|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
1.6. ie , szarpanie i odpalanie |
Autor |
Wiadomość |
radexon
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 08:45 1.6. ie , szarpanie i odpalanie
|
|
|
Siema
Już pisałem 2 tematy otym ale to było dawno i piszę nowy a mianowicie o moim szarpaniu na 2 biegu i problemami z odpalaniem.
A mianowicie postanowiłem wyczyścic silnik biegu jałowego i potencjometr w mojej temperce 1.6 i.e. z 1991r. Przy okazji wymieniłem filterek powietrza
I po przeczyszceniu na 2 biegu nie szarpie, odpala bez problemu nawet dzis rano jak stał całą noc na dworzu.
Ale dziwią mnie obroty. Ponieważ przedtem po odpaleniu miałem 1000 obrotów,a teraz jak odpalam silnik to mam obroty w przedziale 650-850 (zależy czy zimny czy ciepły) co wydaje mi sie dziwne.Czy nie są one za niskie?bo ogólnie obroty nie skaczą i cały czas utrzymują sie na takim samym poziomie czyli 650 przeważnie.
Miałem wrażenie czasem jak by miał zgasnac przy tak niskich obrotach.Ale jest OK i nie zgasł nawet jak właczyłem odrazu po odpaleniu światła i radio i grzanie szyby tylnej.
I pytanie czy to normalne takie obroty?czy dalej coś grzebać mam Ile wam wskazują obrotty?aaa zapomniałem dodać,że jak odpalilem to sie zapalilka kontrolka od akumulatora czerwona ale jak dodałem gazu to juz znikneła |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 11:27
|
|
|
Jak ciepły silnik to jakie obroty trzyma?
Cytat: | to sie zapalilka kontrolka od akumulatora czerwona ale jak dodałem gazu to juz znikneła |
To jest spowodowane przez zbyt niskie obroty. Tak około ~900 powinny się utrzymywać.
Powracając do tematu głównego, na ciepłym silniku jakie obroty utrzymuje? Już prawidłowe?
Możesz spróbować podciągnąć troche linkę od gazu, to obroty lekko pójdą w górę.
Ogólnie silnik pracuje ok? Nie ma z nim problemów? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 14:11
|
|
|
Czyściłeś CPP więc go zdjołeś, a wyregulowałeś go po przykręceniu?? Obroty zimnego silnika powinny wynosić około 1300 obr/min, a po nagrzaniu spaść do około 850-900.
Poluzuj śrubki od cpp i na zapalonym silniku przekręcaj go w lewo lub w prawo - będą spadać lub podnosić się obroty, a jak ustawisz to zwróć uwagę na spalanie (może wzrosnąć) Powinno się to robić w serwisie na kompie. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
radexon
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 19:32
|
|
|
Nie reguolwałem przy przykręceniu wogóle nic.
A jak ciepły silnik to trzyma 700 obrotów i ogólnie to chodzi OK? wiec ruszać cos?
I silnik jest na wtrysku. To w nim tez się śruby reguluje?
No i CPP to silnik wolnych obrotów tak?bo jeśli tak to tam są 3-4 śruby jak dobrze pamiętam
a w potencjometrze 3 .
Więc którą regulować? jeśli wogole sie reugluje w silniku na wtrysku |
|
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 19:46
|
|
|
no to skoro twierdzisz że jest OK to może to zostaw, ale te obroty wydają mi się ciut za niskie... |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
radexon
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 19:49
|
|
|
No OK ale obroty mnie martwią bo troszku wyższe by mogły być.Ale nadal nie rozumiem tych śrób regulacji na WTRYSKU? |
_________________
Fiat Tempra 1.6 ,1991r.
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r.
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
----------------------------- |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 19:52
|
|
|
Na wtrysku nic się nie reguluje tylko na cpp. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
radexon
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 19:53
|
|
|
no to pytanie wtedy co dalej wyregulować żeby chociaż ciut ciut zwiekszyc obrotki |
_________________
Fiat Tempra 1.6 ,1991r.
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r.
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
----------------------------- |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 19:53
|
|
|
slavol napisał/a: | Poluzuj śrubki od cpp i na zapalonym silniku przekręcaj go w lewo lub w prawo - będą spadać lub podnosić się obroty, a jak ustawisz to zwróć uwagę na spalanie (może wzrosnąć) Powinno się to robić w serwisie na kompie. |
|
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 20:02
|
|
|
Cytat: | no to pytanie wtedy co dalej wyregulować żeby chociaż ciut ciut zwiekszyc obrotki |
Z tego co pamiętam do da radę chyba wyregulować się uchylenie przepustnicy w pozycji "zamknięta", pooglądaj wtrysk i zobacz czy jest taka możliwość |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 20:04
|
|
|
Raczej nie da rady zrobić to tak jak piszesz, ponieważ od obrotów jałowych jest silniczek krokowy. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 23:37
|
|
|
I właśnie ruszając CPP w lewo lub w prawo będzie się wysuwał i chował silniczek krokowy, podnosząc lub obniżając obroty, zrób jak pisałem. Jak silnik będzie zimny ustaw w okolicy 1300 albo jeszcze lepiej rozgrzej silnik do 90 stopni i ustaw 850-900.
Uwierz - tak to działa, i to jedyny sposób regulacji obrotów u Ciebie.
Powodzenia
P.S. a były na śrubach od CPP plastikowe nakładki?? Jeśli nikt tam przed tobą nie grzebał powinny być. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
radexon
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-10-2007, 07:51
|
|
|
Ale tam przeciez silniczek mały steruje wysunięciem tego. Wiec sam tego nie dam rady chyba ustawić?
A żadnych plastików tam nie było,były zwykłe podkładki pod tym.I śruby z gwiazdką.
Ogólnie samochód chodził OK bo u mnie w domu jest już ponad 3 lata.I nic sie nie psuło i było super.Teraz ostanio tylko szarpał na 2 i gasł przy 1 odpaleniu jak zimny. |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-10-2007, 20:50
|
|
|
Przeczytaj uważnie moje posty, uważnie i powoli - ależ Jesteś odporny. mam przyjechać i ustawić???
Bez urazy |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-10-2007, 21:01
|
|
|
slavol napisał/a: | Przeczytaj uważnie moje posty, uważnie i powoli - ależ Jesteś odporny. mam przyjechać i ustawić??? |
slavol napisał/a: | Bez urazy |
|
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
radexon
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-10-2007, 21:20
|
|
|
Hmm może jakiś rysuneczek czym tam mam pokrecic?bo nie czaje troche tego mimo że to rozkręcałem i widziałem |
_________________
Fiat Tempra 1.6 ,1991r.
Fiat Bravo 1.6 16V ,1998r.
www.fiatgrudziadz.pl
www.lechelektronik.pl
----------------------------- |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-10-2007, 21:47
|
|
|
Łooo matko.
Luzujesz śruby zaznaczone prostą strzałką (mają być luźne ale cpp nie może latać swobodnie), przypnij wtyczkę, zapal silnik (najlepiej rozgrzej do 90 stopni) kręć czujnikiem (są tam wycięcia umożliwiające przesuwanie o około 1cm) w lewo lub w prawo, będzie poruszać się silniczek krokowy uchylając lub zamykając przepustnice, ustaw koło 850-900 i koniec.
Skręć wszystko i śmigaj. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
radexon
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 221 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-10-2007, 21:50
|
|
|
Ok dziekować Slavol jutro postaram sie pogrzebać jak wrócę z pracy. Pozdro
EDIT
rzeczywiście reguluje obroty ale max dało sie 900 ustawić. Postanowiłęm z ojcem sprawdzić silnik krokowy czy wogóle coś reguluje i wogóle ta przepustnica nic nie regulowała właściwie,może minimalnie.
Sprobowaliśmy odłaczyć złącze od silnika krokowego i silnik tak samo chodził.czyli wina siedzi w silniku teraz :/ już go rozkreciliśmy i zajęcie na weekend będzie.
Zastanawia mnie to co w nim nie tak bo silnik ogólnie jak sie podlaczyc na 12 v tak poza autem to sie wysuwa i wsuwa ale w aucie nic.Zero reakcji.
EDIT 2
Pogrzebaliśmy w silniczku i złożylismy jescze raz i przy ruszaniem potencjometrem przepustnica sie wysuwa i obroty ustawione na ciepłym silniku na 1000 i chodzi OK jak narazie.Zobaczymy jak zimny będzie odpalał.
EDIT 3
Dzis rano odpalam silnik i obroty OK ale jak jade to mocy nie ma jakby,dodaje na maksa gazu i nic nie ciagnie tak słabo się buja a już myślałem że OK będzie a tu gorzej.Tak jest na 2,3,4 biegu i 5 tez pewnie chociaz 5 nie sprawdzałem. Przedtem jak dodawłem gazu to było czuć jak idzie i przyspiesza a tu ani drgnie wskazówka.Tak jakby spadek mocy?? od czego?Doradźcie coś. |
|
|
|
|
alien12
Wiek: 39 Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 33 Skąd: Bestwina
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-10-2007, 20:19
|
|
|
Ja się niestety za dobrze nie znam ale o ile sobie przypominam to po wszelkich grzebaniach przy cpp, kroczku i przepustnicy powinno się komputer zresetować. Ja osobiście mam problemy ze swoim silnikiem (nie wiedzieć czemu wolne obroty muszę ustawiać przez uchylenie przepustnicy chociaż wszystkie czujniki, komputer, kroczek i wtrysk w moim 1,6 działają) i z powodu lpg co jakiś czas muszę wykonać reset, dać mu się ustawić i wtedy na jakiś czas mam wszystko ok, pozdrawiam |
|
|
|
|
krzys
witamy nowego
Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 6 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-10-2007, 11:42
|
|
|
A w moim gaźniku niemam takiego regulatroa, i jak obroty dopasować.
Jest zimny to obroty około 600 a jak się rozgrzeje to 900 km/h ??
A jak podkręce mu obroty to jak się rozgrzeje to o tyle jest więcej obrotów np. podkręce na 1000 na zimnym to jest 1400 na ciepłym ??
Pozdrawiam |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-10-2007, 12:34
|
|
|
krzys napisał/a: | Jest zimny to obroty około 600 a jak się rozgrzeje to 900 km/h ?? |
krzys, widzę, że dalej nie patrzysz co piszesz.
A od czego masz ssanie? Hmm?
Obroty ustawia się na rozgrzanym silniku, więc logiczne jest, że przy tej samej dawce paliwa na zimnym silniku obroty będą niższe. I właśnie do tego służy ssanie w gaźnikach, żeby wzbogacić mieszankę. We wtryskach tą mieszankę dobiera już komputer i cała elektronika.
Mam tylko nadzieję, że znów nie piszesz tylko po to, żeby sobie postów nabić i wejść do "downloadu" , bo już jedno ostrzeżenie dostałeś z tego co pamiętam |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|