Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Awaria - zapala i od razu gaśnie, TIPO 1.4 gaźnik
Autor Wiadomość
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-07-2011, 05:47   [Benzyna] Awaria - zapala i od razu gaśnie, TIPO 1.4 gaźnik

czołem,

może macie jakiś pomysł bo może szukam nie tam gdzie trzeba ?

Tipo 1.4 benzyna + LPG, gaźnik, aparat w bloku silnika, pompa paliwa mechaniczna w bloku silnika.

Przyjechałem wczoraj do domu i wszystko było cacy. Po ok 4 godzinach chciałem skoczyć do sklepu a tu ZONK. Silnik odpala i natychmiast gaśnie. Tak samo na benzynie jak i na LPG.

Manewry ssaniem ani pedałem gazu nic nie dają. Gaśnie jakbym wyłączył zapłon.

Sądziłem, że stacyjka padła i podaje prąd na cewkę tylko jak jest włączony rozrusznik a jak tylko puszczę kluczyk to prądu nie ma i gaśnie - niby logiczne ale prąd na włączonym zapłonie do cewi dochodzi (na dwóch przewodach jest napięcie).

Kontrolnie sprawdziłem czy pompa podaje paliwo i wszystko gra.

Świece, kable wymieniane 2k km temu, wszystko NGK.

Macie jakieś sugestie co i jak posprawdzać ? Może błądzę, ale moje doświadczenie wskazuje na jakiś problem elektryczny.

Silnikiem nie trzeba długo kręcić, startuje od razu i gaśnie praktycznie równo z puszczeniem kluczyka.. :(
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-07-2011, 08:45   

a sprawdzałeś przewody podciśnienia? zobacz czy któryś się nie wypiął albo nie pękł
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-07-2011, 11:22   

Mosior, centralka od LPG działa ? tzn czy się świeci.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-07-2011, 11:48   

brynol69, podciśnienie jest ok, wszystko na swoim miejscu (zresztą jakieś pół roku temu wymieniałem wszystkie wężyki więc nawet niemożliwie jest jakieś niewidoczne pęknięcie

Luczu, centrala się świeci (tj. dioda) i podczas przekręcania kluczyka słychać stuk elektrozaworów
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-07-2011, 22:04   

Cytat:
a sprawdzałeś przewody podciśnienia? zobacz czy któryś się nie wypiął albo nie pękł
tu podciśnienie nie ma nic do tego. Bez podciśnienia auto nie gaśnie na wolnych obrotach, dopiero przy wyższych gubi kąt, co się objawia szarpaniem albo mułowaceniem.

Sprawdził bym na początku elektrykę, wykręcił świecę i sprawdził czy jest iskra i czy nie zanika. Być może padła cewka, lub coś na aparacie zapłonowym. Trzeba metoda prób i błędów dojść co to. No i nie ukrywam miernik by się przydał. Bo można zmierzyć oporność cewki czy nie ma przebić np. Rzuć okiem na moduł odcięcia paliwa pod błotnikiem od strony kierowcy czy wszystko całe wtyczka nie wypadła itp. Przyjrzenie się centralce LPG też nie głupi pomysł czy aby na pewno wszytko otwiera. Wątpię by coś się stało z rozrządem ale jak walka z elektryka nie da efektu warto ściągnąć obudowę i zajrzeć. Na koniec wyczyść klemy masowe z akumulatora i na silniku. Może spróbuj dać prowizoryczną masę bezpośrednio do akumulatora do silnika, tylko gruby kabel. Tak na próbę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-07-2011, 22:35   

JAM_BELFEGOR, cut-off muszę sprawdzić to fakt bo tam nigdy nie zaglądałem :roll: rozrząd jest ok, już sprawdziłem. Wg mnie też coś padło w układzie cewka - aparat bo wg wstępnych prób po puszczeniu kluczyka tracę iskrę a nie powinienem. Iskra tez jest jakaś za bardzo czerwona a powinna być niebieska / biała... jutro walki ciąg dalszy :jezdzca:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-07-2011, 23:07   

Podbna sytuacje mialem jak aparat zaplonowy (taki sam jak u Ciebie) lapal wilgoc. Wieksza kaluza i dostawalo sie do niego i koniec. Okazalo sie ze ten plastikowy kielich ktory jest pod palcem w aparacie byl pekniety. W jakis sposob przedostawala sie tam woda. Tam bym poszukal. Zdjal obczyscil palec, kopulke i tym tropem zajrzal do aparatu. Ten rodzaj bywa kaprysny :P
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2011, 09:24   

pisario, co prawda nigdy mnie to nie spotkało ale akurat w ten dzień (sobota) był upał jak cholera więc tematy z wilgocią odpadają. Aparat wizualnie obadałem. Wygląda elegancko, sucho, styki jak nowe, kopułka ma może 2 tys km... palec stary ale nie widać zużycia..może go profilaktycznie wymienię ?
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2011, 11:58   

Kosztuje parę groszy wydatek żaden, ale to chyba nie to. No chyba że jest tak wypalony że przerwa jest już za duża i nie łapie iskry.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2011, 18:32   

dzisiaj sprawdziłem miernikiem przewody na odcinku stacyjka, cewka, cut-off, moduł wzmocnienia na aparacie. Wszystko działa jak trzeba. Sprawdziłem też rezystancję cewki. Uzwojenie pierwotne zamiast 0.666 - 0,84 (czy jak tam mówi książka ma 0.11 więc wobec braków innych pomysłów jutro montuję nową cewkę.
Może zagada..

** Dodano: 12-07-2011, 21:57 **
założyłem nową cewkę (polska, marki BIAZET, 54zł). Odpalił od kopa :party!:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-07-2011, 22:04   

Mosior, Tylko uważaj na nią mnie taka sama gubiła iskrę jak zamokła. Dlatego dołożyłem parę złociszy więcej i nabyłem Magneti i był spokój.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-07-2011, 22:38   

hehe czyli jednak przy aparacie :) standard
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2011, 07:26   

Cytat:
hehe czyli jednak przy aparacie :) standard
bo ja wiem czy cewka jest tak przy aparacie :lalala: hehe drugi koniec silnika.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2011, 07:51   

nie mogłem od ręki kupić MM więc kupiłem najlepsze co było od ręki(nie z oszczędności). Jak sprawi mi problem to kupię MM, luz, najważniejsze, że wiem co :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2011, 08:17   

Mosior, Mnie się też dopiero przez allegro udało kupić, bo wszędzie tylko zamienniki a po wypadku z poprzednią cewką miałem dość. Kosztowała mnie lawetę z A4 do tego w przypływie głupoty zostawiłem auto w ASO Fiata sądząc że znajdą magiczną usterkę. Na miejscu wymienili kopułkę na nową i próbowali mi wcisnąć że to to. Wkurzyłem się i oznajmiłem że poprzednia kopułka miała raptem kilka miesięcy i że próbują mydlić oczy gdyż sami sobie nie radzą. Zabrałem autko i sam metodą prób i błędów doszedłem że to cewka, a absolutnie jej nie podejrzewałem bo była przecież nowa. W przypływie geniuszu zacząłem spryskiwać delikatnie układ zapłonowy (auto gasło gdy tylko padał deszcz albo było mokro) i od aparatu aż po cewkę wszystko wilgotne a silnik dalej pracuje a gdy tylko woda padła na cewkę od razu zgasł. Po cewce z MM można było wiadrem lać i nic się nie działo. Wnioski dwa już nigdy więcej w ASO się nie pojawiłem, bo nie dość że się w ogóle nie znają to jeszcze drą, z zamiennikami różnie bywa zawsze lepiej mieć oryginał.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2011, 10:38   

no ale ja będę miał rezerwową w bagażniku więc przynajmniej z tego powodu laweta mi nie grozi :) oczywiście kupię profilaktycznie MM bo dla mojego tipka wszystko - tylko jeszcze żona ma podobny luksus hihi :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load