Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Olej pod pokrywą zaworów...
Autor Wiadomość
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2008, 20:23   [Benzyna] Olej pod pokrywą zaworów...

Czy to normalne, że pod pokrywą zaworów zostaje olej na popychaczach?? Bo wymieniałem wczoraj uszczelkę pod pokrywą zaworów i jak ją ściągałem to mi się sporo oleju wylało i jeszcze dużo tam zostało pod wałkiem.

Dlaczego jadąc ze stałą prędkością czuć jakby auto delikatnie szarpało (tak jakby na sekunde odcinało zapłon)
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2008, 20:29   

kogutkowy78, po jakim czasie od wyłączenia silnika odkręcałeś pokrywę? trzeba trochę odczekać aż olej spłynie 8)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2008, 20:32   

wg mnie to normalne - dzięki temu smarowanie jest od razu po zapaleniu silnika

powodów szarpania może być wiele, spróbuj przyuważyć czy tak jest zawsze czy tylko w deszczowe (wilgotne) dni, lub w chłodne poranki - jeśli reaguje na wilgoć to stawiałbym na elektrykę, świece, kable kopułka,
jeśli tak jest niezależnie od warunków pogodowych to do sprawdzenia dodałbym jeszcze filtr paliwa i wtryskiwacz?/gaźnik? (nie wiem co masz)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2008, 20:35   

mam 1.4 na monowtrysku.

co znaczy trochę poczekać? 10 minut? więcej?
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 23-04-2008, 21:02   

Pod pokrywą zaworów ma byc olej jeśli niechcesz żeby tam był zapchaj kanały olejowe i po problemie ale walek rozrządu, zawory do wymiany !!
_________________
Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
     assistance
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-04-2008, 21:10   

jeżeli nie chcesz żeby przy wymianie tej uszczelki leciał olej to postaw przodem na jakimś wzniesieniu czy lekko wjedź na kanał podjazdowy i odczekaj chwile (z 10 min) olej spłynie do tylnej części i nic się nie wyleje
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-04-2008, 22:28   

olej zawsze mozna wyssac szykawka. a szarpanie spr. przerywacz kopulke i przewody i odrazu zerknij w jakim stanie sa swiece
     assistance
 
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-04-2008, 19:05   

A czy szaprpanie moze byc wywołane zatkanym filtrem paliwa? Bo mi się wydaje że jaj go zatankowałem to sytuacja sie pogorszyła.
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2756
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-04-2008, 20:04   

prędzej powoduje spalenie pompy paliwa...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 27-04-2008, 20:46   

kogutkowy78, tez 4 dni temu wymieniałem uszczelke i olej z reguły tam jest i nie jest to nic złego - wrecz przeciwnie. A co do przerywania to sprawdź czy w kopułce nie ma wilgoci.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-04-2008, 22:02   

W moim aucie olej czasami spływa do zera z obudowy rożrządu (potrzeba na to ok 20 min) a czasami zostaje (ok. dwa milimetry pod linią uszczelki (taki poziom ustala sie u mnie odrazu po zgaszeniu silnika). To że olej zostaje w obudowie to dobrze... i tak kanały odpływowe są mniej więcej na wysokości dolnej krawędzi wałka rozrządu,...a jednak u mnie czasem spływa do końca :) zwłaszcza w ciepłe dni :) troche dziwne...

Co do szarpania...a sprawdz jeszcze czy przewód,(chyba) od masy jest dobrze przykręcony do...nazwe to lewej podłuznicy w komorze silnika, tej pod akumulatorem. Ta śruba jest przykręcona w dolnej części wspomnianej "podłuznicy". Kilka lat temu przerywało w moim aucie własnie przez to (uroki składaka).
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-04-2008, 19:58   

Kurcze :sciana: , zrobiłem już prawie wszystko tzn. przejrzałem świece, przewody WN, kopułkę, filtr paliwa, pompę paliwa, przewody paliwowe, masę pod akumulatorem i NADAL SZARPIE :sciana: !!! Dziwi mnie to że nie samochód nie reaguje na przestawianie aparatu zapłonowego. Można go kręcić dookoła i nic.
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 28-04-2008, 20:06   

kogutkowy78 a przewody podciśnienia sprawdziłeś??
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-04-2008, 21:06   

akj3 napisał/a:
kogutkowy78 a przewody podciśnienia sprawdziłeś??


A można coś jaśniej. Jak sprawdzić i które przewody??
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-04-2008, 22:27   

Koledzie akj3 chodzi o, przewody podłączone do obudowy przepustnicy. Jeden cięki z tej obudowy dochodzi do odmy-(grubego przewodu łączącego blok silnika i filtr powietrza, a służącej do przewietrzania silnika) drugi przewód obok jest nieco grubszy i dochodzi to termozaworku sterującego recylkulacją spalin(za filtrem powietrxza pod czarnym plastikiem). Jeśli te przewody bedą nieszczelne (oprucz samej odmy) to mogą zacząc sie jaja typu nie trzymanie obrotów itp...

kogutkowy78, a może masz pęknięty kolektor dolotowy, bierze lewe powietrze i szarpie bo np. jeden cylinder pracuje na "pół gwizdka"
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-04-2008, 09:27   

Szczęściarz, A jak to się objawia tzn. ten pęknięty kolektor? Następna ciekawostka to to , że silnik gwiżdże podczas pracy.
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-04-2008, 10:16   

Co do kolektora bedziesz słyszał rytmiczne "dudnienie" zwłaszcza przy wylocie z rury wydechowej. Tylko że kogutkowy78, napisałeś ze przerywa w odstepach sekundowych ja tego nie doczytałem, wiec kolektor raczej odpada...bo gdyby kolektor był pekniety, mogło by Ci przerywac w równych odstępach czasowych ale częsciej niż raz na sekunde (co każdą eksplozje w cylindrze) i przy wyzszej predkości obrotowej raczej już bys tego nie wyczół... :doubt: ale mimo to, oblukaj ten kolektor, zwłaszcza w miejscach przykręcenia (czy nie ma spękań, głębokich rys).

To że silnik gwiżdże to prawdopodobnie dzwięk od pompy wodnej.To troche śliska teoria ale - Podobno lekkie popuszczenie lub dociągnięcie(z umiarem) paska od alternatora na to pomagało... Koledze w Civiku pomogło, z tym że on jeszcze mocniej dociągnoł pasek ;D -tu, trzeba juz wyczuć do jakich granic można to zrobić... bo łożyska w alternatorze i w pompie mogą sie wysypać. O naciągu paska było gdzieś na forum, chłopaki to dobrze opisali...

pozdrawiam
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-04-2008, 10:42   

Szczęściarz, powiedz mi co jest powodem tego że, jak na postoju energicznie wcisnę gaz to go dławi i dopiero po chwili wkręca się na obroty. Kolega mówił że to jest przyczyna moich problemów z przerywaniem, ale nie wie jak to wyeliminować.
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-04-2008, 11:05   

kogutkowy78, jeśli tak Ci go dławi na postoju to raczej przyczyna leży w paliwie a nie w elektryce, ale piszesz, że pompę paliwa i filterek sprawdzałeś :? pozostaje jeszcze wtryskiwacz (może leje po nagłym wciśnięciu) i dokładna kontrola wężyków od podciśnienia.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-04-2008, 11:07   

A co myślicie o czujniku położenia przepustnicy??, bo jeżeli przerywa, dławi przy ruszaniu, to problem może leżeć jeszcze w nim...(umieszczony jest po lewej stronie obudowy przepustnicy zaraz pod filtrem) Tylko kolego tak na wszelki wypadek przestrzegam przed odkręcaniem go, on jest fabrycznie ustawiany i tylko odpowiedni serwis mozę sie nim zajmować (BOSCH o ile sie nie myle)!!! .A czy w czasie jazdy też dławi go np. przy 3000 obr/min, problemy z przyśpieszniem na wyższych biegach??
Jedzisz np. 60 km/h 4 bieg, dajesz gaz a silnik sie przydusza a po ujęciu nogi z pedału, zaczyna przyspieszć??

Co do dławienia sie, miałem takie coś dawniej. Pomogło odłączenie klem z akumulatora na ok 20 min czyli poprostu zresetowanie komputera... Taki zabieg można robić tylko przy wystygniętym silniku.

Na tym kończy sie moja wiedza, inne chłopaki coś Ci napewno jeszcze doradzą...
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-04-2008, 11:22   

Szczęściarz, trafna uwaga z tym CPP, dakota opisywał gdzieś na forum jak go wyregulować za pomocą multimetru.
co do resetu komputera to dokładnie na zimnym silniku odłącza się klemy i wciska pedał hamulca na kilka minut (wystarczy ok 5, światła stop w naszych autkach podłączone są cały czas i rozładują prąd zebrany gdzieś w kondensatorkach)), później nalezy podłączyć klemy z powrotem, odpalić silnik i pozwolić mu pracować aż osiągnie 90stopni i włączy się wentylator
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-04-2008, 12:11   

Szczęściarz,
Szczęściarz napisał/a:
A czy w czasie jazdy też dławi go np. przy 3000 obr/min, problemy z przyśpieszniem na wyższych biegach??
Jedzisz np. 60 km/h 4 bieg, dajesz gaz a silnik sie przydusza a po ujęciu nogi z pedału, zaczyna przyspieszć??


to jest to o co mi chodzi. zaraz spróbuje to zrobic!!
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-04-2008, 12:37   

kogutkowy78, Jesli jest dokładnie tak jak napisałem w cytacie, to niestety bedzie na 90% problem z czujnikiem i "reset" raczej nie pomoże :( A jezęli pomoże to tylko chwilowo :doubt: No ale puki co trzymamy mocno kciuki...
Ja 8 lat temu wymieniałem ten czujnik (w sumnie nie ja tylko mój brat, wtedy on jeźdzł tym autem) w serwisie BOSCH-a w Krakowie...wtedy serwis był jeszcze na czarnowiejskiej...
Ps. Yoyo pewnie wiesz gdzie;) tam jest teraz myjnia :)
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-04-2008, 12:46   

Szczęściarz, chyba wiem o którą myjnię Ci chodzi, sam mam problemy z CPP, ale u mnie objawiają się problemami z silniczkiem krokowym które rozwiązałem dorabiając taki przycisk wzbudzający silniczek do pracy :P
cpp reguluje się właśnie mierząc bodajże opór na pinach silniczka, gdzieś to było tutaj opisane
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kogutkowy78 



Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-04-2008, 15:01   

yoyo, Szczęściarz, :D :D Jestem optymistycznie nastawiony po tym co napisaliście. zrobiłem tak: odpiąłem klemy i docisnąłem pedał hamulca (cegłą) i tak około 20 minut. potem założyłem klemy i zapaliłem auto. na początku chodził dziwni, przerywał, ale nie zgasł. Po osiągnięciu temp. okolo80-85 st. obroty się wyrównały a ekonomizer zaczął bardzo ładnie pokazywać a ganicach 3ciej kreski (przedtem było prawie max). Włączył się wentylator i jak przestał pracować wyjechałem na drogę. okazało się że juz nie szapie i można tym autem jechać 60 na 5tym biegu bez szarpania. teraz czekam aż auto wystygnie. Około 17tej jade na koncert do Spodka w Katowicach i jak wrócę to zdam szczegółowy raport. :D :D
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 1 days
Network load