 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Brak wyświetlania temperatury, bulgot w nagrzewnicy itp. |
Autor |
Wiadomość |
Sucre79


Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 17:09 Brak wyświetlania temperatury, bulgot w nagrzewnicy itp.
|
|
|
Mam pytanie-wiem że te tematy były już poruszane ale nigdzie nie zauważyłem żeby działo się to na raz.
1. Przy zimnym silniku leci woda z rury wydechowej (pewnie skraplająca sie para) ale wolę zapytać.
2. słychać bulgot w nagrzewnicy (wymieniałem czujnik temperatury) po tym tak się stało. Może zapowietrzyłem układ przy wymianie czujnika.
3. digital przestał nagle wyświetlać temperaturę. Po podłączeniu wtyczki do czujnika silnik krokowy się odchyla-czyli silnik zimny. Później obroty spadają, wentylator reaguje na temp ale licznik nic nie wskazuję. (wtyczka do czujnika-pierwszy przewód 5V, drugi masa-w/g miernika, nie wiem czy tak powinno być)
Moc mam dobrą. Nie przerywa w czasie jazdy. Nie kopci na czarno. Wymieniłem przewody podciśnienia, filtr powietrza, sondę lambda, sprawdziłem miernikiem główne przewody masy i są ok.
Dla mnie czeski film.
Może ktoś ma pomysł co i jak bo ja się już zgubiłem. Im więcej wymieniam tym więcej usterek znajduje. Aż się boję wymieniać uszczelkę pod głowicą (chyba na razie nie muszę)
Jeszcze jedno pytanie- co się znajduję pod czarną pokrywką po lewej stronie Digiplexa oprócz 2 przekaźników i 2 bezpieczników (po lewej stronie tej "puszki" ) |
_________________ Mój Chomik GSM
 |
|
|
|
 |
tipacz


Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-04-2008, 17:26
|
|
|
Cytat: | słychać bulgot w nagrzewnicy (wymieniałem czujnik temperatury) po tym tak się stało. Może zapowietrzyłem układ przy wymianie czujnika. |
Raczej na 100% jest zapowietrony. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
 |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 17:26
|
|
|
cześć Sucre79, nie jest tak źle !!!
W "puszcze" jest elektrozawór sterujący recylkulacją par paliwa. Wężyk od niego idzie do pochłaniacza par paliwa...przy prawym błotniku chyba
kolejno:
dlaczemu chcesz wymieniac uszczelke pod głowicą??
1)Nic sie nie dzieje... to że lieci para wodna lub woda to znaczy...ze auto odpalasz w chłodne dni lub poranki itp. . A woda Może auto długo stało nie jeżdżone...
2)masz zapowietrzony układ napewno.O odpowietrzeniu było na forum...
3)cięzko powiedzieć |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
 |
Sucre79


Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 17:33
|
|
|
dzięki panowie. wasza pomoc jest nieoceniona ale dalej nie wiem co może być przyczyną niepokazywania temp przez licznik. podłącze drugi licznik i sprawdze ale jeśli to nie licznik to już sam nie wiem co..
jeśli chodzi o uszczelkę to mam mały wyciek (malutki) gdzieś koło rozrządu i pewnie muszę zdjąć głowicę więc uszczelka też pójdzie do wymiany. |
_________________ Mój Chomik GSM
 |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 17:44
|
|
|
Sucre79, Ale mówisz o uszczelce pod głowicą ( trzecia licząc od góry, czy druga)?? bo jesli ta druga to sie nazywa chyba uszczelka pod obudowe rozrządu . nie ma chyba sensu wymieniac, takie wycieki nie są niebezpieczne...
pozdrawiam |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
 |
Sucre79


Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 17:51
|
|
|
może masz rację-dzięki bardzo. Czekam teraz aż ktoś podpowie mi co zrobić z tym niepokazującym temperatury licznikiem. Może jest inny powód niż licznik...
** Dodano: 30-04-2008, 20:50 **
a może do deski idzie sygnał z czujnika z przodu silnika (ten w brązowym kondonie z jednym kabelkiem) a nie jak myślałem ten z niebieską kostką (ten co do kompa) ???? |
_________________ Mój Chomik GSM
 |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 22:06
|
|
|
TAK TAK Sucre79, dobrze myślisz !!!! czujnik od kondona daje sygnał do deski roździelczej, pokazując wskazanie temperatury płynu chłodzącego. Czujnik w kolektorze dolotowym (ta kostka) daje info do komputera ale nie umie Ci wytłumaczyć dokładnie jakie on ma zadanie...
** Dodano: 30-04-2008, 22:08 **
A Ty pewnie wymieniłeś czujnik w kolektorze. To nic sie nie dzieje, ale to jeszcze bardziej potwierdza przypuszczenia o zapowietrzeniu układu chłodzenia
ps. Czujnik do temp. z kondona kosztuje ok 12 zł.
** Dodano: 30-04-2008, 22:16 **
czujnik temperatury z kondona |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
 |
Sucre79


Pomógł: 30 razy Wiek: 46 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-04-2008, 22:28
|
|
|
thx man- podejrzewam że nie jest padnięty tylko tak jak mówisz albo zapowietrzenie albo urwałem kabelek jak czyściłem i demontowałem filtr powietrza. Wydawało mi się, że coś urwałem. Jutro to sprawdzę.
** Dodano: 30-04-2008, 22:30 **
Z KONDONA
** Dodano: 01-05-2008, 12:10 **
układ odpowietrzony (lekko oparzona lewa ręka ) i wyczyszczony styk od czujnika z kondona --wszystko śmiga (na razie) |
_________________ Mój Chomik GSM
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|