|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pewne Tipo z allegro- pytania |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-04-2013, 14:16
|
|
|
Karol_Volvo napisał/a: | Fiat Tipo z silnikiem 1.4 71KM |
jeżeli to gaźnik to 78 koni.
Karol_Volvo napisał/a: | *jakiś przekaźnik się odzywa- mi się wydaje że jest to przerywacz kierunkowskazów- stuka sobie w okolicy stacyjki pewien czas, zanika i czasem znów się załączy |
Też miałem taki problem. Cykanie zmieniało częstotliwość przy ruszaniu lewej manetki. Problem po roku ustał |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Karol_Volvo
Wiek: 31 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 19 Skąd: Buk
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-04-2013, 14:18
|
|
|
Sugeruję się tym co jest na wikipedii Jeżeli nawet to czuć te 78KM bo auto jest żwawe i zwarte do jazdy! Jedynie 2x mi przygasło na skrzyżowaniu, lecz chyba ja je zadusiłem. Ale kultury superowej pracy tego silnika się nie spodziewam, gdyż to gaźnik! |
_________________ Prawo jazdy kategorii:
B- 22.04.2011
B+E- 13.10.2012
C- 03.06.2012
C+E- 13.10.2012
T- 13.10.2012
Opel Calibra C20NE 115PS LPG 1994r.- 03.2011-03.2013
Fiat Tipo 1.4S 78PS 1995r.- 04.2013- ...(?) |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-04-2013, 14:24
|
|
|
palidzojnt221 napisał/a: | ale producent nie jest bez winy, co ile tys km w tipo czy temprze trzeba wymienic wahacz bo sie sworzeń obluzował? a ile trzeba km zeby np, w vw trzeba było wymieniac, |
A ja będę dalej bronił Fiata ! Pierwsza Dedra , którą kupiłem z przebiegiem 176 tys - stała na oryginalnych wahaczach ( wiem - bo dostałem pełną serwisówkę ) . I nie piszcie mi , że to Lancia - bo zawieszenie ma to samo co Tipo / Tempra . Kolejna - Tempra SW , przebieg 138 tys . Poszła na żyletki , bo była dawcą napędów 4x4, ale przednie wahacze zostały - były bez luzów !
Problem leży gdzie indziej - jeżeli dopuszcza się do sytuacji , że auto jeździ na wylanych amorach , z luzami na łożyskach , z klekoczącymi przegubami - to te elementy potrafią zniszczyć w krótkim czasie - ruchome części zawieszenia, jak tuleje wahaczy , czy przeguby kulowe.
VW - też nie są idiotoodporne ... |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-04-2013, 14:38
|
|
|
Karol_Volvo napisał/a: | Sugeruję się tym co jest na wikipedii Jeżeli nawet to czuć te 78KM bo auto jest żwawe i zwarte do jazdy! Jedynie 2x mi przygasło na skrzyżowaniu, lecz chyba ja je zadusiłem. Ale kultury superowej pracy tego silnika się nie spodziewam, gdyż to gaźnik! |
Kulturę pracy te silniki mają lepszą niż niejedne nowe jednostki. Jak gaźnik będzie dobrze wyregulowany to powinno to chodzić jak na jednopunktowym wtrysku. Silnik z wyregulowanym luzem zaworowym, sprawnym wałkiem rozrządu, dobrymi elementami odpowiadającymi za zapłon będzie chodził cicho i gładko |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-04-2013, 15:05
|
|
|
Luczu napisał/a: | jeżeli to gaźnik to 78 koni | niekoniecznie. Wychodziły też gaźnikowe 70-cio konne jednostki 1.4 (160A1.048), tyle że właściwie nie montowano ich po 1993 roku. Chyba, że silnik był wymieniony, co nie byłoby wcale dziwne. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-04-2013, 16:31
|
|
|
schab, nie mam zamiaru sie kócic z Toba, ty wiesz swoje ja wiem swoje, proponuje zakończyc ten spór w pokojowej atmosferze i nie róbmy bałaganu bo to nie dzial o wachaczach |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-04-2013, 22:51
|
|
|
schab napisał/a: | A ja będę dalej bronił Fiata ! Pierwsza Dedra , którą kupiłem z przebiegiem 176 tys - stała na oryginalnych wahaczach ( wiem - bo dostałem pełną serwisówkę ) . I nie piszcie mi , że to Lancia - bo zawieszenie ma to samo co Tipo / Tempra . Kolejna - Tempra SW , przebieg 138 tys . Poszła na żyletki , bo była dawcą napędów 4x4, ale przednie wahacze zostały - były bez luzów ! |
No to chyba miałeś szczęście jak wygrana szóstki w Totka - pewnie z tyłu też nigdy nie robiłeś?.
Wystarczy poczytać wiele tematów o wahaczach i generalnie zawieszeniu Fiata.
Nie oszukujmy się to PORAŻKA.
Mam wielki sentyment do Tempry ale obiektywnie mogę powiedzieć, że zawieszenie to więcej niż pięta Achillesowa.
Zaznaczę, że ZAWSZE każde auto naprawiam na bieżąco i to częściami markowymi.
Zawieszenie w mojej Temperce naprawiałem częściej niż wymieniałem olej (wymieniam corocznie bez względu na to, że przejadę znacznie mniej niż jest zalecane).
Przez 5 at zrobiłem w zawieszeniu WSZYSTKO!
Od wymiany całych wahaczy po amortyzatory, łożyska McPersona, a także tylny zawias.
I nie jest to wina naszych dróg bo w Focusie przez 5 lat wymieniłem łożysko McPersona i dwie tulejki wahacza!!
Przez 5 lat!!!!
Tylko, że ja nie byłem mega szczęściarzem jeśli chodzi o egzemplarz Focusa bo tam zawieszenie jest po prostu tak trwałe!
Teraz mam Scenica i już wiem, że zawias będzie tu podobnie "leciał" jak w Fiacie.
Tak więc reasumując - polskie drogi to jedno ale jakość zaprojektowania i wykonania zawieszenie przez producenta to drugie. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-04-2013, 08:06
|
|
|
palidzojnt221 napisał/a: | schab, wina producenta nie jest ze mojemu ojcu wyskoczył sworzeń ze zwrotnicy tylko ojca bo w pore nie wymienił wahacza, ale producent nie jest bez winy, co ile tys km w tipo czy temprze trzeba wymienic wahacz bo sie sworzeń obluzował? a ile trzeba km zeby np, w vw trzeba było wymieniac, jakby na sworznie byłu uzyte porządne materiały to by sie tak szybko nie wyrabiały, a kazdy producent jak obniza cene to i znacząco jakość, ktos mi teraz powie ze ja to wiedziałem i ojcu nie powiedziałem, otórz mój ojciec ma głeboko w powarzaniu to co ja mu powiem na temat samochodów on wie swoje i ja wiem swoje, jak ja zacząłem tym tipem jeździc to szybko wymieniłem wachacz i było gites, tyle ode mnie |
W temprze jak wymieniałem zawias, to prawdopodobnie też byl jeszcze oryginalny (z 91 roku). Nie wiem czy wahacze(choć były trw), ale amorki i reszta była na 100% fabryczna jeszcze |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-04-2013, 11:14
|
|
|
zgadzam się Emf te wahacze, które na fiacie wytrzymywały po 15 lat i 200kkm to chyba po niemieckich autostradach ...
tipo przy zakupie miało 140kkm przebiegu i od razu miało zrobiony kompleksowy remont zawieszenia na dość dużą kwotę. ( wszystko za jednym zamachem na dobrych częściach )
przy przebiegu 185km wymieniłem jeden z wahaczy z przodu, a miesiąc później kolejny. poł roku później jedno z tylnych kół zaczęło powoli nabierać takiej pozycji / i znów wymiana wahaczy z tyłu.
sorry ale zawiecha fiata na najlepszych częściach VS polskie drogi wytrzymała 3 lata ... a jakiś tanich śmieciach pewnie bym tam co rok zaglądał ...
aha i to że ktoś zdemontował z fiata czy lancii 20 letni wahacz nie znaczy, że 4 razy nie były na nim wymieniane silentblocki, bo akurat sworzeń jakoś się trzymał. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-04-2013, 11:34
|
|
|
Wszystko zależy od stylu jazdy też.
Pewnie jadąc za mną po dziurawej drodze, nie raz byście przeklinali, a niektórzy nie odróżniają dziurawych dróg od tych "zdrowych" i naparzają z taką samą prędkością po tych dziurach .
Oczywiście nie piję tutaj do Was moi drodzy |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-04-2013, 14:17
|
|
|
Zamykam na życzenie autora |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|