[Benzyna] Jaki przebieg na 1.4 ? |
Autor |
Wiadomość |
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-02-2010, 10:44 [Benzyna] Jaki przebieg na 1.4 ?
|
|
|
czesc, jaki przebieg mozna zrobic na silniku 1.4 (gaznik) bez remontu. Oczywiscie silniczek bardzo szanowany, zero zylowania, wszystkie materialy eksploatacyjne markowe i zawsze robione w terminie. Moge zalozyc ze 250 000km powinien dociagnac ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
max118
Wiek: 40 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 35 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-02-2010, 11:06
|
|
|
ja mam już 200 tyś i jest ok też lpg , jak na bieżąco się wszystko naprawia np wycieki oleju przez uszczelki;] wymienia olej ja osobiście raz w roku i nie ważne czy jest 10 tyś mam miesiąc wrzesień ustalony i wymieniam... mineralny olej, o silnik bym się nie martwił bardziej denerwuje reszta osprzętu: alternator rozrusznik, cewka ( jak mokro na drodze to czasem stawał) wymienione (palec, kopułka i przewody i jest ok) -20 na dworze odpala na benzynce i można jechać... |
_________________ Był : Fiat Tipo 1.4 S
jest : Fiat Croma 2.5 V6
Jest : Fiat Punto 1.1 S |
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-02-2010, 11:09
|
|
|
Mosior, to pytanie trochę nie na miejscu. Teoretycznie można pociągnąć 100, 200, albo 300 tyś. Wszystko zależy od ilości właścicieli, użytych materiałów, części, oleju, filtrów, itp... Zero żyłowania - ok, ale zamulenie też mu nie służy. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-02-2010, 11:15
|
|
|
Mosior, to wszystko zależy od tego jak samochód był wcześniej traktowany. Napiszę tak, jeśli silnik pracuje dobrze, przy normalnej jeździe spala tyle paliwa ile powinien, nie zużywa za dużo oleju i ma kompresję na odpowiednim poziomie, to remontu nie ma potrzeby przeprowadzać. Taka ciekawostka na koniec, w ostatnim numerze ,,Auto Świata'' pokazali citroena z przebiegiem 600tyś i mitsubishi zamykającym licznik (milion km). Oba ponoć bez remontu. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-02-2010, 12:29
|
|
|
Mosior, kolega miszko ma coś prawie 500 tys na gazniku i z tego co kojarzę na LPG większość i jeszcze nie miał remontu silnika ...
Mosior napisał/a: | Oczywiscie silniczek bardzo szanowany, zero zylowania |
tylko nie przesadzaj z "oszczędzaniem" bo zbyt niskie obroty bardzo niszczą skrzynię i silnik |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-02-2010, 13:29
|
|
|
auto mam od 40 000km i wiem ze bylo trakotwane przez ASO - wszystko w ksiazce. Wlasciciel znajomy. Dbal jak jak o kolejnego czlonak rodziny
auta nie mule (pomykam w zakresie 2000 - 3000, od czasu do czasu przeganianie pajakow 5000).
Silnik jak na razie nowka, pali od kopa, nigdy nie robil problemow, oleju bierze tyle co ma brac. Zegarek,
Z osprzetem jak na razie tylko z rozrusznik zmienilem o 110 000 km bo sie komutator uszkodzil ale to groszowa sprawa, reszta osprzetu bez uwag.
Z tego co widze to do 200 000 powinienem dociagnac a pozniej juz chyba trzeba bedzie odstawic na emeryture |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-02-2010, 13:38
|
|
|
Jak będziesz esploatował silnik z głową to sie nie masz co martwić o przebieg, na forum rekordziści mieli po 400-500tyś km. bez remontu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Danielslodz
Wiek: 34 Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 12 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-02-2010, 14:58
|
|
|
Myśle ze 250tys. to nie problem moje tipo miało 260tys. 1.4 gażnik jak sprzedałem i był to ostatni dzwonek zeby je sprzedac przednie kola juz sie kladly bo podluznice byłe tak zgnite progi rowniez ale silnik jeszcze chodził w trasy tez jezdzilem jezdzil na lpg z tego co pamietam od 90000km. tak wiec bardziej marwil bym sie blacha w kazdym miejscu
zapomnialem dodac ze nie mam lekkiej nogi i zylowalem go do bolu |
_________________ Aktualnie- Tempra 93r. 1.6 gażnik+LPG
BMW 525 88r. 170km |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-02-2010, 16:46
|
|
|
1.4 i 1.6 są znane z tego że długo żyją i ciężko je zniszczyć ( chyba że ktoś chce zniszczyć to zniszczy ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-02-2010, 17:09
|
|
|
dobrze wiedziec, czyli pelna koncentracja na blache ale i tu na razie nie widze powodow do obaw bo zrobilem sobie konserwacje w profesjonalnym zakladzie - gwarancja 5 lat |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-02-2010, 17:44
|
|
|
Jaka kasa jeśli można wiedzieć? Też mnie to czeka |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-02-2010, 22:55
|
|
|
600zł |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-02-2010, 11:21
|
|
|
Też zastanawiałem sie nad konserwacja ale po oględzinach mechanik stwierdził ,że nie ma sensu bo wszystko jest tip top na fabrycznych zabezpieczeniach a nic z podwosiem sie nie dzieje-troche mnie to zastanawia-przecież chyba nie zaszkodzi jak sie potraktuje podwozie jakimś biteksem czy coś w podobie |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2010, 23:06
|
|
|
nie zaszkodzi - rób. Polecam. Niech umyją dokładnie podwozie, wysuszą i natrysk 2-3 warstw dobrego środka. Tipek doczeka emerytury bez rdzy a blacharka kosztuje.. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-03-2010, 08:42
|
|
|
A jeszcze mam jedno do was pytanie-zastanawiam się nad alusami-problem w tym ,że nie mam wspomagania i nie wiem czy ukręce kierownicą jak wrzuce mu 185 chyba ze wrzuci sie na 15" szerokość 175, obecnie mam 165 przy profilu 70 (zimowka ) |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-03-2010, 11:27
|
|
|
ja nie mam wspomagania a oponu z felgami to 195/50 R15 - przy parkowaniu potrzebna siła (kobieta raczej nie uciągnie) ale nie narzekam. Podczas jazdy obraca się lekko |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-03-2010, 11:56 Re: Jaki przebieg na 1.4 ?
|
|
|
Mosior napisał/a: | czesc, jaki przebieg mozna zrobic na silniku 1.4 (gaznik) bez remontu. Oczywiscie silniczek bardzo szanowany, zero zylowania, wszystkie materialy eksploatacyjne markowe i zawsze robione w terminie. Moge zalozyc ze 250 000km powinien dociagnac ? |
to ja dodam, że jesli auto nabyłeś nie dawno, a chcesz nim sobie pojeździć dłużej to proponuje wymienić rozrząd. przypomnę również, że w tipo rozrząd zaleca się wymieniać co 60 000km lub 4 lata. jeśli rozrząd jest na oryginalnych fiatowskich elementach ( pasek dayco, rolka ina ) wtedy nie które książki wymianę sugerują co 105 000 km |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-03-2010, 12:27
|
|
|
Ja mam 1,4 na gazniku- serwisowany w ASO z tego co mechanik zawsze nam mówił ze jepiej jest wcześniej rozrząd wymienić niż zaleca producent- podobno w polskich warunkach zdarzało się często że paski się urywały już po 60 000 tyś od ostatniej wymiany. |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-03-2010, 12:37
|
|
|
ja ma włoski - na szczęście w Tipo jest bardzo dobrze to rozwiązane i widać pasek przez wziernik - warto go zbadać silną latarką. Mechanik u Fiata mi mówił że jak pasek ma już wyślizgane zęby lub widać na nim mikropęknięcia to jest do wymiany.
Czy wymiana paska samemu jest trudna w 1.4 ? robił to ktoś z szanownych Kolegów ?? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-03-2010, 12:50
|
|
|
Wymiana jest prosta poszukaj na forum, było parę tematów. W Download też jest instrukcja jak to zrobić |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-03-2010, 13:08
|
|
|
dzieki |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-03-2010, 13:25
|
|
|
Mosior, ja próbowałem u mechanika sam to zrobić i drugi raz wolał bym już dać to komuś kto się na tym zna . Bez jego pomocy by się nie obeszło. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-03-2010, 17:41
|
|
|
wymiana rozrządu w silniku 1.4 nie jest kosztowna. jeśli nie robiłeś tego wcześniej sam lepiej udać się do mechanika chyba, że koniecznie chcesz zrobić sałatkę w silniku |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|