|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Problem z rozruchem |
Autor |
Wiadomość |
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-08-2011, 23:27 [Benzyna] Problem z rozruchem
|
|
|
Jak w temacie. Mam problem z rozruchem. Muszę dodać gazu, żeby odpalić. Czego może to być wina? Kopułka,palec,świece, kable, układ odpowiedzialny za ssanie? |
|
|
|
|
Monomach
Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 44 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-08-2011, 08:49
|
|
|
mechanizm odpowiedzialny za tzw. "ssanie". Przejrzyj układ dolotowy - przy każdym silniku jest takie obejście (w zależności od typu jednostki napędowej silnika krokowego lub elektrozaworu) odpowiedzialne za ssanie, może pomóc wyczyszczenie elektrozaworu, silniczka krokowego, zobacz czy nie masz syfu w filtrze powietrza... |
_________________ FSO 1500 1.5 L 87 r.(99-05),Caro 1.6 GLE 94 r.(05-09),Espero 1.8 CD 99 r.(07-10),Tipo 1.6 i.e. DOHC DGT GT 92 r. (10),Delta 1,8 LX 97 r. (10-12),Tempra 1.6 i.e. S.W. DGT 95 r. (od 10),156 1,8TS 99 r. (od 13) |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 02-10-2011, 10:46
|
|
|
Problem występuje nadal (chociaż po ustawieniu CPP, na ciepłym zaczął odpalać bez dodania gazu) - przy rozruchu zimnego trzeba dodać gazu aby odpalić i trzymać chwilkę auto na obrotach 1500-2000 (inaczej zgaśnie), następnie puszczam i jest ok, obroty się stabilizują i silnik pracuje poprawnie.
Układ zapłonowy można wykluczyć, bo zostały powymieniane kable, świece + kopułka wyczyszczona, palec jest ok.
Silnik krokowy mam sprawny.
Czy może mieć to związek z CPW, a jeżeli tak - to jak to sprawdzić?
Jak sprawdzić układ Digiplex 2 ? To chyba on odpowiada za ssanie?
Ma ktoś jakiś pomysł? Bo zaczyna mnie już irytować takie "nożne ssanie" |
|
|
|
|
Dobermannn
Wiek: 48 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-10-2011, 20:19
|
|
|
a może szwankuje czujnik temperatury silnika lub czujnik temp. zasysanego powietrza ?? |
_________________
|
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-12-2011, 21:09
|
|
|
Czujnik temp. niebieski na ciepłym silniku pokazywał dzisiaj 262 Ohm...czyli mieści się w normie...
Jak sprawdzić Digiplex 2?
...bez dodania gazu nie odpalę auta i przez chwilę muszę trzymać lekko wciśnięty gaz (robię za ssanie )...przez co wgrywa mi się też jakaś kulawa mapa po resecie kompa, bo gaz mam wciśnięty, bez tego nie odpali...
Już na lekko rozgrzanym silniku zapali bez problemu, na ciepłym również - więc CPW wykluczam...
Czujnik temp. wody, kable, świece, kopułka, palec, cewka, silniczek krokowy, CPP ustawiłem, CPW, pompa paliwa, lambda + wymieniłem wszystkie filtry - te części są ok...
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-12-2011, 21:14
|
|
|
A sprawdzałeś luz na zaworach i jak wyglądają krzywki na wałku? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Dobermannn
Wiek: 48 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-12-2011, 23:39
|
|
|
Nie rozumiem.
Sprawdziłeś czujnik na ciepłym a problem tkwi na zimnym.
Wykręć go i sprawdź w domu pod zimną wodą a później przełóż go do ciepłej. powinien równo i płynnie przejść od zimnego do ciepłego (ok. 3,5 kΩ na zimnym do ok. 300 Ω na ciepłym o ile mnie pamięć nie zawodzi - ale lepiej sprawdź to dla pewności) |
_________________
|
|
|
|
|
Bera666
Wiek: 36 Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: Rożniatów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-02-2012, 13:39
|
|
|
Ja tak miałem w 1.4 ie ze musiałem rano wciskać gaz żeby zapalić, i jak się nagrzał to znowu gasł dławił się w mieście to wkurzało i wymieniłem czujnik temperatury cieczy i już 2 lata spokój pali bez dodawania gazu.:):) |
_________________ Bera666 |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 16-02-2012, 12:36
|
|
|
Problem rozwiązany już dawno. Okazało się, że pęknięta była membrana regulatora ciśnienia paliwa + brakuje sprężynki |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|