[Benzyna] Olej pod pokrywą zaworów... |
Autor |
Wiadomość |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-04-2008, 20:23 [Benzyna] Olej pod pokrywą zaworów...
|
|
|
Czy to normalne, że pod pokrywą zaworów zostaje olej na popychaczach?? Bo wymieniałem wczoraj uszczelkę pod pokrywą zaworów i jak ją ściągałem to mi się sporo oleju wylało i jeszcze dużo tam zostało pod wałkiem.
Dlaczego jadąc ze stałą prędkością czuć jakby auto delikatnie szarpało (tak jakby na sekunde odcinało zapłon) |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
Kajlon


Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-04-2008, 20:29
|
|
|
kogutkowy78, po jakim czasie od wyłączenia silnika odkręcałeś pokrywę? trzeba trochę odczekać aż olej spłynie |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-04-2008, 20:32
|
|
|
wg mnie to normalne - dzięki temu smarowanie jest od razu po zapaleniu silnika
powodów szarpania może być wiele, spróbuj przyuważyć czy tak jest zawsze czy tylko w deszczowe (wilgotne) dni, lub w chłodne poranki - jeśli reaguje na wilgoć to stawiałbym na elektrykę, świece, kable kopułka,
jeśli tak jest niezależnie od warunków pogodowych to do sprawdzenia dodałbym jeszcze filtr paliwa i wtryskiwacz?/gaźnik? (nie wiem co masz) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-04-2008, 20:35
|
|
|
mam 1.4 na monowtrysku.
co znaczy trochę poczekać? 10 minut? więcej? |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
ROMI72

Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 23-04-2008, 21:02
|
|
|
Pod pokrywą zaworów ma byc olej jeśli niechcesz żeby tam był zapchaj kanały olejowe i po problemie ale walek rozrządu, zawory do wymiany !! |
_________________ Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V |
|
|
|
 |
luki21


Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-04-2008, 21:10
|
|
|
jeżeli nie chcesz żeby przy wymianie tej uszczelki leciał olej to postaw przodem na jakimś wzniesieniu czy lekko wjedź na kanał podjazdowy i odczekaj chwile (z 10 min) olej spłynie do tylnej części i nic się nie wyleje |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
 |
adrusek

Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-04-2008, 22:28
|
|
|
olej zawsze mozna wyssac szykawka. a szarpanie spr. przerywacz kopulke i przewody i odrazu zerknij w jakim stanie sa swiece |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-04-2008, 19:05
|
|
|
A czy szaprpanie moze byc wywołane zatkanym filtrem paliwa? Bo mi się wydaje że jaj go zatankowałem to sytuacja sie pogorszyła. |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
konikks


Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2756 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-04-2008, 20:04
|
|
|
prędzej powoduje spalenie pompy paliwa... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
 |
tipacz


Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 27-04-2008, 20:46
|
|
|
kogutkowy78, tez 4 dni temu wymieniałem uszczelke i olej z reguły tam jest i nie jest to nic złego - wrecz przeciwnie. A co do przerywania to sprawdź czy w kopułce nie ma wilgoci. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
 |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-04-2008, 22:02
|
|
|
W moim aucie olej czasami spływa do zera z obudowy rożrządu (potrzeba na to ok 20 min) a czasami zostaje (ok. dwa milimetry pod linią uszczelki (taki poziom ustala sie u mnie odrazu po zgaszeniu silnika). To że olej zostaje w obudowie to dobrze... i tak kanały odpływowe są mniej więcej na wysokości dolnej krawędzi wałka rozrządu,...a jednak u mnie czasem spływa do końca zwłaszcza w ciepłe dni troche dziwne...
Co do szarpania...a sprawdz jeszcze czy przewód,(chyba) od masy jest dobrze przykręcony do...nazwe to lewej podłuznicy w komorze silnika, tej pod akumulatorem. Ta śruba jest przykręcona w dolnej części wspomnianej "podłuznicy". Kilka lat temu przerywało w moim aucie własnie przez to (uroki składaka). |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-04-2008, 19:58
|
|
|
Kurcze , zrobiłem już prawie wszystko tzn. przejrzałem świece, przewody WN, kopułkę, filtr paliwa, pompę paliwa, przewody paliwowe, masę pod akumulatorem i NADAL SZARPIE !!! Dziwi mnie to że nie samochód nie reaguje na przestawianie aparatu zapłonowego. Można go kręcić dookoła i nic. |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
akj3


Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 28-04-2008, 20:06
|
|
|
kogutkowy78 a przewody podciśnienia sprawdziłeś?? |
_________________ banda złego |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-04-2008, 21:06
|
|
|
akj3 napisał/a: | kogutkowy78 a przewody podciśnienia sprawdziłeś?? |
A można coś jaśniej. Jak sprawdzić i które przewody?? |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-04-2008, 22:27
|
|
|
Koledzie akj3 chodzi o, przewody podłączone do obudowy przepustnicy. Jeden cięki z tej obudowy dochodzi do odmy-(grubego przewodu łączącego blok silnika i filtr powietrza, a służącej do przewietrzania silnika) drugi przewód obok jest nieco grubszy i dochodzi to termozaworku sterującego recylkulacją spalin(za filtrem powietrxza pod czarnym plastikiem). Jeśli te przewody bedą nieszczelne (oprucz samej odmy) to mogą zacząc sie jaja typu nie trzymanie obrotów itp...
kogutkowy78, a może masz pęknięty kolektor dolotowy, bierze lewe powietrze i szarpie bo np. jeden cylinder pracuje na "pół gwizdka" |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 09:27
|
|
|
Szczęściarz, A jak to się objawia tzn. ten pęknięty kolektor? Następna ciekawostka to to , że silnik gwiżdże podczas pracy. |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 10:16
|
|
|
Co do kolektora bedziesz słyszał rytmiczne "dudnienie" zwłaszcza przy wylocie z rury wydechowej. Tylko że kogutkowy78, napisałeś ze przerywa w odstepach sekundowych ja tego nie doczytałem, wiec kolektor raczej odpada...bo gdyby kolektor był pekniety, mogło by Ci przerywac w równych odstępach czasowych ale częsciej niż raz na sekunde (co każdą eksplozje w cylindrze) i przy wyzszej predkości obrotowej raczej już bys tego nie wyczół... ale mimo to, oblukaj ten kolektor, zwłaszcza w miejscach przykręcenia (czy nie ma spękań, głębokich rys).
To że silnik gwiżdże to prawdopodobnie dzwięk od pompy wodnej.To troche śliska teoria ale - Podobno lekkie popuszczenie lub dociągnięcie(z umiarem) paska od alternatora na to pomagało... Koledze w Civiku pomogło, z tym że on jeszcze mocniej dociągnoł pasek -tu, trzeba juz wyczuć do jakich granic można to zrobić... bo łożyska w alternatorze i w pompie mogą sie wysypać. O naciągu paska było gdzieś na forum, chłopaki to dobrze opisali...
pozdrawiam |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 10:42
|
|
|
Szczęściarz, powiedz mi co jest powodem tego że, jak na postoju energicznie wcisnę gaz to go dławi i dopiero po chwili wkręca się na obroty. Kolega mówił że to jest przyczyna moich problemów z przerywaniem, ale nie wie jak to wyeliminować. |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 11:05
|
|
|
kogutkowy78, jeśli tak Ci go dławi na postoju to raczej przyczyna leży w paliwie a nie w elektryce, ale piszesz, że pompę paliwa i filterek sprawdzałeś pozostaje jeszcze wtryskiwacz (może leje po nagłym wciśnięciu) i dokładna kontrola wężyków od podciśnienia. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 11:07
|
|
|
A co myślicie o czujniku położenia przepustnicy??, bo jeżeli przerywa, dławi przy ruszaniu, to problem może leżeć jeszcze w nim...(umieszczony jest po lewej stronie obudowy przepustnicy zaraz pod filtrem) Tylko kolego tak na wszelki wypadek przestrzegam przed odkręcaniem go, on jest fabrycznie ustawiany i tylko odpowiedni serwis mozę sie nim zajmować (BOSCH o ile sie nie myle)!!! .A czy w czasie jazdy też dławi go np. przy 3000 obr/min, problemy z przyśpieszniem na wyższych biegach??
Jedzisz np. 60 km/h 4 bieg, dajesz gaz a silnik sie przydusza a po ujęciu nogi z pedału, zaczyna przyspieszć??
Co do dławienia sie, miałem takie coś dawniej. Pomogło odłączenie klem z akumulatora na ok 20 min czyli poprostu zresetowanie komputera... Taki zabieg można robić tylko przy wystygniętym silniku.
Na tym kończy sie moja wiedza, inne chłopaki coś Ci napewno jeszcze doradzą... |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 11:22
|
|
|
Szczęściarz, trafna uwaga z tym CPP, dakota opisywał gdzieś na forum jak go wyregulować za pomocą multimetru.
co do resetu komputera to dokładnie na zimnym silniku odłącza się klemy i wciska pedał hamulca na kilka minut (wystarczy ok 5, światła stop w naszych autkach podłączone są cały czas i rozładują prąd zebrany gdzieś w kondensatorkach)), później nalezy podłączyć klemy z powrotem, odpalić silnik i pozwolić mu pracować aż osiągnie 90stopni i włączy się wentylator |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 12:11
|
|
|
Szczęściarz, Szczęściarz napisał/a: | A czy w czasie jazdy też dławi go np. przy 3000 obr/min, problemy z przyśpieszniem na wyższych biegach??
Jedzisz np. 60 km/h 4 bieg, dajesz gaz a silnik sie przydusza a po ujęciu nogi z pedału, zaczyna przyspieszć?? |
to jest to o co mi chodzi. zaraz spróbuje to zrobic!! |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 12:37
|
|
|
kogutkowy78, Jesli jest dokładnie tak jak napisałem w cytacie, to niestety bedzie na 90% problem z czujnikiem i "reset" raczej nie pomoże A jezęli pomoże to tylko chwilowo No ale puki co trzymamy mocno kciuki...
Ja 8 lat temu wymieniałem ten czujnik (w sumnie nie ja tylko mój brat, wtedy on jeźdzł tym autem) w serwisie BOSCH-a w Krakowie...wtedy serwis był jeszcze na czarnowiejskiej...
Ps. Yoyo pewnie wiesz gdzie;) tam jest teraz myjnia |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 12:46
|
|
|
Szczęściarz, chyba wiem o którą myjnię Ci chodzi, sam mam problemy z CPP, ale u mnie objawiają się problemami z silniczkiem krokowym które rozwiązałem dorabiając taki przycisk wzbudzający silniczek do pracy
cpp reguluje się właśnie mierząc bodajże opór na pinach silniczka, gdzieś to było tutaj opisane |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
kogutkowy78


Wiek: 47 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 55 Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-04-2008, 15:01
|
|
|
yoyo, Szczęściarz, Jestem optymistycznie nastawiony po tym co napisaliście. zrobiłem tak: odpiąłem klemy i docisnąłem pedał hamulca (cegłą) i tak około 20 minut. potem założyłem klemy i zapaliłem auto. na początku chodził dziwni, przerywał, ale nie zgasł. Po osiągnięciu temp. okolo80-85 st. obroty się wyrównały a ekonomizer zaczął bardzo ładnie pokazywać a ganicach 3ciej kreski (przedtem było prawie max). Włączył się wentylator i jak przestał pracować wyjechałem na drogę. okazało się że juz nie szapie i można tym autem jechać 60 na 5tym biegu bez szarpania. teraz czekam aż auto wystygnie. Około 17tej jade na koncert do Spodka w Katowicach i jak wrócę to zdam szczegółowy raport. |
_________________ Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka
TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046 |
|
|
|
 |
|