Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Air Show RADOM 29-30 sierpnia 2009
Autor Wiadomość
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 31-08-2009, 09:23   

konikks, sorki, pisze to nie ze złosliwosci, ale uwierz mi, ze ciechu, naprawde zna sie na lotnictwie :D
Ale nie o tym tutaj temat :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-08-2009, 10:40   

ciechu nie zaczynam wojny bo internetowe przepychanki mnie nie interesują.

powiedz na którym filmie widzisz jak samolot wyraźnie traci moc?

zresztą mniejsza z tym.

jak egon pisał nie o tym temat.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 31-08-2009, 10:55   

konikks napisał/a:
powiedz na którym filmie widzisz jak samolot wyraźnie traci moc?

Na tym, który pokazywała TV, rzeczywiście tak to wyglądało, ale proszę skończmy pisać jak i dlaczego bo my możemy tylko gdybać, co się stało, jak się stało... my nie jesteśmy w stanie tego stwierdzić.
Szkoda ludzi, żołnierzy, którzy zginęli w takich okolicznościach.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-08-2009, 11:09   

egon. napisał/a:
my nie jestesmy w staniemtego stwierdzic.


o to mi cały czas chodzi...

:zgoda:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-08-2009, 11:10   

konikks napisał/a:
powiedz na którym filmie widzisz jak samolot wyraźnie traci moc?

zresztą mniejsza z tym.

jak egon pisał nie o tym temat.
właśnie o tym temat. Po pierwsze nie wydaje mi się żeby wykonywanie ostatniego manewru przed przepadnięciem, czyli tzw. półbeczki było zamierzone. Samoloty Su-27 to maszyny dwusilnikowe, które są dodatkowo sterowane dyszami silnika. Rzecz w tym, że dysza silnika otwiera się maksymalnie na dopalaczach. Czasami używa się większego ciągu jednego z dwóch silników by zacieśnić manewr w danym kierunku. Nie każdy to zobaczy, jeśli nie zna podstaw budowy samolotów odrzutowych, ale na tym zdjęciu dość wyraźnie widać maksymalnie otwartą dyszę lewego silnika. Tyle, że nie widać w nim użytego dopalacza. Co świadczy, że silnik nie działa wcale, lub nie działa prawidłowo.
Po drugie z relacji osób, które tam były wynika, że w trakcie tej półbeczki i kilkanaście sekund później, aż do momentu uderzenia maszyny o ziemię nastała cisza. Nie było słychać pracy silników, a żeby wyjść z takiej figury na tak niskiej wysokości trzeba było użyć przynajmniej 100% mocy obu silników, choć zwykle robi się to na dopalaczach.
Po trzecie - uważam i zapewne nie tylko ja, że piloci mimo wysokich umiejętności przecenili możliwości maszyny. Bo mimo wszystko zabiła ich ziemia, a w tym przypadku zabrakło im odrobiny przestrzeni. Wiele takich pokazów kończy się katastrofą i nawet jeśli to ptak spowoduje problemy z silnikiem, to wina leży po stronie człowieka. Nie zachowano środków bezpieczeństwa. To samo dotyczy katastrofy z udziałem grupy "Żelazny".
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 31-08-2009, 11:21   

ciechu, z tym silnikiem masz racje, słuchałem wiadomosci i jest pare opcji tej katastrofy, mówią, ze napewno nie działał jeden z silników, a nie są pewni co do drugiego, badają tylko przyczyne jego (ich) awarii.

ciechu, co do winy pilotów to nie bede sie wypowiadal, bo to pokazy i kazdy manewr liczy sie z ryzykiem, a do tego doszła jakas awaria i nawet najleprzym pilotom ciezko byłoby z tego wyjsc. Takze ten błąd pilotów bym wykluczył, przynajmniej z mojego odczucia. Chwała im za odwage i bohaterstwo za wyprowadzenie samolotu za zabudowania, bo dla mnie to bohaterstwo oddac swoje zycie za zycie innych, bo nie ukrywajmy mogli sie uratowac katapultując sie, ale woleli uratowac ludzi na ziemi.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-08-2009, 11:29   

egon. napisał/a:
Chwała im za odwage i bohaterstwo za wyprowadzenie samolotu za zabudowania, bo dla mnie to bohaterstwo oddac swoje zycie za zycie innych, bo nie ukrywajmy mogli sie uratowac katapultując sie, ale woleli uratowac ludzi na ziemi.
całkowicie się z Tobą zgadzam. To był naprawdę heroiczny wyczyn i za to należą się uznanie, szacunek i pamięć o nich.

Co do błędów. Wersja rozwojowa Su-27, czyli Su-30 próbująca wydostać się z podobnej opresji. Tutaj widać wyraźny błąd człowieka. Za mały pułap. Dodam, że oba silniki działały na dopalaczach. A jednak doszło do katastrofy. Z tym, że tu piloci mieli więcej szczęścia



I lot poza dozwoloną strefą, awaria jednego z silników - 84 ofiary...
UWAGA SCENY DRASTYCZNE !!!
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-08-2009, 21:17   

jak byłem żołnierzem często miałem służbę dyżurnego GNP (Grupa Naziemnego Poszukiwania). Służba lekka tylko trzeba było 24godz siedzieć na jednostce. lekka okazała się do czasu... pewnego wieczoru dostaliśmy sygnał o alarmie dla gnp. pierwsza myśl: ćwiczenia. nie były to ćwiczenia... An-2 z 9os na pokładzie rozbił się w okolicach góry Żar. byliśmy drugą ekipą po ŻW na miejscu.
widziałem to na żywo dlatego mam inne podejście do wypadków lotniczych. i wiecie ile trwało ustalanie przyczyn przez Komisję Wojskową ds Badania Wypadków Lotniczych? miesiąc.
nie rozwiążecie zagadki wypadku su w Radomiu więc zapalmy świeczkę i przestańmy pieprzyć.

[`]
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 31-08-2009, 21:41   

[`] [`] [`] [`]
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-08-2009, 21:55   

konikks,
konikks napisał/a:
widziałem to na żywo dlatego mam inne podejście do wypadków lotniczych.
a jakie my niby mamy podejście do wypadków lotniczych? Ja żyję lotnictwem odkąd pamiętam. W życiu widziałem (w czasie rzeczywistym) dwa wypadki. Jeden samolotu cywilnego "Wilga", miałem wtedy około 8 lat i przeżywałem to niesamowicie. Potem w wojsku w Powidzu obserwowałem Su-22 który miał spore problemy podczas lądowania. W wojsku na terenie lotniska spędziłem 365 dni, w tym czasie odbywały się tam manewry NATO z udziałem Francuzów (Mirage 2000), Szwedów (Saab Grippen) i Niemców (Tornado F1). Z polskimi pilotami rozmawialiśmy bardzo wiele o ich pracy. O problemach jakie napotykali podczas lotu. O wszystkim. Prywatnie znam wielu pilotów szybowcowych z aeroklubu. Przesiaduję na lotnisku bardzo często. Nawet kiedy organizowałem spoty w Lesznie, to na terenie lotniska. Ja nie mogę latać ze względów zdrowotnych, ale nadrabiam to znajomościami, literaturą, filmem i modelarstwem lotniczym. Więc nie pisz o podejściu do wypadków lotniczych, tym bardziej że dla Ciebie wyjaśnieniem jest "fatum". Bardzo techniczne podejście dyzurnego GNP.
konikks napisał/a:
nie rozwiążecie zagadki wypadku su w Radomiu więc zapalmy świeczkę i przestańmy pieprzyć.
nie chcesz dyskutować na temat tego co się stało to nie pisz więcej. Co widzisz złego w doszukiwaniu się przyczyn katastrofy?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 31-08-2009, 22:03   

a ja tak sobie czytam i oglądam te filmiki i stwierdzam, ze te całe SU powinni wcofac, bo są mniebezpieczne :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-08-2009, 22:28   

egon., no niezupełnie niebezpieczne. Jak pisałem wcześniej - parodią jest robienie nad publicznością tak skomplikowanych ewolucji dwudziestotonową maszyną, która została skonstruowana do walk powietrznych na dużych wysokościach. Flanker jest chyba w tej chwili najczęściej rozbijającym się samolotem wojskowym na pokazach lotniczych. Ciekawe jak długo będzie się tego rodzaju pokazy praktykować.

Aaaa, i jeszcze jedna informacja o której się dowiedziałem dziś rano - to nie wieża nawoływała pilotów do katapultowania się. "Strielaj, strielaj!" to słowa jednego z pilotów, kierowane do drugiego.

A teraz przeglądam sobie nagrania z różnych perspektyw i dopatrzyłem się ptactwa przelatującego blisko Su, ale nie potrafię określić, czy na jego wysokości. Ptaki widać na 1:22


Zastanawia mnie jedna rzecz. Mianowicie dlaczego przed pokazem nie korzystano z usług sokolników i innych metod odstraszania ptaków. Podobno było tam sporo gołębi, a to już jest niedopatrzenie organizatora.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
pawel76 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 855
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-08-2009, 22:36   

ciechu, konikks, wyluzujcie ,nie czas i miejsce na kłótnie :)
ciechu, faktycznie masz dużą wiedzę na tematy lotnicze dopiero jak napisałeś to zauważyłem brak dopalacza choć dysza otwarta na full ,ten drugi filmik to z wypadku z Ukrainy tak?
A co do Radomia....to ten Suchoj był z tego co mówiono maszyną z początku produkcji.
_________________
Było Tipo 1.4ie jest Astra 1.4 rocznik 97 od teściowej
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-08-2009, 22:58   

pawel76 napisał/a:
ten drugi filmik to z wypadku z Ukrainy tak?
tak. Na szczęście u nas nie skończyło się to tak drastycznie
pawel76 napisał/a:
A co do Radomia....to ten Suchoj był z tego co mówiono maszyną z początku produkcji.
niestety Białorusini nie posiadają innych Su-27. Nie mieliby nawet tych, gdyby nie to, że "odziedziczyli" je po rozpadzie ZSRR. Ale na modernizację już ich nie stać i tak jak ktoś to trafnie zauważył w tym temacie - większość tych samolotów służy jako dawca części. Niestety, u nas podobna sytuacja jest z F-16. Kupujemy przestarzałe konstrukcje, próbując przystosować jedynie awionikę do potrzeb NATO.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
pawel76 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 48
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 855
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-08-2009, 23:00   

Masssakra ,latające trumny....
_________________
Było Tipo 1.4ie jest Astra 1.4 rocznik 97 od teściowej
     assistance   Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 31-08-2009, 23:07   

ciechu napisał/a:
Ciekawe jak długo będzie się tego rodzaju pokazy praktykowa

Dopóki ktoś nie wpadnie na pomysł bączki airbus-em robić ,skoro powietrznymi czołgami nad głowami ludzi robią akrobacje ,i nie wyciągają wniosków żadnych :P
pawel76 napisał/a:
ciechu, faktycznie masz dużą wiedzę na tematy lotnicze

hmmmm ,muszę się zgodzić z kolegą ,gdyż u ciecha, w biblioteczce domowej nie uraczysz żadnej książki ,która coś z lotnictwem nie ma ,a zacznij z nim temat ,to cię zagada :D
a co do tematu ,to teraz jest ciekawy właśnie ,i czekam jaka będzie postawiona tu hipoteza tej katastrofy ,a jaka podadzą eksperci w mediach :D ,bo to że na przykład w USA do dziś nie złapano Zodiaka i nie wiedzą kim był ,to właśnie wina tych ekspertów ,a bliżej policjanta który własnemu synowi nie poświęcił 2 min by go wysłuchać ,bo ten mały chłopiec chyba 8 lat interesował się astrologią i rozgryzł kod który zostawił Zodiak ;) ,wiec czemu ciechu, czy np konikks, lub ktoś inny nie miał by podać dobrej diagnozy co do wypadku który się wydarzył :P
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-08-2009, 23:28   

pawel76, Zarówno Su-27 jak i F-16 są konstrukcjami z lat '70. Jak nie są modernizowane to można sobie wyobrazić co to za złom!
grabarz napisał/a:
Dopóki ktoś nie wpadnie na pomysł bączki airbus-em robić
w jakimś filmie już to widziałem, ale faktycznie tak jest. Liczy się show. Im bardziej widowiskowe tym lepiej, tylko żeby to wszystko odpowiednio zabezpieczyć...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-09-2009, 01:40   

ciechu napisał/a:
Ptaki widać na 1:22


1:28 - jakaś ciemna kropka za samolotem. Ptak czy część z silnika ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-09-2009, 09:35   

Luczu napisał/a:
1:28 - jakaś ciemna kropka za samolotem. Ptak czy część z silnika ?
jakoś nie mogę się dopatrzyć tej kropki, jeśli piszesz o tym filmie z ptakami. Co więcej - na tym filmie widać dwa ptaki przed samolotem i po ich minięciu się nadal są dwa ptaki. Więc żaden z nich nie uszkodził silnika. Coraz bardziej wygląda mi to na błąd pilota. Z rozmowy pomiędzy nimi (tyle co zdołaliśmy po rosyjsku sobie przetłumaczyć) wynika, że przed wykonywaniem tych nieszczęsnych manewrów, piloci uzgadniali między sobą wysokość wykonywania ich. Tylko że jeden z nich mówił o wysokości 1400, a drugi 1100. Ale wygląda na to, że się nie zrozumieli. Potem na zapytanie: "Zrozumiałeś?" padła tylko odpowiedź "Tak". Faktycznie gdyby mieli zapas tych 300 metrów mogli wykonać ten manewr bez użycia dopalania. Kiedy zorientowali się, że są za nisko było już za późno na jego użycie.
Dlaczego? Na zdjęciu które pokazałem wcześniej widać otwartą lewa dyszę (bez włączonego dopalania). To znak, że silnik jest albo na minimalnym ciągu, albo przechodzi w zakres dopalania. To przejście nie jest takie przyjemne. Od momentu włączenia dopalaczy następuje najpierw rozwarcie dyszy, przez co maszyna chwilowo traci ciąg. Potem silnik wchodzi na zakres dopalania i następuje wzrost mocy. Wszystko to może trwać od 2 do nawet 6-7 sekund w zależności od typu i sprawności (!) silników.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-09-2009, 09:42   

grabarz napisał/a:
wiec czemu ciechu, czy np konikks, lub ktoś inny nie miał by podać dobrej diagnozy co do wypadku który się wydarzył :P


nie czuje się na siłach. inaczej miałbym stopień oficerski i nie jeździł bym wiekową laguną ;D
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-09-2009, 11:04   

ciechu,



** Dodano: 01-09-2009, 12:06 **
w sumie to chyba nie z samolotu ... To jest obok
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-09-2009, 11:45   

wydaje mi się, że to może być błąd w kompresji filmu. Klatkę wcześniej nic tam nie ma:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 01-09-2009, 12:02   

ciechu napisał/a:
Wszystko to może trwać od 2 do nawet 6-7

No i tu moze byc to, nie zrozumieli sie, al ten czas to jednak przy takiej predkosci to jest strasznie długo, wiec "przypuszczalnie" lecieli za nisko, pare sekund, praktycznie bez ciągu :roll: Powiem, ze to całkiem prawdopodobna przyczyna, poprostu dsie nie zrozumieli, a efekt byl widoczny :P
Ale to nasze spekulacje ;)
Tak poza tym ciechu, gdzie ty słyszałes rozmowe miedzy pilotami :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-09-2009, 12:12   

egon. napisał/a:
ak poza tym ciechu, gdzie ty słyszałes rozmowe miedzy pilotami :?:
jest pewne nagranie ale z nielegalnego źródła. Nic więcej nie mogę napisać. Ale jak ktoś się postara, to nawet na necie zapewne już się znajdzie ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 01-09-2009, 12:52   

ciechu, to zgasniecie silników troche dziwne..... Słowa swiadka katastrofy:
"Pan Konrad z Lublina był jedną z pierwszych osób na miejscu katastrofy. Jechał wraz z rodziną właśnie na Air Show, próbował przebić się na lotnisko bocznymi drogami, by uniknąć korków na głównych trasach. Kiedy był w pobliżu Małęczyna, Su-27 przeleciał nad drogą, potem zawrócił.

"Skręcił w bok na pole, na pewno po to by ratować ludzi"

- Leciał bardzo nisko, możliwe że zgasły silniki, bo kiedy nas mijał auto aż się trzęsło od ich huku, później wszystko ucichło - mówi w rozmowie z radomską "Gazeta Wyborczą". Samolot leciał coraz niżej.

- Chyba pilot próbował go skierować do góry, kiedy był już bardzo nisko, na wysokości drzew skręcił w bok na pole, na pewno po to by ratować ludzi, spaść tam gdzie ich nie ma - dodaje."
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load