|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Tempra 1,6 problem bo odpala na 3 cyl a odpięcie 4 |
Autor |
Wiadomość |
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-01-2013, 12:47 [Benzyna] Tempra 1,6 problem bo odpala na 3 cyl a odpięcie 4
|
|
|
Witam kolejny problem z temprą
jak ktoś kojarzy to heble ogarnięte mięku pedał w podłodze niby hamuje ale i tak zapowietrzony ,,, sam muszę to zrobić ,,,
a od przed wczoraj autko po odpaleniu zaczęło nie palić na wszystkie gary i wiadomo strzelać w tłumik po rozgrzaniu i na wysokich obrotach było ok choć przemordowaliśmy kawałek po mieście i w drodze powrotnej zaczął szarpać mulić strzelać i na szczęście pod domem stanął i już nie odpalił ,,,wepchany na miejsce parkingowe doszliśmy do wniosku że czas już na kable i świece
po odkręceniu świec przerwa jak kanion kolorado wielka na 1,5 mm albo wiecej ,,
dostał wczoraj nowe świece denso + kable NGK
nie wiele to zmieniło bo kręci coś tam załapuje miedzy czasie strzeli i nic a wiem że szybko temprę można zalać i już wtedy nic nie pomaga wiec zostawiona ,,,
dziś próbowałem ją odpalać i nie ma szans to samo ewidentnie to iskra jest bo paliwo śmierdzi jak
kopułkę wyczyściłem nie jest taka najgorsza
i teraz palec też piękny nie był ,,,
teraz szybkie pytanie jaki powinien być opór rezystora w palcu u mnie wychodzi 1Kilo Ohm .....
ma ktoś serwisówkę albo kiedyś mierzył lub prośba by zmierzyć
** Dodano: 26-01-2013, 13:02 **
przekopałem jakieś tematy i wychodzi że palec dobry
zobacze na przewody choć nowe i ngk ,,,,
--------------------------------------------------------------------------------------------------
NOWE FAKTY JUZ ODPALA ????!!!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
dziś nabiłem aku i jest tak że chodzi na 3 gary i odpięcie 4 cylindra --tego przy skrzyni biegów powoduje stabilne obroty ??????
Co może powodować wypadanie zapłonu czy co ?? zastanawiam sie nad modułem
** Dodano: 31-01-2013, 17:07 **
jak sprawdzić moduł |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-02-2013, 10:21
|
|
|
mialem tak w tipo 1.4, myslałem ze uszczelka pod głowicą ale nic nie pomogła wymiana, mozesz miec skopany digiplex lub wytarty wałek rozrządu, u mnie tak było, brat tak miał i ktos tu na forum tez to przerabiał, ale niech jeszcze ktos sie wypowie,
http://forum.tempra.org/r...m?view=previous
miłem jeszcze jeden temat o tym ale nie moge znalesc |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-02-2013, 10:51
|
|
|
zaczne czytać ,,no problem taki że wałek sie nie wytrze za 10 km albo przez stanie w nocy ,,to sie stało z dnia na dzień czyli kierujecie mnie w ten moduł ,,
** Dodano: 01-02-2013, 11:38 **
Sprawa wygląda tak
auto odpala i bardzo nie równo pracuje trzeba trzymać gaz by chodził ale czuć że nie pali na wszystkie
po puszczeniu zaczyna telepać na wolnych w granicach 500 600 i zgaśnie ,,natomiast po odpięciu 4 cyl ten przy skrzyni najkrótszy
autko ma stabilne wmiarę 900 obrotów i można ruszyć z miejsca
Sprawa wyglądała tak ,,,po nocy i oblodzeniu odpalił ale nie chodził na wszystkie gary choć na wysokich tak jakby było ok objechaliśmy 10 km w te i s powrotem potem wracając do domu było coraz gorzej i w końcu kilka metrów padł i nie odpalił ,,,zostawiony na noc i nic aku zajechane i nie zapalił wcale ,,,
wymieniliśmy świece i kable czyszczona kopułka + palec i odpala i chodzi na 3 gary ,, pospisuje te opory z cewki i choć jak odpala to raczej dobra ,,,
na co stawiać CPW ?
** Dodano: 01-02-2013, 16:36 **
gdzie ten czujnik jest ? |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
Qmaty
Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 88 Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2013, 20:42
|
|
|
Miałem podobną historię i winna była kopułka.Silnik pracował normalnie i w czasie jazdy zaczął pracować na trzy cylindry,odpięcie niepracującego cylindra powodowało że dało się jako tako jechać.Cały tydzień mi zajęło zanim do tego doszedłem...kopułka padła w taki sposób że miała przebicie i zamiast podawać iskrę na jeden cylinder w jednym położeniu dawała ją na dwa.Może twoja padła podobnie. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2013, 20:47
|
|
|
piotr1, CPW masz przy kole pasowym walu korbowego.Tym co napedza alternator.
Moze rozrzad sie przestawil (wypadalo by sprawdzic czy jest na znakach)Kiedys mi o 3 zabki przeskoczyl i tez cyrki byly choc dalo sie jezdzic.Najwiekszy problem byl z wolnymi obrotami i obnizona moca silnika. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2013, 00:32
|
|
|
a mierzyłeś kopułkę bo ją też podjeżdżam i jest dokładnie tak jak mówisz przemierzyłem na zwarcie kopułkę ale ale to może być tak jak mówisz przeskok iskry ,, n CPW to nie wygląda bo by nic nie działało ,,pójdę w stronę kopułki ,,
wrazie co mam do sprzedania kable ngk ,, i nie warto iść w boscha czy janmora bo ta sama cena ,, |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
Qmaty
Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 88 Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2013, 21:08
|
|
|
Nie mierzyłem kopułki miałem inną starą na podmianę,tamtą wyrzuciłem.Pamiętam że jak mi się to stało to strzelał w dolot bo dostawał iskrę na cylinder który aktualnie miał suw ssania,jego odpięcie uspokajało trochę pracę silnika.Pisałeś że wymieniałeś kable...nie pomyliłeś się przy ich przekładaniu |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2013, 10:34
|
|
|
nie sądzę , na 3 garach chodzi prawie jak trzeba ,, |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2013, 12:32
|
|
|
piotr1, spotkalem sie ostatnio z taka sytuacja w silniku forda.Na trzech cylindrach ladnie odpalal i chodzil az do zagrzania a na czterech tylko lapal ale o odpaleniu nie bylo mowy.Wystarczyla tylko zdjac kabel z 1-cyl i juz odpalal.Okazalo sie ze na tym 1 cylindrze bylo tylko 5bar cisnienia a na pozostalych po 10bar.Wnioskuje ze ten na ktorym bylo tylko 5 bar poprostu przeszkadzal.Proponuje wiec zmierzyc cisnienie-to napewno nie zaszkodzi.Ostatnio mierzylem u mnie w tipo na zimnym i bylo rowno cos okolo 14 bar na kazdym |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2013, 17:49
|
|
|
To ładnie ale przed sekundą wsadziłem kopułkę i to jest to
-------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Wiec JAK SILNIK DZIAŁA NA 3 GARACH A SZARPIE NA 4 RECH TO WINNA JEST KOPUŁKA !!!!!!
CHOĆ NIE MA ZWARCIA W ŻADNĄ STRONĘ !!!!!!!!!!!!!!!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ROZDAŁEM + iki
DZieki za pomoc mam nadzieje że tempra jeszcze pośmiga , |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
Qmaty
Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 88 Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-02-2013, 22:36
|
|
|
Cieszę się że mogłem pomóc,mnie ta awaria kosztowała przekładkę silnika bo byłem pewien że jeden zawór upaliło bo auto na lpg śmigało od 10 lat.Wyobraźcie sobie moją minę jak po włożeniu pewnego silnika auto odpala mi na trzy gary....myślałem że mnie trafi jak doszedłem do tego że to cholerna kopułka takiego psikusa robi. |
|
|
|
|
piotr1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2011 Posty: 77 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-02-2013, 09:42
|
|
|
no a ja z ojcem sobie w pysk plujemy żeśmy kable kupili ,,,
Dzieki jeszcze raz oglądałem kopułkę dokładnie i przemierzyłem nie da sie tego stwierdzić ani zobaczyć |
_________________ Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM
Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,, |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|