[Benzyna] Po wymianie rozrządu nie chce gadać... Tipo 1.4 ga |
Autor |
Wiadomość |
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-10-2010, 23:02 [Benzyna] Po wymianie rozrządu nie chce gadać... Tipo 1.4 ga
|
|
|
czołem,
zrobiłem dzisiaj rozrząd w moim tipku (pasek + rolka), wszystko poszło raczej bez oporu ale zonk. Po wymianie nie chce zapalić. Kręci jak szalony ale nic...
3 razy sprawdzałem poprawność ustawienia rozrządu i wygląda wszystko książkowo. Znaczniki na obu kołach się okrywają ze znakami na obudowie.
Jedna rzecz która mi do głowy przychodzi to może się walnąłem ze znakiem na obudowie przy kole rozrządu i założyłem o trzy ząbki za daleko (wówczas nie zagada to normalne..) ale pytanie do Was jest takie:
Czy znak na obudowie sprawdzamy na zamkniętym wzierniku czy na wysuniętym do końca ?
wziernik to ten kawałek plastiku, który się wysuwa żeby zobaczyć np stan paska rozrządu.
poniżej fotki po wymianie paska
Ustawienie znaków na kole wału korbowego - tego się pomylić raczej nie da. Dodatkowym znakiem jest nacięcie na kole zamachowym widoczne w okienku skrzynki biegów
Ale tutaj już zagadka, znak na wzierniku schowanym ?
czy na wysuniętym?
oblookajcie to i kto ma doświadczenie niech da znać. PILNE bo fura stoi w garażu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 00:02
|
|
|
Musi byc wyciagniety ten plastik i do wyciagnietego ustawiasz. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-10-2010, 00:49
|
|
|
może przed wymianą był o 1 ząbek źle ustawiony i ktoś ustawił pod to zapłon a teraz jak jest OK rozrząd to nie odpali póki nie przestawi się iskry |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 05:27
|
|
|
Może przestawiony o 360 stopni wał? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 05:31
|
|
|
Mosior, w dziale download chyba jest manual odnośnie wymiany rozrządu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 09:40
|
|
|
Panowie parę spraw trzeba od razu wykluczyć:
Wał korbowy na pewno nie przestawiony o 360 stopni ponieważ poza kontrolą znaków na kole i bloku silnika sprawdzałem znak ZERO na kole zamachowym. Wszystko gra i tu nie ma mowy o pomyłce. To jest 100% weryfikacja GMP 1 i jest to super opisane w książce.
Po drugie zapłon w tipku jest prosty i można go ustawić na ucho - już raz tak robiłem, poza tym jest instrukcja jak ustawić wstępnie zapłon. Silnik musi zagadać. Ustawiałem. Nawet nie beknie.
Po trzecie - doszukałem się na forum, że jakiś kolega właśnie na wysuniętym pasku ustawiał i tipek nie gadał a jak przestawił o 4 ząbki koło rozrządu tak aby się zgadzało z wsuniętym plastikiem to zapalił na dotyk.
Zaczynam przypuszczać że (nie wiem od czego to zależy) - muszę jednak ustawić na wsunięty pasek.
Spróbować nie zaszkodzi chyba tym bardziej, że zawsze przed próbą odpalenia obracam walem żeby sprawdzić czy nie zawadzi o jakiś zawór (na wszelki wypadek).
W download niestety jest opisany (super - fakt) proces zmiany paska bez sprawdzania znaków tylko zwyczajnie wymiana bez ruszania kół.
Jesteście w 100% pewni tego wysuniętego paska ?? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 10:19
|
|
|
Mosior napisał/a: | Wał korbowy na pewno nie przestawiony o 360 stopni ponieważ poza kontrolą znaków na kole i bloku silnika sprawdzałem znak ZERO na kole zamachowym. Wszystko gra i tu nie ma mowy o pomyłce. To jest 100% weryfikacja GMP 1 i jest to super opisane w książce. |
Jeśli kręciłeś nim, to mogłeś ustawić na suwie wydechu, a nie na suwie sprężania i tyle(na 2 obroty wału występuje tylko jeden cykl sprężania, tak? No właśnie...), ale nie wiem czy wtedy by nie wadziło coś, bo by się nie zgadzały momenty otwarcia zaworów. Sprawdzić nie zaszkodzi. Ewentualnie tak jak mówisz Mosior napisał/a: | Zaczynam przypuszczać że (nie wiem od czego to zależy) - muszę jednak ustawić na wsunięty pasek.
Spróbować nie zaszkodzi chyba tym bardziej, że zawsze przed próbą odpalenia obracam walem żeby sprawdzić czy nie zawadzi o jakiś zawór (na wszelki wypadek).
|
|
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 11:41
|
|
|
istnieje takie prawdopodobieństwo... 4suw pracuje w układzie ssanie-sprężanie-praca-wydech więc jeżeli ustawiłem wał w pozycji wydechu GMP 1 to oczywiście że nie ma kolizji zaworów ale i nie ma prawa odpalić... to też na wszelki wypadek sprawdzę |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 08-10-2010, 11:43
|
|
|
Mosior, wał korbowy ustawia sie nie na znaku tylko na klinie, tzn. klin na kole musi sie pokrywac z cechą na bloku taka ciekawostka Wszystko masz w manualu |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 11:54
|
|
|
tak zrobiłem, pracowałem na bogatej dokumentacji. Obie cechy się pokrywają tj w momencie gdy znacznik na kole wału korbowego i znaku na bloku są naprzeciwko, rowek na kole zamachowym jest naprzeciwko znaku ZERO na obudowie sprzęgła.
Tak mam na 101% więc dla mnie to oznacza, że GMT1 jest pozycji praca czyli gotowy do przyjęcia iskry..
Oto korespondujące znaki na kole zamachowym i wale korbowym:
Wg mnie ten element jest ok. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 08-10-2010, 11:58
|
|
|
Mosior napisał/a: | znacznik na kole wału korbowego i znaku na bloku są naprzeciwko |
Tzn znacznikiem na kole wału jest w tym momencie klin Kurcze niewiem jak ci to inaczej wytłumaczyc, sciągnij manuala co ci podesłałem w linku, tam jest wszystko opisane oraz są fotki to zobaczysz. Ja ustawiałem wszystko wg manualu i działało |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 12:01
|
|
|
Egon, ten manual znam ale on nie jest przydatny w sytuacji gdy sam chcesz dobrze rozrząd ustawić. On pokazuje jak zmienić pasek bez ruszania kołami więc nie odwołuje się do znaków.
Wrzuciłem fotki powyżej bo trochę ich w garażu zrobiłem. Sorry za jakość - komórka. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 08-10-2010, 12:05
|
|
|
Mosior napisał/a: | On pokazuje jak zmienić pasek bez ruszania kołami więc nie odwołuje się do znaków |
Nie kapuje, czy ruszysz kołami czy nie to i tak ustawiasz wszystko tak jak powinno, i jest tam wszystko opisane, ja miałem sciągniętą głowice i przy okazji zmieniałem rozrząd, wiec kołami ruszałem i wg. tego manualu zakładalismy z kolegą kubkiem nowy pasek, wszystko zadziałało Ale musisz dokładnie patrzec na wszystkie znaki (wg. manualu) zwłaszcza na koła na wale korbowym, oraz na ceche na plastikowej obudowie wału rozrządu (musi byc klapka wysunieta)
No chyba, ze zły pasek kupiłes |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 12:18
|
|
|
nie wiem czy wysłałeś link do tego manuala, który chciałeś ale on nic nie mówi o ustawianiu kół i znakach a nadaje się znakomicie jedynie gdy zmieniasz stary pasek i nie ruszasz kołami.
Zobacz co jest napisane w zakończeniu tego manuala by Miszko
Pasek jest OK ponieważ zaraz po przekładce motor zagadał na dotyk, po czym zweryfikowałem znaki kontrolne i stwierdziłem że jeżeli się ustawia na wyciągnięty plastik to mam przesunięty o kilka ząbków.
Poruszałem więc kołami tak aby znaki były ok i jest to na fotkach. Motor przestał do mnie gadać po tej regulacji.
Koło rozrządu ustawione znakiem dokładnie na przeciwko znacznika (wystający dzyndzel) wysuniętego plastiku (nie wiem tylko dlaczego do zdjęcia go wsunąłem...)
|
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 08-10-2010, 12:26
|
|
|
Mosior napisał/a: | nie wiem czy wysłałeś link do tego manuala, który chciałeś |
Czyzbym, az tak sie pomylił
Czyli jesli wszystko jest ok, to sam niewiem, bo powinien zagadac bez problemu. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 12:29
|
|
|
no obadaj sobie - 3 razy go otwierałem zanim Ci odpowiedziałem.
Zbieram się do garażu walczyć z tipkiem ale jedyna z konkretnych rzeczy, które mi przychodzą do głowy to fakt (jak ktoś już kiedyś pisał na forum) że u mnie rozrząd ma być jednak ustawiony na wsuniętym pasku obudowy bo o ile udaje mi się dobrze odtworzyć pamięć to tak chyba wypadało jak zagadał zaraz po wymianie bez ruszania kołami..
Ciekawe tez jest (o ile to coś znaczy..??) że u mnie osłona śruby koła wału rozrządu jest czerwona a ktoś na fotkach pokazywał białą.. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 08-10-2010, 12:31
|
|
|
Mosior napisał/a: | Ciekawe tez jest (o ile to coś znaczy..??) że u mnie osłona śruby koła wału rozrządu jest czerwona a ktoś na fotkach pokazywał białą.. |
Tego akurat niewiem. Manual obadam, a ty jak rozwiązesz problem to daj znac |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2010, 12:33
|
|
|
no nic...pozostaje mi dalej robić doktorat i 4 raz rozbierać rozrząd w nadziei że po przekręceniu kluczyka zagada
Swoją drogą poczytajcie co pisze Palijoint221 (niezły nick..)
http://forum.tempra.org/t...zad-vt19349.htm
wg mojego doświadczenia to coś w tym jest, że nie wolno (być może w niektórych modelach tylko) wysuwać plastiku do końca o tak ustawiać rozrząd bo autko nie odpali..
Zrobiłem testy ustawiając rozrząd na znaczniku schowanego paska. Nic
No więc zmieniałem po jednym ząbku między znacznikiem schowanym a całkowicie wysuniętym (to jest odległośc 5 ząbków). Nic
Zapłon ustawiony jak należy, paliwo dochodzi, iskra by konia zabiła. Nic
Ponieważ auto potrzebne więc się z przykrością po raz pierwszy poddaję się i w poniedziałek laweta do fachowców od fiata lanci i alfa romeo. Uzdrawiają dotykiem więc zobaczymy co powiedzą.
Spędziłem dzisiaj pół dnia N razy wszystko analizują i ustawiając. Nic
** Dodano: 12-10-2010, 11:03 **
Problem rozwiązany:
Rozrząd ustawiłem dobrze ale pomyliłem kable na aparacie zapłonowym i iskra szła 1-2-3-4 zamiast 1-3-4-2. Pozamieniałem i zapalił na dotyk |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|