Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] witam!!!zmiana silnika w tipo
Autor Wiadomość
sledzik17 
witamy nowego


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 6
Skąd: sulejówek
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-04-2007, 21:35   [Benzyna] witam!!!zmiana silnika w tipo

witam!!!
posiadam fiata tipo 1.4ie z 1994 roku jestem na etapie poszukiwania silnika na zmiane i zatsanawiam sie czy zmieniac na taki sam czy moze silnik 1,6ie z tych lat tez bedzie pasował bez wymiany skrzyni itd-czy poprostu 1.6ie ma bardziej rozwiercona pojemnosc i jest tak samo zbudowany jak 1.4ie ma rtak samo mocowania i inne rzeczy-za jaki kolwiek informacje bede bardzo wdzieczny

chyba ze ktos wie jaki silnik moge wrzucic maksymalnie najwiekszy bez wiekszych zmian i bez zmainy komputera-bardzo bede wdzieczy i jesli am ktos dobry silnik to czekam na propozycje!!!
pozdrawaim

** Dodano: 16-04-2007, 22:36 **
:roll:
_________________
ozis
  
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-04-2007, 10:25   

Bez żadnych zmian to 1.6. Wejdzie bez kłopotów
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2007, 11:43   

Bez podmianki kompa pewnie bedzie jeździł niewiele lepiej.
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-04-2007, 13:40   

Koniecznie trzeba wymienic komputer, przecieś tam sa wgrane inne mapy 1,6 ma większą moc i większy moment, to bez zmiany kompa moze być nawet gorzej...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2007, 17:31   

Dopnę się do tego tematu. Ja też zastanawiam się nad wymianą silnika (Tipo 1.4 91`) na taki sam, bo w warsztacie koleś mi powiedział, że silnik jest praktycznie zatarty (na kartce papieru widać opiłki w oleju). Co wg Was mam zrobić? Od razu szukać lepszego silnika, czy dać kasę na robienie tego ? Chyba wymiana jest tańsza ? A co do zatarcia - poprzedni właściciel super dbał o karoserię...i tylko o nią. Olej był bardzo bardzo rzadki a poza tym było go za mało
     Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-04-2007, 08:26   

....to od tego bagnet jest zeby poziom sprawdzić a pozatym po kupieniu uzywanego samochodu trzeba olej zmienić i wtedy ma sie pewność co do tego co masz w silniku....czy remontowac czy kupowac inny silnik? to jest odwieczne pytanie?? ja myślę że silnik uzywany napewno będzie tańszy w zakupie- na allegro za 350 zł widziałem, remont natomiast pochłonie wielokrotność tej kwoty ....musisz sobie odpowiedziec na pytanie ile chcesz tym samochodem jeździć ?kupno uzywanego silnika zawsze niesie ze soba ryzyko ale z drugiej strony może okazac sie sporo tańszym sposobem na doprowadzenie samochodu do stanu używalności.....wybór jak zwykle należy do ciebie :)
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-04-2007, 13:06   

No to potrzebowałem tego jednego bodźca i mi go dostarczyłeś ;) Zdecyduję się na "nowy" silnik. W takim razie nie będę płacił za rozłożenie go na częście, po prostu dostarczę mechanikowi sprzęt i tyle. Nie wiem tylko, czy mam kupić z osprzętem czy bez, bo nie za bardzo wiem, czym owy osprzęt jest :P Tak po cichu też myślałem, że silnik, o który ktoś w miarę dbał będzie lepszy (i tańszy) niż naprawiany, strasznie zaniedbany
     Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-04-2007, 15:00   

silnik po remoncie(wykonanym zgodnie ze sztuka) posłuzy dłużej ...silnik uzywany to mimo wszstko loteria...ale wiadomo ze mozna trafić jakiś egzemplarz który nie jest wyeksploatowany i tobie jeszcze posłuzy ..
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-04-2007, 15:20   

No właśnie, to takie kupowanie kota w worku...pytałeś, ile chcę tym samochodem jeździć - na stan dzisiejszy, chciałbym go po roku, może dwóch zmienić. Także nie wiem czy jest jest remontować silnik, czy wstawić taki, który przez ten czas posłuży...
     Moneta
 
 
sledzik17 
witamy nowego


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 6
Skąd: sulejówek
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-04-2007, 15:15   

czesc!!
ale dobra kompa podmienie na taki co w silniku 1.6ie ale jak z mechanika czy skrzynia ta co była(czyli 1.4ie) bedzie pasowała czy mocowania sa tak samo czy mechanizm wtrysku jest taki sam???
CZy silnik 1.4ie i 1.6ie jest tak samo zbudowany tylko 1.6 jest bardziej rozwiercony by miał większa pojemnosc-dobrze to rozumiem???
chciałbym ten 1.6ie wrzucic na monowtrysku ale czy tylko go przełoze kompa podmienia czy bede maił zabawy duzo???
czekam na podpowiedz-prosze???

cały czas poszukuje silnika wiec czekam na propozycje
_________________
ozis
  
 
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-04-2007, 20:26   

Hej,skrzynia pasuje bez problemu z 1,4 do 1,6.Jest tylko jedna sprawa z tym że o ile dobrze pamiętam skrzynie 1,4 miały nieco krótsze przełożenia niż w 1,6,ale to chyba nie problem bo auto będzie trochę bardziej dynamiczne. Wtrysk i cały osprzęt to też wszystko to samo w jednym i drugim silniku także spasuje bez problemu. Czeka Cię tylko zmiana kompa (chociaż na kompie z 1,4 też będzie jeżdził ale pewnie nie tak jak powinien)Ja zakładałem do mojego 1,4 kompa z 1,6 i nie zauważyłem żadnej różnicy tak w jeżdzie jak i w spalaniu, nie wiem ja to wygląda w drugą strone-może ktoś inny sie wypowie...A jakbyś szukał kompa do 1,6 to mam no zbyciu jego numer to 0 280 000 713
  
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-04-2007, 20:31   

Qmaty napisał/a:
ile dobrze pamiętam skrzynie 1,4 miały nieco krótsze przełożenia niż w 1,6,ale to chyba nie problem bo auto będzie trochę bardziej dynamiczne.

Dobrze pamietasz, auto bedzie się szybciej zbierało, ale bedzie miało mniejszą predkość maksymalną... :P
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-04-2007, 22:04   

... i na trasie bedzie wiecej spalało, zato wrażenia bedą duzo ciekawsze :)
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
bombel 


Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 40
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 22-04-2007, 10:04   

MiKuS napisał/a:
auto bedzie się szybciej zbierało, ale bedzie miało mniejszą predkość maksymalną...

Co do pierwszej części to się zgodze ale czemu miało by mieć miejszą prędkość maksymalną? Będzie jechało tyle co 1.4 tylko że będzie się lepiej zbierać.
     assistance
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-04-2007, 11:02   

bombel napisał/a:
ale czemu miało by mieć miejszą prędkość maksymalną? Będzie jechało tyle co 1.4 tylko że będzie się lepiej zbierać.

No własnie! tyle co 1.4 ale chyba 1.6 powinno jechac tyle co 1.6 tak?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-04-2007, 11:15   

Napisze przykładowo na podstawie mojego drugiego auta. Clio 1.2 skrzynia krótka czyli około 3600 rpm przy 100km/h na 5 biegu. Clio 1.4 2900 rpm przy 100km/h na 5 biegu. Efekt jest taki ze przy okolo 180km/h jest teoretycznie odcięcie ;)
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-04-2007, 12:02   

Różnice w skrzyniach nie są aż tak duże, żeby to miało wpływ na prędkość maksymalną.
Skrzynia w 1,4 jest krótsza, ale nie na tyle, żeby ograniczyć max prędkość silnika 1,6.
Ponadto różnica mocy między wtryskowymi 1,6 a 1,4 wynosi tylko 6KM to znowu nie jest tak dużo, żeby skrzynia z 1,4 się "skończyła"
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
piter_ 



Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 51
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-04-2007, 14:35   

Mam niestety podobny problem tyle, że z temperówką 1.8. Niestety przekręciła mi się panewka na wale i koszt naprawy niestety byłby bardzo drogi, choc wiadomo, że wolałbym robic swój silnik. Niestety jednak do wymiany mam korowód, panewki główne i korbowodowe, wał korbowy (choc dużo tańszy będzie szlif, o ile da rade, bo jest mocno zarysowany), do tego nie wiadomo jak pompa oleju, + komplet uszczelek, pierścienie wszystkie, śruby do głowicy i inne przyjemności :( . Chyba, że wiecie skąd niedrogo takie części wziąć?
Kolejnym problemem jest to, że nie moge znaleźć takiego silnika do podmianki. Znalazłem 2.0, wygląda łudząco podobnie, tyle, że nie wiem jak będzie z komputerem, mocowaniami, poduszkami i innymi. Wie ktoś czy 2.0 będzie pasował zamiast 1.8 i czy koniecznie muszę zmienić komputer i skrzynie czy niekoniecznie?
Pozdrawiam
  
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-04-2007, 20:45   

Silniki 1.4 i 1.6 można powiedzieć że są identyczne. Jest to ta sama gama/rodzina silników. Wchodzą zamiennie...
I tak samo jest z 1.8 i 2.0.
W jednym i drugim przypadku po przełożeniu silnika potrzebny jest komputer sterujący pracą silnika od tegoż który wsadziliśmy.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
piter_ 



Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 51
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-04-2007, 13:10   

Czyli jeśli kupię silnik 2.0 to wystarczy, że dokupie do niego to: http://moto.allegro.pl/it..._2_0_litra.html i wszystkie wiązki i inne części będą już pasowały?
  
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-04-2007, 15:32   

tak
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
piter_ 



Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 51
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-04-2007, 13:30   

Raku napisał/a:
tak


Raku powiedz mi jeszcze, czy jestes pewien że reszta osprzętu, łapy, poduszki i inne mocowania będą w dokładnie tym samym miejscu?
_________________
Tempra SLX 1.8 8V - niestety skradziona :(
  
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-04-2007, 18:15   

tak będą takie same i na tym samym miejscu, dlatego że silnik różni się wnętrzem w bloku...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
piter_ 



Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 51
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-04-2007, 21:04   

Dzięki Raku, bardzo mi pomogłeś :lol:
_________________
Tempra SLX 1.8 8V - niestety skradziona :(
  
 
 skype
 
sledzik17 
witamy nowego


Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 6
Skąd: sulejówek
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-04-2007, 10:59   

czesc!!!
czyli ja tez mam rozumiec ze silnik 1.4 jak i 1.6 o oznaczeniach ie maja taka samą budowe zewnetrzna a inne poprostu "rozwiercone" wnętrze????
swkrzynia bedzie pasowac od 1.4 do 1.6 a komputer warto podmienic i załozyc do 1.6ie z 1.6 ale z tyego co wiem to bedizer chodzxił tez na kompie od 1.4
czyli jak uwazacie mjoge smiało zakupic 1.6 zamiast 1.4 o oznaczeniu ie???
czekam na odp z góry dzieki :?:
_________________
ozis
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load