Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogrzewanie
Autor Wiadomość
gary 



Wiek: 40
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-01-2006, 13:58   

odkrecilem ten zaworek... lecial od razu plyn nie bylo bombelkowania :( ... czyli ze co ? troche spuscilem tego plynu dplalem teszte no i zobaczymy jak pojade w miasto jak bedize gralo...

no a jak nie pomoze ? coz moge dalej robic ? :(

P.S. niestety nie wiem jaka mam temperature bo na desce miernik temp. mi nie dziala ... odrazu po zapalkeniu wskazowka powoli idzie do samej gory i wskazuje temp. ponad wskaznik. Ale chlodnica sie wlancza normalnie...
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-01-2006, 16:11   

gary napisał/a:
czyli ze co ?

Czyli masz poprawnie i ukladu nie masz zapowietrzonego!
Mozliwe, ze poprostu masz zle te linki wyregulowane oraz zawor nagrzewnicy.
Dlatego Ci słabo grzeje.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-01-2006, 21:38   

A ja mam chyba inny nieco problem. Podepnę się pod ten wątek bo też o temperaturze...

Wymieniłęm chłodnice, płyn i termostat. Na starym miał max 55 st. Na nowym termostacie wskaźnik mi pokazuje 70 st (ta długa kreska pomiędzy 50 i 90 to chyba 70, nie?) i termostat otwiera mi duży obieg. Na wskaźniku ok. 72-75 st i włącza mi się pierwszy bieg wentylatora. Chyba zatem wskaźnik zaniża mi temperaturę. Albo czujnik wody. CO obstawiacie i jak sobie z tym poradzić?

Inna rzecz, że podobnie jak u wesola, jeżeli podczas jazdy włączę max ogrzewanie i dmuchawę na max to mam wrazenie, ze silnik znacznie szybciej się nagrzewa... Dziwne...

Dodam, ze na przewodzie do nagrzewnicy nie mam odpowietrznika ale zbiornik płynu i tak jest zdecydowanie najwyżej ...
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-01-2006, 21:42   

Co do czujnika to stawiam, ze go masz uszkodzonego. Kilka osob tutaj na forum tez tak mialo. Ze pokazywalo np. 90C i juz sie wnetylator wlaczal. A wentylator wlacza sie przy okolo 100-110C. Wiec akurat tyle Ci brakuje (70+20=90C) :)

Co do odopowietrznika (1.6 gaznik) to nie mam go na chlodnicy, tylko na wezu w komorze silnika biegnacym od nagrzewnicy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-01-2006, 22:10   

miszko napisał/a:
Co do czujnika to stawiam, ze go masz uszkodzonego. Kilka osob tutaj na forum tez tak mialo. Ze pokazywalo np. 90C i juz sie wnetylator wlaczal. A wentylator wlacza sie przy okolo 100-110C. Wiec akurat tyle Ci brakuje (70+20=90C) :)



Hmm, ja obstawiam padnięty czujnik temp silnika podający sygnał na wskaźnik na zegarach, skoro termostat otwiera duży obieg a po chwili załącza się wentylator (może faktycznie ciut za wcześnie...) a wskaźnik w obu przypadkach pokazuje +/- 70 st. to chyba wskazania na desce są złe, co?
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
gary 



Wiek: 40
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-01-2006, 22:44   

miszko napisał/a:
gary napisał/a:
czyli ze co ?

Czyli masz poprawnie i ukladu nie masz zapowietrzonego!
Mozliwe, ze poprostu masz zle te linki wyregulowane oraz zawor nagrzewnicy.
Dlatego Ci słabo grzeje.


Ok... ciesze sie... Teraz jkie linki gdzie znalesc jak zrobic ... zawor nagrzewnicy tzn. ze co ? co mam zrobic ! ?
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-01-2006, 12:22   

Nie chce mi sie szukać linków wiec napiszę ponownie.

Od strony kierowcy przy kolanach ściagasz pod deska plastik osłaniajacy.

Jak wsadzisz głowę na dół i ruszasz pokrętłem ciepłe/zimne to zobaczysz jak lineczka ciagnie taka dzwigienkę (kluczyk imbus 2,5 bodajze)
Odkręć, wychyl dźwignię na max., pokretło na prawie max (-1mm) i skręć.
od tej pory zawsze jak dasz full ciepłe to masz pewność że zawór jest w pełni otwarty.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
gary 



Wiek: 40
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-01-2006, 16:44   

jabko napisał/a:
Nie chce mi sie szukać linków wiec napiszę ponownie.

Od strony kierowcy przy kolanach ściagasz pod deska plastik osłaniajacy.

Jak wsadzisz głowę na dół i ruszasz pokrętłem ciepłe/zimne to zobaczysz jak lineczka ciagnie taka dzwigienkę (kluczyk imbus 2,5 bodajze)
Odkręć, wychyl dźwignię na max., pokretło na prawie max (-1mm) i skręć.
od tej pory zawsze jak dasz full ciepłe to masz pewność że zawór jest w pełni otwarty.


trudna sprawa z dojciem... doszedlem jaka to linka... doszedlem do tego ze cos ta linka ciagnie... ale to wszystko bylo na omacka... nie widzialem tej dzwigienki nawet na omaska bym tam dwoch rak nei wsadzil ! :| ... no i nie zrobilem tego poodkrecalem sie sru... ale nie doszedlem :( nawet nie potrafilem wymacac czy to krzyzak czy imbus tam jest tak malo miejsca :( ... ta linka idzie w grobym pancezu...
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-01-2006, 21:34   

Hmm, ja zaglądnąłem pod kierownice, zabrałem ze sobą na wyprawę latarkę. Poświeciłem, poruszałem i znalazłem. Dżwignia o dł. ok. 3 cm, linka i śruba łącząca jedno z drugim, u mnie akurat na klucz 7 mm. I okazało się, że jest dobrze wyregulowana.

Stwierdzam, że nie ma tam żadnej filozofii :)




PS. Chyba mam zatem zakamienioną nagrzewnicę...
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 38 days
Network load