Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] szarpie do 3000 rpm
Autor Wiadomość
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-10-2011, 18:00   

kaminkrz, jest opcja, że to właśnie to stwarza problem 8) Ten właśnie zaworek otwiera się kiedy przekręcisz kluczyk na zapłon a zamyka przy hamowaniu silnikiem powyżej 1800obr, poniżej 1800obt otwiera się co by silnik nie zgasł np. po wciśnięciu sprzęgła lub wrzuceniu na luz :) Kiedy jest niesprawny masz mocno ograniczony dopływ paliwa :? zaworkiem steruje oczywiście digiplex 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-10-2011, 18:08   

Jutro z rana spojrzę co i jak.
Kajlon napisał/a:
zaworkiem steruje oczywiście digiplex

To sprawa może się powiększyć jeszcze o zrąbany digiplex...
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-10-2011, 21:27   

kaminkrz, No to masz już "know how" więc działaj, i dopisz jak się uporasz.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-10-2011, 05:54   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
masz już "know how" więc działaj

Dokładnie :)
JAM_BELFEGOR napisał/a:
dopisz jak się uporasz.

Oczywiście nie omieszkam.

** Dodano: 28-10-2011, 08:05 **
A więc w kwestii zaworka cut-off - dziś miałem tylko czas na sprawdzenie, czy działa i działa, ponieważ gdy go odłączę, to silnik gaśnie natychmiast - pozostanie w najbliżej wolnej chwili zdemontować i wyczyścić - jakie będą dalsze kroki, to się okaże.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-10-2011, 15:54   

kaminkrz, można sprawdzić profilaktycznie stan styków we wtyczce 11pin dogiplexa, czy czasem nie są zielonkawe. Dogiplex'y bardzo rzadko się psują, więc obstawiał bym, że coś niedobrego może siedzieć w gaźniku 8) Masz kogoś z kim można by zrobić chwilową zamianę do testu sprawności obu urządzeń ? :)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-10-2011, 16:00   

Kajlon, dzięki za dalsze wskazówki - o tej wtyczce nie pomyślałbym, żeby zobaczyć.
Kajlon napisał/a:
obstawiał bym, że coś niedobrego może siedzieć w gaźniku

Nie potrafię tego wytłumaczyć racjonalnie, ale mam właśnie takie jakieś przeczucie, że to coś z gaźnikiem.
Kajlon napisał/a:
Masz kogoś z kim można by zrobić chwilową zamianę

Niestety.
Co dzień zastanawiam się nad rozebraniem gaźnika i czyszczeniem, ale boję się troszkę he he - myślałem też, żeby na początek spróbować czegoś do czyszczenia przepustnic w szpraju, ale nie wiem,czy jest sens stosowania takiego zabiegu.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-10-2011, 16:10   

czyszczenie przepustnic nic nie da, trzeba grzebnąć głębiej :lalala: kilka postów wyżej kolega JAM-Belfegor podesłał link reanimacji gaźnika :) wszystko ładnie masz opisane. Jak czegoś nie będziesz wiedział to pytaj, robiłem to już dziesiątki razy :badgrin:

Ps. możesz się uzbroić w preparat do czyszczenia gaźnika i sprężone powietrze :) do tego 2 śrubokręty - i + oraz kluczyk 10 nasadka :) Warto kupić zestaw naprawczy do TLDE 32/34, koszt ok. 50zł w gorę :> ale wstępnie można zobaczyć co tam siedzi i w jakim stanie membranki/oringi.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-10-2011, 16:19   

Kajlon napisał/a:
czyszczenie przepustnic nic nie da

Tak też podejrzewałem.
Kajlon napisał/a:
JAM-Belfegor podesłał link reanimacji gaźnika

LInk nie działa, ale gdzieś już na forum chyba było o regeneracji gaźnika - poszukam.
No to powoli będę chyba próbował jak znajde wolny czas i opisywał kroki jakie poczyniłem.
Żebym tylko nic nie popsuł ze spalaniem, bo z tego jestem zadowolony :D
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-10-2011, 17:08   

Działa http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf
kaminkrz napisał/a:
myślałem też, żeby na początek spróbować czegoś do czyszczenia przepustnic w szpraju, ale nie wiem,czy jest sens stosowania takiego zabiegu.
bez sensu :lalala: ale to ci już Kajlon, napisał
Kajlon napisał/a:
Dogiplex'y bardzo rzadko się psują
ale jednak. A kto mi pokazywał ładnego usmażonego Digi :lalala: ?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-10-2011, 17:53   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Działa

Teraz tak - dzięki.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-10-2011, 17:56   

JAM_BELFEGOR, akurat mnie się przytrafiło :P ale na tym digi auto jechało tylko słabo :> po zmianie na digi z 1-punkta odżyło.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-10-2011, 17:04   

Zaworek cut-off wyczyszczony - praca silnika bez zmian - drży, dusi się przez chwilę na gwałtowne dodanie gazu.

Zmieniłem kolejne trzy fragmenty wężyków podciśnienia - silnik zaczął nieco lepiej pracować - już nie majta tak silnikiem, ale delikatnie jeszcze się przydusza - jutro zmienię ostatni fragment wężyków - stare niby są dobre, ale...

Po zdjęciu pokrywy gaźnika okazało się, że uszczelka jest już popękana na drugim okręgu, a w jednym miejscu pęknięcie lekko zachodzi na pierwszy, wewnętrzny okręg - jak myślicie - może mieć wpływ ta uszczelka na wyżej wymienione objawy?

Planuję zrobić rzeźbę tej uszczelki z dwóch lub trzech pomarańczowych gumek od weków.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-10-2011, 22:01   

kaminkrz, spróbuj lepiej kupić używkę w dobrym stanie, lub dobrze wymyj i odtłuść rozpuszczalnikiem swoją gumkę, następnie wszystkie pęknięcia zasmaruj np. klejem do szyb samochodowych. Po zastygnięciu jest jak guma. Dobry sposób na łatanie spękanej gumy. Zobacz sobie czy podstawa gaźnika nie jest dziurawa? Taki kawałek zbrojonej gumy między dolotem a gaźnikiem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-10-2011, 22:54   

JAM_BELFEGOR, w tygodniu rozejrzę się za nówką - może jakiś sklep mi gdzieś zamówi - nie powinna dużo kosztować.
Z tymi gumkami chodziło mi tylko o doraźne zastosowanie - do czasu nabycia właściwej uszczelki - chciałem nałożyć jedną na drugą na to miejsce gdzie przykręca się pokrywę gaźnika.
Podstawę sprawdzę.
Wracając do gumy - ta spękana uszczelka może mieć wpływ na pracę silnika i skutki, które wcześniej opisałem, czy ma za zadanie chronić jedynie przed kurzem i pyłem wnętrze gaźnika?
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-10-2011, 22:59   

kaminkrz, ta uszczelka nie będzie stwarzać takich problemów :) zdarzyło mi się jechać bez pokrywki i wózek szedł normalnie :) Nieszczelna podstawka metalowo-gumowa pod gaźnikiem, może objawiać się niestabilnymi obrotami 8) z tego co kojarzę.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-10-2011, 23:07   

Kajlon napisał/a:
ta uszczelka nie będzie stwarzać takich problemów

Tak też podejrzewałem - chroni pewno jedynie przed syfem.
Tą podstawę jutro obadam.
Jeszcze pytanko co do zaworka cut-off - on tak ciasno ma się poruszać? - nawet jak zdjąłem sprężynę, to ciasno wchodził.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-10-2011, 23:10   

W zaworku porusza się tłoczek zakończony kluką, a sprężynka i kapturek to jakby obudowa ;D
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-10-2011, 23:16   

tak , cut-off tak chodzi ;)
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-10-2011, 23:23   

Aha, dzięki Panowie.
Jak przedmuchiwałem tą mosiężną,czy też miedzianą obudowę, to w jednej z dziurek powietrze wylatywało tak jakby przerywanym ciągiem / jeden z bocznych otworów / - pozostałe otwory łącznie z tym u wierzchołka tej obudowy wypuszczały powietrze ładnie bez zakłóceń.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-10-2011, 23:44   

kaminkrz, Jestem za rozgrzebaniem gaźnika :D Masz LPG zainstalowane
?
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-10-2011, 23:53   

Kajlon napisał/a:
Jestem za rozgrzebaniem gaźnika

Ja w sumie też, ale najpierw muszę zakupić zestaw naprawczy jak już rozbierać, to i zregenerować - chwilowo jednak słabo z kasą, więc imam się innych możliwości.

Nie mam lpg.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-11-2011, 11:32   

Nie męczcie tego zaworka bo to nie tędy droga. Cut-off odcina tylko paliwo dla biegu jałowego, każde dodanie gazu spowoduje jego obejście. Nawet jak się zatnie to auto będzie jechać normalnie do momentu ściągnięcia nogi z gazu i spadku obrotów poniżej progu wymuszenia paliwa z dyszy głównej.
kaminkrz, Pamiętaj że gaźnik to dość skomplikowane urządzeni, nie spiesz się, składaj dokładnie żebyś niczego nie pomylił. Dobrze skręć korpus i resztę rzeczy byś nie lał z niego później paliwem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-11-2011, 13:03   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Pamiętaj że gaźnik to dość skomplikowane urządzeni

Mam tego świadomość :)
JAM_BELFEGOR napisał/a:
nie spiesz się, składaj dokładnie żebyś niczego nie pomylił

Jestem osobą dosyć pedantyczną i takie rzeczy robię uważnie, dokładnie i powolutku.
Sprawdzałem podstawę gaźnika, ale tylko wzrokowo bez demontażu - wygląda na ok., ale przy demontażu podczas planowanej regeneracji tak naprawdę okaże się w jakim jest stanie.
Wymieniłem resztę wężyków podciśnienia / sprawne na sprawne /.
Oglądałem także złącze digiplexa - jest w znakomitym stanie.
BTW czym jest mała plastikowa czarnobiała puszeczka na wężyku podciśnienia między digiplexem, a trójnikiem - demontowałem ją i uruchamiałem silnik bez niej - bez zmian.
Czyściłem wszelakie styki i poprawiałem masę, z która IMO nie było jeszcze problemów - dalej bez zmian.
Lekko popękana uszczelka pokrywy gaźnika nie ma wpływu na prace silnika - po zdjęciu pokrywy bez zmian.

Pozostanie raczej nabycie zestawu i regeneracja gaźnika.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-11-2011, 20:49   

kaminkrz, Jak masz możliwości to porób zdjęcia jak będziesz sobie rozkładał gaźnik chętnie zobaczę jaki ci poszło.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-11-2011, 21:42   

JAM_BELFEGOR, postaram się, tylko jeszcze kilka chwil upłynie zanim to zacznę robić.

** Dodano: 11-11-2011, 16:57 **
Panowie problem szarpania, przyduszania się, drżenia silnika póki co rozwiązany.
Oprócz tego, co zrobiłem / opisane jest w tym temacie /,poczyniłem takie kroki:

-mimo niezbyt pochlebnych opinii o preparatach doczyszczenia przepustnic, kupiłem, napsikałem do komór gaźnika, dodatkowo z zewnątrz i jest ładnie czyściutki

-wyregulowałem siłowniki przy gaźniku, te które podlegają regulacji - zgodnie z tym opisem:
http://forum.tempra.org/t...t1847.htm#18905
Tyle przy gaźniku.

Dodatkowo zająłem się kopułką, którą wyczyściłem, ponieważ były lekkie wżery na stykach, które zaśniedziały - wżery te zostały całkowicie przeze mnie zlikwidowane poprzez szlifowanie pilniczkiem do paznokci, a potem drobnoziarnistym papierem ściernym.
Przeszlifowałem delikatnie do czystej miedzi palec, który jest w znakomitym stanie.

Z efektu walki jestem zadowolony.
Dręczy mnie tylko jedno pytanko - czy spalanie pozostanie na tak dobrym poziomie jak było - po grzebaniu przy gaźniku może się to zmienić - mam nadzieję, że in plus, chociaż juz mniej palić niż paliła chyba nie da rady.

Zobaczymy na ile starczy moja robótka.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load