Nie pracuje na Pb, na gazie idealnie. (Pilne) |
Autor |
Wiadomość |
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2014, 15:42 Nie pracuje na Pb, na gazie idealnie. (Pilne)
|
|
|
Witam!
Problem dzieje się w Tipo 1.4 i.e. problem polega na tym, że silnik nie chce pracować na benzynie, a jak już chodzi to dymi na czarno i niebiesko. Na gazie zachowuje się tak jak powinien.
Poprzedni właściciel zrobił pompkę paliwa na włącznik, gdyż jak tłumaczył, jeździł tylko na gazie.
Później wyszło, że wtrysk leje, więc zostawiłem to w spokoju. Trafił mi się drugi Tipiacz, w którym wszystko działało ale był zgniły, więc zapadła decyzja i przełożeniu silnika. Silnik przełożony, a dalej dzieje się tak, jak na starym silniku. Silnik jest sprawny, do warsztatu przyjechał na benzynie.
Potrzebuje podpowiedzi co może powodować tą dolegliwość. Mechanik obstawia pompkę paliwa.
W poniedziałek będziemy ew. wymieniać pompkę ale nie jesteśmy pewni czy to coś da. |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-10-2014, 16:13
|
|
|
Na początek warto sprawdzić filtr paliwa (znajduje sie przed prawym tylnym kołem pod plastikową czarną osłoną.Jeśli jest ok to wymieniaj pompe.
mario50o napisał/a: | gdyż jak tłumaczył, jeździł tylko na gazie | mogło być w baku sucho i pompa sie zatarła.
Czy po przekeceniu kluczyka słychać jak pompa pracuje? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2014, 16:22
|
|
|
Po kupnie w baku nie było aż tak sucho żeby pompa się zatarła.
Żeby uruchomić pompkę trzeba włączyć zapłon, a później przełączyć włącznik (taki zwykły od lampki w domu). Pompka pracuje, słychać. Poza tym od kiedy wiedziałem, że wtrysk leje to włączałem ją na chwilkę, żeby tylko zalać trochę benzyny, odpalić i dalej na gazie.
Filtr sprawdzimy, ale jak pisałem dopiero w poniedziałek.
Da się podpiąć Tipo pod komputer? Jeśli tak to jaka wtyczka? |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-10-2014, 16:52
|
|
|
Pierwsza rzecz to przywróć właściwą instalację - czyli wyrzuć ten wyłącznik i staraj się jeździć nie na rezerwie . pompę paliwa można sprawdzić manometrem - dla Twojego silnika powinno być 100 kpa utrzymane przez 2 minuty . pod kompa da się podpiąć , ale jest małe ale - potrzebny jest stary lap. np. CA6100 i euroscan PIC na 2 porty COM a to już graniczy z cudem bo bardzo mało mechaników to ma - ja mam ale masz do mnie kawał drogi
** Dodano: 04-10-2014, 17:55 **
myślę że regulator ciśnienia w pokrywie wtrysku poleciał - pewnie poprzedni właściciel jeździł dla oszczędności tylko na gazie i.... albo zapiekła się membrana , albo pękła i nie otrzymuje prawidłowego ciśnienia wtryskiwacz |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2014, 17:09
|
|
|
Silnik mam wymieniony na sprawny. Jeździł na benzynie do czasu wyjęcia go z budy więc wtrysk jest w porządku.
pit14, podpowiesz gdzie jest gniazdo? Jak nie znajdę w okolicy mechanika z odpowiednim kompem to pomyśle nad podróżą. |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-10-2014, 17:28
|
|
|
gniazdo jest tam gdzie i komp - z prawej strony pasażer , w nogach masz takie pudełko na 2 śrubki - tam jest moduł wtryskowy (komp) a przy nim jest złączka na 3 piny z 2 przewodami podpiętymi - czarny i chyba czerwono - biały |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2014, 17:30
|
|
|
Ok. Dzięki. |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-10-2014, 17:35
|
|
|
to że silnik masz wymieniony nie oznacza że wszystko wróci do normy - pytanie ? - czy wymieniłeś silnik z osprzętem ? czy sam silnik ? . Jeśli zostawiłeś swój osprzęt to masz coś w nim uszkodzone i wygląda mi to na regulator lub zasyfiony- zapieczony wtryskiwacz
** Dodano: 04-10-2014, 18:39 **
....... i nie oczekuj cudów po podpięciu tego modułu do kompa , bo on ma chyba z 7 pozycji diagnozy , ale błędy da się wykasować i pokazuje nawet zapamiętane |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2014, 17:40
|
|
|
Wtryskiwacz z całą przepustnicą był przełożony.
Nie było ruszane to co jest na ścianach komory silnika i po za nią.
No chyba, że coś mechanik przełożył, a ja o tym nie wiem.
O który regulator Ci chodzi? |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-10-2014, 17:47
|
|
|
właśnie o to - pokrywę nad przepustnicą , ale były chyba 3 (a na pewno2) różne wtryskiwacze do tego modelu i pasowałoby sprawdzić czy nr wtryskiwacza się zgadzają
** Dodano: 04-10-2014, 18:56 **
[quote="mario50o"]
Później wyszło, że wtrysk leje - a jak to Twój mechanik stwierdził w benzyniaku ? ciężko jest stwierdzić na monowtrysku , bo przy wypięciu cpw chyba nie działa i pompa paliwa , a wskazane jest go odpiąć , żeby moduł zapłonu nie poleciał |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2014, 18:10
|
|
|
To stwierdził jeszcze inny mechanik, ale mniejsza o to.
Po prostu zdjął puszkę filtra powietrza, włączył zapłon, pompkę i benzyna się lała ile chciała. Był ciągły strumień. |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-10-2014, 20:59
|
|
|
czyli nie rozpylał - wina układu wtryskowego - wtryskiwacz (88%) , regulator ciśnienia , albo pompa |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2014, 21:03
|
|
|
Dzięki. Będziemy sprawdzać.
Zdam relacje. |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-10-2014, 21:06
|
|
|
... ale jeśli dymi na benzynie to podejrzewałbym sondę lambda - przy gazie sonda nie działa
** Dodano: 04-10-2014, 22:07 **
o ile osprzęt silnika był wymieniony na 100% |
|
|
|
|
Qmaty
Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 88 Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-10-2014, 22:54
|
|
|
Wymień komputer silnika,założę się że to on nawala.Miałem taką samą historię w moim tipku. |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-10-2014, 18:01
|
|
|
Też tak myślę. Pójdę jutro na złom i wykręcę z dawcy. |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-10-2014, 18:17
|
|
|
mario50o napisał/a: | Też tak myślę. Pójdę jutro na złom i wykręcę z dawcy. | może z takimi samymi błędami ? - najpierw usuń błędy w swoim później sprawdź który się powtórzył , a jeśli nie łączy się komp z modułem to może być zalany wodą , sprawdź czy nie masz dziury w podszybiu - śrubokręt i naciśnij mocno - czasem jest tak że odpływ wody jest zapchany to woda stoi za rantem i tu przegniwa - może woda dostała się na moduł ? |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-10-2014, 18:28
|
|
|
O właśnie. Coś mi przypomniałeś. Szyba mi przeciekała w prawym dolnym rogu i widocznie coś z komputerem się stało. |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-10-2014, 20:38
|
|
|
wyjąć moduł - rozebrać - wysuszyć - przemyć denaturatem - wysuszyć ponownie - złożyć - podpiąć - i dalej śmigać
** Dodano: 05-10-2014, 21:42 **
a ... zapomniałem przed złożeniem sprawdzić stan ścieżek druku i elementów elektroniki |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-10-2014, 09:31
|
|
|
Mi dwa dni temu pojawił się identyczny problem, co ciekawe zbiegło się to w czasie z uszkodzeniem cewki zapłonowej...wtryskiwacz leje paliwo strumieniami, nawet po odłączeniu kabla od niego. Podejrzewam uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, w środę wymiana, dam znać co było zepsute |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2014, 20:25
|
|
|
Sprawa się wyjaśniła. Uszkodzony komputer. Po wymianie odpala i jeździ prawidłowo. Jedyne co mnie zastanawia to to, że pompka przestała reagować na ten włącznik i nawet na centralkę przez co nie jest możliwa jazda na LPG.
Jutro podjadę do gazownika. Może coś zdziała. |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-10-2014, 21:18
|
|
|
Sam wymieniałeś czy ktoś Ci wymieniał ? - do modułu jest doprowadzony przewód elektr. gazu (chyba w pin8(cppP ) często gazownicy nie lutują tylko skręcają przewody (na chryja) może jest wypięty lub słaby kontakt |
|
|
|
|
mario50o
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-10-2014, 20:09
|
|
|
Wszystko się wyjaśniło. Ktoś przerobił instalacje aby dało się jeździć na uszkodzonym komputerze. Był źle podłączony przekaźnik i jakieś dodatkowe podłączenia do instalacji.
Dzięki za pomoc. |
_________________ Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r |
|
|
|
|
|