Faluja obroty - co to moze byc + bonus (2 pytania) |
Autor |
Wiadomość |
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-01-2006, 00:22 Faluja obroty - co to moze byc + bonus (2 pytania)
|
|
|
Heyabanana;)
Mam problema - jak zapalam samochod to obroty sa ok. Najpierw ssanie -dziala; pozniej ok 800-900obr. Ale jak silnik nabierze temperatury to obroty caly czas faluja od 600-900( co 2 sekundy gdzies). Co to moze byc? Dodam jeszcze, ze jak na luzie dodam gazu i trzymam rowno pedal przy ok 2tys obr. to one tez zaczynaja falowac... co to moze byc do %#^@%@#$ ?! Gdyby to byl krokowy to raczej by nie falowaly przy 2 tysiacach. co to moze byc?
Czesc druga( byc moze powiazana z pierwsza) - w czasie jazdy czasami szarpie samochodem, jakby nie dostal iskry. Czuc to tez jak zmieniam bieg na wyzszy i proboje przyspieszyc... wtedy przy puszczeniu sprzegla czuc takie zadlawienie (zabka nastepuje). I tak ciagle:|
CPW wymieniany. Spalanie 5 litrow - 40km - gaz -miasto, wiec nie jest zle. Zauwazylem ze po zmianie sprzegla spokoj z dlawieniem ustal na jakies 3 miechy ale pozniej znow wrocil. Wtedy tez zauwazylem, ze jak szarpie to pali wiecej niz jak nie szarpal... BLAGAM POMOCY!!! |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-01-2006, 00:35
|
|
|
A to nie bedzie przepustnica potencjomentru? Nie znam sie tak na wtryskach, ale kojarze ze wlasnie objawy skakania i dlawienia sie moze byc wlasnie spowodowany zabrudzeniem lub zuzyciem sie potencjomentru.
Tutaj jeszcze zobacz -> http://forum.tempra.org/d...tion=file&id=53 |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2006, 19:35
|
|
|
Wyczyść TPS jak nie pomoże to wymień. Po naprawie resetnij kompa odłanczając mu zasilanie. Najprawdopodobniej TPS już iskrzy.
Nie napisałeś czy na gaziku czy na benzynce tak się dzieje....
Jeśli tylko na gazie to zamontuj to..... http://www.tempra.org/ttt/schematy/tps.pdf |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2006, 21:37
|
|
|
A czy to nie aby sonda lambda? |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2006, 22:21
|
|
|
Sonda nie jest w stanie wysterować kompa tak aby np. co 2 sekundy zmieniał wartość wtrysku. Czas reakcji sondy mierzymy w ms. i gdy jest zwalona sygnalizuje ubogą mieszankę (zazwyczaj), a komp wtedy wali benzyną i przez to mamy duże spalanie. Jeśli sonda daje sygnał że mieszanka jest uboga a komp zwiększa ilość podawanego paliwa to napewno skutkiem ubocznym nie będą podniesione obroty. To nie gażnik. |
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-01-2006, 23:34
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | Wyczyść TPS jak nie pomoże to wymień. Po naprawie resetnij kompa odłanczając mu zasilanie. Najprawdopodobniej TPS już iskrzy.
Nie napisałeś czy na gaziku czy na benzynce tak się dzieje....
|
Wlasnie nie jestem pewien czy to na bajurze tez jest. Raczje tylko na gazie. Nasila sie to przy podjazdach pod gore, trzymam pol gazu (by bylo ekonomicznie) i czuc jakby iskry nie dostawal. Wiec trzeba glebiej gaz wciskac...
Dodam jeszcze, ze po wymianie sprzegla byl spokoj z dlawieniem na ok 2 miechy. Czy to moze byc czujnik temperatury? Kilka osob tez mi mowilo, ze to moze byc sonda. |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2006, 02:56
|
|
|
Arek, przy uszkodzonej sondzie falują obroty. A z Twojego postu wynikałoby że jedynymi objawami zepsutej sondy są: zwiększone spalanie albo spadek mocy.
Nie miałem tego problemu osobiście, ale miał mój brat i znajomy. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
slawo
Dołączył: 27 Lis 2004 Posty: 85 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-01-2006, 17:53
|
|
|
Mialem ten sam problem, powodem byl potencjometr przepustnicy,trzeba go przemyc i ustawic na nowo.Wystarczy male przestawienie i beda nierowne obroty,szarpania. |
_________________ tempra1.6wtrysk bordo metalic |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-01-2006, 18:12
|
|
|
czy mowiac o tym potencjometrze macie na mysli srubke ktora reguluje sie obroty ?? bo ja juz sie pogubilem Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-01-2006, 18:44
|
|
|
slawo napisał/a: | Mialem ten sam problem, powodem byl potencjometr przepustnicy,trzeba go przemyc i ustawic na nowo.Wystarczy male przestawienie i beda nierowne obroty,szarpania. |
A jak to sie ustawia?
Mucha- potencjometr to to, co znajduje sie po lewej sotrnie przepustnicy |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-01-2006, 18:49
|
|
|
mi to ustawiali na kompie[hmm]
czujnik polozenia przepustnicy™ |
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-01-2006, 19:18
|
|
|
TiP016V;) napisał/a: | mi to ustawiali na kompie[hmm]
czujnik polozenia przepustnicy™ |
a recznie sie nie da?! Bo u mnie w Fiacie powiedzieli ze do tipo nie maja oprogramowania:) |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
slawo
Dołączył: 27 Lis 2004 Posty: 85 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-01-2006, 19:25
|
|
|
Mozna samemu,ale trzeba metoda prob i bledow. |
_________________ tempra1.6wtrysk bordo metalic |
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-01-2006, 19:59
|
|
|
slawo napisał/a: | Mozna samemu,ale trzeba metoda prob i bledow. |
Ale dokladnie na czym ona polega? Bo ja slyszaelm ze niby bedzie wszystko git a spalanie bedzie ogromne |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-01-2006, 20:28
|
|
|
12,5 litra LPG na setke to nie przyduzo
Moj nigdy nie spalil tyle beny przy katowaniu |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-01-2006, 20:34
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | 12,5 litra LPG na setke to nie przyduzo |
No wiesz zależy od silnika:) Mój pali 15l na setke :] i to bez różnicy czy miasto czy trasa(śr. prędkość 130km/h). Musze coś z tym zrobić :\ |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-01-2006, 20:54
|
|
|
Kamilbanan napisał/a: | Mój pali 15l na setke |
Wemien filtr LPG, swiecie, kable WN, wyreguluj instalacje, reduktor w jakim stanie jest? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-01-2006, 20:58
|
|
|
miszko napisał/a: | Wemien filtr LPG |
Mam taki zamiar.....
miszko napisał/a: | swiecie |
Nówki, firmy NGK...
miszko napisał/a: | kable WN |
Prawie nowe, sprawne....
miszko napisał/a: | wyreguluj instalacje |
Wregulowana dwukrotnie....
miszko napisał/a: | reduktor w jakim stanie jest? |
chyba w dobrym stanie, ma rok czasu i na oko ok....
Problem tkwi prawdopodobnie gdzie indziej.....Wtryski...bo na pb ciężko mu się jedzie i mechanik powiedział że to na 98% wtryski, ale jak zobaczyłem cene to stwierdziłem że tak musi być.... |
_________________
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2006, 21:42
|
|
|
kamin napisał/a: | Arek, przy uszkodzonej sondzie falują obroty. A z Twojego postu wynikałoby że jedynymi objawami zepsutej sondy są: zwiększone spalanie albo spadek mocy.
Nie miałem tego problemu osobiście, ale miał mój brat i znajomy. |
Robię pry autkach z elektroniką i swoje posty opieram na dotychczasowym doświadczeniu.
Można na dzień dobry wszystko powymieniać ale klient po takiej wizycie już nigdy by do mnie mie powrócił po wystawionym rachunku.
Pany Koledzy jeździmy starymi autami gdzie nasze sterowniki wtrysku i gaźniki są przedpotopowe trochę szybujecie z serwisami gdzie kompy i obroty komputerowo ustawiają to nie Ople i VW gdzie trzeba robić adaptacje przepustnicy. Do naprawy naszych aut wystarczy miernik wskazówkowy.
Moim zdaniem auto trzeba uruchomić najpierw na benzynce czyli posprawdzać warunki elektryczne przewody podciśnienia. Pokasować błędy. Wyczyścić i ustawić wolne obroty(na rozgrzanym silniku) Jeśli będzie ok to dopiero sprawdzać jak jest na gazie bo inaczej zostanie wymienione pół niepotrzebnych części a auto wylonduje u mechanika. Szkoda kasy lepiej składkę członkowską opłacić. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-02-2006, 17:21
|
|
|
Mucha napisał/a: | czy mowiac o tym potencjometrze macie na mysli srubke ktora reguluje sie obroty bo ja juz sie pogubilem Pozdrawiam |
My gaźnikowcy nie mamy potencjometra przepustnicy. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2006, 18:32
|
|
|
to dobrze jeden problem mniej |
_________________
|
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-02-2006, 20:13
|
|
|
A wiem posprawdzalem. Silnik na benzynie pracuje ok. Szarpanie i duszenie wystepuje tylko na gazie. Co wiec teraz moze byc?
Dodam, ze:
Uszczelnilem wszystko od wtrysku do kolektora. Przeczyscilem czujnik przepustnicy, krokowca, itp i juz obrtoyu nie faluja. Sprawdzilem opornosc czujnika (no wlasnie tylko jakiego) w kolektorze ssacym - przy ok 50 stopniach ma 1,1kOhma. Z tego co w workshopie wyczytalem jest to czujnik chlodziwa (czyli plynu chlodzacego?). Znalazlem tez (na wtrysku taki czarny kapturek) czujnik temperatury powietrza - do czego on sluzy? Z czym go sie je?! Jutro postaram sie jeszcze sonde sprawdzic |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2006, 20:35
|
|
|
Jest to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Teoretycznie termostat w filtrze powietrza powinien zapewnić temperature 20 stopni celsjusza ale nie zawsze tek jest i ten czunik robi pomiar temperatury powietrza i podaje do kompa a komp zbierając info jeszcze z innych czujników oblicza optymalną dawkę paliwa. |
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-02-2006, 21:00
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | Jest to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Teoretycznie termostat w filtrze powietrza powinien zapewnić temperature 20 stopni |
Aha, a mzoe to miec wplyw na to szarpanie itp? Bo termostat w filtrze amm zablokowany i tylko podaje zimne powietrze (do gazu, bo ciezko bylo instalacje wyregulowac).
Aha dodam ze spalanie 15/100 po miescie. |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2006, 20:14
|
|
|
Raczej nie. Zerknij na zapłon. Kable, świeczki, podciśnienie do Digiplexa. Jeśli szarpie przy większych obrotach można zmniejszyć szczelinę czujnika położenia wału korbowego. |
|
|
|
|
|