[Benzyna] witam!!!zmiana silnika w tipo |
Autor |
Wiadomość |
sledzik17
witamy nowego
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 6 Skąd: sulejówek
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-04-2007, 21:35 [Benzyna] witam!!!zmiana silnika w tipo
|
|
|
witam!!!
posiadam fiata tipo 1.4ie z 1994 roku jestem na etapie poszukiwania silnika na zmiane i zatsanawiam sie czy zmieniac na taki sam czy moze silnik 1,6ie z tych lat tez bedzie pasował bez wymiany skrzyni itd-czy poprostu 1.6ie ma bardziej rozwiercona pojemnosc i jest tak samo zbudowany jak 1.4ie ma rtak samo mocowania i inne rzeczy-za jaki kolwiek informacje bede bardzo wdzieczny
chyba ze ktos wie jaki silnik moge wrzucic maksymalnie najwiekszy bez wiekszych zmian i bez zmainy komputera-bardzo bede wdzieczy i jesli am ktos dobry silnik to czekam na propozycje!!!
pozdrawaim
** Dodano: 16-04-2007, 22:36 **
|
_________________ ozis |
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2007, 11:43
|
|
|
Bez podmianki kompa pewnie bedzie jeździł niewiele lepiej. |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2007, 13:40
|
|
|
Koniecznie trzeba wymienic komputer, przecieś tam sa wgrane inne mapy 1,6 ma większą moc i większy moment, to bez zmiany kompa moze być nawet gorzej... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2007, 17:31
|
|
|
Dopnę się do tego tematu. Ja też zastanawiam się nad wymianą silnika (Tipo 1.4 91`) na taki sam, bo w warsztacie koleś mi powiedział, że silnik jest praktycznie zatarty (na kartce papieru widać opiłki w oleju). Co wg Was mam zrobić? Od razu szukać lepszego silnika, czy dać kasę na robienie tego ? Chyba wymiana jest tańsza ? A co do zatarcia - poprzedni właściciel super dbał o karoserię...i tylko o nią. Olej był bardzo bardzo rzadki a poza tym było go za mało |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-04-2007, 08:26
|
|
|
....to od tego bagnet jest zeby poziom sprawdzić a pozatym po kupieniu uzywanego samochodu trzeba olej zmienić i wtedy ma sie pewność co do tego co masz w silniku....czy remontowac czy kupowac inny silnik? to jest odwieczne pytanie?? ja myślę że silnik uzywany napewno będzie tańszy w zakupie- na allegro za 350 zł widziałem, remont natomiast pochłonie wielokrotność tej kwoty ....musisz sobie odpowiedziec na pytanie ile chcesz tym samochodem jeździć ?kupno uzywanego silnika zawsze niesie ze soba ryzyko ale z drugiej strony może okazac sie sporo tańszym sposobem na doprowadzenie samochodu do stanu używalności.....wybór jak zwykle należy do ciebie |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-04-2007, 13:06
|
|
|
No to potrzebowałem tego jednego bodźca i mi go dostarczyłeś Zdecyduję się na "nowy" silnik. W takim razie nie będę płacił za rozłożenie go na częście, po prostu dostarczę mechanikowi sprzęt i tyle. Nie wiem tylko, czy mam kupić z osprzętem czy bez, bo nie za bardzo wiem, czym owy osprzęt jest Tak po cichu też myślałem, że silnik, o który ktoś w miarę dbał będzie lepszy (i tańszy) niż naprawiany, strasznie zaniedbany |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-04-2007, 15:00
|
|
|
silnik po remoncie(wykonanym zgodnie ze sztuka) posłuzy dłużej ...silnik uzywany to mimo wszstko loteria...ale wiadomo ze mozna trafić jakiś egzemplarz który nie jest wyeksploatowany i tobie jeszcze posłuzy .. |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-04-2007, 15:20
|
|
|
No właśnie, to takie kupowanie kota w worku...pytałeś, ile chcę tym samochodem jeździć - na stan dzisiejszy, chciałbym go po roku, może dwóch zmienić. Także nie wiem czy jest jest remontować silnik, czy wstawić taki, który przez ten czas posłuży... |
|
|
|
|
sledzik17
witamy nowego
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 6 Skąd: sulejówek
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-04-2007, 15:15
|
|
|
czesc!!
ale dobra kompa podmienie na taki co w silniku 1.6ie ale jak z mechanika czy skrzynia ta co była(czyli 1.4ie) bedzie pasowała czy mocowania sa tak samo czy mechanizm wtrysku jest taki sam???
CZy silnik 1.4ie i 1.6ie jest tak samo zbudowany tylko 1.6 jest bardziej rozwiercony by miał większa pojemnosc-dobrze to rozumiem???
chciałbym ten 1.6ie wrzucic na monowtrysku ale czy tylko go przełoze kompa podmienia czy bede maił zabawy duzo???
czekam na podpowiedz-prosze???
cały czas poszukuje silnika wiec czekam na propozycje |
_________________ ozis |
|
|
|
|
Qmaty
Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 88 Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-04-2007, 20:26
|
|
|
Hej,skrzynia pasuje bez problemu z 1,4 do 1,6.Jest tylko jedna sprawa z tym że o ile dobrze pamiętam skrzynie 1,4 miały nieco krótsze przełożenia niż w 1,6,ale to chyba nie problem bo auto będzie trochę bardziej dynamiczne. Wtrysk i cały osprzęt to też wszystko to samo w jednym i drugim silniku także spasuje bez problemu. Czeka Cię tylko zmiana kompa (chociaż na kompie z 1,4 też będzie jeżdził ale pewnie nie tak jak powinien)Ja zakładałem do mojego 1,4 kompa z 1,6 i nie zauważyłem żadnej różnicy tak w jeżdzie jak i w spalaniu, nie wiem ja to wygląda w drugą strone-może ktoś inny sie wypowie...A jakbyś szukał kompa do 1,6 to mam no zbyciu jego numer to 0 280 000 713 |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-04-2007, 20:31
|
|
|
Qmaty napisał/a: | ile dobrze pamiętam skrzynie 1,4 miały nieco krótsze przełożenia niż w 1,6,ale to chyba nie problem bo auto będzie trochę bardziej dynamiczne. |
Dobrze pamietasz, auto bedzie się szybciej zbierało, ale bedzie miało mniejszą predkość maksymalną... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-04-2007, 22:04
|
|
|
... i na trasie bedzie wiecej spalało, zato wrażenia bedą duzo ciekawsze |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
bombel
Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 40 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 22-04-2007, 10:04
|
|
|
MiKuS napisał/a: | auto bedzie się szybciej zbierało, ale bedzie miało mniejszą predkość maksymalną... |
Co do pierwszej części to się zgodze ale czemu miało by mieć miejszą prędkość maksymalną? Będzie jechało tyle co 1.4 tylko że będzie się lepiej zbierać. |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-04-2007, 11:02
|
|
|
bombel napisał/a: | ale czemu miało by mieć miejszą prędkość maksymalną? Będzie jechało tyle co 1.4 tylko że będzie się lepiej zbierać. |
No własnie! tyle co 1.4 ale chyba 1.6 powinno jechac tyle co 1.6 tak? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-04-2007, 11:15
|
|
|
Napisze przykładowo na podstawie mojego drugiego auta. Clio 1.2 skrzynia krótka czyli około 3600 rpm przy 100km/h na 5 biegu. Clio 1.4 2900 rpm przy 100km/h na 5 biegu. Efekt jest taki ze przy okolo 180km/h jest teoretycznie odcięcie |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-04-2007, 12:02
|
|
|
Różnice w skrzyniach nie są aż tak duże, żeby to miało wpływ na prędkość maksymalną.
Skrzynia w 1,4 jest krótsza, ale nie na tyle, żeby ograniczyć max prędkość silnika 1,6.
Ponadto różnica mocy między wtryskowymi 1,6 a 1,4 wynosi tylko 6KM to znowu nie jest tak dużo, żeby skrzynia z 1,4 się "skończyła" |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
piter_
Dołączył: 21 Kwi 2007 Posty: 51 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-04-2007, 14:35
|
|
|
Mam niestety podobny problem tyle, że z temperówką 1.8. Niestety przekręciła mi się panewka na wale i koszt naprawy niestety byłby bardzo drogi, choc wiadomo, że wolałbym robic swój silnik. Niestety jednak do wymiany mam korowód, panewki główne i korbowodowe, wał korbowy (choc dużo tańszy będzie szlif, o ile da rade, bo jest mocno zarysowany), do tego nie wiadomo jak pompa oleju, + komplet uszczelek, pierścienie wszystkie, śruby do głowicy i inne przyjemności . Chyba, że wiecie skąd niedrogo takie części wziąć?
Kolejnym problemem jest to, że nie moge znaleźć takiego silnika do podmianki. Znalazłem 2.0, wygląda łudząco podobnie, tyle, że nie wiem jak będzie z komputerem, mocowaniami, poduszkami i innymi. Wie ktoś czy 2.0 będzie pasował zamiast 1.8 i czy koniecznie muszę zmienić komputer i skrzynie czy niekoniecznie?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
piter_
Dołączył: 21 Kwi 2007 Posty: 51 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
piter_
Dołączył: 21 Kwi 2007 Posty: 51 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-04-2007, 13:30
|
|
|
Raku powiedz mi jeszcze, czy jestes pewien że reszta osprzętu, łapy, poduszki i inne mocowania będą w dokładnie tym samym miejscu? |
_________________ Tempra SLX 1.8 8V - niestety skradziona |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
piter_
Dołączył: 21 Kwi 2007 Posty: 51 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-04-2007, 21:04
|
|
|
Dzięki Raku, bardzo mi pomogłeś |
_________________ Tempra SLX 1.8 8V - niestety skradziona |
|
|
|
|
sledzik17
witamy nowego
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 6 Skąd: sulejówek
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-04-2007, 10:59
|
|
|
czesc!!!
czyli ja tez mam rozumiec ze silnik 1.4 jak i 1.6 o oznaczeniach ie maja taka samą budowe zewnetrzna a inne poprostu "rozwiercone" wnętrze????
swkrzynia bedzie pasowac od 1.4 do 1.6 a komputer warto podmienic i załozyc do 1.6ie z 1.6 ale z tyego co wiem to bedizer chodzxił tez na kompie od 1.4
czyli jak uwazacie mjoge smiało zakupic 1.6 zamiast 1.4 o oznaczeniu ie???
czekam na odp z góry dzieki |
_________________ ozis |
|
|
|
|
|