|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] 1,8 dziwne objawy - efekt duże spalanie |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-10-2009, 18:58
|
|
|
Interpretujac twoja opowiesc na temat sodny, to masz na PB za uboga mieszanke, w euroscanie kolor slupka od sondy odpowiednio oznacza: czerwony - mieszanak bogata sonda powyzej 0,8V, zółty to mieszanka za uboga sonda koło 0,2V, zielony kolor odpowiada około wskazniu 0,5V i mieszance stechiometrycznej.
Teraz podpowiem ci jak powinna pracowac sonda. Na biegu jałowym powinna zmieniac stan z bogatej na uboga z okresem około 1Hz, w czasie jazdy z malymi i srednimi obciazeniami zachowanie sondy powinno pozostac takie samo jedynie okres zmian sie zmniejszy tzn. sonda bedzie duzo szybciej zmieniala wskazania. Przy duzych obciazeniach, dynamiczne przyspieszanie powyzej 4000-4500rpm sonda powinna wskazywac non stop bogata mieszanke [0,8V i w górę].
Jakie masz odczyty z Map sensora na zgaszonym aucie, a jakie na wolnych obrotach?? |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
MaciejK
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 35 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-10-2009, 20:11
|
|
|
Odczytów na Map Sensorze jeszcze nie sprawdzałem, ale dzięki lekturze forum już wiem gdzie go szukać i czego się spodziewać więc jak tylko będę miał czas to do niego zajrzę (a swoją drogą to tak jak czytam forum to coraz bardziej się upewniam, że wyrzuciłem w błoto 120 zł za sondę uniwersalną... i będzie trzeba co najmniej jeszcze raz tyle wydać na dedykowaną) |
_________________ Była: Fiat Tempra SW 1.8 159A4.046 + LPG '93
Jest: Opel Astra II 1.8 16V |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-10-2009, 20:28
|
|
|
MaciejK, z sonda to tak nie do końca, jeżeli to Bosch uniwersalny do ktorego sztukowałeś przewody to bedzie działało na niej jak nalezy. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
MaciejK
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 35 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-10-2009, 21:17
|
|
|
To co mam to Magneti Marelli SLP3100. Do Tempry jest Magneti Marelli SPL3104. Z tego co wyczytałem to różnią się jedynie mocą i opornością grzałki... ale wskazanie w EUROSCANie mi podpada(raczej silnik powinien dążyć do tego by wskazanie było zielone a nie cały czas dążyć do żółtego)... Myślałem swego czasu o tym aby do silnika doprowadzić dodatkowy przewód masowy ,ale na myśleniu się puki co skończyło.
Tutaj znajduje się katalog sond lambda Magneti Marelli
http://www.magnetimarelli...nsors_GL_pl.pdf
** Dodano: 25-10-2009, 16:42 **
OK posprawdzałem dzisiaj czujniki.
Co prawda nie mogłem za dokładnie sprawdzić MAP sensora, ale na 90 % mogę stwierdzić, że jest sprawny. Zasilanie do niego dochodzi (multimetr pokazał prawie 5V na zasilaniu), co do sprawdzenia napięcia na działającym układzie nie dało rady z braku możliwości dostępu do wtyczki(nie byłem w stanie odkręcić sensora od mocowania) sprawdziłem jedynie jak reaguje na zmianę ciśnienia. Reakcja jest taka, że po zassaniu powietrza obroty wzrastały(mocniejsze zassanie powietrza powodowało zmniejszenie obrotów). Zastanawia mnie jedynie czy miejsce doprowadzenia podciśnienia z kolektora jest właściwe, bo jest ze środkowej części kolektora nad czujnikiem temperatury powietrza (jest widoczny na zdjęciu na którym zaznaczyłem miejsce położenia potencjometru w jednym z poprzednich postów) bo podłączenie to wygląda trochę na domowej roboty.
Co do sondy lambda to niestety multimetrem nie udało się zaobserwować oscylacji z częstotliwością 1Hz (można było zaobserwować jedynie wahanie w granicach od 0,7 do 0,9 V (przy czym częściej trzymał się 0,9 V) na biegu jałowym)
Dodam jeszcze, że jak odkręciłem świece to się okazało, że świece z 1 i 4 cylindra mają czarny osad, a z 2 i 3 biały.
** Dodano: 30-10-2009, 19:40 **
Ostatnio zauważyłem jeszcze jeden objaw. Kiedyś obroty falowały tylko na benzynie jak się nagrzał. Teraz obroty falują na gazie po nagrzaniu. Oczywiście nadal nie trzyma obrotów jak jest zimny i zdaje się nie palić na wszystkie cylindry... |
_________________ Była: Fiat Tempra SW 1.8 159A4.046 + LPG '93
Jest: Opel Astra II 1.8 16V |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|