Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sedicivalvole
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2019, 19:59   

bart128, no to masz rodzyneczka :lalala: tak z oglądu wygląda bardzo podobnie jak sedi... Do czego ta grucha przy kolektorze dolotowym? Kolektor wygląda jak z turbawki 8V

Chętnie to bym sobie na żywca zobaczył :D chyba muszę cię odwiedzić... nawet wiem które to garaże :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-12-2019, 20:10   

bart128 napisał/a:
to byle auto od Bonesa

To nie takie byle auto :wrednyusmiech: bo to jest Tipo i to bardzo rzadkie..
W sumie powinienem był się domyślić, że to ten od Bonesa - no bo ile ich mogłoby być..
     Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2019, 20:52   

Zdaje sobie sprawe co to za egzeplarz, dlatego kupilem to byŁe tipo Bonesa .Zrobilem male zamieszanie we wloskim klubie tipo tym autem.Probujemy z Fabrizio tamtejszym adminem dowiedziec sie cos wiecej o tym aucie, na przyklad czemu ma zegary z preserii, ktore nie weszly do produkcji seryjnej. Czemu ma sporo datownikow z marca/kwietnia 89 itp.Na razie auto trafilo wlasnie na remont glowicy, bo przeskoczyl Bonesowi pasek i brak kompresji na 4 cyl. Tak ze remont glowicy na swieta :)

_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-12-2019, 21:49   

Tak jak tylne lampy od sedici - chociaż wyjątkowe - podobają mi się mniej od serii,
tak te pomarańczowe zegary.. są po prostu.. urocze, niepowtarzalne i.. ultra wyjątkowe :uklony:
Jakby zapodać ściemę, że ktoś to zamówił w jednym egzemplarzu - to ciężko byłoby obalić.
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2019, 22:49   

Hehe też zaliczam teraz obróbkę głowicy. Panie kochany skąd wiozłeś zawory?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-12-2019, 09:36   

zawory sa od reki dostepne ,dwoch firm, tansze nie pamietam nazwy za okolo 24zl sztuka ssacy/wydech, oraz troche drozsze freccia za 30 ssace 40 wydechowe, mozna tez poszukac u fiata.



Cytat:
tak te pomarańczowe zegary.. są po prostu.. urocze, niepowtarzalne i.. ultra wyjątkowe :uklony:
Jakby zapodać ściemę, że ktoś to zamówił w jednym egzemplarzu - to ciężko byłoby obalić.


Pomaranczowe zegary byly na egzeplarzach preseryjnych wersji 16v, ktore pojawialy sie we wloskch gazetach moto typu gente-motori czy quatroruote od polowy 88 do polowy 89 roku,{premera wersji 1.8 16v to listopad 89} tu sa scany od Fabrizio, sa pomaranczowe zegary, emblemat "i 16 v" ,ktory tez ne wszedl do produkcji zastapony przez "ie 16 v" Na ostatnim foto scan pierwszego wydania folderu wersji 16v juz z bialymi zegarami







_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-12-2019, 21:13   

Potwierdzam. Taki silnik wychodził w Tipo wykluczając rynki UK I Niemiecki że względu na normy spalin. Dlatego Fiat potem zastąpił go 2.0 16v z katalizatorem i sondą. Takie wytłumaczenie gdzieś widziałem.
Ja mam Tipo 1.8 16v ale z grudnia 1990.


Bart, na tych zdjęciach są chyba wersje z 2.0 16v. Proto 2.0 16v wychodziło z silnikiem Themy 155 koni bez katalizatora. Ostatnie dwa są dla Tipo 1.8 16v.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-12-2019, 23:19   

Po mozolnym tlumaczeniu tych materialow od Fabrizio mozna sie dowiedziec miedzy innymi, ze auta 1.8 i 2.0 16v byly testowane rownoczesnie, 1.8 jako konkurent dla golfa gti, ktory tez byl 1.8, a 2.0 do segmentu "duemilla" , ktory we Wloszech od kilku dekad oznaczal prestiz i duze oplaty od pojemnosci :) Faktycznie na Niemcy Austrie Szwecje i Szwajcarie Fiat juz od 1985/86 roku robil auta na wtrysku z katalizatorem , niedostepne na niektorych rynkach, na przyklad na krajowym wloskim.Mam wlasnie takie uno mk1 , 1.5SX digital 1986 z rynku niemieckego, 1.5 mpi katalizator. Tak ze moglo tak byc ze 1.8 16 nie bylo w Niemczech sprzedawane ze wzgledu na brak kata, choc euro1 weszlo w 91{ dlatego sedicivalvole 160A8 mialo katalizator i EGR, bo sam kat nie dawal rady :) } a ostatnie auta bez kata mozna bylo do 93 sprzedawac, co tez fiat czynil do konca na rynku wloskim polskim hiszpanskim itp w krajach, gdzie wtedy lali na ekologie .

Na zdjeciach widac glowice z kol, ssacym z themy charakterystycznym tez dla sedici, dwuczesciowym dlugim, nie widac natomiast co pod spodem. Seryjny 1.8 16 ma ssaka zblizonego do integralki , albo pozniej kappy turbo, krotszy, mniej pozawijany=mniej restrykcyjny, lepszy na wysokie obroty. W artykulach z konca 88 i poczatku 89 przewijaja sie glownie te dwa auta biale i czerwone w roznych stadiach testowania i kompletacji ale tez conajmniej dwa w kolorze jasnym grafitowym, pozniej uzyte do zrobienia zdjec prasowych, reklamowych w/przed pazdzierniku 89. Auta w fazie testow nie maja przedniej rejestracji, tylko tylna czarna kwadratowa probna "prova" jak u nas kiedys czerwone z bialymi znakami typu XBB XKR itp., sadze ,ze te auta na fotkach bez przedniej tablicy byly jeszcze w fazie testow, a te zarejestrowane to byly gotowe preseryjne auta w pelnej specyfikacji , ktore mozna bylo pokazac na zdjeciach reklamowych czy w prospekcie. Gdzies tam sie przewija tez na tych fotach auto na wloskich tablicach eksportowych , bo testowali je tez dziennikarze z esp. / port. na miejscu u siebie do gazet moto esp. / port.







auto na wloskich eksportowych tablcach, ciekawe czy to to samo auto raz z 1.8 raz z 2.0 pod maska, czy bylo kilka bialych? Bo w portugalskojezycznym artykule pisza o 2.0 16v, a w hiszpanskojezycznym pokazuja biale auto {fragmenty bialego z ie16v } i opis i reszte fotek z 1.8 16v.Moze to tez byc niedbalstwo edytora, ktory poskladal artykul z tego co bylo, miks fotek :) We wloskim wydanu gazety widac tez to auto na eksportowych tablicach i te fotki glowicy thema/sedici



_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-12-2019, 09:42   

Wg mnie to wnętrze dla testowych 2.0 było identyczne jak dla 1.8. W Sedici zmienili tapicerkę bo ten materiał szaro/czarny był tragiczny. Z czarnego wypalał się w jasną zieleń. Pewnie Włosi zauważyli to w swoich warunkach i w Sedici finalnie wylądowały szaro / czerwone.
Co do silnika to cała góra wygląda na 2.0. Nawet guma do filtra powietrza jest prosta a w 1.8 jest złamana (swoją drogą ciekawe po co).
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-12-2019, 12:45   

Na początku przed produkcją i zaraz po wdrożeniu na pewno był niezły mariaż różnych części z rożnych modeli. Bardzo spodobała mi się fotka chyba jeszcze testowego egzemplarza na felach z Integralki :lalala: nawet pasują do Tipolota. Silniki z Lancii poznać po tym że były malowane na czarno, Fiat poszedł a gołe aluminium i szarości. Potem już zaczęli też grać napisami na deklach osłaniających kable WN, i deklach zaworowych.

bart128 napisał/a:
hoc euro1 weszlo w 91{ dlatego sedicivalvole 160A8 mialo katalizator i EGR, bo sam kat nie dawal rady :) } a ostatnie auta bez kata mozna bylo do 93 sprzedawac, co tez fiat czynil do konca na rynku wloskim polskim hiszpanskim itp w krajach, gdzie wtedy lali na ekologie .


He he he Panowie oj dłużej lali na ekologię :badgrin: mój Fiaton 1.4S na gaźniku, bez kata. był z 94r. a wiem że i z powodzeniem można było go i nabyć w 95r.
A tu ciekawostka cennik Fiatona na 94r. autek z eksportu. :D czy coś wam rzuciło się w oczy? Tak za ekologie na którą wszyscy (a przynajmniej znaczna większość) w Polsce w latach 90tych miała wywalone trzeba było dopłacić 900.000 lirów czyli ponad 11mln złociszy :lalala:


** Dodano: 16-12-2019, 09:14 **
Cytat:
zawory sa od reki dostepne ,dwoch firm, tansze nie pamietam nazwy za okolo 24zl sztuka ssacy/wydech, oraz troche drozsze freccia za 30 ssace 40 wydechowe, można tez poszukać u fiata.
No tak średnio z tym kupowaniem do 836A3.000 - czyli 2.0 16V 139KM - ASO nie ma już ich wcale, dilerzy z dobrych zapasów też 0 szt. sklepy internetowe wynik również zero. Tzn. w gwoli ścisłości ssące jeszcze można kupić zamienniki (bodajże frecia). Wydechowe już nie. Kicha. Przepatrzyłem tez sklepy specjalizujące się w włoszczyźnie i również wynik zerowy, allegro, olx'y itp. również nic. Ssące już jakiś czas temu nabyłem, ale wydechowych niestety nie.

** Dodano: 16-12-2019, 11:02 **
P.S: jak 1.8 z grupy Fiata to taki :lalala: wszystko inne to półśrodki. 8)

600 kunia z 1.8 w 1986r. to jest ponad 300 "kunia" z litra :badgrin: dwie słusznych rozmiarów suszarki, dwa niedorzecznie wielkie intercoler'y ;D trochę mógłby być problem z zamknięciem maski ale co tam. wywalamy tylna kanapę i jest miejsce. Zresztą oryginalnie ten silnika woził się właśnie na tylnej kanapie :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-12-2019, 08:16   

Taaa ....1.8 z ECVa, dwie turbiny to pikus, tam byly trzy kolektory ! :) glowica triflux to jest fajna sprawa, dwa kol. wydechowe i jeden ssacy, zawory w glowicy naprzemiennie, s/w/s/w itp ciekawostki. Tylko ze chyba sobie nie kupie bo sa dwa egzeplarze na swiecie :P .W sezonie chyba 85 w F1 BMW mialo silnik 1.5 turbo z mocami 1250 koni, ale to byly prawie ze jednorazowe jednostki wyscigowe.W rajdach by to dotrwalo do 4tego zakretu.Poza tym ECV to byl tylko koncept, w grB delta S4 chodzila na "slabiutkim" "zwyklym" 450 konnym 1.8 z "klasyczna" glowica 16v w ukladzie turbo/kompresor.

Ja kupuje zaworki do 160A5000 , ale chyba sa takie jak do pozniejszych wersji glowic 16v{ choc w eper jest kilka numerow na zawory do roznych 16v lampredi} Zawory to sie w Krakowie kupuje w sklepach specjalistycznych typu Motorex, sa dostepne jak psalem wyzej, do ASO { inter auto bo mam pod nosem}tez dzwonilem i tez sa w stanie takie zawory s/w sprowadzic.

U mnie silnik rozebrany { gora} wszystko jak nowe, tylko zaworki na 4tym krzywe, silnik na ori uszczelkach bez sladu zuzycia, Dzis czapa jedzie na remont chyba do Mikrona.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-12-2019, 09:02   

Na silnik z F1 nie ma co patrzeć jak pisałeś - są robione na jeden, dwa wyścigi i śmietnik :lalala: w dodatku posuwają się w fajnych warunkach. Auta rajdowe dostają jednak w ciry. No powiem Ci ja mam wciąż dylemat gdzie zawieźć górę i dół do obróbki. Chłopaki z KR piszą że Auto szlif na zakolu Wisły. Zaraz sobie popatrzę na te zaworki co piszesz. Zauważyłem że są drobne niuanse w zaworach do 16stki, nawet do 836A3.000 są rożne długości w zamiennikach, widziałem 126mm i na 125,5mm. Tłoki też szły rożne w pierwszych sedi miały płaskie denka, późniejsze już lekko wklęsłe, jak w VT tyle że żłobienie jest na ok. 2mm a w VT bodajże zachodzi do ok. 6mm. Zastanawiam się też nad prowadnicami zaworowymi, bo chce wymienić prewencyjnie wydech. Zawory nie latają, choć luz jest wyczuwalny (i można trochę pobujać zaworem) niemniej wydechowe dostają dużo bardziej. I teraz tak można kupić z żeliwa szarego (niestety nie wiadomo w jakiej klasie bo producenci nie chwalą się), a widziałem też i z brązu. W oryginale chyba jest brąz, ale nie mam pewności nie mogę się dopatrzeć co to zam materiał - wydaje mi się że ma lekko żółtawe zabarwienie. No o mocno zastanawiam się który materiał brać.

** Dodano: 18-12-2019, 09:18 **
Motorex ten od Papieża?

** Dodano: 18-12-2019, 11:12 **
Ok. zaworki wydechowe do 836A3.000 te same (przynajmniej wymiarowo) co do 160A5.000 ASO + dilerzy ich nie mają, chyba że mi ściemniają i trzymają dla ciebie pod ladą :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-12-2019, 17:00   

Maly offtop w temacie 16v, panel climatronika do tipo ,wczesne modele klima reczna on off na pokretla , pozniejsze klima auto typu climatronic


_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2021, 08:31   

A takie coś można sobie nabyć: https://www.olx.pl/d/ofer...?reason=ip%7Ccf
to tak apropo sedi, niestety już na zdjęciach wygląda na styrane.

** Dodano: 18-11-2021, 15:33 **
Masz sedi w pakiecie z GT https://www.olx.pl/d/ofer...son=observed_ad tylko ta cena :badgrin: obydwa wyglądają jak gruzy a skoro tak to wygląda na foto to źle nie wróży. Poza tym miał ktoś fantazję. Wytarga spod jakieś niemieckiej stodoły :) za przysłowiowe kilka set euro i teraz puszcza za grube $$$$ jako klasyki... nawet się nie chciało umyć do zdjęcia.

"....którego inni będą zazdrościć." hehehe no na pewno zwłaszcza ze większość nie bardzo będzie wiedziała nawet co to :D poza tym ze FIAT
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load