|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Trudno to zatytułować |
Autor |
Wiadomość |
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 12:28
|
|
|
1. Astra jest technologicznie nowszym autem, T/T ma swoje poczatki w latach 88/89, wiec nie miej prentensji o linie. Taka byla moda. Aczkolwiek tylek Tempry mi sie bardzo podba
2. 400km?? Jechalem 6h nonstop w tym aucie jako kierowca z full bagazem, 4 osoby na pokladzie i chyba moge cos powiedziec na temat tego auta w dodatku ze mam je 11 lat i nie tylko takie dlugie wypady.
Fotele dla mnie sa bardzo wygodne. Kuzyn ma ta Astre (nie znam sie dobrze, ale ma jakas bogatsza wersje elektryka, szyber, halogeny, CZ) i ma faktycznie bardziej profilowane siedzenia przez co trzymanie boczne jest lepsze, ale podstawowe wersje Astr tego nie maja.
W T/T pozycje ma sie jak na krzesle, a w Astrze bardziej "lezysz" wzdloz. Dla mnie pozycja 1 jest optymalna + latwiejsze wsiadanie/wysiadanie.
Chmm Fiat zawsze wprowadzal jakies nowinki. Np. szyne Common Rail Fiat jako pierwszy wprowadzil. Czy to zle? Fiat to tez nie tylko auta, to samoloty, koleje, sprzet rolniczy.
Jesli szukasz wygody to kup Lancie, albo Maseratti. Fiat ma byc bardziej praktycznym autem do codziennego przemieszczania sie.
Na koniec, a Citroen? Ile on mial zawsze nowatorskich pomyslow. Fakt moze nie jest super popularny, niektore jego przemyslania samego mnie wprowadzaly w zdziwienie, ale lubie ta marke wlasnie za jej udziwnienia
Renault znowu bardzo lubie obwieszac sie elektronika. Ma tez duzo ciekawych funkcji (np. system rozpraszania mgly)
Poprostu w Polsce na nasze realia gdzie kazdy liczy $$$ , szuakmy aut prostych w naprach gdzie w miare kazdy mechanik zna te auta, oraz tanich jakimi sa np. VW, Opel. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-04-2005, 12:57
|
|
|
Astra sięga 90-91 roku, więc ogromnej różnicy nie ma. Jak napisałem Kadet miał już lepszą deskę.
Tył Tempry rzeczywiście jest ładny. Tu Włosi sie postarali i jest on ponadczasowy. Czy nie można było tego z przodu zrobić?
Równiez jeżdze w dalsze trasy i posiadam podstawową wersę i tą własnie porówywałem. Nie mam profilowanych foteli i trasę 400km robię bez postojów, a w Tipo po 200km boli mnie krzyż. Zresztą mi ortopeda powiedział, że lepiej jest aby ciało było pod kątem 100-110 stopni niż 90 jak to jest w Tipo. Tak właśnie profilowane są ergonomiczne fotele. Jak dla mnie komfort jazdy i dopasowanie do samochodu jest ważniejsze niż wysiadanie i rzeczywiście w Oplu jest trudniejsze niż w FIacie.
Kiedy wprowadzili Common Rail i czy teraz Fiat używa tego prócz JTD które sa niebotycznie droższe od benzyny?
Miszko, najpierw piszesz, że Dla mnie autko to nie tylko samochod do przejezdzania z punkut A do B tylko rowniez cos co lubie i sie interesuje i co ma mi sie podobac i dawac radosc z jazdy.a nastepnie, że Jesli szukasz wygody to kup Lancie, albo Maseratti. Fiat ma byc bardziej praktycznym autem do codziennego przemieszczania sie. To do czego w końcu służy Fiat?
Co do Citroena to sam sobie odpowiedziałeś - jego udziwnienia spowodowały, że był tak popularny jak był. No a hydropneumatyczne zawieszenie było super, ale do czasu uszkodzenia, potem bardziej opłacalne było sprzedanie auta niż naprawa.
Renault? Ciekawa marka i ma swój design, wyprzedza swoją epoke i przez to jest stworzona dla ludzi chcących się wyróżniać. Coraz częściej jednak okazuje się że ta cała elektronika jest o kant du&y potłuc, bo szwankuje (choćby słynna sprawa z wypadkiem gdzie żadna poduszka sie nie otworzyła, a dyrektorka banku przez drobny wypadek w superbezpiecznym aucie doznała ciężkich obrażeń). no i traktowanie kleinta przez Renault uwłacza tej marce.
Każdy może szukać wad swojego auta i dlatego otwarcie mówię o tych które znam w Oplu. Są jednak mniej uciążliwe niż w Fiacie. Wg mnie najlepiej postąpiło Daewoo- autą koreańskie są bardziej awaryjne niż inne, ale producent robił elementy tanie, proste i łatwe w wymianie. Dlatego eksloatacja tych aut choć przysparzała problemów to naprawy były proste i tanie. Dlatego auta te stały się tak popularne w Polsce i choć każdy właściciel Daewoo wie, że jego autko nie jest tak dobre jak VW to naprawi je sam za kilka groszy, a części znajdzie wszędzie. Gdyby nie pazernośc zarządu koncernu i nie kradzież majątku to byłby to chyba najpopularniejszy koncern w Polsce. Dlaczego Fiat nie wpadł na ten pomysł?[/i] |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 13:09
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Miszko, najpierw piszesz, że Dla mnie autko to nie tylko samochod do przejezdzania z punkut A do B tylko rowniez cos co lubie i sie interesuje i co ma mi sie podobac i dawac radosc z jazdy.a nastepnie, że Jesli szukasz wygody to kup Lancie, albo Maseratti. Fiat ma byc bardziej praktycznym autem do codziennego przemieszczania sie. To do czego w końcu służy Fiat? |
Do przemieszczania sie, ale Tempra ma juz namiastke wyzszej klasy aut. Dla mnie jest ona wygodna duza w srodku. A moii rodzicie glownie tez przestronnoscia sie kierowali w wyborze tego auta. I to mi rowniez sie podoba. Astra niestety jest bardzo ciasna.Pozycja za kierownica jak w T/T rowniez bardziej mi odpowiada.
Kazdy szuka na swoj gust. Mi bardziej odpowiada w to co oferuje T/T niz wykonanie tego w Oplu. Tobie na odwrot.
O gustach sie nie dyskutuje
Mnie zainfekowal "wloski" wirus, przez to nasza odmiennosc zdan....
Male co nieco na deser
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=608939 |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-04-2005, 13:37
|
|
|
Pozwólcie, że i ja wtrącę swoje trzy grosze.
mkaminski100 napisał/a: | Nie mam profilowanych foteli i trasę 400km robię bez postojów, a w Tipo po 200km boli mnie krzyż. |
Może poprostu masz źle ustawiony fotel.
mkaminski100 napisał/a: | Zresztą mi ortopeda powiedział, że lepiej jest aby ciało było pod kątem 100-110 stopni niż 90 jak to jest w Tipo. |
W Tipo, w Temprze jak i w prawie wszystkich autach przednie fotele mają regulację pochylenia oparcia, można więc ustawić kąt pochylenia oparcia pod dowolnym (czyt. odpowiednim) kątem.
miszko napisał/a: | Na koniec, a Citroen? Ile on mial zawsze nowatorskich pomyslow. Fakt moze nie jest super popularny, niektore jego przemyslania samego mnie wprowadzaly w zdziwienie, |
mkaminski100 napisał/a: | Co do Citroena to sam sobie odpowiedziałeś - jego udziwnienia spowodowały, że był tak popularny jak był. No a hydropneumatyczne zawieszenie było super, ale do czasu uszkodzenia, potem bardziej opłacalne było sprzedanie auta niż naprawa. |
I tu pozwolę się niezgodzić z Wami obydwoma. Te, jak określiliście, udziwnienia stosowane są do dzisiaj i to nie tylko w Citroenie.
A co do trwałości zawieszenia hydropneumatycznego, to jest ono według mnie może nawet trwalsze niż tradycyjne. Poprostu według powiedzenia "Jak się dba to się ma". Jeżeli przestrzega się dwóch zasad, tj. utrzymywanie właściwego poziomu płynu hydraulicznego i właściwego ciśnienia w gruszkach zawieszenia (trzeba je ewentualnie "dobić" raz na dwa/trzy lata - koszt do 200 zł.), to zawieszenie to jest tak samo "awaryjne" jak tradycyjne. Zresztą poczytajcie sobie http://citroen.triger.com.pl/citroen_112.html . |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 13:46
|
|
|
Grześko napisał/a: | miszko napisał/a:
Na koniec, a Citroen? Ile on mial zawsze nowatorskich pomyslow. Fakt moze nie jest super popularny, niektore jego przemyslania samego mnie wprowadzaly w zdziwienie, |
Bardziej chodzilo mi o np. umieszczenie przelacznikow kierunkowskazow na desce rozdzielczej (Cytrynka BX), a nie pod kierownica na manetce... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-04-2005, 14:06
|
|
|
Temprze raczej daleeeko do aut klasy wyższej, a miejsca w środku jest raczej porównywalnie i tak samo z tyłu mogą podróżować tylko 2 dorosłe osoby, no może dodatkowo dziecko. 3 z tyłu to przesada. Wielkośc obu aut jest mocno porównywalna. Wiem bo mam garaż i porówywałem.
Co jeszcze? Właz po złożeniu siedzeń w Temprze jest hmmm.... powiedzmy mały. I Tipo i Astra hathback mają podobne. Może gałka zmiany biegów. W T/T w najlepszym wypadku jest mieszek, ale długość gałki jest strzasznie długa i trzeba się naprawdę naruszać przy zmianie biegów. W Astrze jest krótka przekładnia z mieszkiem, która potrzebuje krótkiej drogi żeby zmienić bieg. Zresztą jest pod ręką i zmiana jest ergonomiczna. W Tipo jest jak w Poldku. W Astrze radio reguluję nie odrywając ręki od drążka i bez wyciągania ręki, a T/T? Trzeba się wyciągnąć żeby cokolwiek przełączyć i w ogóle dosięgnąć do radia. nie słuzy to bezpieczeństwu.
Piszesz o złym ustawieniu fotela. To jak mogłem w Astrze dobrze a w Tipo źle to zrobić? Chyba zresztą tylko Fiat wprowadził tą idiotyczną dzwigienkę której pociągnięcie składa fotek który tak trudno wyregulować. Zdecydowanie lepsze jest pokrętło pozwalające na idealne dostosowanie fotela. Regulacja wysokości? Jesli przede mną jechał ktoś mały to nie mogę opuścić fotela nie wciskając się do auta. Muszę sie wgramolić i swoim ciężarem opuścić fotel. normalnie jest to rączka którą ciągnie się do góry lub opuszcza.
Ergonomia?
Co do innowacji to zgadzam się, że przy odpowiednim traktowaniu służa, ale w odróżnieniu od FIata Citroen oferował bardzo komfortowe zawieszenie o którym ktoś kto nie jeździł takim Citroenem może pomarzyć. Dla tego komfortu warto płacić wyższą cenę. To tak jak ze skrzynią automatyczną. Jest to wspaniałe urządzenie o które trzeba jednak dbać. no i właśnie osoby niepotrafiące o to dbac rozsiewają ferment. Kolejnym przykładem jest LPG - kto u mie dbać ten jest zadowolony. Niestety rozwiązania Fiata służą głównie zwiększeniu kosztów i nabijaniu kabzy Fiatowi.
Fiat miał, ma i będzie miał swoich nabywców. Nie zgodzę się jednak że Fiat jakością jest porównywalny do marek niemieckich i tylko zła wola ludzi powoduje, że nie zdobywa rynku. Fiat jest awaryjny, ale kupowany głównie przez osoby nie mające zbyt dużo pieniędzy, a szukające auta zadbanego i w miarę dobrze wyposażonego. Gdyby Fiat jeszcze stosował tanie rozwiazania to grono zwolenników zwiększało by się ogromnie. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 14:20
|
|
|
Nie chce mi sie juz odp, bo mnie glowa juz od tego boli.
Pisalem, o gustach sie nie dyskutuje. Ja lubie Fiata ty Opla, tyle!
mkaminski100 napisał/a: | o tak jak ze skrzynią automatyczną. Jest to wspaniałe urządzenie o które trzeba jednak dbać. |
Tylko przydaje sie do dluuuugich wypadow lub na miasto. Ale poza tym to fuj fuj fuj odbiera radosc z jazdy!
Jak dla mnie to tylko manual lub selespeed (lopatki przy kierownicy) daja frajde, no i naped na tyl |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-04-2005, 14:27
|
|
|
Ale ja piszę o ERGONOMII i WYMIARACH a nie o gustach. Jesli chodzi o gusta to są dużo ładniejsze auta niż Fiat i Opel (np 406, lub Honda Accord )
Co do automatów, to można je lubieć lub nie, ale musisz przyznać, że poprawiają komfort i bezpieczeństwo, oraz przedłużają zywotnośc jednostki. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 14:46
|
|
|
po przeczytaniu wszystkich postów z tego tematu,zastanawiam sie dosyc grubo i jak narazie nie odpowiedzialem sobie na to pytanie,po co co poniektórzy kupili sobie fiata,skoro tak chwala inna marke?????? moja sugestia.......sprzedaj fiata i kup sobie niemca! bedzie po problemie,nie bedzie sie psul,bedzie sie wygodniej jezdziło,no i ta satysfakcja ze nie jezdzisz fiatem!
400 km bez postoju? hehe ja w ciagu jednej nocy obrócilem do poznania i spowrotem,tez bez postoju....ponad 800 km |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-04-2005, 14:53
|
|
|
Ego, po raz kolejny przypominam Ci że czytasz selektywnie. Napisałem wyraźnie, że gdybym miał pieniądze to kupiłbym na pewno Niemca i to bez dwóch zdań. NIestety miałem ile miałem i kupiłem Fiata. Niestety powoli zaczynam się zastanawiać czy nie pojeździć i nie składac na inne auto, bo kolejnym już Fiat nie będzie.
Co do trasy to znam ludzi którzy robią po 1700 bez postoju. I co z tego? Wyścigi, rywalizacja? Ja pisze o WYGODZIE a nie o najdłuższej trasie jaką zrobiłem. A niestety Fiat nie oferuje dobrych siedzeń. Opel ma lepsze, choć nie najlepsze. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 14:54
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Ale ja piszę o ERGONOMII i WYMIARACH a nie o gustach. |
Pod tymi wzgledami rowniez uwazam ze Fiat T/T kontra np. Astra 3D/5D lepiej wypada T/T.
Ale tu juz bardziej chodzi o gusta, bo ty wysuwasz tezy za Astra ja mowie ze bardziej mi sie to podoba w T/T (np. profile siedzien, miejsce w srodku itp).
ego napisał/a: | hehe ja w ciagu jednej nocy obrócilem do poznania i spowrotem,tez bez postoju....ponad 800 km |
Ja tak mialem jak wyjezdzalem z domu i jechalem na samiutkie morze (dokladniej do Władysławowa). Jak wsiadlem do auta tak wysiadlem juz kolo domku letniskowego
[ Dodano: Nie 17 Kwi, 2005 15:57 ]
mkaminski100 napisał/a: | Ja pisze o WYGODZIE a nie o najdłuższej trasie jaką zrobiłem. |
No chyba nie przyznasz ze w ciasniutkiej Astrze jest lepiej niz w T/T? Co do siedzien znasz moje zdanie. W T/T siedzi sie wyzej i bardziej w pozycji przypominajacej litere "h" a w Astrze siedzi sie bardzo "plasko" co mi nie odpowiada.
[ Dodano: Nie 17 Kwi, 2005 16:00 ]
mkaminski100 napisał/a: | Napisałem wyraźnie, że gdybym miał pieniądze to kupiłbym na pewno Niemca i to bez dwóch zdań. |
Male pyt. to dlaczego np. Astry 3D nie kupiles? Mogles sie wstrzymac poszukac jakiejs Astry lub dolozyc $$ i bys mial. Po problemie
To jest wlasnie dyskutowanie o gustach, bo ty z "natury" lubisz niemieckie auta, inni wcale nie musza np. Ja (no oprocz BMW (nowa 3ka stylistycznie tylek fu!) i starych Mercedesow)
Poraz zakonczyc spory |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 15:16
|
|
|
sory,ale ta rozmowa do niczego dobrego nie prowadzi,niestety argumenty mkaminski100 sa nie podwarzenia.Za pieniadze ktore dales na tipo,mogles poszukac astry i nie mow mi ze to niemozliwe,bo koledzy kupili astry za podobna sume co ja tipo. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-04-2005, 15:26
|
|
|
Ego, po co piszesz jesli nie masz nic do wniesienia?
Argumenty to dyskusja i nawet jesli każdy pozostanie przy swoich to jest to nadal dyskusja. Jesli nie masz żadnych to nie pisz. I tyle...
Dyskusja toczy się od dłuższego czasu i teraz się wciąłeś i osądzasz ludzi. Jesli CI się nie podoba to przecież nikt Cię nie zmusza.
I nikogo nie przekonuję, że Opel jest najlepszy czy Fiat najgorszy. Pokazuję jedynie, że ludzie nie kupują Fiata bo jest trwały, ale tani. To wszystko.
Miszko, przecież się nie spieram Nie kupiłem, bo potrzebowałem auta dośc szybko. Teraz powoli za czymś się rozglądam... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 15:47
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Argumenty to dyskusja i nawet jesli każdy pozostanie przy swoich to jest to nadal dyskusja. Jesli nie masz żadnych to nie pisz. I tyle... |
Ego tylko stwierdzil to co w sumie tez ja powiedzialem. Kazdy ma prawo dyskutowac i nie wiem czemu sie na niego wsciekasz.
Wiesz to jest tak. Ja nie przepadam za niemcami wiec jak bym kupil Astre/Golfa i kupil to auto tylko dla tego ze akurat potrzebowalem czegos do przejechaia to tez bym sie nie przejmowal tym autem i wytykal mu wszystkie jego usterki/wady. No i w dodatku z moim podejsciem to tym bardziej bym "jechal" po niemcu.
Wole dac 8tys. za dobrze wyposazone Tipo niz golego Golfa II/III z silnikiem 1.4 lub jeszcze lepiej 1.6D (TD).
Ty lubisz niemieckie auta, wlocha trafiles jakiego trafiles, nie przekonuje Cie do siebie no to tyle. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 15:53
|
|
|
nie podoba mi sie co piszesz i dlatego sie wciałem,a tego mi chyba nie zabronisz
na reszte ci juz nie bede odpisywal z wiadomych powodow |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-04-2005, 17:28
|
|
|
Ego, jeśli się nie zgadzasz to podaj argumenty, a nie czepiaj się mnie.
Miszko, ja nie twierdzę, że jakieś auto jest dobre, bo tak mi sie wydaje. W przeciwieństwie do Ciebie nie byłem negatywnie nastawiony do Fiatów, słyszałem tylko, że sie psują. Nie zostałem też zmuszony do jego zakupu. Ja po prostu posiadam i Opla i Fiata (pierwszego od dość dawna) i na własnej skórze widzę różnice. Dlatego nigdy się nie zgodzę, że Fiat jest porównywalny jakościowo do Opla, bo sam się przekonałem że tak nie jest. Trafiłem na takiego Fiata? Razcej nie bo moi znajomi tez "tak" trafili na Fiata, a jak już napisałem Opla mieliśmy po wypadku więc raczej tu bym się spodziewał niepsodzianek. Nie byłem nigdy zwolennikiem żadnej marki i nadal nie jestem, więc kolejnym autem może nie byc Opel. Fiat to jednak na pewno nie będzie...
Nie wnikajmy więcej w temat, bo się pokłócicmy a i tak nikt nikomu niczego nie przetłumaczy. I kończąc - nie chodzi o to że kocham Ople, bo ich nie kocham. Po prostu je mam i wiem coś o nich. NIe chodzi również, o to, że Fiat jest do niczego, bo wg mnie do niczego są Fordy (straszny rozrzut jakości-albo kupisz takiego co chodzi, albo takiego co stoi i tylko go naprawiasz). Chodzi tylko o to, że Fiat WEDŁUG MNIE jest marką zawodną i kosztowną w utrzymaniu. to wszystko. |
|
|
|
|
rtomik
Wiek: 48 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-04-2005, 17:33
|
|
|
Zgadzam sie z Mkaminskim100 w 100% !!
Fiat to tandeta. Tak samo jak nowsze Palio czy Siena.
Porownywanie jakosci wykonania 10 letniej Astry i Tempry 10 letniej jest nie na miejscu poniewaz Astra bije na glowe swa wyzsza jakoscia.
W Temprze za zenujace plastiki, ktore tylko trzeszcza. Oczywiscie ktos zaraz mi napisze ze u niego nie trzeszczy ale z tego co wiem polowa posiadaczy Tempry wlozyla miedzy plastik gabki lub inne miekkie materialy.
Mam doczynienia z Astrami w pracy, tak samo ze zrozumialych wzgledow mam doczynienia z Tempra. Fiata oceniam o klase nizej niz analogiczna Astra.
W Temperce podoba mi sie tyl auta, zwlaszcza tylne okienka ale jak napisal MKaminski100 przod to Polonez.
Podobaja mi sie w Temprze fotele i tu sie nie zgodze ze sa niewygodne. Robie co jakis czas po pareset kilometrow i czuje sie bardzo dobrze. W temprze fotele sa swietne. Niestety patrzac na deske rozdzielcza czuje sie jak w muzeum motoryzacji poczatku XXw.
Tempra najladniej wyglada z boku. Najlepiej sie wtedy prezentuje.
3 lata temu Astra byla o wiele drozsza niz Tempra dlatego wybralem Fiata.
Ale na pewno nastepnym samochodem nie bedzie to Fiat tylko marka niemiecka ew. japonska.
Nie ma co sie podniecac ze tempra jest taka swietna. Czas temperek powoli sie konczy a nasze egzemplarze maja juz po 10 lat. |
_________________ Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie. |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 17-04-2005, 17:46
|
|
|
Fajna dyskusja , więc i ja troche wtrące
Fiata mam od czerwca zeszłego roku i to co w niego wsadziłem do tej pory , plasuje go w ścisłej czołowce aut awaryjnych i drogich w utrzymaniu
Bez picu moge napisać że moje poprzednie trzy wozy (wszystkie ze stajni VW) razem do kupy nie przysporzyły mi tyle kłopotu co obecnie fiat
Wszystkie usterki są niby typowe dla każdego auta , ale przez nietypowe rozwiązania techniczne Fiata, jest on drogi w częściach zamiennych i zle przyjmowany na warsztatach.
Ale z drugiej strony jak sięgam pamięcia to u kumpli na warsztacie wizyty Fiata należą do rzadkości , były Tipki , Croma , ze dwie Tempry (nie licząc mojej )
Natomiast sławetne Volkswageny , Ople lub wszelkiej maści "Francuzy" to chleb powszedni , więc generalnie Fiat nie jest taki zły , tylko taka etykietka przez lata przylgnęła do Włoskich aut
A jeśli faktycznie chcecie rozmawiać o solidnych , trwałych i mało awaryjnych wozach to myśle że jedynie "japończyki" spełniają te kryteria. |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 18:05
|
|
|
Deska w T/T zgodze sie ze jest archaiczna, ale projektowano ja 17lat temu, a wtedy auta raczej nie byly "oble" tylko projektowane jak najbardziej "prostolinijnie". T/T byly produkowane do '95 (i troche jeszcze w '96).
Stylistycznie mozesz Astre raczej porownywac do Bravo,Brava lub Marei i to jest raczej konkurencja dla niej pod tym wzgledem.
rtomik napisał/a: | Porownywanie jakosci wykonania 10 letniej Astry i Tempry 10 letniej jest nie na miejscu poniewaz Astra bije na glowe swa wyzsza jakoscia. |
Pod jakim wzgledem? Jesli stylistycznym to Astra ma troche bardziej swieze linie, ale pod reszta sie nie zgodze. Mamy Tempra 11 lat i ani razu nas jeszcze nie zawiodla. A woja jak Astre (nowka salon kupol) dopoki jej nie sprzedal (mial ja 6lat) odwiedzil ASO o ile pamietam 3 razy. Ten jeden raz to byl np. pekniety pasek rozrzadu (auto mialo kilkadziesiat tys. przejechane) wiec gdzie tu ta jakosc wykonania? My w Temprze pasek klinowy co 100tys. zmeniamy.
Do tego mowil ze byla bardzo miekka ( w sensie lekka i "soft" zawieszenie ) przez co czul wszystkie wyboje na drodze. Teraz jezdzi Golfem III. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-04-2005, 20:44
|
|
|
Yanek, policz tylko ile jeździ VW i Opli a ile Fiatów. Gdyby Fiatów było tyle co Opli czy VW to pewnie mechanicy mieliby pełne ręce roboty.
Astrę projektowano 15 lat temu więc wychodzi że przez 2 lata zmieniło się tak strasznie? Tipo i Tempra miały byc rywalami Golfa II i Kadeta, jednak podczas gdy te wycofano w 91-92r to T/T produkowano do 95. Te marki nie mogły konkurować, ale brak nowego modelu świadczy o przespaniu przez Fiata okazji.
Fiat nie jest jakiś strasznie awaryjnym autem a Opel czy Vw nie jest bezawaryjny. Jesli mi jednak ktoś pisze, że zawieszenie wytrzymuje do 50.000 to o czymś to świadczy. Dopiero posiadając Tipo dowiedziałem sie jak cenne sa zamienniki. Ludzie to idiotyzm, przecież jesli część jest taka sama to co powoduje, że FIatowska jest kilkakrotnie droższa? Co? Licencje jakich FIat udziela producentom na możliwość produkcji części. Tak, tak i bierze za to słone myto. Rozumiem Mercedesa czy Audi, ale Fiat? Klocki hamulcowe, przewody WN, ramiona wycieraczek, łożyska...można mnożyć. Czy to do Was nie przemawia? To już nie chodzi o to że jest więcej usterek, ale ceny części sa conajmniej na poziomie drogich aut niemieckich. Tak jak napisałem, kupując Daewoo liczysz sie z wyższą usterkowością (co nie znaczy, że trzeba na okrągło naprawiać), ale przynajmniej części są tanie jak barszcz. Podwyższona usterkowość jest wybaczalna, ale ceny części już nie.
Kupując Tipo wiedziałem o tym, że muszę stać się własnym warsztatem i pilnować wielu rzeczy. Jak na razie nie jest tak, że ciągle coś dłubię, ale zawieszenie jest już powoli do roboty. NIgdy nie spodziewałem się jednak, że za części będę płacił tyle co za VW, Opla czy nawet Mercedesa (tak, tak, zamienniki dobej jakości są w podobnych cenach). Jak dla mnie auto spełnia swoją rolę, jaką powino za 300€. Stosunek jakość/cena jest więc dobry, ale części to niedorzeczność... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 21:37
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Yanek, policz tylko ile jeździ VW i Opli a ile Fiatów. |
A ile jezdzi Fiatów? Wyjdz na droge i policz ile Fiatów przejzedza w czasie np. 10 min.
Nie mowie tu tylko o T/T no i nie licz 126p. Zapewne 50% tego co przejedzie bedzie Fiatem.
mkaminski100 napisał/a: | Te marki nie mogły konkurować, ale brak nowego modelu świadczy o przespaniu przez Fiata okazji. |
Taka polityke przyjał, wiec pewnie jakos to mieli przekalkulowane. Poźniej wprowadził Brawe/Bravo, w tym samym czasie debiutował tez Megane. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 22:54
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | że ludzie nie kupują Fiata bo jest trwały, ale tani. |
Mylisz się. Jestem przykładem, że jest odwrotnie.
rtomik napisał/a: | ale jak napisal MKaminski100 przod to Polonez. |
I tu również jest odwrotnie. To Polonez w całej swej okazałości (napewno wersja kombi - radzę poczytać lub pozbierać informacje o Poloznezie, później je wykorzytywać) zawdzięcza stylistykę da Silvie. Najdobitniej to widać właśnie w kobi, rozwiązaniu chociażby klapy bagażnika i rysów nadwozia. |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-04-2005, 23:21
|
|
|
Wtrace swoje skromne zdanie.
Wqrzam sie na swoje auto bo rzeczywiscie jest awaryjne.
Ale nie zgodze sie ze ople sa duzo lepsze pod tym wzgledem.
Rodzice kumpla maja astre 1999r i notorycznie wymieniaja galke przedniego zawieszenia oprocz tego silnik juz jest po remoncie (koszt 1200zl) bo tlok sie wykrzywil i zrujnowal silnik.
No i wreszcie rodzynek tylko dotyczacy akurat nie tego auta bo ono juz jest ocynkowane ale modeli wczesniejszych - wszechobecna RDZA!!!!!
Jesli ktos by napisal ze kupi np. Toyote to bym sie zgodzil bo to faktycznie porzadne auto, gdzie jesli ktos kupi ta marke to sie do niej przywiazuje ze wzgledu na znikoma awaryjnosc.
Ale ludzie nie przesadzajcie ze Opel Astra to porzadne bezawaryjne auto!!!!
Jesli chodzi o kwestie wizualna to tyl hatchbacka jest po prostu obrzydliwy
Wyglada jak stara Ibiza z tym ze mniej kanciasta.
Ja jesli zmienie kiedys auto to nie bedzie to opel bo mam juz Tempre z ktora sie uzeram.
Bedzie to jakis japonczyk albo porzadny niemiec np. BMW lub Audi. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 18-04-2005, 08:59
|
|
|
[quote="miszko"] mkaminski100 napisał/a: | Yanek, policz tylko ile jeździ VW i Opli a ile Fiatów. |
Napewno VW i GM są dominującymi markami na naszym rynku , ale nie zgodzę się że Fiatów jest aż tak mało.
Odkąd jeżdzę Temprą to rozglądam się za tymi wozami , i co ? przynajmniej w Jeleniej Górze i okolicach jest zatrzęsienie Fiatów Tipo , następnie jest Tempra , nie będę wspominał o Uno , Bravo , Brava.
Znikły z ulic Fiaty Ritmo , Regata choć było ich dużo , a stare Volkswageny i Ople dalej się kulają , to też swiadczy troche o prostocie i trwałości tych wozów które byle Kazio sam naprawiał i naprawia nadal we własnym garażu.
Z fiatem już ta sztuczka się nie powiedzie , dlatego jest nielubiany , no i najważniejsze koszt częsci zamiennych |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
rtomik
Wiek: 48 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-04-2005, 09:15
|
|
|
Emf napisał/a: | Ale ludzie nie przesadzajcie ze Opel Astra to porzadne bezawaryjne auto!!!! |
Nikt nie mowi ze Asterka jest niezawodna, poprostu jest to auto o klase wyzej niz Tempra.
Gdy opisujecie awarie niemieckich aut zaznaczacie ze " cos sie tam stalo u kogos" w tonie wyjatkowego przypadku. We wlochach juz tak sie nie pisze, to zwykla normalka ze cos sie popsulo.
Dla mnie Tempra to tylko tani samochod. Ma wiele wad i musze przyznac ze CC bylo pod tym wzgledem o niebo lepsze. |
_________________ Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|