Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Problem z rozruchem
Autor Wiadomość
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-08-2011, 23:27   [Benzyna] Problem z rozruchem

Jak w temacie. Mam problem z rozruchem. Muszę dodać gazu, żeby odpalić. Czego może to być wina? Kopułka,palec,świece, kable, układ odpowiedzialny za ssanie?
  
 
Monomach 



Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 44
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-08-2011, 08:49   

mechanizm odpowiedzialny za tzw. "ssanie". Przejrzyj układ dolotowy - przy każdym silniku jest takie obejście (w zależności od typu jednostki napędowej silnika krokowego lub elektrozaworu) odpowiedzialne za ssanie, może pomóc wyczyszczenie elektrozaworu, silniczka krokowego, zobacz czy nie masz syfu w filtrze powietrza...
_________________
FSO 1500 1.5 L 87 r.(99-05),Caro 1.6 GLE 94 r.(05-09),Espero 1.8 CD 99 r.(07-10),Tipo 1.6 i.e. DOHC DGT GT 92 r. (10),Delta 1,8 LX 97 r. (10-12),Tempra 1.6 i.e. S.W. DGT 95 r. (od 10),156 1,8TS 99 r. (od 13)
     assistance   Moneta
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 02-10-2011, 10:46   

Problem występuje nadal (chociaż po ustawieniu CPP, na ciepłym zaczął odpalać bez dodania gazu) - przy rozruchu zimnego trzeba dodać gazu aby odpalić i trzymać chwilkę auto na obrotach 1500-2000 (inaczej zgaśnie), następnie puszczam i jest ok, obroty się stabilizują i silnik pracuje poprawnie.

Układ zapłonowy można wykluczyć, bo zostały powymieniane kable, świece + kopułka wyczyszczona, palec jest ok.

Silnik krokowy mam sprawny.

Czy może mieć to związek z CPW, a jeżeli tak - to jak to sprawdzić?

Jak sprawdzić układ Digiplex 2 ? To chyba on odpowiada za ssanie?

Ma ktoś jakiś pomysł? Bo zaczyna mnie już irytować takie "nożne ssanie" :?
  
 
Dobermannn 



Wiek: 48
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-10-2011, 20:19   

a może szwankuje czujnik temperatury silnika lub czujnik temp. zasysanego powietrza ??
_________________
  
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-12-2011, 21:09   

Czujnik temp. niebieski na ciepłym silniku pokazywał dzisiaj 262 Ohm...czyli mieści się w normie...

Jak sprawdzić Digiplex 2?

...bez dodania gazu nie odpalę auta i przez chwilę muszę trzymać lekko wciśnięty gaz (robię za ssanie :D )...przez co wgrywa mi się też jakaś kulawa mapa po resecie kompa, bo gaz mam wciśnięty, bez tego nie odpali...

Już na lekko rozgrzanym silniku zapali bez problemu, na ciepłym również - więc CPW wykluczam...

Czujnik temp. wody, kable, świece, kopułka, palec, cewka, silniczek krokowy, CPP ustawiłem, CPW, pompa paliwa, lambda + wymieniłem wszystkie filtry - te części są ok...

Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-12-2011, 21:14   

A sprawdzałeś luz na zaworach i jak wyglądają krzywki na wałku?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Dobermannn 



Wiek: 48
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-12-2011, 23:39   

Nie rozumiem.
Sprawdziłeś czujnik na ciepłym a problem tkwi na zimnym.

Wykręć go i sprawdź w domu pod zimną wodą a później przełóż go do ciepłej. powinien równo i płynnie przejść od zimnego do ciepłego (ok. 3,5 kΩ na zimnym do ok. 300 Ω na ciepłym o ile mnie pamięć nie zawodzi - ale lepiej sprawdź to dla pewności)
_________________
  
 
Bera666 


Wiek: 36
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Rożniatów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-02-2012, 13:39   

Ja tak miałem w 1.4 ie ze musiałem rano wciskać gaz żeby zapalić, i jak się nagrzał to znowu gasł dławił się w mieście to wkurzało i wymieniłem czujnik temperatury cieczy i już 2 lata spokój pali bez dodawania gazu.:):)
_________________
Bera666
     Moneta
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 16-02-2012, 12:36   

Problem rozwiązany już dawno. Okazało się, że pęknięta była membrana regulatora ciśnienia paliwa + brakuje sprężynki :evil:
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load