Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak wyświetlania temperatury, bulgot w nagrzewnicy itp.
Autor Wiadomość
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-04-2008, 17:09   Brak wyświetlania temperatury, bulgot w nagrzewnicy itp.

Mam pytanie-wiem że te tematy były już poruszane ale nigdzie nie zauważyłem żeby działo się to na raz.

1. Przy zimnym silniku leci woda z rury wydechowej (pewnie skraplająca sie para) ale wolę zapytać.

2. słychać bulgot w nagrzewnicy (wymieniałem czujnik temperatury) po tym tak się stało. Może zapowietrzyłem układ przy wymianie czujnika.

3. digital przestał nagle wyświetlać temperaturę. Po podłączeniu wtyczki do czujnika silnik krokowy się odchyla-czyli silnik zimny. Później obroty spadają, wentylator reaguje na temp ale licznik nic nie wskazuję. (wtyczka do czujnika-pierwszy przewód 5V, drugi masa-w/g miernika, nie wiem czy tak powinno być)

Moc mam dobrą. Nie przerywa w czasie jazdy. Nie kopci na czarno. Wymieniłem przewody podciśnienia, filtr powietrza, sondę lambda, sprawdziłem miernikiem główne przewody masy i są ok.

Dla mnie czeski film.

Może ktoś ma pomysł co i jak bo ja się już zgubiłem. Im więcej wymieniam tym więcej usterek znajduje. Aż się boję wymieniać uszczelkę pod głowicą (chyba na razie nie muszę) :roll:

Jeszcze jedno pytanie- co się znajduję pod czarną pokrywką po lewej stronie Digiplexa oprócz 2 przekaźników i 2 bezpieczników (po lewej stronie tej "puszki" )
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 30-04-2008, 17:26   

Cytat:
słychać bulgot w nagrzewnicy (wymieniałem czujnik temperatury) po tym tak się stało. Może zapowietrzyłem układ przy wymianie czujnika.


Raczej na 100% jest zapowietrony.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-04-2008, 17:26   

cześć Sucre79, nie jest tak źle ;D !!!
W "puszcze" jest elektrozawór sterujący recylkulacją par paliwa. Wężyk od niego idzie do pochłaniacza par paliwa...przy prawym błotniku chyba :roll:
kolejno:
dlaczemu chcesz wymieniac uszczelke pod głowicą??

1)Nic sie nie dzieje... to że lieci para wodna lub woda to znaczy...ze auto odpalasz w chłodne dni lub poranki itp. ;D . A woda :roll: Może auto długo stało nie jeżdżone...
2)masz zapowietrzony układ napewno.O odpowietrzeniu było na forum... ;D
3)cięzko powiedzieć
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
  
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-04-2008, 17:33   

dzięki panowie. wasza pomoc jest nieoceniona ale dalej nie wiem co może być przyczyną niepokazywania temp przez licznik. podłącze drugi licznik i sprawdze ale jeśli to nie licznik to już sam nie wiem co.. :sciana:

jeśli chodzi o uszczelkę to mam mały wyciek (malutki) gdzieś koło rozrządu i pewnie muszę zdjąć głowicę więc uszczelka też pójdzie do wymiany.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-04-2008, 17:44   

Sucre79, Ale mówisz o uszczelce pod głowicą ( trzecia licząc od góry, czy druga)?? bo jesli ta druga to sie nazywa chyba uszczelka pod obudowe rozrządu :) . nie ma chyba sensu wymieniac, takie wycieki nie są niebezpieczne... :)
pozdrawiam
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-04-2008, 17:51   

może masz rację-dzięki bardzo. Czekam teraz aż ktoś podpowie mi co zrobić z tym niepokazującym temperatury licznikiem. Może jest inny powód niż licznik...

** Dodano: 30-04-2008, 20:50 **
a może do deski idzie sygnał z czujnika z przodu silnika (ten w brązowym kondonie z jednym kabelkiem) a nie jak myślałem ten z niebieską kostką (ten co do kompa) ????
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-04-2008, 22:06   

TAK TAK Sucre79, dobrze myślisz !!!! czujnik od kondona daje sygnał do deski roździelczej, pokazując wskazanie temperatury płynu chłodzącego. Czujnik w kolektorze dolotowym (ta kostka) daje info do komputera ale nie umie Ci wytłumaczyć dokładnie jakie on ma zadanie...

** Dodano: 30-04-2008, 22:08 **
A Ty pewnie wymieniłeś czujnik w kolektorze. To nic sie nie dzieje, ale to jeszcze bardziej potwierdza przypuszczenia o zapowietrzeniu układu chłodzenia :)
ps. Czujnik do temp. z kondona kosztuje ok 12 zł.

** Dodano: 30-04-2008, 22:16 **
czujnik temperatury z kondona :D :D :lol: :D :D
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-04-2008, 22:28   

thx man- podejrzewam że nie jest padnięty tylko tak jak mówisz albo zapowietrzenie albo urwałem kabelek jak czyściłem i demontowałem filtr powietrza. Wydawało mi się, że coś urwałem. Jutro to sprawdzę. :sciana:

** Dodano: 30-04-2008, 22:30 **
Z KONDONA :lol: :lol: :lol: :badgrin: :lol: :lol: :lol:

** Dodano: 01-05-2008, 12:10 **
układ odpowietrzony (lekko oparzona lewa ręka :doubt: ) i wyczyszczony styk od czujnika z kondona 8) --wszystko śmiga (na razie) :badgrin:
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load