Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Nowy silnik Krokowy i Czujnik Polozenia Przepustni
Autor Wiadomość
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-07-2010, 18:32   [Benzyna] Nowy silnik Krokowy i Czujnik Polozenia Przepustni

Zakupilem nowy silnik krokowy i CPP firmy "SKV Germany", po zalozeniu wolne obroty nie stabilizuja sie wlasciwie, sa za wysokie powyzej 1200. Odpialem kleme na kilkanascie sekund i nie pomoglo, silnik pracowal kilka minut na benzynie i w dalzym ciagu mial za wysokie obroty.

Recznej reguacji CPP nie ma bo jest przykrecany na sztywno. Czy konieczne jest podlaczenie pod komputer zeby to wyregulowac?

BTW: czy zdjecie klemy na kilkanascie sekund/kilka minut to nie za malo?Przeczytalem ze trzeba na pol godziny i dopiero resetuje sie komp, to prawda?

EDIT:

Probowalem zresetowac komputer, zgodnie z zaleceniami tzn. zdjeta klema + nacisniecie pedalu hamulca - nie pomoglo.

Nowy silniczek krokowy ciagle utrzymuje 1200+ obrotow i nie chce sie ustabilizowac...
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-07-2010, 09:55   

Prawdziwek napisał/a:
Recznej reguacji CPP nie ma bo jest przykrecany na sztywno.
nie wiem jak wygląda CPP w 1.8, ale w 1.4 iu 1.6 też jest przygręcana na sztywno z możliwością delikatnej korekty przed dokręceniem. Nie masz takiej możliwości? Bo to na CPP wygląda właśnie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-07-2010, 10:22   

jest regulacja.
luzuje się dwie śrubki i się nim kręci :P
Reakcja na regulacje będzie dopiero po ponownym odpaleniu silnika.

Teoretycznie powinno się przekręcić w jedną stronę, w drugą i puścić.
Sam się ustawi na prawidłową pozycję.
W praktyce warto ustawić na napięcie wychodzące z czujnika, ile nie pamiętam dokładnie coś 0,4v na zamkniętej przepustnicy? musisz poszukać.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-07-2010, 19:05   

A wiec tak:


Zalozylem znowu stary silniczek krokowy i wszystko smiga. (stare torxy wwalilem dalem normalne wkrety).
CPP po prostu wymienilem, wykrecilem sruby (torxy) i bez zadnych ustawien czegokolwiek zalozylem na chama nowy CPP.
W tym ustawieniu wszystko pracuje idealnie, problem pojawia sie dopiero po zalozeniu nowego silniczka krokowego.

Nie wiem o jakiej regulacji mowicie? Wg. mnie jej nie ma. Chyba ze ten nanometrowy luz, ktory i tak sie niweluje po dokreceniu srub. Jesli to to to sprobuje w ten sposob zalozyc krokowca. Mozna nim krecic kiedy silnik chodzi?

stad moje pytanie czy to sie reguluje na komputerze czy powinno smigac po zalozeniu od razu?
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-07-2010, 19:16   

Mówimy o regulacji CPP.
Krokowy-VAE-zawór powietrza powinien być już ustawiony prawidłowo. Tej mikro śrubeczki w środku bym nie ruszał.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-07-2010, 19:32   

Raku napisał/a:
Mówimy o regulacji CPP.
Krokowy-VAE-zawór powietrza powinien być już ustawiony prawidłowo. Tej mikro śrubeczki w środku bym nie ruszał.



Po zalozeniu nowego CPP, w zasadzie bezmyslnie i zadnej regulacji, wszystko chodzi prawidlowo. Problem pojawia sie z nowym krokowcem. Interesuje mnie jedynie krokowiec bo z nim sa problemy.

Reguluje sie w jakikolwiek sposob tego krokowca (mechanicznie, via komputer) czy nie?
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-07-2010, 19:51   

mechanicznie tak, via śrubka
komputerowo nie sądzę. Komputer sterujący silnikiem ma zapisaną mapę sterującą (dającą impulsy prądu) na ten zawór.
Zewnętrznie podłączając się pod komputer (aby sprawdzić błędy) nie ma opcji tego regulować. Można by zmienić częstotliwości ale remapem komputera (ECU).
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-07-2010, 20:34   

Raczej via "srubki" bo sa dwie i chyba nie nimi samymi (tzn ich dociskiem), a zmieniajac minimalnie ulozenie krokowca, poprzez luzy (minimalne) jakie powstaja dzieku otworom na gwinty srubek, tak? Innej drogi nie widze.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-07-2010, 07:35   

No tak, luzujesz śrubki i zmieniasz położenie czujnika względem ośki przepustnicy.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-07-2010, 15:48   

Raku napisał/a:
No tak, luzujesz śrubki i zmieniasz położenie czujnika względem ośki przepustnicy.



Tak zrobie. Swoja droga bylem dzisiaj w ASO w Lublinie i serwisant powiedzial ze przez komputer...

EDIT:

Wrocilem wlasnie z 3 godzinnej walki z tym krokowcem i musze z przykroscia stwierdzic ze pier....cie glupoty z ta regulacja mechanczna. Nie wiem jak w waszych motorach, ale u mnie na pewno tak to nie wyglada. Sprawdzielm jego ulozenie w kazdym mozliwym polozeniu na ktory pozwolil luz, a takze zamontowalem go odwrotnie, wtyczka w strone pasazera, testowalem takze rozne opcje docisku przez sruby, zastosowanie dystansow itd. zdjalem kleme na ponad godzine i nic, dalej okolo 1200-1500obr na biegu jalowym, albo falowanie (probowalem dac mu szanse "dostroic" sie przez pol godziny po restarcie kompa i placek, za kazdym razem to samo...

Albo ten silniczek jest uszkodzony albo ustawia sie to przez kompa, dodam ze po zalozeniu starego niezaleznie od jego polozenia od razu chodzi dobrze, takze to mechanczne ulozenie to jakas fikcja...
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-07-2010, 21:53   

mam wrażenie że mylisz czujniki..

czujnik TPS/CPP ustawia się na napięcie, lub przy użyciu komputera (również na napięcie).

powinieneś ustawić napięcie x, później skorygować obroty śrubą na przepustnicy o ile:
1. masz sprawny zawór VAE
2. zamkniętą przepustnice przy x napięciu.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load