[Benzyna] Benzyna w oleju. |
Autor |
Wiadomość |
Artur*Tipo 1.4
witamy nowego
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Mielec
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-10-2009, 16:41 [Benzyna] Benzyna w oleju.
|
|
|
Witam.
Mam problem z silnikiem w Tipie 1.4 B..A mianowicie zaraz po odpaleniu zalewa mi świece,silnik chodzi nie równo i zauważyłem,że w oleju jest benzyna.Co może być przyczyną...?Auto ma przejechane 200tyś.
Z góry dziękuje!! |
_________________ Tipo 1.4 B,G 90r. Białe
Tipo 1.4 B 93r.Zielone
Tipo 1.4B.G 95r.Grafitowe |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-10-2009, 17:10
|
|
|
Artur*Tipo 1.4, napisz jaki to silnik dokładnie. Miałem raz taki numer jak wtrysk lał i komp poszedł, były dwa stany oleju prawie w silniku i olej ładnie się palił |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Artur*Tipo 1.4
witamy nowego
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Mielec
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-10-2009, 17:19
|
|
|
Tak jak napisałem wcześniej silnik 1.4 na gaźniku.To Tipko jest akurat z roku 90r. |
_________________ Tipo 1.4 B,G 90r. Białe
Tipo 1.4 B 93r.Zielone
Tipo 1.4B.G 95r.Grafitowe |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-10-2009, 19:51
|
|
|
Sprawa może być taka że silnik masz już wyjechany i przy sprężaniu przez tłoki dostaje się benzyna do misy olejowej, albo pękł pierścień na tłoku i nie trzyma w tym miejscu. Może głowica też już jest nieszczelna i ma sparciałe uszczelniacze i pcha tam benzynę. Albo jeszcze jedno - uszczelka pod głowicą gdzieś jest nieszczelna, chociaż przy tym to chyba trochę inne objawy byłyby, ale kto wie... Moim zdaniem to nie będzie prosta sprawa do zrobienia i być może trzeba będzie otworzyć silnik. Obym się mylił.
PS Kompletny silnik 1,4 kupisz na forum czy allegro od 300zł |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-10-2009, 00:19
|
|
|
w pierwszej kolejności można zainteresować się wtryskiwaczem. lecz uważam że silnik kwalifikuję się do otwarcia, przedtem można sprawdzić kompresje i zrobić próbę olejową ale wyniki mogą zmartwić cię jeszcze bardziej. tak czy siak silnik do otwarcia , ewentualne koszty naprawy przekroczą cenę kupna innego silnika np z allegro . oczywiście mogę być w błędzie ale pb w oleju nie wróży nic dobrego.sytuacja raczej bardzo rzadko spotykana ale nie okłamujmy się tego typu uszkodzenie zdarzyć sie może w każdym źle traktowanym silniku. szanse niby małe ale ktoś zawsze trafi na "trupa" |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-10-2009, 00:35
|
|
|
ja bym stawiał na pierścienie tłokowe. Czyli jak już było powiedziane, silnik do otwarcia. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-10-2009, 19:15
|
|
|
Artur*Tipo 1.4, dobrze by było sprawdzić pompkę paliwa czy to nie ona puszcza paliwo do silnika,no i przyglądnąć się gaźnikowi czy czasami nie jest to wina zalewania silnika.Sprawdzić świece,przewody,kopułkę i gdy ogarniesz to mniej więcej i dalej będą te same problemy to trzeba wziąć się za silnik jak koledzy wyżej piszą.
Najpierw trzeba oblukać podstawy a nie od razu na skup.
Leśniczy, kolega pisze że gaźnik,więc o jaki wtryskiwacz chodzi |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Artur*Tipo 1.4
witamy nowego
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Mielec
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-10-2009, 20:57
|
|
|
Mam nadzieję że to nie będzie nic powaznego .Narazie wyreguluje gaźnik,wymienie olej i zobacze czy sytuacja bedzie się powtarzać.Jeśli tak to chyba bedę musiał przeprowadzić kapitalkę silnika Bo kupić drugi silnik za pare złotych tak zamo zajechany jak ten to mi się nie opłaca woleę włożyć te parę złotych w ten i będę wiedział na czym stoje.A propo ma ktoś jakieś na miary na ewentualne części do tego silnika..??Ile może kosztować kapitalka..?? |
_________________ Tipo 1.4 B,G 90r. Białe
Tipo 1.4 B 93r.Zielone
Tipo 1.4B.G 95r.Grafitowe |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-10-2009, 22:58
|
|
|
Artur*Tipo 1.4 napisał/a: | Ile może kosztować kapitalka..?? |
1000-1500 śmiało licz |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-10-2009, 23:14
|
|
|
Kapitalka: regeneracja głowicy 8-zaworowej 300-400zł, nowa uszczelka- 70-80zł, tłoki, pierścienie, szlifowanie cylindrów... aż boję się napisać bo mogę być w błędzie 1200-1500zł. Dla porównania na sąsiednim forum facet przeprowadzał taki remont silnika bravo 1.6 i wyszło go 3700zł, a ja NOWY (16 kkm orzebiegu) silnik kupiłem za 850zł |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-10-2009, 09:58
|
|
|
Cytat: | facet przeprowadzał taki remont silnika bravo 1.6 i wyszło go 3700zł, a ja NOWY (16 kkm orzebiegu) silnik kupiłem za 850zł | tyle że bravo z silnikiem 16V, ale fakt faktem - nie opłaca się za te pieniądze remontować, bo za 5tyś można już nie silnik a całe bravo w dobrym stanie kupić |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-10-2009, 18:07
|
|
|
Artur*Tipo 1.4, nie zapomnij przyglądnąć się pompce paliwa,bo to pewnie przez nią dostaje się paliwo do oleju.Sprawdź też układ zapłonowy |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-10-2009, 08:14
|
|
|
ZielonyTBG,
Cytat: | Tak jak napisałem wcześniej silnik 1.4 na gaźniku.To Tipko jest akurat z roku 90r. | hehe nie zauważyłem tego gaźnika. Jak najbardziej to może być przyczyna, bo sam to miałem w swoim gaźnikowcu |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Artur*Tipo 1.4
witamy nowego
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Mielec
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-10-2009, 18:13
|
|
|
A jak kupować silnik to czy nie wiecie,czy do tej starej budy pasował by silnik 2.0 16v i ile ewentualnie mogłba taka transplantacja mogła kosztować i czy to by się opłacało..??? |
_________________ Tipo 1.4 B,G 90r. Białe
Tipo 1.4 B 93r.Zielone
Tipo 1.4B.G 95r.Grafitowe |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-10-2009, 19:04
|
|
|
Artur*Tipo 1.4, tak samo by się opłacało jak kapitalny remont tego co masz, a nie wiadomo co trafisz. Ogólnie zabawy jest dużo, żeby z 1.4 zrobić 2.0. Przerażają koszta i plątanina instalacji do wymiany, a nikt nie gwarantuje, że po kilku tysiącach to 2.0 się nie rozpadnie, bo pewnie lekko nie miało. |
_________________
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-10-2009, 00:43
|
|
|
Artur*Tipo 1.4 napisał/a: | do tej starej budy pasował by silnik 2.0 16v i ile ewentualnie mogłba taka transplantacja mogła kosztować i czy to by się opłacało..??? |
było było było było było .... nie opłaca się. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-10-2009, 07:43
|
|
|
Artur*Tipo 1.4, szybciej i z podobnymi kosztami będzie Ci znaleźć Sedici. Poszukaj na forum, o swapach było sporo pisane, co się opłaca, a co nie... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Artur*Tipo 1.4
witamy nowego
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Mielec
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-04-2010, 08:44
|
|
|
Długo się nie logowałem na forum i zapomniałem napisać że w zimie zrobiłem ten swój silnik Zrobiłem go sam wraz z ojcem.W takim przypadku remonty nie są wcale takie drogie.Kupiłem drugi na części bo przy moim była zajechana głowica wraz z wałkiem rozrządu i parę nowych części(pireścienie itp.) .Obecnie chodzi bardzo dobrze i bezproblemowo jak na swoje lata |
_________________ Tipo 1.4 B,G 90r. Białe
Tipo 1.4 B 93r.Zielone
Tipo 1.4B.G 95r.Grafitowe |
|
|
|
|
|