Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] silnik 1.4 -> 1.6 ?
Autor Wiadomość
PiotruS_205 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-09-2009, 19:19   [Benzyna] silnik 1.4 -> 1.6 ?

Witam was wszystkich,
Otóż mam problem. W silniku a dokładnie w bloku silnika porobiły mi się wżery czy coś tam takiego , silnik był po dwóch remontach.
No i teraz kolega (który naprawia mi samochód) mówi żebym najlepiej zmienił sobie silnik na 1.6 (tipo tempra) bo podobno wszystko pasuje i nie ma przeróbek.
I moje pytanie jest czy rzeczywiście nie ma problemu z przekładką oraz czym się kierować przy kupnie silnika ? na co patrzeć ?
oraz czy po kupnie , opłaca mi się od razu robić remont jego (uszczelka, zawory itp), oczywiście rozrząd to podstawa :) czy jeździć i jeździć bez remontu?? :)

Pozdrawiam Piotrek :)
     assistance
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2009, 19:54   

faktycznie wszystko pasuje, jest inne sprzęgło w 1,4/1,6, ale mimo wszystko skrzynie też pasują (są delikatnie inne przełożenia)

jeśli szukasz silnika to nie szukaj wymontowanego tylko szukaj żeby był na aucie - będziesz mógł go wtedy odpalić, a nawet jeśli będzie częściowo rozebrany to przynajmniej zakręcić silnikiem i sprawdzić kompresję

nie ma co ukrywać nasze autka już w większości są pełnoletnie i ładowanie po wiedzmy 600-1000zł w głowicę, zawory itd. jest delikatnie mówiąc nieopłacalne, bo to połowa wartości samochodu
jeśli masz gdzie zmienić silnik i zrobisz to sam lub z pomocą kolegi to możesz takie silniki za 200-300zł nawet raz na 2 lata zmieniać
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
PiotruS_205 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-09-2009, 19:58   

yoyo napisał/a:
jeśli masz gdzie zmienić silnik i zrobisz to sam lub z pomocą kolegi to możesz takie silniki za 200-300zł nawet raz na 2 lata zmieniać


no właśnie o tyle w tym wszystkim jest dobrego że mam kolegę który za prawie darmo mi może wymienić silnik wyremontować itd , chodzi tylko o koszt silnika / części , bo myślałem o czymś większym jakieś 1.8 - 2.0 ale z tego co czytałem to już kompletna wymiana wszystkiego :)
W razie jak ktoś z forumowiczów przypadkiem by się zainteresował i miał silnik to proszę o kontakt :)
     assistance
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2009, 21:32   

jeśli już się bawić w przeróbki, to najlepiej od razu z grubej rury czyli np. uno 1,4 turbo albo jakiś nieduży litrażowo wyżyłowany japończyk
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
PiotruS_205 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-09-2009, 17:12   

yoyo napisał/a:
jeśli już się bawić w przeróbki, to najlepiej od razu z grubej rury czyli np. uno 1,4 turbo albo jakiś nieduży litrażowo wyżyłowany japończyk


tylko wlasnie chodzi mi o nie duży koszt to najlepiej z tego co myślę na 1.6 bo 2.0 czy 1.4turbo (z uno , tak ?) to już dużo przeróbek - kosztownych ...
     assistance
 
Kriss_Lodz 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 27-09-2009, 17:17   

yoyo napisał/a:
jeśli już się bawić w przeróbki, to najlepiej od razu z grubej rury czyli np. uno 1,4 turbo albo jakiś nieduży litrażowo wyżyłowany japończyk


yyy co do tego japończyka to życzę powodzenia w przekładce :sciana:
_________________
Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO :) ))
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2009, 18:13   

Kriss_Lodz napisał/a:


yyy co do tego japończyka to życzę powodzenia w przekładce :sciana:

no zabawy byłoby z tym dużo i z mechaniką iu z elektroniką, ale wyobraź sobie np. takie hondowskie 1,4 - 1,6 16v ok 110-130km w tipku lub w temprze :food:
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 27-09-2009, 19:34   

yoyo napisał/a:
no zabawy byłoby z tym dużo i z mechaniką iu z elektroniką, ale wyobraź sobie np. takie hondowskie 1,4 - 1,6 16v ok 110-130km w tipku lub w temprze :food:


A gdzie tu sens i logika.... już wolał bym wkładać turbo z uno lub zakładać kompresor a nie zmieniać silnik na jakiś z innej stajni.
Szczerze wątpię żeby w ogóle wlazło bez cięcia i spawania całego przodu. Łatwiej i taniej było by wsadzać jakieś 16VT
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-09-2009, 10:33   

ubek, mi chodzi akórat o to że japończyki mimo że są delikatniejsze (szszególnie głowica) to o wiele wyżej i śzybciej się kręcą, do tego są podatne pod chiptuning,
w latach gdy fiat z 1,4 bez turbiny wyciągał ok 70KM to hond z tej samej pojemności robiła ponad 100KM (choćby hondowski silnik kupiony przez rovera,a montowany później w polonezach)
ale to tylko rozważania czysto teoretyczne więc nie róbmy offtopa
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Kriss_Lodz 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 28-09-2009, 12:57   

OFFTOPIC MODE ON

yoyo napisał/a:
ubek, mi chodzi akórat o to że japończyki mimo że są delikatniejsze (szszególnie głowica) to o wiele wyżej i śzybciej się kręcą, do tego są podatne pod chiptuning,
w latach gdy fiat z 1,4 bez turbiny wyciągał ok 70KM to hond z tej samej pojemności robiła ponad 100KM (choćby hondowski silnik kupiony przez rovera,a montowany później w polonezach)
ale to tylko rozważania czysto teoretyczne więc nie róbmy offtopa


Tak ale te 100 koni miało bardzo marny moment obrotowy i nijak ma sięto do osiągów kazdy silnik dobrze pojedzie jak go wykręcisz to 7-8 tyś obrotów tylko pomyśl ile ci taki silnik pojeździ

mam znajomego, porusza się Hondą Civic 95r z silnikiem od Accord-a 1.8 Vtec i strasznie się przechwala tym swoim wozidełkiem wq. mnie do tego stopnia że zorganizowaliśmy mały pokaz, Honda Civic 1.8 Vtec VS Renault Clio Wiliams w 100% orginalne bez żadnych modyfikacji, pojemności podobne, waga również.
I goscia zjadło mimo tego że Honda miała zdecydowanie więcek koni na papierku ale zdecydowanie mniejszy moment obrotowy i za to nie lubie japońskich odkurzaczy
wole dobre europejskie 8 zaworowe jednostki które mimo śmiesznej mocy mają niesamowity moment obrotowy i te silniki mają potenciał, są jednoski 16V które równie dobrze startują od "Dołu" ale to są wyjątki
oczywiście pisze tutaj o silnikach wolnossących :P
poza tym po co pakować do Fiata silnik od Hondy ?? nie rozumiem
jak bym miał szaleć to włożył bym 2.0 16V najlepiej Turbo
ale koledze chodzi o to ze ma być TANIO !!! i bez zbędnych komplikacji
chyba że źle zrozumiałem jego posta.

OFFTOPIC MODE OFF
_________________
Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO :) ))
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-09-2009, 15:26   

Kriss_Lodz napisał/a:
Honda Civic 1.8 Vtec VS Renault Clio Wiliams


co do williamsa - na to auto nie ma mocnych.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
PiotruS_205 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-11-2009, 23:30   

OK był offtop itd
Ale wracając do tematu to już po przekładce - wymieniony silniczek i skrzynia - w sumie żadnych przeróbek i nowych części :)
jazda - nie porównywalna po prostu - może nie jest brzytwa , bo na razie tylko 160 ale nie był katowany itd lecz jak będzie potrzeba to i może będzie więcej
Dzięki za pomoc i pozdrawiam (do zamknięcia)
_________________
był:
Tipo 90 , 1.4 B+G
jest:
Tempra 93 , 1.6 B+G
     assistance
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-01-2010, 20:19   

czyli 1.6 8v taki jak w aukcji ma pasowac bez zadnych przeróbek ? instalacji itp ? komputer ?
http://moto.allegro.pl/it..._na_czesci.html
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-01-2010, 20:25   

Stivi napisał/a:
czyli 1.6 8v taki jak w aukcji ma pasowac bez zadnych przeróbek ? i


w miejsce czego chcesz go włożyć ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-01-2010, 20:28   

Stivi, tak, wchodzi w miejsce 1.4 bez problemu
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-01-2010, 20:36   

Luczu napisał/a:
Stivi napisał/a:
czyli 1.6 8v taki jak w aukcji ma pasowac bez zadnych przeróbek ? i


w miejsce czego chcesz go włożyć ?


tj w temacie ;) 1.4 ie. Komputer trzeba zmieniac ? i jak z tym sprzęgłem ? może byc od 1.4 wraz ze skrzynią ? ewentualnie mam jeszcze skrzynie z 1.6 DOHC ze sprzęgłem
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-01-2010, 20:40   

Co do komputera nie trzeba, ten i ten będzie chodził. Sprzęgło musi być do 1.6 bo ten silnik ma większe niż 1.4. Skrzynia od 1.4 też zostaje, lepiej sie auto zbiera. Od DOHC skrzynia nie pasuje do 8v.

** Dodano: 17-01-2010, 20:42 **
Stivi, i zależy jaki silnik kupisz, tzn z czym bo dobrze by było żeby jak najbardziej kompletny, bo jek nie to wszystko przekładasz. No i wtrysk musisz mieć od 1.6 (większa średnica przepustnicy)
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-01-2010, 21:25   

a jakbym chcial 1.6 dohc włozyc ? bo taki akurat mam ze skrzynią

** Dodano: 17-01-2010, 21:36 **
mam wszystko co trzeba chodzi o to czy mocowania trzeba przerabiac, lapy silnika, skrzyni ?
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-01-2010, 09:06   

Stivi napisał/a:
mam wszystko co trzeba chodzi o to czy mocowania trzeba przerabiac, lapy silnika, skrzyni

Nie łap i mocowań nie trzeba. Chodzi mi raczej o takie rzeczy jak pompa wspomadania, pompa wody, altek, koło pasowe na wale. W 1.4 sa cztery kliny w pasku a w 1.6 pięć i to różnica.

** Dodano: 18-01-2010, 09:08 **
Wróć nie doczytałem, to co napisałem do do OHC 8v. Co do DOHC nie wiem, napewno caluśki osprzęt trzeba mieć, instalację ECU, możliwe że mocowania silnika są inne
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2010, 14:24   

Stivi napisał/a:
a jakbym chcial 1.6 dohc włozyc ? bo taki akurat mam ze skrzynią

** Dodano: 17-01-2010, 21:36 **
mam wszystko co trzeba chodzi o to czy mocowania trzeba przerabiac, lapy silnika, skrzyni ?

Jeżeli nawet łapy wymagałyby przeróbki - to jest pikuś ( Pan Pikuś :D ) Większy problem jest z półosiami i przegubami - są na pewno inne w skrzyniach od DOHC i OHV ! Inny jest też komputer sterujący i wiązka elektryczna . Jeżeli chcaiałbyś uniknąć dużych przeróbek wydechu - musisz mieś silnik DOHC nie tylko z kolektorem wydechowym , ale i z dwururką .
     assistance
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-01-2010, 23:27   

to wszystko bym mial.. martwi mnie bardziej to wspomaganie.. altka tez mam , pompa wody by stylka a wspomaganie zawsze moge wywalic.. zbedne kilogramy odpadną bo akurat do wspomagania nie jestem przyzwyczajony.. zobacze jak to na wiosne bedzie bede probowal sprzedać trupa chyba ze ktos nie da odpowiedniej ilosci papieru to zostawiam go dla siebie i wtedy działam..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 19-01-2010, 01:13   

Stivi napisał/a:
bede probowal sprzedać trupa


a co się dzieje z autem ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-02-2010, 23:00   

Luczu napisał/a:
Stivi napisał/a:
bede probowal sprzedać trupa


a co się dzieje z autem ?


nic sie nie dzieje jak narazie jest w bardzo dobrej kondyncji, po remoncie podwozia własciwie nic mu nie brakuje.. ale coś mocniejszego by mi stykło ..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load