|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Nowy silnik Krokowy i Czujnik Polozenia Przepustni |
Autor |
Wiadomość |
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-07-2010, 18:32 [Benzyna] Nowy silnik Krokowy i Czujnik Polozenia Przepustni
|
|
|
Zakupilem nowy silnik krokowy i CPP firmy "SKV Germany", po zalozeniu wolne obroty nie stabilizuja sie wlasciwie, sa za wysokie powyzej 1200. Odpialem kleme na kilkanascie sekund i nie pomoglo, silnik pracowal kilka minut na benzynie i w dalzym ciagu mial za wysokie obroty.
Recznej reguacji CPP nie ma bo jest przykrecany na sztywno. Czy konieczne jest podlaczenie pod komputer zeby to wyregulowac?
BTW: czy zdjecie klemy na kilkanascie sekund/kilka minut to nie za malo?Przeczytalem ze trzeba na pol godziny i dopiero resetuje sie komp, to prawda?
EDIT:
Probowalem zresetowac komputer, zgodnie z zaleceniami tzn. zdjeta klema + nacisniecie pedalu hamulca - nie pomoglo.
Nowy silniczek krokowy ciagle utrzymuje 1200+ obrotow i nie chce sie ustabilizowac... |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-07-2010, 09:55
|
|
|
Prawdziwek napisał/a: | Recznej reguacji CPP nie ma bo jest przykrecany na sztywno. | nie wiem jak wygląda CPP w 1.8, ale w 1.4 iu 1.6 też jest przygręcana na sztywno z możliwością delikatnej korekty przed dokręceniem. Nie masz takiej możliwości? Bo to na CPP wygląda właśnie. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-07-2010, 10:22
|
|
|
jest regulacja.
luzuje się dwie śrubki i się nim kręci
Reakcja na regulacje będzie dopiero po ponownym odpaleniu silnika.
Teoretycznie powinno się przekręcić w jedną stronę, w drugą i puścić.
Sam się ustawi na prawidłową pozycję.
W praktyce warto ustawić na napięcie wychodzące z czujnika, ile nie pamiętam dokładnie coś 0,4v na zamkniętej przepustnicy? musisz poszukać. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-07-2010, 19:05
|
|
|
A wiec tak:
Zalozylem znowu stary silniczek krokowy i wszystko smiga. (stare torxy wwalilem dalem normalne wkrety).
CPP po prostu wymienilem, wykrecilem sruby (torxy) i bez zadnych ustawien czegokolwiek zalozylem na chama nowy CPP.
W tym ustawieniu wszystko pracuje idealnie, problem pojawia sie dopiero po zalozeniu nowego silniczka krokowego.
Nie wiem o jakiej regulacji mowicie? Wg. mnie jej nie ma. Chyba ze ten nanometrowy luz, ktory i tak sie niweluje po dokreceniu srub. Jesli to to to sprobuje w ten sposob zalozyc krokowca. Mozna nim krecic kiedy silnik chodzi?
stad moje pytanie czy to sie reguluje na komputerze czy powinno smigac po zalozeniu od razu? |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-07-2010, 19:32
|
|
|
Raku napisał/a: | Mówimy o regulacji CPP.
Krokowy-VAE-zawór powietrza powinien być już ustawiony prawidłowo. Tej mikro śrubeczki w środku bym nie ruszał. |
Po zalozeniu nowego CPP, w zasadzie bezmyslnie i zadnej regulacji, wszystko chodzi prawidlowo. Problem pojawia sie z nowym krokowcem. Interesuje mnie jedynie krokowiec bo z nim sa problemy.
Reguluje sie w jakikolwiek sposob tego krokowca (mechanicznie, via komputer) czy nie? |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-07-2010, 20:34
|
|
|
Raczej via "srubki" bo sa dwie i chyba nie nimi samymi (tzn ich dociskiem), a zmieniajac minimalnie ulozenie krokowca, poprzez luzy (minimalne) jakie powstaja dzieku otworom na gwinty srubek, tak? Innej drogi nie widze. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-07-2010, 15:48
|
|
|
Raku napisał/a: | No tak, luzujesz śrubki i zmieniasz położenie czujnika względem ośki przepustnicy. |
Tak zrobie. Swoja droga bylem dzisiaj w ASO w Lublinie i serwisant powiedzial ze przez komputer...
EDIT:
Wrocilem wlasnie z 3 godzinnej walki z tym krokowcem i musze z przykroscia stwierdzic ze pier....cie glupoty z ta regulacja mechanczna. Nie wiem jak w waszych motorach, ale u mnie na pewno tak to nie wyglada. Sprawdzielm jego ulozenie w kazdym mozliwym polozeniu na ktory pozwolil luz, a takze zamontowalem go odwrotnie, wtyczka w strone pasazera, testowalem takze rozne opcje docisku przez sruby, zastosowanie dystansow itd. zdjalem kleme na ponad godzine i nic, dalej okolo 1200-1500obr na biegu jalowym, albo falowanie (probowalem dac mu szanse "dostroic" sie przez pol godziny po restarcie kompa i placek, za kazdym razem to samo...
Albo ten silniczek jest uszkodzony albo ustawia sie to przez kompa, dodam ze po zalozeniu starego niezaleznie od jego polozenia od razu chodzi dobrze, takze to mechanczne ulozenie to jakas fikcja... |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|