Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie oleju cz.2- sugestie mechaników.
Autor Wiadomość
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-03-2007, 19:35   Spalanie oleju cz.2- sugestie mechaników.

Kiedyś już poruszałem temat spalania oleju przez mojego tipolonga, teraz po konsultacjach z kilkoma mechanikami, a dokładnie dwoma, warto tutaj dodać ze na 10kkm spalił mi ponad 4l oleju :( . Według tego co oni mówili przez uszczelniacze zaworowe aż tyle nie mogło by uciec i zasugerowali mi taki manewr który można wykonać samemu. Podczas następnej wymiany oleju, (najlepiej mieć własny kanał):
1) spuścić cały olej z silnika
2) odkręcić świece
3) wcześniej kupić WD40 albo naftę i wlać w miejsca świec
4) podstawić pod miskę olejową słoik
5) zostawić na 24h i sprawdzić czy podstawiony pojemnik zapełni się nalaną wcześniej substancją,
6) czynność powtarzać do uzyskana pełnej szczelności, czyli do momentu aż nasz słoiczek pozostanie suchy.


W związku z tym, moje pytanie jest następujące: czy ktokolwiek z was robił takie kombinacje alpejskie, a jeśli tak to czy ma może jeszcze jakieś sugestie, porady, spostrzeżenia, jeśli tak to chętnie z nich skorzystam.

Pozdro.
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-03-2007, 19:49   

Jeśli spłynie, dobra ale dlaczego nafta albo WD miałoby uszczelnić tłoki? nawet jesli przestanie lecieć, to przy normalnej pracy wg mnie nie ma prawa uszczelnić silnika...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-03-2007, 20:04   

Chodzi pewnie o zapieczone pierścienie,dlatego nafta lub WD-40.Jeżeli te 31 tyś to prawda to może i pomoże bo silnik był zastany i mogło przyłapać pierścienie.
Nie robiłem czegoś takiego,więc nie wiem czy będzie jakiś efekt.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-03-2007, 10:42   

no tak pewnie o przypieczone pierscienie chodzi...ale takich kombinacji to chyba nikt nie praktykował...możliwe że maja rację z tym że ci sie pierścienie "odpieką " w ten sposób , chociaz nie koniecznie... spróbowac zawsze można....a najlepiej to załozyć nowe pierscienie i uszczelniacze i efekt napewno bedzie pozytywny...ciekawi mnie: jesteś pewny tego przebiegu???
  
 
 
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-03-2007, 11:14   

moto77 napisał/a:
jesteś pewny tego przebiegu???


Czy jestem pewny?? hmm, spróbować nie zaszkodzi, jeśli to nie pomoże wtedy będzie można powymieniać pierścienie i uszczelniacze. Swoja droga to jaki może być koszt wymiany tych elementów razem z robocizna.
Pozdro.
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-03-2007, 12:03   

robiłem mojemu ojcu w tipo 1,4 mały remoncik jakies 1,5 roku temu to za części razem z olejem wyszło jakieś 400 zł(pierscienie (około 160 zł), uszczelniacze zaworowe,pasek rozrządu, panewki korbowodowe, uszczelki i kilka pierdułek) ceny tak bardzo sie nie zmieniły od tego czasu...za robocizne to ci pewnie krzykną ładnie bo troszke roboty jest ( ja sam robiłem , wiec nie wiem ile robocizna)...
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2007, 13:00   

Matizz napisał/a:
Swoja droga to jaki może być koszt wymiany tych elementów

pierścienie ok 50 zł,uszczelniacze na zaworach ok 16 zł,robocizna cos koło 400 z,zalezy od warsztatu,do tego dochodzi uszczelka pod głowice ok 50zł i pod miskę olejowa ok 10 zł 8)
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-03-2007, 13:34   

podaj mi adres sklepu gdzie pierscienie 50 zł kosztują-do 14lub1,6 ?? ciekawe??? :?: ja za goetze płaciłem 160 zł za komplet na 4 tłoki...
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2007, 15:10   

moto77 napisał/a:
podaj mi adres sklepu gdzie pierscienie 50 zł kosztują-do 14lub1,6 ?? ciekawe??? :?: ja za goetze płaciłem 160 zł za komplet na 4 tłoki...

kolego nie pisz do Mnie takich rzeczy,pracuje w tym wiec wiem co pisze,pierścienie SM moge Ci wysłać w każdej ilości po 30 zł na tłok,goetza tez po ok 30 zł na tłok,pisze o silniku 2.0 16v! chyba mi nie bedziesz wmawiał,że do 1,4 sa droższe niz do 2.0,a jak tak bardzo jestes zdziwiony cenami to mogę Ci wysłać pierścienie firmy PRIMA za ok 70 zł komplet... a to,ze Ty przepłaciłes to juz jest Twój problem
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-03-2007, 15:25   

cóż się obrażasz ..poprostu pytam bo mnie takie ceny dziwią - 50 zł(myslałem że za komplet na 4 tłoki) a gość zreszta o 1,4 pisze a nie 2,0, natomiast 30*4=120-nie taka kosmiczna różnica znowu a primy to bym raczej nie polecił ... kumpel do uno sobie prime kupił to musiał za chwile kupowac drugi raz ...i kupił goetza...powód strasznie kruche są poprostu i przy składaniu silnika 2 pękły...a z tego powodu że zapłaciłem 40 zł wiecej za pierścienie , jutro rzuce sie do Wisły z jakiegos mostu :badgrin:
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2007, 16:17   

to,że pękły oznacza,ze źle zakładał,ja u siebie zakładałem primy i nic nie pękło,klienci sobie chwala prime,a to chyba najważniejsze :aniolek:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-03-2007, 14:42   

Dobrze zakładał, potrafi to robić...moze jakies felerne trafił (zawsze może sie to zdazyć)...widzisz jakoś nie chce mi sie wierzyć że dwukrotnie mniejsza cena gwarantuje wysoką jakość?? ... cóż, moze?
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load