Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Jak poprawić dynamikę silnika - poprawiona
Autor Wiadomość
mzajac 


Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 57
Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-02-2014, 19:06   [Benzyna] Jak poprawić dynamikę silnika - poprawiona

Witam wszystkich od niedawna posiadam tipo 1.4 benzyna na jednopunkcie kiedyś już miałem takie auto tyle ze w gazie i powiem szczerze ze tamto dużo lepiej jeździło chodzi mi o moc. egzemplarz który nabyłem jeździ ok ale wrażenie spełnia jakby silnik miał jakąś blokade :) myślę zeby przełożyć kolektor z tamtego silnika na początek (posiadam cały tamten silnik) i nie wiem czy to cos da czy nie i tu miałbym prośbe o jakieś porady co zrobić zeby to troszke lepiej jeździlo i jeszcze ostatnio jak postoi noc rano przy odpaleniu gaśnie trzeba go dobrze gazować żeby zaskoczył obroty i odzywają sie dziwne dzwięki spd kierownicy jakby coś żecholiło jakis bulgot nawet niewiem jak to nazwać.
ps. napisałem nowy temat bo po przejrzeniu kilkunastu nic konkretnego nie znalazłem a chodzi mi o konkretne porady co zrobić by ulepszyć

** Dodano: 19-02-2014, 16:42 **
widze ze nikt nie wie bardzo co doradzic zeby poprawic dynamikę silnika ....trudno
  
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-02-2014, 06:32   

Zamiast cokolwiek ulepszać sprawdziłbyś w jakim stanie technicznym jest silnik. Być może dokonuje żywota, a katowanie na zimno tylko przyspiesza cały proces. Zacznij od sprawdzenie ciśnienia na każdym z cylindrów, oraz sprawdź ciśnienie oleju w przedziale obrotów 900-5000 obr/min. na zimnym i rozgrzanym do 90 st. (warsztat lub kup manometry ok 60zł każdy) Przekładka kolektora nic nie da. Zrób przegląd stanu wałków rozrządu czy nie są wtarte i dokonaj regulacji luzu zaworowych. Kup coś do czyszczenia wtrysków i zalej cały bak. Przepal autko na jakieś trasie. Wymień świece, kopułkę palec i kable jak dawno tego nie robiłeś. Kompresja powinna być na poziomie 12-13bar na cylinder wtedy jest ok. Pomiar robi się na rozgrzanym silniku przy pełnej otwartej przepustnicy. Jedź na jakiś warsztat lub kup sobie stetoskop dla mechaników i osłuchaj dół silnika czy nie dzwonią panewki. Jak tak to kaplica = remont. Jak to zrobisz możemy gadać o dalszych modyfikacjach, bez sprawnego silnika zapomnij.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mzajac 


Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 57
Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-02-2014, 12:48   

ok dzięki wielkie na info zaraz zabieram sie do pracy bo tak jak pisałem niedawno go kupiłem dosłownie od dziadka a on nim bardzo nie jeżdził ostatni prawie ciągle stał z tego co mowi w rzie czego mam ten 2 silnik on był po remoncie tylko ze 5 lat leżał bez uzytku najwyzej cos pokombinuje z niego i bede pisał jeszcze raz dzięki
  
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 20-02-2014, 13:37   

sprawdź jeszcze czy na pewno dobrze masz ustawiony rozrząd na znaki. Wczoraj właśnie zmieniałem pasek na nowy i miałem przestawiony o 1 ząbek a różnica w dynamice auta jest bardzo duża
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
mzajac 


Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 57
Skąd: Rzeczyca Księża
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-02-2014, 15:58   

w najblizszych dniach rozbiore swoj silnik sprawdze bo troszki mi czas nie pozwala dzisiaj ale fajnie ze ktos odpisał sprawdziłem stary silnik co mam tez 1.4 w nim robilem remont pare lat temu i tak lezał ale mysle ze nic w srodku nie powinno sie zepsuc z lezenia jak cos to z 2 zrobie jeden bo che jeszcze puźniej mam pare pomysłów na drobne zmiany w moim tipo :) bede pisał na bierząco co i jak

** Dodano: 11-05-2014, 15:43 **
Witam ponownie,
Wymieniłem silnik na 2 taki sam też 1.4 który leżał u mnie 7 lat(silnik w tedy był po remoncie), co najlepsze silnik odpalił za 1 razem :D :D :D szok hehe, przerobiłem dolot założony stożek, i jeszcze jestem w trakcie przerabiania układu wydechowego tzn: wyciołem środkowy tłumik ale jeszcze to nie to czekam na przesyłke z tłumikiem sportowym końcowym i myślę o wyrzucenia kata i bedzie cały przelot. ale jestem w szoku ile lepiej teraz jeżdzi aby jeszcze muszę popracować nad wolnymi obrotami bo troszki dziwnie .na dniach zrobie zdjęcia dolotu może komuś sie pomysł przyda
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load