Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Gaźnik - gaśnie na biegu jałowym po wyjęciu gaźnik
Autor Wiadomość
michac 
witamy nowego


Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 3
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-06-2009, 19:27   [Benzyna] Gaźnik - gaśnie na biegu jałowym po wyjęciu gaźnik

Drodzy koledzy, nasłuchałem się wiele dobrego o tym forum, więc w końcu uderzam po prośbie.
Wymieniałem w moim tipo uszczelkę pod głowicą, wszystko się bardzo ładnie udało, nowa uszczelka, uszczelki kolektorów itp. Po poskładaniu ustawiony rozrząd, zapłon na Digiplexie. Niestety, jak samochód jedzie to jest bardzo ładnie, zarówno na beznynie jak i LPG. Niestety po puszczeniu gazu (obojętnie na jakim paliwie) zarówno w trakcie jazdy jak i na postoju samochód gaśnie. Zapalam ponownie i wszystko jest ok, póki lekko wyciągnę ssanie albo dodam gazu.
Gdzieś czytałem, że po lewej stronie gaźnika stojąc przodem do auta jest elektrozawór biegu jałowego, ale w takim wypadku powinno na LPG chodzić dobrze.
Zastanawiam się, czy nie jest to wina zaciągania lewego powietrza spod obudowy filtra powietrza (obudowa z wersji wtryskowej) bo przed naprawą nie było takich problemów.

Jak sprawdzić, czy nie ciągnie lewego powietrza, na co innego zwrócić uwagę?
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-06-2009, 19:31   

Jeżeli uszczelka pod gaźnikiem przepuszcza powietrze, to czy to Pb czy LPG (a w szczególności) silnik dobrze pracować nie będzie. Pozatym co było robione nic nie było ruszane przy gaźniku?
A jak sprawa wygląda z wężykami od podciśnienia? Są one wszystkie i sprawne?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2009, 22:07   

michac, Sprawdź gumową podstawę gaźnika to podstawa jeśli chodzi o lewe powietrze, poszukaj wszelkich nie proszonych dziur w puszcze filtra, następnie wężyki z podciśnienia włoku gaźnika i do digiplex'a (tak profilaktycznie). Pozbyłeś się oryginalnego dolotu z gaźnika? Obudowa z wersji wtryskowej nie jest za dobra na gaźnik, rozważył bym powrót do oryginalnego zestawiania, na forum dostaniesz części. Uszkodzony elektrozawór powoduje gaśniecie auta na benzynie i do tego tylko na biegu jałowym, gdy podciągniesz np. ssanie nie ma opcji by gasł z tego powodu. A i zalecam regulacje gaźnika na biegu jałowym (śruba z przepustnicy), dla benzyny możesz jeszcze dodatkowo wyregulować mieszankę.

P.S po regulacji gaźnika robi się jeszcze raz regulacje LPG gdyż przepustnica na biegu jałowym ma inne położenie.

** Dodano: 16-06-2009, 23:22 **
Do głowy przyszedł mi jeszcze taki patent na sprawdzanie lewizny. Natchnął mnie trik jaki kiedyś widziałem gdy kominiarz sprawdzał wentylacje. O tuż goście mają z sobą takie duże zapałki, zapalają je i od razu gaszą podstawiając pod kratkę, te z kolei zaczynają mocno dymić, sprawny przewód kominowy momentalnie zasysa dym drugi kominiarz przez radio podaje że go widzi. Morał taki można wziąć zwykła paczkę zapałek szybko zapalić i zgasić powinna przez chwile mocno dymić. Jeśli silnik łapie lewe powietrze zobaczysz jak w tym miejscu zasysa dym do siebie. Palimy kilka zapałek i okadzamy jak w kościele okolice gaźnika i patrzymy gdzie dym zmienia gwałtownie kierunek. Uffff koniec patentów rodem z Adam Słodowy show :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-06-2009, 06:35   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
koniec patentów


Jeste jeszcze jeden. Tyle że nie do konca ujawni gdzie.
Wystarczy zatkać szczelnie wlot powietrza i jak silnik pracuje to znaczy że dostaje lewe powietrze. Zdejmij rure dolotową od gażnika. Zostaw sam "daszek" odpal auto i przyłóż ręka. Musi zgasnąć
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2009, 07:33   

balwanekbuli napisał/a:
Zostaw sam "daszek" odpal auto i przyłóż ręka.
kolega pisze że ma puszkę od wtrysku, to już co najmniej 2 ręce potrzebuje :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2009, 07:40   

balwanekbuli napisał/a:
Wystarczy zatkać szczelnie wlot powietrza i jak silnik pracuje to znaczy że dostaje lewe powietrze. Zdejmij rure dolotową od gażnika. Zostaw sam "daszek" odpal auto i przyłóż ręka. Musi zgasnąć


to jest ba najpewniejszy sposób, ja ostatnio zregenerowałem moją puszkę i teraz jak przyłożęrękę 1cm od rury dolotowej to silnik zaczyna przerywać, a jak dam bliżej to gaśnie
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
michac 
witamy nowego


Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 3
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-06-2009, 11:41   

Tak więc, puszkę od wtrysku miałem od samego początku i nie było problemów, zatkam dolny wlot powietrza i zobaczę co się będzie dziać. Podstawa gaźnika na pewno jest szczelna, bo dodałem tam silikon termowytrzymały, nie ma opcji żeby puszczało.
Zastanawiałem się czy nie popryskać dezodorantem w okolicach gaźnika, powinny obroty podskoczyć jeśli gdzieś ssa lewiznę.

Nie mam podłączonego podciśnienia do digiplexu i nigdy nie miałem - najbardziej prosiłbym o jakieś wskazówki lub zdjęcia jak powinny być podłączone te podciśnienia do gaźnika.

Cod o regulacji gaźnika, gdzie mam szukać tej śruby? Elektrozawór biegu jałowego wkręcony jest jak rozumiem z lewej strony gaźnika, ma jeden przewód (tak więc podanie +12V powoduje jego otwarcie czy zamknięcie?). Efekt jest właśnie taki, że gaśnie na jałowym, jak wyciągnę troszkę ssanie albo dodam gazu efekt ustępuje. Aktualnie podciągnąłem sobie linkę od gazu i tak muszę jeździć, ale trzyma 1100 obrotów i czasem lubi przyszarpać przy zrzucaniu na luz.

Podejrzewam co raz bardziej tą puszkę od wtrysku, bo jest problem z odpaleniem auta na gazie, trzeba otworzyc przepustnice dosc mocno żeby odpalił, a odpala też dziwnie, bo jakby "rozpędza się" silnik. Na benzynie odpala na dotyk, tylko gaśnie, efekt więc taki jakby nie robiło się w dolocie odpowiednie podciśnienie = nie ma siły zassać gazu przy rozruchu.
  
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-06-2009, 19:10   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
balwanekbuli napisał/a:
Zostaw sam "daszek" odpal auto i przyłóż ręka.
kolega pisze że ma puszkę od wtrysku, to już co najmniej 2 ręce potrzebuje :lalala:


Ech to jest tak jak sie czyta nie dokładnie.
Tak czy siak w ten sposób też można sprawdzić ;)
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2009, 19:15   

michac napisał/a:
Elektrozawór biegu jałowego wkręcony jest jak rozumiem z lewej strony gaźnika, ma jeden przewód (tak więc podanie +12V powoduje jego otwarcie czy zamknięcie?). Efekt jest właśnie taki, że gaśnie na jałowym, jak wyciągnę troszkę ssanie albo dodam gazu efekt ustępuje.
jeśli ci gaśnie również na lpg to nie wina elektrozaworu gaźnika elektrozawór zamyka się bodajże jak nie ma napięcia, steruje nim moduł cut-off na podstawie położenia przepustnicy (czarny kabel z gaźnika), impulsów z cewki, i chyba czujnika w skrzyni (za to nie ręczę ;D ).
michac napisał/a:
Cod o regulacji gaźnika, gdzie mam szukać tej śruby?
tu masz regulacje na końcu http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf od tego zacznij.
michac napisał/a:
Zastanawiałem się czy nie popryskać dezodorantem w okolicach gaźnika, powinny obroty podskoczyć jeśli gdzieś ssa lewiznę.
lepiej nie psikaj jeszcze podpalisz auto :D i tyle będzie. Zatkaj dolot, lub trik Adam Słodowy :lol:
michac napisał/a:
Nie mam podłączonego podciśnienia do digiplexu i nigdy nie miałem - najbardziej prosiłbym o jakieś wskazówki lub zdjęcia jak powinny być podłączone te podciśnienia do gaźnika.
a skąd digiplex ma brać info do przesterowania zapłonu?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
michac 
witamy nowego


Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 3
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-06-2009, 15:30   

Czytam w takim razie o gaźniku, dezodorant odpuszczam.

W skrzyni nie ma żadnego czujnika, jest tylko przykręcony obok CPW. CPP i gaźnik? Muszę poszukać, ale nie widziałem czegoś takiego tym bardziej czarnego kabelka.
Rozumiem, że muszę podłączyć podciśnienie do digiplexu, jest tam faktycznie pypeć na podłączenie wężyka, ale mam digiplex za przednią lampą i jest tam kiepski dostęp...
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2009, 19:06   

michac napisał/a:
za przednią lampą i jest tam kiepski dostęp..
jesteś pewien że to digiplex? cyknij fotkę tego cuda bo coś mam przeczucie z to do moduł cut-off, digiplex jest oryginalnie na grodzi silnika umieszczany. Poza tym gdzie masz aparat zapłonowy?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-06-2009, 19:24   

a po za tym to ja już się straciłem czy on ma gaźnik czy wtrysk
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2009, 22:29   

Cytat:
a po za tym to ja już się straciłem czy on ma gaźnik czy wtrysk
bo nie czytasz uważnie :lalala: od początku piesze gaźnik
michac napisał/a:
Gdzieś czytałem, że po lewej stronie gaźnika stojąc przodem do auta jest elektrozawór...


** Dodano: 19-06-2009, 23:52 **
michac napisał/a:
W skrzyni nie ma żadnego czujnika
a tu się mylisz bo jest np czujnik wstecznego :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load