|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
drgania silnika przy ok 120km/h |
Autor |
Wiadomość |
look.toronto
Wiek: 45 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 136 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-10-2006, 22:47 drgania silnika przy ok 120km/h
|
|
|
Witam. Mam takie pytanie. Silnik stojąc np. na światłach wkręcany na wysokie obroty pracuje równiutko, natomiast jadąc powyżej 110 - 120 km/h zaczyna jakoś dziwnie delikatnie drgać. Zjawisko takie jakby coś w nim stukało albo jakby ktoś wiercił w nim dziurę wiertarką udarową. czuć to wyraźnie na karoserii i pedale przyspieszenia. Co to może być?
dziękuję za ewentualne podpowiedzi:-) |
_________________ Pozdrawiam :-)
Gość -
Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2006, 23:12
|
|
|
hmm... na luzie to ok, ale jak ciągnie to drga... może poduszki? one na wiele sposobów mogą dawać w kość, nawet mechanicy czasem na to nie wpadną.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-10-2006, 23:22
|
|
|
Poduszki raczej nie dawałyby takich objawów. Dzwieki typu wiertarki udarowej trudno mi pod coś podpiąć. Napisz czy @unknown ma racje co do jazdy na luzie, bo z Twojego postu to raczej nie wynika. Jeśli chodzi o sprawdzenie poduszek, to możesz poszarpać silnikiem, lub przy odpalonym autku wcisnac hamulec, sprzeglo, wbic jedynke i popuszczac sprzeglo jednoczesnie trzymajac hamulec i wciskajac lekko gaz(przydalaby sie 3 noga ). Jeśli w obu przypadkach silnik sie mocno rusza, to prawdopodobnie masz wyrąbane poduszki, a jesli wszystko bedzie ok, to bedzie cos z przeniesieniem napędu. |
|
|
|
|
look.toronto
Wiek: 45 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 136 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-10-2006, 14:28
|
|
|
Jadąc na luzie te 110-120 km/h nie ma żadnych drgań. Tak samo np. dając mu kopa na 3 biegu i przspieszjąc do ok 90km-h nic sie nie dzieje (nie ma drgań) tylko na 5 biegu przy tych 110 - 120km/h. czy przyczyną może być zużyty olej w skrzyni biegów, bo podobno mam go do wymiany? |
_________________ Pozdrawiam :-)
Gość -
Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-10-2006, 14:44
|
|
|
jak masz już całkiem do D olej w skrzyni (lub go nie masz bo Ci wyciek a nikt nie sprawdzał czy nie cieknie) to ze skrzynią mogą się dziać różne dziwne rzeczy też... włącznie z chrupaniem czy odgłosami na poszczeg. przełożeniach... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-10-2006, 15:00
|
|
|
Albo półosie drgają. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-10-2006, 11:11 Re: drgania silnika przy ok 120km/h
|
|
|
look.toronto napisał/a: | Witam. Mam takie pytanie. Silnik stojąc np. na światłach wkręcany na wysokie obroty pracuje równiutko, natomiast jadąc powyżej 110 - 120 km/h zaczyna jakoś dziwnie delikatnie drgać. Zjawisko takie jakby coś w nim stukało albo jakby ktoś wiercił w nim dziurę wiertarką udarową. czuć to wyraźnie na karoserii i pedale przyspieszenia. Co to może być?
dziękuję za ewentualne podpowiedzi:-) |
Jeżeli drgania występują bez związku z ilością obrotów silnika , natomiast tylko przy prędkości 110-120 km/h - to na 100% jest to skutkiem złego wyważenia kół , ewentualnie innych elementów wirujących typu : piasty, przeguby , czy półosie !
Natomiast to , że drgania ci się przenoszą na całe nadwozie - może być spowodowane zużyciem amortyzatorów , lub ( i ) elementów gumowych w zawieszeniu . |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|