|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Spalanie oleju cz.2- sugestie mechaników. |
Autor |
Wiadomość |
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-03-2007, 19:35 Spalanie oleju cz.2- sugestie mechaników.
|
|
|
Kiedyś już poruszałem temat spalania oleju przez mojego tipolonga, teraz po konsultacjach z kilkoma mechanikami, a dokładnie dwoma, warto tutaj dodać ze na 10kkm spalił mi ponad 4l oleju . Według tego co oni mówili przez uszczelniacze zaworowe aż tyle nie mogło by uciec i zasugerowali mi taki manewr który można wykonać samemu. Podczas następnej wymiany oleju, (najlepiej mieć własny kanał):
1) spuścić cały olej z silnika
2) odkręcić świece
3) wcześniej kupić WD40 albo naftę i wlać w miejsca świec
4) podstawić pod miskę olejową słoik
5) zostawić na 24h i sprawdzić czy podstawiony pojemnik zapełni się nalaną wcześniej substancją,
6) czynność powtarzać do uzyskana pełnej szczelności, czyli do momentu aż nasz słoiczek pozostanie suchy.
W związku z tym, moje pytanie jest następujące: czy ktokolwiek z was robił takie kombinacje alpejskie, a jeśli tak to czy ma może jeszcze jakieś sugestie, porady, spostrzeżenia, jeśli tak to chętnie z nich skorzystam.
Pozdro. |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-03-2007, 19:49
|
|
|
Jeśli spłynie, dobra ale dlaczego nafta albo WD miałoby uszczelnić tłoki? nawet jesli przestanie lecieć, to przy normalnej pracy wg mnie nie ma prawa uszczelnić silnika... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-03-2007, 20:04
|
|
|
Chodzi pewnie o zapieczone pierścienie,dlatego nafta lub WD-40.Jeżeli te 31 tyś to prawda to może i pomoże bo silnik był zastany i mogło przyłapać pierścienie.
Nie robiłem czegoś takiego,więc nie wiem czy będzie jakiś efekt. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 10:42
|
|
|
no tak pewnie o przypieczone pierscienie chodzi...ale takich kombinacji to chyba nikt nie praktykował...możliwe że maja rację z tym że ci sie pierścienie "odpieką " w ten sposób , chociaz nie koniecznie... spróbowac zawsze można....a najlepiej to załozyć nowe pierscienie i uszczelniacze i efekt napewno bedzie pozytywny...ciekawi mnie: jesteś pewny tego przebiegu??? |
|
|
|
|
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 11:14
|
|
|
moto77 napisał/a: | jesteś pewny tego przebiegu??? |
Czy jestem pewny?? hmm, spróbować nie zaszkodzi, jeśli to nie pomoże wtedy będzie można powymieniać pierścienie i uszczelniacze. Swoja droga to jaki może być koszt wymiany tych elementów razem z robocizna.
Pozdro. |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 12:03
|
|
|
robiłem mojemu ojcu w tipo 1,4 mały remoncik jakies 1,5 roku temu to za części razem z olejem wyszło jakieś 400 zł(pierscienie (około 160 zł), uszczelniacze zaworowe,pasek rozrządu, panewki korbowodowe, uszczelki i kilka pierdułek) ceny tak bardzo sie nie zmieniły od tego czasu...za robocizne to ci pewnie krzykną ładnie bo troszke roboty jest ( ja sam robiłem , wiec nie wiem ile robocizna)... |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 13:00
|
|
|
Matizz napisał/a: | Swoja droga to jaki może być koszt wymiany tych elementów |
pierścienie ok 50 zł,uszczelniacze na zaworach ok 16 zł,robocizna cos koło 400 z,zalezy od warsztatu,do tego dochodzi uszczelka pod głowice ok 50zł i pod miskę olejowa ok 10 zł |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 13:34
|
|
|
podaj mi adres sklepu gdzie pierscienie 50 zł kosztują-do 14lub1,6 ?? ciekawe??? ja za goetze płaciłem 160 zł za komplet na 4 tłoki... |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 15:10
|
|
|
moto77 napisał/a: | podaj mi adres sklepu gdzie pierscienie 50 zł kosztują-do 14lub1,6 ?? ciekawe??? ja za goetze płaciłem 160 zł za komplet na 4 tłoki... |
kolego nie pisz do Mnie takich rzeczy,pracuje w tym wiec wiem co pisze,pierścienie SM moge Ci wysłać w każdej ilości po 30 zł na tłok,goetza tez po ok 30 zł na tłok,pisze o silniku 2.0 16v! chyba mi nie bedziesz wmawiał,że do 1,4 sa droższe niz do 2.0,a jak tak bardzo jestes zdziwiony cenami to mogę Ci wysłać pierścienie firmy PRIMA za ok 70 zł komplet... a to,ze Ty przepłaciłes to juz jest Twój problem |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 15:25
|
|
|
cóż się obrażasz ..poprostu pytam bo mnie takie ceny dziwią - 50 zł(myslałem że za komplet na 4 tłoki) a gość zreszta o 1,4 pisze a nie 2,0, natomiast 30*4=120-nie taka kosmiczna różnica znowu a primy to bym raczej nie polecił ... kumpel do uno sobie prime kupił to musiał za chwile kupowac drugi raz ...i kupił goetza...powód strasznie kruche są poprostu i przy składaniu silnika 2 pękły...a z tego powodu że zapłaciłem 40 zł wiecej za pierścienie , jutro rzuce sie do Wisły z jakiegos mostu |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 16:17
|
|
|
to,że pękły oznacza,ze źle zakładał,ja u siebie zakładałem primy i nic nie pękło,klienci sobie chwala prime,a to chyba najważniejsze |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-03-2007, 14:42
|
|
|
Dobrze zakładał, potrafi to robić...moze jakies felerne trafił (zawsze może sie to zdazyć)...widzisz jakoś nie chce mi sie wierzyć że dwukrotnie mniejsza cena gwarantuje wysoką jakość?? ... cóż, moze? |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|