatów, bo w sklepie nie wiem czy to w ogóle mają, choć pewnie mają tyle, że za 4 razy tyle ile kosztuje używka. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-04-2007, 20:59
|
|
|
maciekt8 napisał/a: | 1. Auto jeździ cały czas na lotosie 10W/40 półsyntetyk czy lać taki sam czy może mobil 1 15W/40 na takim jeździ mój tato? |
Niżej możesz zejść. Chociaż jak silnik pracuje ładnie, nie ma przecieków to możesz zostawić 10W40.
maciekt8 napisał/a: | 2. Jakiej firmy byście polecili pasek rozrządu ? U mojego ojca jest Bosch. Czy rolke też sie wymienia? |
Chmm co do rolki to... u mnie od nowości mam tą samą rolkę. Pasek już miałem 3 razy zmieniany, a rolka ciągle ta sama. Praktycznie i teoretycznie powinno się ją wymieniać np. co 100tys. z wymianą paska. A co do firmy - nie polecają Gates, ja zawsze kupuje pasek w ASO. Cena nie aż taka super duża, a firmowy.
maciekt8 napisał/a: | można to gdzieś dokupić jakie moga być koszta tego lub czym by to zastąpić? |
Można to kupić. W ASO cena 80-100zł. Od kogoś sprawny zapewne 1/3 tych kosztów.
Napisz w dziale Kupię lub popatrz w sprzedam, napewno ktoś to ma na odsprzedaż. polansky napisał/a: | lotos to zło - ja tam nie mam nic do lotosa |
U mnie ~340tys. Zawsze lałem lotos, syntetyczny wpierw, teraz mineralkę. Silnik chodzi... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-04-2007, 06:31
|
|
|
Gratuluję.
Lej taki, jak był. Ja używam halvoline 10w40 i jest dobrze.
Pasek miałem dayco (wytrzymał spokojnie 70kkm) teraz goodyear. Rolkę też wymień - moja po 130kkm trochę ciężko chodziła i zaczęła przytapiać pasek. Bosch ponoć strasznie stracił na jakości i jedzie na resztkach opinii.
Co do dmuchawy - jedź na szrot. Pewnie za jakieś 30zł dostaniesz. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-04-2007, 14:06
|
|
|
BeerfaN napisał/a: | Lej taki, jak był. Ja używam halvoline 10w40 i jest dobrze. |
Chyba chodziło o Valvoline, bo o halvoline nie słyszałem
miszko, ja napisałem, że Ninja uważa LOTOSA za zło
Ja tylko mogę powiedzieć, że jak przedtem przy lotosie poziom oleju było wyraźnie widać na bagnecie tak teraz mobila prawie nie widać |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-05-2007, 19:32
|
|
|
Witam ponownie. Pozostanę przy oleju takim jaki jest w obecnej chwili 10W/40 tylko przy wymianie przesiąde się na inną marke tzn mobila1.
Na szrotach nie udało mi się znaleść tego ustrojstwa z opornikami pytałem dziś w ASO i mogą sprowadzić koszt 130zł spróbuję na giełdzie przy okazji ew gdzieś w necie od kogoś kto handluje częściami.
Co do paska rozrządu zakupię oryginalny w Aso kosztuje z rolką jeśli dobrze pamiętam 175 zł trochę drogo ale na tym nie będę oszczędzał. Mają też paski Gates, ale Koledzy nie polecali więc za tą firme podziękowałem.
Tak poza konkursem to zapytam w tym wątku aby nie robić bigosu. Autko ogólnie sprawuje się dobrze zauważyłem tylko że wskazówka od obrotomierza ma takie wahania jakby nerwowe hehe do tego dochodzi że od 2500 obr/min od trzeciego biegu w góre szaczyna szarpać. Znalazłem sparciały przewód podciśnieniowy idący od digiplexa do trójnika który to łączy się z kolektorem i serwem między nimi jest taka beczka. Przewód wymieniłem ale jest podobnie. Oczywiście świece filtr kopółka palec zostały wymienione kable WN były nowe. Ogólnie silnik ładnie pracuje równo ale jak przysłuchałem się pracy końcowego tłumika to moge powiedzieć że pierdzi czasem się zawieszają obroty ale to rzadko. Dziś jak mocniej depłem w gaz na luzie to miałem wrażenie jakby strzeliło z wydechu. Myśle o wymianie filtra paliwa tylko nie wiem jaki ma on być czy taki zwykły jak w gaźnikowcach się stosuje. Czujnik temp raczej odpada bo wstawiałem opornik w jego miejsce o odpowiedniej wartości względem temp silnika i było tak samo. Dużo czytałem o potencjometrze przepustnicy ale nie moge go zlokalizować znalazłem tylko regulator biegu jałowego to czarne coś z tyłu. Nie mogę zdjąć też tej obudowy filtra powietrza z zespoły wtryskowego co go trzyma?.
Uff się rozpisałem, ale może mnie któryś z Kolegów naprowadzi na jakiś trop.
Pozdrawiam Wszystkich serdecznie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|