Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Faluja obroty - co to moze byc + bonus (2 pytania)
Autor Wiadomość
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-01-2006, 00:22   Faluja obroty - co to moze byc + bonus (2 pytania)

Heyabanana;)

Mam problema - jak zapalam samochod to obroty sa ok. Najpierw ssanie -dziala; pozniej ok 800-900obr. Ale jak silnik nabierze temperatury to obroty caly czas faluja od 600-900( co 2 sekundy gdzies). Co to moze byc? Dodam jeszcze, ze jak na luzie dodam gazu i trzymam rowno pedal przy ok 2tys obr. to one tez zaczynaja falowac... co to moze byc do %#^@%@#$ ?! Gdyby to byl krokowy to raczej by nie falowaly przy 2 tysiacach. co to moze byc?
Czesc druga( byc moze powiazana z pierwsza) - w czasie jazdy czasami szarpie samochodem, jakby nie dostal iskry. Czuc to tez jak zmieniam bieg na wyzszy i proboje przyspieszyc... wtedy przy puszczeniu sprzegla czuc takie zadlawienie (zabka nastepuje). I tak ciagle:|

CPW wymieniany. Spalanie 5 litrow - 40km - gaz -miasto, wiec nie jest zle. Zauwazylem ze po zmianie sprzegla spokoj z dlawieniem ustal na jakies 3 miechy ale pozniej znow wrocil. Wtedy tez zauwazylem, ze jak szarpie to pali wiecej niz jak nie szarpal... BLAGAM POMOCY!!!
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-01-2006, 00:35   

A to nie bedzie przepustnica potencjomentru? Nie znam sie tak na wtryskach, ale kojarze ze wlasnie objawy skakania i dlawienia sie moze byc wlasnie spowodowany zabrudzeniem lub zuzyciem sie potencjomentru.
Tutaj jeszcze zobacz -> http://forum.tempra.org/d...tion=file&id=53
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2006, 19:35   

Wyczyść TPS jak nie pomoże to wymień. Po naprawie resetnij kompa odłanczając mu zasilanie. Najprawdopodobniej TPS już iskrzy.

Nie napisałeś czy na gaziku czy na benzynce tak się dzieje....


Jeśli tylko na gazie to zamontuj to..... http://www.tempra.org/ttt/schematy/tps.pdf
     assistance   Moneta
 
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2006, 21:37   

A czy to nie aby sonda lambda?
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2006, 22:21   

Sonda nie jest w stanie wysterować kompa tak aby np. co 2 sekundy zmieniał wartość wtrysku. Czas reakcji sondy mierzymy w ms. i gdy jest zwalona sygnalizuje ubogą mieszankę (zazwyczaj), a komp wtedy wali benzyną i przez to mamy duże spalanie. Jeśli sonda daje sygnał że mieszanka jest uboga a komp zwiększa ilość podawanego paliwa to napewno skutkiem ubocznym nie będą podniesione obroty. To nie gażnik.
     assistance   Moneta
 
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-01-2006, 23:34   

dziura.arek napisał/a:
Wyczyść TPS jak nie pomoże to wymień. Po naprawie resetnij kompa odłanczając mu zasilanie. Najprawdopodobniej TPS już iskrzy.

Nie napisałeś czy na gaziku czy na benzynce tak się dzieje....


Wlasnie nie jestem pewien czy to na bajurze tez jest. Raczje tylko na gazie. Nasila sie to przy podjazdach pod gore, trzymam pol gazu (by bylo ekonomicznie) i czuc jakby iskry nie dostawal. Wiec trzeba glebiej gaz wciskac...
Dodam jeszcze, ze po wymianie sprzegla byl spokoj z dlawieniem na ok 2 miechy. Czy to moze byc czujnik temperatury? Kilka osob tez mi mowilo, ze to moze byc sonda.
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-01-2006, 02:56   

Arek, przy uszkodzonej sondzie falują obroty. A z Twojego postu wynikałoby że jedynymi objawami zepsutej sondy są: zwiększone spalanie albo spadek mocy.
Nie miałem tego problemu osobiście, ale miał mój brat i znajomy.
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
slawo 



Dołączył: 27 Lis 2004
Posty: 85
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-01-2006, 17:53   

Mialem ten sam problem, powodem byl potencjometr przepustnicy,trzeba go przemyc i ustawic na nowo.Wystarczy male przestawienie i beda nierowne obroty,szarpania.
_________________
tempra1.6wtrysk bordo metalic
     Moneta
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-01-2006, 18:12   

czy mowiac o tym potencjometrze macie na mysli srubke ktora reguluje sie obroty ?? :roll: bo ja juz sie pogubilem :D Pozdrawiam
_________________
     assistance
 
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-01-2006, 18:44   

slawo napisał/a:
Mialem ten sam problem, powodem byl potencjometr przepustnicy,trzeba go przemyc i ustawic na nowo.Wystarczy male przestawienie i beda nierowne obroty,szarpania.


A jak to sie ustawia?

Mucha- potencjometr to to, co znajduje sie po lewej sotrnie przepustnicy
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
TiP016V;) 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 178
Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-01-2006, 18:49   

mi to ustawiali na kompie[hmm]
czujnik polozenia przepustnicy™
  
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-01-2006, 19:18   

TiP016V;) napisał/a:
mi to ustawiali na kompie[hmm]
czujnik polozenia przepustnicy™


a recznie sie nie da?! Bo u mnie w Fiacie powiedzieli ze do tipo nie maja oprogramowania:)
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
slawo 



Dołączył: 27 Lis 2004
Posty: 85
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-01-2006, 19:25   

Mozna samemu,ale trzeba metoda prob i bledow.
_________________
tempra1.6wtrysk bordo metalic
     Moneta
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-01-2006, 19:59   

slawo napisał/a:
Mozna samemu,ale trzeba metoda prob i bledow.


Ale dokladnie na czym ona polega? Bo ja slyszaelm ze niby bedzie wszystko git a spalanie bedzie ogromne
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-01-2006, 20:28   

12,5 litra LPG na setke to nie przyduzo :?:

Moj nigdy nie spalil tyle beny przy katowaniu :doubt:
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-01-2006, 20:34   

Pele_Tipo napisał/a:
12,5 litra LPG na setke to nie przyduzo


No wiesz zależy od silnika:) Mój pali 15l na setke :] i to bez różnicy czy miasto czy trasa(śr. prędkość 130km/h). Musze coś z tym zrobić :\
_________________

     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-01-2006, 20:54   

Kamilbanan napisał/a:
Mój pali 15l na setke

Wemien filtr LPG, swiecie, kable WN, wyreguluj instalacje, reduktor w jakim stanie jest?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-01-2006, 20:58   

miszko napisał/a:
Wemien filtr LPG


Mam taki zamiar.....

miszko napisał/a:
swiecie


Nówki, firmy NGK...

miszko napisał/a:
kable WN


Prawie nowe, sprawne....

miszko napisał/a:
wyreguluj instalacje


Wregulowana dwukrotnie....

miszko napisał/a:
reduktor w jakim stanie jest?


chyba w dobrym stanie, ma rok czasu i na oko ok....

Problem tkwi prawdopodobnie gdzie indziej.....Wtryski...bo na pb ciężko mu się jedzie i mechanik powiedział że to na 98% wtryski, ale jak zobaczyłem cene to stwierdziłem że tak musi być....
_________________

     assistance
 
 skype
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-01-2006, 21:42   

kamin napisał/a:
Arek, przy uszkodzonej sondzie falują obroty. A z Twojego postu wynikałoby że jedynymi objawami zepsutej sondy są: zwiększone spalanie albo spadek mocy.
Nie miałem tego problemu osobiście, ale miał mój brat i znajomy.


Robię pry autkach z elektroniką i swoje posty opieram na dotychczasowym doświadczeniu.
Można na dzień dobry wszystko powymieniać ale klient po takiej wizycie już nigdy by do mnie mie powrócił po wystawionym rachunku.

Pany Koledzy jeździmy starymi autami gdzie nasze sterowniki wtrysku i gaźniki są przedpotopowe trochę szybujecie z serwisami gdzie kompy i obroty komputerowo ustawiają to nie Ople i VW gdzie trzeba robić adaptacje przepustnicy. Do naprawy naszych aut wystarczy miernik wskazówkowy.

Moim zdaniem auto trzeba uruchomić najpierw na benzynce czyli posprawdzać warunki elektryczne przewody podciśnienia. Pokasować błędy. Wyczyścić i ustawić wolne obroty(na rozgrzanym silniku) Jeśli będzie ok to dopiero sprawdzać jak jest na gazie bo inaczej zostanie wymienione pół niepotrzebnych części a auto wylonduje u mechanika. Szkoda kasy lepiej składkę członkowską opłacić. =D>
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-02-2006, 17:21   

Mucha napisał/a:
czy mowiac o tym potencjometrze macie na mysli srubke ktora reguluje sie obroty bo ja juz sie pogubilem Pozdrawiam

My gaźnikowcy nie mamy potencjometra przepustnicy.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-02-2006, 18:32   

to dobrze jeden problem mniej :D
_________________
     assistance
 
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-02-2006, 20:13   

A wiem posprawdzalem. Silnik na benzynie pracuje ok. Szarpanie i duszenie wystepuje tylko na gazie. Co wiec teraz moze byc?
Dodam, ze:
Uszczelnilem wszystko od wtrysku do kolektora. Przeczyscilem czujnik przepustnicy, krokowca, itp i juz obrtoyu nie faluja. Sprawdzilem opornosc czujnika (no wlasnie tylko jakiego) w kolektorze ssacym - przy ok 50 stopniach ma 1,1kOhma. Z tego co w workshopie wyczytalem jest to czujnik chlodziwa (czyli plynu chlodzacego?). Znalazlem tez (na wtrysku taki czarny kapturek) czujnik temperatury powietrza - do czego on sluzy? Z czym go sie je?! Jutro postaram sie jeszcze sonde sprawdzic
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-02-2006, 20:35   

Jest to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Teoretycznie termostat w filtrze powietrza powinien zapewnić temperature 20 stopni celsjusza ale nie zawsze tek jest i ten czunik robi pomiar temperatury powietrza i podaje do kompa a komp zbierając info jeszcze z innych czujników oblicza optymalną dawkę paliwa.
     assistance   Moneta
 
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-02-2006, 21:00   

dziura.arek napisał/a:
Jest to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Teoretycznie termostat w filtrze powietrza powinien zapewnić temperature 20 stopni


Aha, a mzoe to miec wplyw na to szarpanie itp? Bo termostat w filtrze amm zablokowany i tylko podaje zimne powietrze (do gazu, bo ciezko bylo instalacje wyregulowac).
Aha dodam ze spalanie 15/100 po miescie.
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2006, 20:14   

Raczej nie. Zerknij na zapłon. Kable, świeczki, podciśnienie do Digiplexa. Jeśli szarpie przy większych obrotach można zmniejszyć szczelinę czujnika położenia wału korbowego. :roll:
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load