[Benzyna] szarpie do 3000 rpm |
Autor |
Wiadomość |
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2011, 18:00
|
|
|
kaminkrz, jest opcja, że to właśnie to stwarza problem Ten właśnie zaworek otwiera się kiedy przekręcisz kluczyk na zapłon a zamyka przy hamowaniu silnikiem powyżej 1800obr, poniżej 1800obt otwiera się co by silnik nie zgasł np. po wciśnięciu sprzęgła lub wrzuceniu na luz Kiedy jest niesprawny masz mocno ograniczony dopływ paliwa zaworkiem steruje oczywiście digiplex |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-10-2011, 18:08
|
|
|
Jutro z rana spojrzę co i jak.
Kajlon napisał/a: | zaworkiem steruje oczywiście digiplex |
To sprawa może się powiększyć jeszcze o zrąbany digiplex... |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2011, 21:27
|
|
|
kaminkrz, No to masz już "know how" więc działaj, i dopisz jak się uporasz. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 05:54
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | masz już "know how" więc działaj |
Dokładnie
JAM_BELFEGOR napisał/a: | dopisz jak się uporasz. |
Oczywiście nie omieszkam.
** Dodano: 28-10-2011, 08:05 **
A więc w kwestii zaworka cut-off - dziś miałem tylko czas na sprawdzenie, czy działa i działa, ponieważ gdy go odłączę, to silnik gaśnie natychmiast - pozostanie w najbliżej wolnej chwili zdemontować i wyczyścić - jakie będą dalsze kroki, to się okaże. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 15:54
|
|
|
kaminkrz, można sprawdzić profilaktycznie stan styków we wtyczce 11pin dogiplexa, czy czasem nie są zielonkawe. Dogiplex'y bardzo rzadko się psują, więc obstawiał bym, że coś niedobrego może siedzieć w gaźniku Masz kogoś z kim można by zrobić chwilową zamianę do testu sprawności obu urządzeń ? |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 16:00
|
|
|
Kajlon, dzięki za dalsze wskazówki - o tej wtyczce nie pomyślałbym, żeby zobaczyć.
Kajlon napisał/a: | obstawiał bym, że coś niedobrego może siedzieć w gaźniku |
Nie potrafię tego wytłumaczyć racjonalnie, ale mam właśnie takie jakieś przeczucie, że to coś z gaźnikiem.
Kajlon napisał/a: | Masz kogoś z kim można by zrobić chwilową zamianę |
Niestety.
Co dzień zastanawiam się nad rozebraniem gaźnika i czyszczeniem, ale boję się troszkę he he - myślałem też, żeby na początek spróbować czegoś do czyszczenia przepustnic w szpraju, ale nie wiem,czy jest sens stosowania takiego zabiegu. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 16:10
|
|
|
czyszczenie przepustnic nic nie da, trzeba grzebnąć głębiej kilka postów wyżej kolega JAM-Belfegor podesłał link reanimacji gaźnika wszystko ładnie masz opisane. Jak czegoś nie będziesz wiedział to pytaj, robiłem to już dziesiątki razy
Ps. możesz się uzbroić w preparat do czyszczenia gaźnika i sprężone powietrze do tego 2 śrubokręty - i + oraz kluczyk 10 nasadka Warto kupić zestaw naprawczy do TLDE 32/34, koszt ok. 50zł w gorę ale wstępnie można zobaczyć co tam siedzi i w jakim stanie membranki/oringi. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 16:19
|
|
|
Kajlon napisał/a: | czyszczenie przepustnic nic nie da |
Tak też podejrzewałem.
Kajlon napisał/a: | JAM-Belfegor podesłał link reanimacji gaźnika |
LInk nie działa, ale gdzieś już na forum chyba było o regeneracji gaźnika - poszukam.
No to powoli będę chyba próbował jak znajde wolny czas i opisywał kroki jakie poczyniłem.
Żebym tylko nic nie popsuł ze spalaniem, bo z tego jestem zadowolony |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 17:08
|
|
|
Działa http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf
kaminkrz napisał/a: | myślałem też, żeby na początek spróbować czegoś do czyszczenia przepustnic w szpraju, ale nie wiem,czy jest sens stosowania takiego zabiegu. | bez sensu ale to ci już Kajlon, napisał
Kajlon napisał/a: | Dogiplex'y bardzo rzadko się psują | ale jednak. A kto mi pokazywał ładnego usmażonego Digi ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-10-2011, 17:56
|
|
|
JAM_BELFEGOR, akurat mnie się przytrafiło ale na tym digi auto jechało tylko słabo po zmianie na digi z 1-punkta odżyło. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-10-2011, 17:04
|
|
|
Zaworek cut-off wyczyszczony - praca silnika bez zmian - drży, dusi się przez chwilę na gwałtowne dodanie gazu.
Zmieniłem kolejne trzy fragmenty wężyków podciśnienia - silnik zaczął nieco lepiej pracować - już nie majta tak silnikiem, ale delikatnie jeszcze się przydusza - jutro zmienię ostatni fragment wężyków - stare niby są dobre, ale...
Po zdjęciu pokrywy gaźnika okazało się, że uszczelka jest już popękana na drugim okręgu, a w jednym miejscu pęknięcie lekko zachodzi na pierwszy, wewnętrzny okręg - jak myślicie - może mieć wpływ ta uszczelka na wyżej wymienione objawy?
Planuję zrobić rzeźbę tej uszczelki z dwóch lub trzech pomarańczowych gumek od weków. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-10-2011, 22:01
|
|
|
kaminkrz, spróbuj lepiej kupić używkę w dobrym stanie, lub dobrze wymyj i odtłuść rozpuszczalnikiem swoją gumkę, następnie wszystkie pęknięcia zasmaruj np. klejem do szyb samochodowych. Po zastygnięciu jest jak guma. Dobry sposób na łatanie spękanej gumy. Zobacz sobie czy podstawa gaźnika nie jest dziurawa? Taki kawałek zbrojonej gumy między dolotem a gaźnikiem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-10-2011, 22:54
|
|
|
JAM_BELFEGOR, w tygodniu rozejrzę się za nówką - może jakiś sklep mi gdzieś zamówi - nie powinna dużo kosztować.
Z tymi gumkami chodziło mi tylko o doraźne zastosowanie - do czasu nabycia właściwej uszczelki - chciałem nałożyć jedną na drugą na to miejsce gdzie przykręca się pokrywę gaźnika.
Podstawę sprawdzę.
Wracając do gumy - ta spękana uszczelka może mieć wpływ na pracę silnika i skutki, które wcześniej opisałem, czy ma za zadanie chronić jedynie przed kurzem i pyłem wnętrze gaźnika? |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-10-2011, 22:59
|
|
|
kaminkrz, ta uszczelka nie będzie stwarzać takich problemów zdarzyło mi się jechać bez pokrywki i wózek szedł normalnie Nieszczelna podstawka metalowo-gumowa pod gaźnikiem, może objawiać się niestabilnymi obrotami z tego co kojarzę. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-10-2011, 23:07
|
|
|
Kajlon napisał/a: | ta uszczelka nie będzie stwarzać takich problemów |
Tak też podejrzewałem - chroni pewno jedynie przed syfem.
Tą podstawę jutro obadam.
Jeszcze pytanko co do zaworka cut-off - on tak ciasno ma się poruszać? - nawet jak zdjąłem sprężynę, to ciasno wchodził. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-10-2011, 23:10
|
|
|
W zaworku porusza się tłoczek zakończony kluką, a sprężynka i kapturek to jakby obudowa |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-10-2011, 23:16
|
|
|
tak , cut-off tak chodzi |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-10-2011, 23:23
|
|
|
Aha, dzięki Panowie.
Jak przedmuchiwałem tą mosiężną,czy też miedzianą obudowę, to w jednej z dziurek powietrze wylatywało tak jakby przerywanym ciągiem / jeden z bocznych otworów / - pozostałe otwory łącznie z tym u wierzchołka tej obudowy wypuszczały powietrze ładnie bez zakłóceń. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-10-2011, 23:44
|
|
|
kaminkrz, Jestem za rozgrzebaniem gaźnika Masz LPG zainstalowane
? |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-10-2011, 23:53
|
|
|
Kajlon napisał/a: | Jestem za rozgrzebaniem gaźnika |
Ja w sumie też, ale najpierw muszę zakupić zestaw naprawczy jak już rozbierać, to i zregenerować - chwilowo jednak słabo z kasą, więc imam się innych możliwości.
Nie mam lpg. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-11-2011, 11:32
|
|
|
Nie męczcie tego zaworka bo to nie tędy droga. Cut-off odcina tylko paliwo dla biegu jałowego, każde dodanie gazu spowoduje jego obejście. Nawet jak się zatnie to auto będzie jechać normalnie do momentu ściągnięcia nogi z gazu i spadku obrotów poniżej progu wymuszenia paliwa z dyszy głównej.
kaminkrz, Pamiętaj że gaźnik to dość skomplikowane urządzeni, nie spiesz się, składaj dokładnie żebyś niczego nie pomylił. Dobrze skręć korpus i resztę rzeczy byś nie lał z niego później paliwem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-11-2011, 13:03
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Pamiętaj że gaźnik to dość skomplikowane urządzeni |
Mam tego świadomość
JAM_BELFEGOR napisał/a: | nie spiesz się, składaj dokładnie żebyś niczego nie pomylił |
Jestem osobą dosyć pedantyczną i takie rzeczy robię uważnie, dokładnie i powolutku.
Sprawdzałem podstawę gaźnika, ale tylko wzrokowo bez demontażu - wygląda na ok., ale przy demontażu podczas planowanej regeneracji tak naprawdę okaże się w jakim jest stanie.
Wymieniłem resztę wężyków podciśnienia / sprawne na sprawne /.
Oglądałem także złącze digiplexa - jest w znakomitym stanie.
BTW czym jest mała plastikowa czarnobiała puszeczka na wężyku podciśnienia między digiplexem, a trójnikiem - demontowałem ją i uruchamiałem silnik bez niej - bez zmian.
Czyściłem wszelakie styki i poprawiałem masę, z która IMO nie było jeszcze problemów - dalej bez zmian.
Lekko popękana uszczelka pokrywy gaźnika nie ma wpływu na prace silnika - po zdjęciu pokrywy bez zmian.
Pozostanie raczej nabycie zestawu i regeneracja gaźnika. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-11-2011, 20:49
|
|
|
kaminkrz, Jak masz możliwości to porób zdjęcia jak będziesz sobie rozkładał gaźnik chętnie zobaczę jaki ci poszło. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-11-2011, 21:42
|
|
|
JAM_BELFEGOR, postaram się, tylko jeszcze kilka chwil upłynie zanim to zacznę robić.
** Dodano: 11-11-2011, 16:57 **
Panowie problem szarpania, przyduszania się, drżenia silnika póki co rozwiązany.
Oprócz tego, co zrobiłem / opisane jest w tym temacie /,poczyniłem takie kroki:
-mimo niezbyt pochlebnych opinii o preparatach doczyszczenia przepustnic, kupiłem, napsikałem do komór gaźnika, dodatkowo z zewnątrz i jest ładnie czyściutki
-wyregulowałem siłowniki przy gaźniku, te które podlegają regulacji - zgodnie z tym opisem:
http://forum.tempra.org/t...t1847.htm#18905
Tyle przy gaźniku.
Dodatkowo zająłem się kopułką, którą wyczyściłem, ponieważ były lekkie wżery na stykach, które zaśniedziały - wżery te zostały całkowicie przeze mnie zlikwidowane poprzez szlifowanie pilniczkiem do paznokci, a potem drobnoziarnistym papierem ściernym.
Przeszlifowałem delikatnie do czystej miedzi palec, który jest w znakomitym stanie.
Z efektu walki jestem zadowolony.
Dręczy mnie tylko jedno pytanko - czy spalanie pozostanie na tak dobrym poziomie jak było - po grzebaniu przy gaźniku może się to zmienić - mam nadzieję, że in plus, chociaż juz mniej palić niż paliła chyba nie da rady.
Zobaczymy na ile starczy moja robótka. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
|