Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] tipo silnik
Autor Wiadomość
romekhr 
witamy nowego


Wiek: 51
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-04-2009, 20:34   [Benzyna] tipo silnik

Witam mam od 6-ciu miesięcy tipo 1,6 cat (dwa wałki rozrządu) 66kw a wraz z nim jeden i ten sam problem.Auto po odpaleniu pracuje normalnie a kiedy temperatura dojdzie od 50do 70 stopni zaczyna się skakanie góra-dół, potem wszystko przechodzi isilnik pracuje płynnie. A drugi problem jest taki: podczas ruszania kiedy dodam gazu silnik jakby miał czkawkę prawie gaśnie a za moment następuje zryw i w trasie robi to samo zwłaszcza kiedy trzeba kogoś wyprzedzić. Dodam że wymieniłem w nim pompę paliwa, filtry paliwa i powietrza, silniczek krokowy, i tyle czujników ile mogłem tylko dostać . silnik jest na jednopunktowym wtrysku.
     Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-04-2009, 13:59   

być może sonda lambda, miałem podobne objawy w 1.4, po wymianie mineło, nie faluje i nie szarpie
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2009, 14:29   

walniętej sondzie bardzo często towarzyszy jeszcze wysokie spalanie, ale nie zawsze

piszesz że wyminiałeś czujniki, niebieski w kolektorze dolotowym też?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-04-2009, 16:35   

yoyo, u mnie palił nie dużo więcej mimo tego że mam nogę ciężką :D
czujnik też polecam sprawdzić a najlepiej podpiąć interfejs diagnostyczny do kompa od wtrysku i wszystko powinno sie ujawnić
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-04-2009, 22:39   

a takie pytanie, jak skończy się ta sonda to objawem może być taki motyw, że nie pracuje na jednym cylindrze?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
student 
witamy nowego



Wiek: 54
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Sievi (Finlandia)
Województwo: Other
Wysłany: 10-04-2009, 06:23   

Mam podobne objawy w swojej temprze, czyli normalna praca na zimnym silniku, później skakanie obrotów, problemy przy ruszaniu. Jak już się uda ruszyć, to jedzie raczej normalnie, tylko kiedy ściągam nogę z gazu gwałtownie spadają obroty i autko zwalnia. Wymieniłem już lambdę i dwa razy silnik krokowy. Wymiana krokowca pomogła, ale nie na długo. Po pierwszym razie nie miałem problemów przez 4 miesiące a później wszystko wróciło. Wtedy udało mi się wymienić część w ramach gwarancji. Zadowolony założyłem po raz drugi nowy silnik krokowy, i ponownie 2 miesiące bez problemów - i znowu to samo :sciana: .
Dodam jeszcze, że objawy zaczynają się od tego, że od czasu do czasu obroty skaczą do ok 2 - 3 tys., a za jakiś tydzień - jak pisałem wyżej.
Ma może ktoś pomysł jaka jest tego przyczyna? Będę wdzięczny za każdą sugestię.
_________________
Tempra 1.6 ie 1994 r.
  
 
arti 



Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 133
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-04-2009, 08:23   

Nie wiem jak wam ale mi pomogło przeciągnięcie dodatkowej masy i oczyszczenie wszystkich pozostałych przewodów. Do tego reset komputera i gotowe. Objawy miałem takie same jak wy, a teraz spokój. Pomierzcie sobie napięcie na klemach od akumulatora przy włączonych światłach, mi przed tym czyszczeniem skakało od 13 do 13,8V, teraz trzyma równo 13,9V.
     assistance
 
student 
witamy nowego



Wiek: 54
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Sievi (Finlandia)
Województwo: Other
Wysłany: 10-04-2009, 11:37   

No tak, ale w moim przypadku, gdyby tak było, to nie pomagałaby (chyba :? ) wymiana silniczka krokowego. Krótko bo krótko, ale jednak po takim zabiegu autko chodziło dosyć ładnie.
_________________
Tempra 1.6 ie 1994 r.
  
 
romekhr 
witamy nowego


Wiek: 51
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
Wysłany: 10-04-2009, 18:10   

dzięki za porady będę sprawdzał po kolei to co mi napisaliście i napewno odpiszę jak na coś trafię :lol:

** Dodano: 11-04-2009, 23:03 **
koledzy dziękuję za cenne rady :lol: pomogła wymiana sondy i czujnika w kolekyorze ssącym(słynny niebieski czujnik) teraz silnik pracuje jak zegarek a spalanie spadło z 15 do10l/100km- cykl miejski.
     Moneta
 
 
student 
witamy nowego



Wiek: 54
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Sievi (Finlandia)
Województwo: Other
Wysłany: 12-04-2009, 19:46   

romekhr, zazdroszczę Ci. Ja dalej nie wiem co mam z tym zrobić. Kolejny raz wymieniać silniczek krokowy, żeby znowu pochoził dwa miesiące...
_________________
Tempra 1.6 ie 1994 r.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 48 days
Network load