Brak mocy, duże spalanie. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
mateusz.p-68
Wiek: 35 Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 15 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2007, 13:52 Brak mocy, duże spalanie. Pomocy
|
|
|
Witam mam ogromny problem a dokładniej to że auto nie ma prawie mocy,o wyprzedzaniu to można zapomnieć. A w dodatku ogromne spalanie po mieście w granicach 14 litrów. Proszę o pomoc. Jestem tu nowy wiec jeśli źle dodałem temat to przepraszam. |
_________________ Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-09-2007, 14:04
|
|
|
Sprawdź sondę lambda. Użyj |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
chudy1.6s
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 91 Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-09-2007, 14:59
|
|
|
kopci na czarno, śmierdzi z rury wydechowej,świece są osmolone czyli czarne,a jak ekonomizer stoi jak odpalisz to skazówka gdzie sie znajduje przed połową czy za połowa ,jak za to szuka nowej sondy tylko nie uniwersalnej |
_________________ ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o |
|
|
|
|
mateusz.p-68
Wiek: 35 Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 15 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-09-2007, 16:25
|
|
|
wszystko ok tylko ekonomizer stoi za połową. |
_________________ Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D |
|
|
|
|
chudy1.6s
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 91 Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-09-2007, 20:35
|
|
|
a prawidłowo powinien być przed połową,jak miałem walniętą sonde to ekonomizer stał za i też palił jak smok no i muł oczywiście,kupiłem sonde i jest wszysko w normie |
_________________ ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-09-2007, 21:29
|
|
|
chudy1.6s napisał/a: | .........kupiłem sonde i jest wszysko w normie |
Jaką sonde kupiłeś i za ile...?? |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
chudy1.6s
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 91 Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-09-2007, 12:08
|
|
|
sonde sprowadził mi gościu w sklepie pod renką miał same uniwersalne on sam mi odradzał takie sondy,orginalna kosztuje ponad 500zł a on mnie skasował 300zł za jakiś włoski zamiennik podobno są stosowane w punto 1.6 |
_________________ ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o |
|
|
|
|
mateusz.p-68
Wiek: 35 Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 15 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-09-2007, 12:55
|
|
|
ehh same wydatki ale co zrobić. A czy po podłączeniu do komputera wskaże że właśnie sonda jest uszkodzona ?? |
_________________ Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D |
|
|
|
|
chudy1.6s
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 91 Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-09-2007, 13:32
|
|
|
chyba powinno ,ja jak przedstawiłem objawy w serwisie czyli duże spalanie kopci na czarno smród z wydechu i wachania sie mocy to każdy mechanik powiedział to samo ''SONDA'' |
_________________ ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o |
|
|
|
|
mateusz.p-68
Wiek: 35 Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 15 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-09-2007, 13:50
|
|
|
no to pozostaje mi jechać na komputer i wtedy dowiem co siedzi jeszcze w moim tipku. Dzięki za podpowiedzi w piątek trzeba sie wybrać do mechanika.
Ile wam średnio spala tipo w mieście przy spokojnej jeździe ?? |
_________________ Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D |
|
|
|
|
chudy1.6s
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 91 Skąd: Dobromierz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-09-2007, 14:41
|
|
|
mi po mieście 7l silnik 1,6 fuel injection,przed wymianą sondy palił 11l i to spokojnie |
_________________ ducato 2.5TDi 98r-brak mocy
TIPO mania 1.6s 94r jeszcze sie kula
będzie KAPPA 2.o |
|
|
|
|
pariparis
Wiek: 39 Dołączyła: 20 Paź 2007 Posty: 10 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-11-2007, 21:04
|
|
|
Moj tipcio 1,4 pali mi 14-15 L gazu w miescie. okazalo sie ze jeden cylinder nie pracuje i musze wydac troszke kasy zeby to naprawic...:( Sprawdz cisnienie na cylindrach |
|
|
|
|
mateusz.p-68
Wiek: 35 Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 15 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-11-2007, 20:58
|
|
|
Teraz to już mam większy problem a więc co jakiś czas zapala mi sie kontrolka od wtrysków
nie mam pojęcia co może być.
Mam również pytanko czy przy awarii układu chłodzenia np. że cały czas czujnik myśli ze jest zimny silnik może spalać więcej.
Rano jak odpalam bardzo kopci na biało. Cały czas śmierdzi paliwem tak jak by nie przepalał całej dawki paliwa która jest podawana.
Proszę o pomoc. Pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-11-2007, 11:13
|
|
|
mateusz.p-68 napisał/a: | czy przy awarii układu chłodzenia np. że cały czas czujnik myśli ze jest zimny silnik może spalać więcej. |
Oczywiście że tak będzie bo będzie pracował na ssaniu( o ile tak można nazwać zwiększoną dawke paliwa w układach wtryskowych) i przez to może też być czuć benzyne. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
mateusz.p-68
Wiek: 35 Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 15 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-11-2007, 14:41
|
|
|
czy mógł byś mi pomóc w jaki sposób mogę to sprawdzić...
Pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D |
|
|
|
|
Przemek
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2007, 17:26
|
|
|
Witam jestem tu nowy to znaczy od disiaj ale mam podobny problem jak kolega mateusz.p-60 dlatego pomyślałem że się podłącze. A mianowice wymieniałem uszczelke pod głowicą regulowałem zawory. Od tamtej pory mam kłopoty z samochodem. Do tego mechanika partacza już nie pojade. Jakie objawy początkowo spadek mocy na benzynce i LPG nierówna praca na wolnych obrotach szarpanie takie delikatne przy przyśpieszaniu dziś zauważyłem że na benzynce śmierdzi zgniłymi jajami wydech prawie przelotowy strumienica za katem brak środkowego tłumika i końcowy sportowy(raczej okopcony). Byłem na kompie bo zapalała się kontrolka od wtrysku. Diagnoza brak masy na sondzie lambda i bardzo wolna jej praca czyli padnięta bo przewody doniej sprawdzone. Na dzień dzisiejszy sonda wymieniona. Ale póżniej znów pali się kontrolka od wtrysku. Wyczytałem na forum CPW sprawdzam a on przy kole pasowym zgięty jakby udeżony może mechanik przy głowicy i rozrządzie ale on na dzień dzisiejszy też już wymieniony. Co jeszcze kable z Janmoru świece NGK były BPR6E ale ja mam 835C1.000 i powinienem mieć o wyższej ciepłocie i zmienili mi na BCPR7ES doczytałem otym tu na forum. Na poprzednich NGK silnik strasznie się trząs przy przyśpieszaniu na nowsztch troszke lepiej może nadal kable. Niewiem jakie jest zużycie PB ale gazu wciąga 15litrów z BLOSEM u układem dolotowym Węglarskiego robionym na zamówienie. Powinno być dużo ekonimiczniej z nimi. Ratujcie bo już niemam koncepcji.Właśnie resetuje kompa zobaczymy co będzie. Pzdrawiam |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS) |
|
|
|
|
jemiol
witamy nowego
Wiek: 57 Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 5 Skąd: gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-11-2007, 18:44
|
|
|
A czy sprawdzałeś czujnik położenia przepustnicy...? |
|
|
|
|
Przemek
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2007, 19:18
|
|
|
Właśnie wróciłem po resecie. W między czasie zmieniłem kable Z miesięcznych JANMORÓW na stare BOSCHA. Na janmorach dyskoteka i porcelanka na świecach świeciła na boschu tylko na 1-szym cylindrze świeci i lekkie przebicie na fajce na 4-rtym. Stare twardawe ale jeszcze miarę. Co marka to marka. Ale do tematu. Odpaliłem chodził na początku w miarę. Jak się nagrzał zaczęły się problemy zaczął się otwierać zaworek EGR lekkie falowanie obrotów na PB, przełączyłem na LPG i co. W miarę wzrostu temperatury i doiściu do 90*C
zaczął równiutko chodzić z tym że obroty powoli wzrastały do 1100. To sobie myśle przełączę na PB a tu zgasł. Próba odpalenia załapuje i gaśnie. Odpalam na krótko z centralki(umnie się da) na gazie chodzi znów przełanczam na PB i gaśnie. Myśle co jest? Odpinam kostke z czujnika temperatury na kolektorze zapalam i działa ale wtrysk na desce się pali. Przegazówka wchodzi na obroty ale wolno schodzi i wysokawe tak 1000-1100 na ciepłym. Myślw założe spowrotem czujnik silnik zaczął znów nierówno pracować obroty ledwo 500-600 lekko gazu a on zgasł. Mierzyłem oporność wcześniej ale wydawała się dobra na zimnym takk jak dzisiaj temp 3,5k oma a na ciepłym zaraz po wariacjach 240 omów. Myśle że to moja przyczyna usterki jeszcze sprawdze to na testach drogowych.
Co najśmieszniejsze mjałem taką sytuacje że byłem u elektryka sprawdził błędy wykryło tylko lambde. Usuną i przejażdzka. Wszystko ładnie duża moc elastyczność inny samochód ale wpewnym momencie 90*C zapala się kontrolka od wtrysku. Ja zabieram się do wyprzedzania a samochód muł ledwo zdążyłem,. Szybki powrót do elektryka i mówię co się stało a komputer i sprawdzamy błędy a tu nic. Ale kontrolka się zaświeciła od wtrysku a samochód muł. Mówił że podejrzewał właśnie czujnik temperatury ale nic nie wykryło. Elektryk dobry pracował wiele lat w serwisie FIATA w Radomiu wiele szkoleń i kórsów. Znów sie rozpisałem hehe. Także sprawdz sobie ten czujnik. |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS) |
|
|
|
|
mateusz.p-68
Wiek: 35 Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 15 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-11-2007, 22:40
|
|
|
Dzięki jutro to sprawdzę dobrze gdyby to nie było nic poważnego bo skąd na to wszystko brać
pieniądze hehe |
_________________ Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D |
|
|
|
|
Przemek
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-11-2007, 19:32
|
|
|
Zmieniłem czujnik temperatury na kolektoże ale to nie to. Po wymianie bez resetu silnik niechciał odpalić. Zrsetowałem kompa i palił. Ale po dniu jazdy znów mół to został mi tylko CPP. Dziś odkręciłem ale wyglądał prawie jak nówka. Mimo to przeczyściłem płytke gumką. Ale mam problem. W którymś z postó było napisane żeby ustawić na 0.5V nawet małe odchyły to znaczy 0.45V do 0.5.5 i w góde mogą powodować falowania obrotów. Umnie minimum jalie złapałem to 1V. Nie mogę niżej. Rozebrałem tylko dlatego iż przy pomiarach podawało wartość 0.95V przed czyszczeniem. Najczęściej jest 1.45V ale silnikem tręsie zarówni jak przesune w iedną strone jak i w drugą czyli ubogo czy bogato.Dzwoniłem dziś do swijego elektryka i mówie jaki mam proble a on poco to wogóle ruszłem. Teraz będą kłopoty żeby to ustawić. Poiedział mi 40 zł za samo ustawienie CPP. I podeejżewam że na tym się nie skończy a kurcze już niemam pieniędzy na to wszystko. A cha krokówka przy ruszaniu czujnikiem si wysuwała ale maks obrotó jakie mogłem zmienić to było między 900 a 1000. Niemogłem zejść niżej niemówią o płynności pracy silnika.
** Dodano: 17-11-2007, 14:25 **
I jak mateusz.p-68. Uporałeś się z problemem? Ja byłem wczoraj u elektryka i ponownie wychodzi brak styku na mase na sondzie lambda ale co dziwne tylko jak zacznie pracować to znaczy jak grzałka ją podgrzeje i silnik złapie temperature. Sprawdziliśmy kable biegnące do komputera ale są sprawne. Elektryk mówi że dziwna sprawa. Podejrzewa padającego kompa. Kazał zrobić reset minimum 2-ie godziny bez + klemy. Miałem nocke w pracy więc postał troszke dłużej. Z rana super smochód jakby miał ze 20 koni więcej. Ale pojeździłem zagrzał się zapala sie kontrolka od wtrysku i znowu mół. Elektryk wspominał też o jakimś dużym podciśnieniu w kolektorze ssącym podejrzewa zapchany katalizator bo coś mowił że jak jeździł na próbe to strasznie śmierdziało. Może koło wtorku będe miał drugi komputer na podmianke to dam znać co i jak i czy to on. |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS) |
|
|
|
|
mateusz.p-68
Wiek: 35 Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 15 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-11-2007, 23:02
|
|
|
do Przemek
jak narazie nic nie pomogło byłem dzisiaj sie umówić z mechanikiem i jadę w środę samochód postawić na warsztat myślę że to nic poważnego...
Napisze później co było przyczyną jeśli mechanik oczywiście mi powie
Pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D |
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-11-2007, 07:47
|
|
|
mateusz.p-68 coś ci doradzę odpal autko i pokolei sciągaj kable z świec i w ten sposób sprawdzisz czy któryś gar niepracuje a sprawdzisz to tak ze jak autko zmieni obroty to znaczy ze gar ok a jak nie to niepracuje. Prawdopodobnie u ciebie niebędzie pracował bodajże 2 od lewej ale niejestem pewien. W takim razie jest to wydatek wielkości 25 zł. i jest to czujnik cieczy chłodzącej ten niebieski na dwa piny. On ma takie właśnie objawy. |
|
|
|
|
mateusz.p-68
Wiek: 35 Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 15 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-11-2007, 14:21
|
|
|
Do GrzesiekK
to jednak nie to jak ściągałem to spadał z obrotów na wszystkich było tak samo...
nie mam już sił na to auto...
ale nie powiem bo jeździ super nie jeden golf został już z tyłu.
pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 1,8 i.e
VW GLOF 2 1,8 + LPG :D |
|
|
|
|
qs300
Wiek: 46 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 26 Skąd: Moszczenica
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-11-2007, 11:42
|
|
|
Witam.
Postanowiłem dołączyć do tematu,gdyż mam podobne objawy co koledzy,a mianowicie.
Od około 3 tygodni moja tempra zaczęła się dławić przy ruszaniu z miejsca oraz przy przyśpieszaniu i podczas dodawania gazu tacił moc tak na PB jak i na LPG. Do tego doszło duże spalanie i intensywne kopcenie, z tym że na biało. Od kilku dni spadek mocy znikł, ale pozostało szarpanie(mniej intensywne), duże spalanie i kopcenie. i jeszcze jedno. Otóż miałem problem z odpalaniem zimnego samochodu na gazie, ponieważ przykręciłem mu dawkę gazu na parowniku(palił ok. 15litrów, po zabiegu 10 po mieście a w trasie 7,5-8),więc odpalałem na benzynie. Teraz odpala na gazie tak jakby samoczynnie zwiększył sobie dawkę gazu, a przy odpalaniu na benzynie gaśnie(pompa jest O.K. bo jak odpalę na gazie i przełączę na benzynę, to chodzi dobrze).Do tego jeszcze ma delikatne wachania niskich obrotów, ale tak już miał od poczatku. Czy ktoś wie co to może być Proszę o pomoc. |
_________________ Lubię Włoszczyznę, nie tylko na talerzu
Fiat Tempra 1.6 SX ie +gaz '91 DGT |
|
|
|
|
wabot
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 69 Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-11-2007, 13:20
|
|
|
Witam.
Przyczyną braku mocy i zwiększonego spalania bywa też zapchany katalizator i/lub tłumik. |
_________________ Tipo 1.4 95r 159.A2 |
|
|
|
|
|