|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Jak poprawić dynamikę silnika - poprawiona |
Autor |
Wiadomość |
mzajac
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 57 Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-02-2014, 19:06 [Benzyna] Jak poprawić dynamikę silnika - poprawiona
|
|
|
Witam wszystkich od niedawna posiadam tipo 1.4 benzyna na jednopunkcie kiedyś już miałem takie auto tyle ze w gazie i powiem szczerze ze tamto dużo lepiej jeździło chodzi mi o moc. egzemplarz który nabyłem jeździ ok ale wrażenie spełnia jakby silnik miał jakąś blokade myślę zeby przełożyć kolektor z tamtego silnika na początek (posiadam cały tamten silnik) i nie wiem czy to cos da czy nie i tu miałbym prośbe o jakieś porady co zrobić zeby to troszke lepiej jeździlo i jeszcze ostatnio jak postoi noc rano przy odpaleniu gaśnie trzeba go dobrze gazować żeby zaskoczył obroty i odzywają sie dziwne dzwięki spd kierownicy jakby coś żecholiło jakis bulgot nawet niewiem jak to nazwać.
ps. napisałem nowy temat bo po przejrzeniu kilkunastu nic konkretnego nie znalazłem a chodzi mi o konkretne porady co zrobić by ulepszyć
** Dodano: 19-02-2014, 16:42 **
widze ze nikt nie wie bardzo co doradzic zeby poprawic dynamikę silnika ....trudno |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2014, 06:32
|
|
|
Zamiast cokolwiek ulepszać sprawdziłbyś w jakim stanie technicznym jest silnik. Być może dokonuje żywota, a katowanie na zimno tylko przyspiesza cały proces. Zacznij od sprawdzenie ciśnienia na każdym z cylindrów, oraz sprawdź ciśnienie oleju w przedziale obrotów 900-5000 obr/min. na zimnym i rozgrzanym do 90 st. (warsztat lub kup manometry ok 60zł każdy) Przekładka kolektora nic nie da. Zrób przegląd stanu wałków rozrządu czy nie są wtarte i dokonaj regulacji luzu zaworowych. Kup coś do czyszczenia wtrysków i zalej cały bak. Przepal autko na jakieś trasie. Wymień świece, kopułkę palec i kable jak dawno tego nie robiłeś. Kompresja powinna być na poziomie 12-13bar na cylinder wtedy jest ok. Pomiar robi się na rozgrzanym silniku przy pełnej otwartej przepustnicy. Jedź na jakiś warsztat lub kup sobie stetoskop dla mechaników i osłuchaj dół silnika czy nie dzwonią panewki. Jak tak to kaplica = remont. Jak to zrobisz możemy gadać o dalszych modyfikacjach, bez sprawnego silnika zapomnij. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mzajac
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 57 Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-02-2014, 12:48
|
|
|
ok dzięki wielkie na info zaraz zabieram sie do pracy bo tak jak pisałem niedawno go kupiłem dosłownie od dziadka a on nim bardzo nie jeżdził ostatni prawie ciągle stał z tego co mowi w rzie czego mam ten 2 silnik on był po remoncie tylko ze 5 lat leżał bez uzytku najwyzej cos pokombinuje z niego i bede pisał jeszcze raz dzięki |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 20-02-2014, 13:37
|
|
|
sprawdź jeszcze czy na pewno dobrze masz ustawiony rozrząd na znaki. Wczoraj właśnie zmieniałem pasek na nowy i miałem przestawiony o 1 ząbek a różnica w dynamice auta jest bardzo duża |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
mzajac
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 57 Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-02-2014, 15:58
|
|
|
w najblizszych dniach rozbiore swoj silnik sprawdze bo troszki mi czas nie pozwala dzisiaj ale fajnie ze ktos odpisał sprawdziłem stary silnik co mam tez 1.4 w nim robilem remont pare lat temu i tak lezał ale mysle ze nic w srodku nie powinno sie zepsuc z lezenia jak cos to z 2 zrobie jeden bo che jeszcze puźniej mam pare pomysłów na drobne zmiany w moim tipo bede pisał na bierząco co i jak
** Dodano: 11-05-2014, 15:43 **
Witam ponownie,
Wymieniłem silnik na 2 taki sam też 1.4 który leżał u mnie 7 lat(silnik w tedy był po remoncie), co najlepsze silnik odpalił za 1 razem szok hehe, przerobiłem dolot założony stożek, i jeszcze jestem w trakcie przerabiania układu wydechowego tzn: wyciołem środkowy tłumik ale jeszcze to nie to czekam na przesyłke z tłumikiem sportowym końcowym i myślę o wyrzucenia kata i bedzie cały przelot. ale jestem w szoku ile lepiej teraz jeżdzi aby jeszcze muszę popracować nad wolnymi obrotami bo troszki dziwnie .na dniach zrobie zdjęcia dolotu może komuś sie pomysł przyda |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|