Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Wydech. Nadanie Tiokowi bardziej rasowego dźwięku.
Autor Wiadomość
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-04-2009, 23:31   [Benzyna] Wydech. Nadanie Tiokowi bardziej rasowego dźwięku.

Witam serdecznie. Naprawde postaralem sie przeszukac mozliwie jak najlepiej forum w poszukiwaniu podobnego tematu, nie moglem znalezc. Byl na 100%, ale moze bardzo bardzo dawno.

Jestem niestety caly czas laikiem w dziedzinie Tipka.
Chciałbym nadać mu nieco ciekawszy dźwięk silnika, jak przypuszczam najtaniej, najmniej inwazyjnie i najłatwiej zrobić to bawiąc się z wydechem.
Czy wystarczy wymiana tylko tłumika końcowego>? Czy potrzebny cały nowy (inny) układ wydechowy, Od razu mowie. Nie chce zrobic z niego jakiegos wiejskiego mamrota... Chcialbym aby dzwiek wydostajacy sie z jego wydechu nabral troche wiecej charakteru, bo jak wiadomo w wersji 1.4 i to w dodatku gaznikowej. Wydek niedosc ze jest "cieniutki" to i tak gra.

Będę wdzięczny za pomoc.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 23-04-2009, 00:10   

zmieniając sam tłumik końcowy masz jajko niespodziankę co do dźwięku + bardzo prawdopodobne że trochę osiągi spadną.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-04-2009, 00:18   

Luczu napisał/a:
bardzo prawdopodobne że trochę osiągi spadną
to zależy. jeśli weźmiesz pierwszy lepszy ,,bazarowy'' albo ,,marketowy'' ,,Super TjuninkoFy Ekstra basowy'' to tak. Jednak są firmy i sklepy, gdzie dostaniesz tak zwany wydech dedykowany, czyli o takich parametrach (średnica, przepustowość itp) że nie dość, że osiągi nie spadną to przy odrobinie szczęścia nawet się poprawią. jednak nie byłbym zbyt dużym optymistą, nawet jak osiągi się poprawią to raczej w niewielkim stopniu.
pozdrawiam
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-04-2009, 09:09   

poszedłbym w to:
http://moto.allegro.pl/it...empra_tipo.html

plus jakiś tłumik końcowy, nie za duży, nie za mały. Jak po kosztach to może z diesla?
Jak nie to jakiś ulter, może, albo inny 'firmowy' tłumik.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-04-2009, 09:33   

Raku, zakładając, że ten egzemplarz działa to jak najbardziej. jednak osobiście podchodziłbym to tego ostrożnie, ponieważ TEN jest używany (to widać) i nie wiemy w jakim jest naprawdę stanie.
Raku napisał/a:
plus jakiś tłumik końcowy
http://moto.allegro.pl/it..._prosta_80.html myślimy o czymś takim?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2009, 10:15   

jelcyn666, też zastanawiałem się nad tym (szukałem wydechu dedykowanego do Tipo 1.4 i natrafiłem na to), ktoś nawet od nas go kupił i dostał zupełnie coś innego jak na zajęciu poglądowym. Tłumik wyglądał jak z dużego fiata (okrągła puszka) pryśnięta czarną farbą, z dospawaną srebrną rurką. Na domiar tego tłumik jest przelotowy. Kolega z forum o ile pamietam zamawiał z lekkim basem. Dlatego już przestałem wierzyć w wynalazki z allegro. Może będzie czytał ten post to wypowie się na jego temat, jakie odczucia dźwięk itp. Zostają tylko prawdziwe zakłady tłumikarskie które zrobią wydech pod konkretny silnik, ale to kosztuje mnóstwo $ :(

** Dodano: 23-04-2009, 11:21 **
Dobra znalazłem temat
http://www.youtube.com/watch?v=Sh5TY49-cgQ
http://www.fotosik.pl/pok...88f5aa1b5f.html
posiadaczem jest Gorol, jak coś to do niego pytania na PW.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-04-2009, 10:22   

JAM_BELFEGOR, to znaczy wiesz, nie mówię o TYM KONKRETNYM, tylko czymś w tym stylu. kiedy sam będę się zabierał za modyfikację mojej tempry (na 98% będę) to raczej nie będę zamawiał części o-tak-o z allegro, tylko wybiorę się do porządnego sklepu/warsztatu, gdzie mi to porządnie dopasują i zamontują. Bez loterii i niespodzianek o których piszesz.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2009, 10:23   

A ja miałem taki:

Długo z nim nie wytrzymałem powyżej 80 robiła się jatka w środku ;D a na autostradzie powyżej 130 zagłuszał mi radio :doubt: więc trafił w inne ręce. Od tego czasu dałem sobie spokój z tłumikami. Dobrze się prezentuje na aucie ładnie mruczy na jałowym ale nic poza tym.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-04-2009, 10:28   

ale z tego co widzę w filmiku, to chyba działa(basowy pomruk).
Ps.:wyjaśnij o co chodzi z tym ,,tłumikiem przelotowym'', czym się różni od normalnego, seryjnie montowanego?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2009, 10:31   

Tu jest więcej łącznie z dźwiękiem (w rzeczywistości był bardziej basowy ale mp3 to nie profesjonalny sprzęt do nagrywania ;D ) http://forum.tempra.org/t...ghlight=#124048

Tłumik przelotowy jak nazwa wskazuje jest przelotowy :lalala: czyli w puszcze nic spalinom na drodze nie staje, zwykły tłumik fabryczny nie jest przelotowy, jest zbudowany z układu równoległych rurek, nie połączonych z sobą, zamkniętych w owalnej puszeczce. Rurki mają nawiercone dziurki na całej długości (jak osłona lufy ciężkiego karabiny) tamtędy wydostają się spaliny do następnej rurki która prowadzi już do ujścia, czasem pomiędzy rurki ładuje się watę mineralna dla lepszego tłumienia, zależny od auta konstrukcji itp. Inny układ to układ labiryntowy (to jest moja nazwa broń boże jakaś fachowa ;D ) http://www.need-4-speed.com/flowmaster2.jpg
W skrócie tłumik przelotowy "uniwersalny" z reguły pogarsza osiągi auta dokładnie powoduje spadek momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów, co realnie przekłada się na spadek przyspieszenia.

** Dodano: 23-04-2009, 11:47 **
Szukając fotki poglądowej na trafiłem na to: http://images.google.pl/i...sa%3DG%26um%3D1 posłuchajcie i pogadajcie to co jest na końcu tematu coś pięknego dla ucha :D (chodzi oczywiście o dźwięk V8'ki a nie pierdzącej V4'ki)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2009, 17:41   

ja od poprzedniego autka, w którym władowałem tłumik końcowy z pf 125p, darowałem sobie wszelkie "buczące" wydechy...do Tipo to już władowałem ładną końcówkę i na tym pozostanie...ma być w miarę cicho i komfortowo
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-04-2009, 19:52   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
A ja miałem taki:


przykro mi :D

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Dobrze się prezentuje na aucie ładnie mruczy na jałowym ale nic poza tym

dokładnie, dla tego ja mam seryjny z jakąś badziewną końcówką (taki kupiłem w sklepie... "żemiosło"), ktorą chyba zamienie na jakąś ładną z allegro.
Mam 70KM z LPG (i 15" felgi z oponami 195) więc szału nie robi, nawet jak mu napierd... gratów za 2000 PLN to wiele szybszy nie będzie ;) a po co mi auto w którym nie moge porozmawiać podczas jazdy z moją kobietą i męczy mnie dzwięk tłumika, boli mnie głowa i w ogóle...
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2009, 21:59   

Świstak napisał/a:
przykro mi :D
dlaczego ci przykro?
maciek_wk napisał/a:
do Tipo to już władowałem ładną końcówkę i na tym pozostanie...ma być w miarę cicho i komfortowo
i to jest słuszne podejście, ja sobie właśnie kupiłem ładną końcóweczkę ale nie mogę się od paru miesięcy zebrać żeby zawieść do wspawania.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-04-2009, 22:02   

A nie myslales o wywaleniu katalizatora, strumienicy czy co tam masz ,wspawaniu rury? tak aby od kolektora nie bylo nic i tylko koncowy zostawic? wstawiaqsz koncowke i dzwiek masz naprawde ciekawy
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-04-2009, 22:29   

maniutek, chyba ogłuchnie jak będzie miał w układzie tylko tłumik końcowy :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-04-2009, 22:30   

No to tez prawda, chociaz powiem Ci ze sam to zrobilem w omedze...ciekawy dzwiek wydaje ale za autem....w srodku jest ciuchutko....i tak wlasnie mialo byc :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-04-2009, 22:59   

maniutek napisał/a:
A nie myslales o wywaleniu katalizatora
ogłuchnie to raz, ale jeśli ma katalizator wbity w dowód, to będzie trzeba trochę więcej pokombinować niż samo wstawienie rury. Np.:pustą puszkę albo jak ktoś chcę to strumienicę w puszce od katalizatora. wiem, że na allegro można kupić, ale nie wiem jak działa
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-04-2009, 09:42   

Hmm... dzieki za wszystkie posty. Czytajac to rozumiem, ze raczej jednak odradzacie zabawy z tlumikiem? Bo teraz tak mysle.. samodzielnie tego nie zrobie. Wizyta w zakladzie "profesjonalnym" bedzie kosztowna.. Tez troche mija sie z celem pakowanie samego ukladu wydechowego za 2000zl do samochodu wartego hmm... 5000zl :) i to i tak chyba przesadzilem ;)
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-04-2009, 19:33   

pisario napisał/a:
wartego hmm... 5000zl :) i to i tak chyba przesadzilem ;)
no to mocno z grubej rury pociągnąłeś :lalala: podziel przez pół będzie ok :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-04-2009, 00:37   

znaczy wiesz, nie odradzamy, bo decyzja i tak należy do ciebie. My tylko przedstawiamy niektóre ,,za'' i ,,przeciw''. Podsumowując: przy dobrze dobranym wydechu masz szanse na niewielką poprawę osiągów i przyjemny basowy dźwięk, który na długich trasach zacznie być męczący oraz jest spore prawdopodobieństwo, że taka modyfikacja jest ci po prostu niepotrzebna i zbyt łatwo można dać się oszukać i że baaaaaaaardzo poważne modyfikacje mogą być kłopotliwe na przeglądzie. ogólnie to tyle, ale znając siebie coś przeoczyłem, więc przeczytaj swój temat jeszcze raz i zastanów się, czy ten wydech jest ci potrzebny i czy go chcesz mimo ewentualnych kosztów.
pozdrawiam
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-04-2009, 12:29   

JAM_BELFEGOR,

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Dobrze się prezentuje na aucie ładnie mruczy na jałowym ale nic poza tym.


dlatego ;) dałeś za niego pewnie ze 160 PLN ;) no nie ?


Cytat:
A nie myslales o wywaleniu katalizatora


to nie ma sensu bo żeby iść w tę tronę to już by trzeba modzić coś z silnikiem żeby to jechało bo samo wywalenie kata nie da za wiele, no może będzie elastyczniejszy nieco silnik, za to będzie dużo głośniejszy, przez co będzie miał problemy z policją no i z bólem głowy, a dźwięk nie będzie "rasowy" tylko tak jakby auto było popsute... najlepsze wyjśćie to końcówka wydechu, albo jakiś tani wydech z allegro który będzie ładnie wyglądał ale nie będzie burczał... byle nic a'la mugen... ;)
     assistance   Moneta
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-05-2009, 22:05   

Koncowka wydechu? Mozesz jakis konkret np z allegro podrzucic??
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 11-05-2009, 14:08   

pisario, ja u mnie nie mam kata tylkotłumik srodkowy a koncowy WM SPORT mulon i u mnie chodzi to tak
http://www.youtube.com/watch?v=vs0QfsEdD7Q
_________________
BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2009, 22:34   

tymek110976, ale ci dymi :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-05-2009, 22:44   

Z calym szacunkiem: Fajnie, ale nie o taki efekt mi chodzi. :) Cos moze delikatniejszego ;) Ktos potrafi jakis KONKRET zaproponowac?
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load