Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 1.4 TURBO
Autor Wiadomość
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-03-2011, 16:03   Tipo 1.4 TURBO

Nie chce tworzyc nowego tematu wiec zapytam w tym jeszcze o jedno..
Jak myslicie.. To faktycznie turbo? Bez IC, waski wlot.. i tak dziwnie ten blow off czesto upuszcza....





Poprzedni topic
Nie wiem czy było... Ale wiedzialem ze wreszcie ktos zrobi!

_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-03-2011, 16:04   

to jest dośc stara fotka ... widziałem ją juz 4 lata temu :)

** Dodano: 31-03-2011, 17:06 **
obczaj to :) sorki za rozmiar fotki ale nie mogę wyszperać większej

_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-03-2011, 16:34   Re: Tipo 1.4 TURBO

[quote="pisario"]Nie chce tworzyc nowego tematu wiec zapytam w tym jeszcze o jedno..
Jak myslicie.. To faktycznie turbo? Bez IC, waski wlot.. i tak dziwnie ten blow off czesto upuszcza....


IC jest
widać go we wlocie w zderzaku

-([][][])- takie srebrzyste coś

wąski wlot wymusza ruch powietrza przez IC

a propos bov-a
przy każdym przymknięciu przepustnicy się odezwie

jak turbina szybko się rozkręca (przy niskich obrotach=mała turbina)
to będzie hałas
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-03-2011, 16:37   

O ja... taki mały IC?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-03-2011, 16:39   

pisario napisał/a:
O ja... taki mały IC?


a po co większy?

duży ic = duża turbo dziura
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-03-2011, 17:07   

seryjnie audi 1.8T czy calibrze 2.0T też są IC wielkości nagrzewnicy tyle że nie centralnie a bardziej za jedną z lamp ...
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2011, 17:23   

o w mordę ale torpeda.. może i ja sobie turbinkę założę :kapelusznik: jak 1.4 ma tak dawać w palnik :dresik:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-03-2011, 17:30   

Nie przesadzajmy... zadnego szalu nie robi. Spalic gume mozna i zwyklym 1.4, choc felga to z 16 wyglada. :) Gdzies w jakims temacie bylo ze to bardzo niezdrowe dla takiego silniczka...
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-03-2011, 18:06   

pisario napisał/a:
choc felga to z 16 wyglada


17" ;)

ja uniakiem śmiało grzeje kapcia, choć nigdy tak nie dawałem w piec jak ten kolo, wolę zapier***lać :)
     assistance   Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-04-2011, 16:04   

Za założenie turbo do silnika powiedzmy 1.4 trzeba liczyć niezłą kasę i po prostu trzeba być niezłym świrem lub mieć za dużo pieniędzy żeby coś takiego robić... Ja bym się już bardziej pokusił na uturbiony silnik z uno... Ciężko dostać ale dla chcącego nic trudnego.. Osobiście myślałem nad tym ale najpierw musiał bym mieć nieźle odwalone tipo żeby się na to rzucić. Chociaż powiem że nie robił bym tego ze względu na większą moc tylko na blow off bo strasznie mi się to podoba :lalala:
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-04-2011, 16:54   

D@wIdS napisał/a:
Za założenie turbo do silnika powiedzmy 1.4 trzeba liczyć niezłą kasę i po prostu trzeba być niezłym świrem lub mieć za dużo pieniędzy żeby coś takiego robić... Ja bym się już bardziej pokusił na uturbiony silnik z uno... Ciężko dostać ale dla chcącego nic trudnego.. Osobiście myślałem nad tym ale najpierw musiał bym mieć nieźle odwalone tipo żeby się na to rzucić. Chociaż powiem że nie robił bym tego ze względu na większą moc tylko na blow off bo strasznie mi się to podoba :lalala:


home made soft turbo nie powinno być bardzo drogie
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-04-2011, 17:01   

EASYKATO, dokładnie ;)

sama turbina może być od najtańszego dizla, za 300PLN już kupisz do tego trzebaby przerobić kolektor, IC ze 150-200PLN i tyle, trochę zabawy.


a ciekaw jestem jak wdizlach wygląda podłączenie turbiny? to jest tylko mechaniczne czy jakieś kable idą do kompa??
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-04-2011, 17:21   

Świstak napisał/a:
a ciekaw jestem jak wdizlach wygląda podłączenie turbiny? to jest tylko mechaniczne czy jakieś kable idą do kompa??


z wydechu idą kable do kompa :D
poczytaj o instalacjach bedziesz wiedział.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ivanovich81 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 55
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-04-2011, 17:24   

Odradzam jakiekolwiek kombinowanie z turbo.Chyba ze ktos ma duzo pieniązka.Turbo z diesla odpada bo poprawi sie dół a zniknie góra.Robiłem takiego wynalazka,mianowicie 106 1.4 i dupa.Na własciwy tor sprowadził mnie p. inż.Godula.Do tt faktycznie lepiej kupic org turbiacza z uniacza i zrobic generalke wyjdzie grubo taniej niz home made.
_________________
tak że tego----MOTOKOMMANDO
     assistance
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-04-2011, 17:53   

EASYKATO, Świstak, Ja mówię o turbo montowanym przez profesjonalne firmy. Wiem jakie są stawki, bo dowiadywałem się kiedyś mniej więcej ile by to wyniosło. Średnio 8-10 tyś trzeba szykować + ewentualny remont silnika bo jak wiadomo zakładanie turbo do silnika z zużytymi podzespołami to samobójstwo.
Kolega ivanovich81 dobrze mówi... Jak turbo to w silniku który seryjnie miał je montowane a nie jakieś alpejskie kombinacje. Takie jest oczywiście moje zdanie, więc zaraz ktoś mi pewnie pojedzie po psychice :lalala:
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2011, 18:02   

jak mi się motor skończy to zamiast go remontować może poszukam w Italii silnika z uno turbo i jemu zrobię remont :badgrin: już widzę miny gości ze szmelcwagenów jak będę stał w korku do roboty i co chwilę będzie syk jak z autobusu, który popuszcza powietrze z układu hamulcowego :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-04-2011, 18:12   

Mosior napisał/a:
jak mi się motor skończy to zamiast go remontować może poszukam w Italii silnika z uno turbo i jemu zrobię remont :badgrin: już widzę miny gości ze szmelcwagenów jak będę stał w korku do roboty i co chwilę będzie syk jak z autobusu, który popuszcza powietrze z układu hamulcowego :lalala:


sykiem kompleksy leczyć?

daj spokój

nie warto


lepiej dobre audio (głośnik na zewnątrz)

i nagranie startu myśliwca na każdych światłach puszczać

efekt gwarantowany :lol:
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-04-2011, 18:26   

EASYKATO napisał/a:
sykiem kompleksy leczyć?

Wychodzi na to że też je mam :D
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-04-2011, 18:43   

odnośnie "syku" sam bym chciał ale w normalnym aucie typu fc 20VT Wtedy jest konkretne odejście a do tego syknie i pozamiatane :p

do 1.4 to se to zamontujcie hahahahahahhahahahahahahahahahahahhahahahahah

_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-04-2011, 19:01   

Luczu, widziałem to już. Szczerze? Po mieście jeździł bym bez dodawania gazu xD
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 01-04-2011, 19:45   

Luczu napisał/a:
dnośnie "syku" sam bym chciał ale w normalnym aucie typu fc 20VT Wtedy jest konkretne odejście a do tego syknie i pozamiatane :p


Pamiętasz te w katosach? :D i miny kolesi w golfach :badgrin: :badgrin:
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2011, 20:42   

EASYKATO, dobrze mówi.

Nawet raz w tym programie "Pimp My Ride" założyli do jakiegoś samochodu wodoodporne głośniki pod podłogą, które były podpięte pod jakieś tam radio z wgranymi dźwiękami różnych silników - przykładowo V6, V8, V12, formuła F1, motocykl, itp, itp.

A całość była sprzężona z pedałem gazu tak, że im więcej gazu - tym wyższe "obroty" tego dźwięku w głośnikach, dokładnie jak w rzeczywistości :lol: :lol: :lol:
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-04-2011, 21:24   

maidun, jest prostszy sposób:
http://allegro.pl/soundra...1526275343.html

_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-04-2011, 23:04   

być może dla nas potrzeba worek siana, żeby uturbić starego fiata ... w "cywilizowanych" krajach takie tipo kosztuje 200euro + uturbienie 1000euro = jedna wypłata .... ( i jeszcze na felgi zostanie ) więc nie róbmy wielkiego halo .... zresztą jeśli to dmucha z 0.5 bara to automatycznie robi sie ok 120-130hp bez żadnej poważnej ingerencji w silnik ( pomijając "kanapke" i otwór w bloku dla smarowania turbiny )

** Dodano: 02-04-2011, 00:12 **
D@wIdS, koleś na filmie sugeruje, że brzmi jak lambo galardo .... a to brzmi jak "test drive" w którego pykałem na amidze 15 lat temu ..... jak na moje ucho nie ma absolutnie nic wspólnego z dźwiękiem jakiekolwiek silnika
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 02-04-2011, 01:34   

ubek napisał/a:
Pamiętasz te w katosach? :D i miny kolesi w golfach :badgrin: :badgrin:


oj było było ...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load