|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] i LPG czasami rosną oboty i trzymają się przez jak |
Autor |
Wiadomość |
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-06-2008, 21:52 [Benzyna] i LPG czasami rosną oboty i trzymają się przez jak
|
|
|
Witam,
jak w temacie - czasami skaczą mi obroty i na PB i LPG, dochodzą przykładowo do 2500 i zostają oczywiście na biegu jałowym... po jakimś czasie spadają... czego to może być przyczyna?? Na benzynie dodatkowo się czasami dławi od 3000obr - tak jakby go zalewalo wachą... pewnie to któryś z czujników, tylko który...???!!!??? |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 14:28
|
|
|
stawiałbym na CPP, miałem ostatnio podobne objawy gdy go źle wyregulowałem |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 20:56
|
|
|
Hmm mnie to pachnie źle działającym korkowcem ale ja sie nie zmam |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 21:38
|
|
|
krokowiec w TT to tylko silnik elektryczny sterowany gównie przez CPP, takie objawy mogą się pojawić gdy np. stycznik w krokowcu nie łączy, info o tym jest w temacie o CPP (przyklejony w elektryce) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-06-2008, 21:48
|
|
|
krokowiec odpada, bo przecież benzyna i gaz mają osobne układy ze swoimi krokowcami... Wiem, że jakiś czujnik jest wspólny - kiedyś obiło mi się coś takiego o uszy... a CPP - jakie koszta wymiany? i ogólnie gdzie to ustrojstwo jest wmontowane? |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-06-2008, 09:13
|
|
|
krokowiec, wcale nie odpada, bo gaz przechodzi najpierw przez krokowiec od gazu, a dopiero później przez przepustnice, sterowanym fabrycznym krokowcem (a konkretnie regulatorem przepustnicy)
ten silniczek po prostu uchyla troszkę przepustnicę, tak jakby dodawał gazu za Ciebie
popatrz na rysunek - silniczek (3) popycha krzywkę gazy zgodnie ze strzałką, przez co uchyla przepustnicę (4)
identyczny efekt powoduje wciśnięcie pedału gazu, więc ten silniczek, jak i CPP który m.in. odpowiada za jego zachowanie, może nieźle namieszać w pracy na lpg
a o CPP poczytaj tuataj: http://forum.tempra.org/t...emat-vt9487.htm |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|