Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Chwilowa poprawa po wymianie świec
Autor Wiadomość
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-04-2009, 16:25   Chwilowa poprawa po wymianie świec

Witam, wymieniłem świece w moim Tipo 1,6 DOHC i od razu po wymianie silnik chodził ciszej i był mocniejszy, po czym go zgasiłem i po 20 minutach wykonałem trochę dłuższą jazdę próbną i wszystko powróciło jak przed wymianą, znowu głośno chodzi no i jest słabszy :(

Nie wiem co mam o tym sądzić, a było tak pięknie :?
  
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2009, 17:03   

A kable wysokiego napięcia wymieniałeś?? Przy wymianie świeć najlepiej wymieniać cały "komplet" świece , kable...
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-04-2009, 17:07   

Chodzi o przewody zapłonu, czy jeszcze coś innego?

A czy jest szansa, że reset komputera coś pomoże w tej sytuacji?
  
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2009, 17:14   

Iwan napisał/a:
Chodzi o przewody zapłonu, czy jeszcze coś innego?


Tak

Iwan napisał/a:
A czy jest szansa, że reset komputera coś pomoże w tej sytuacji?


Warto spróbować. Wiesz na czym to polega?? Musisz odłączyć akumulator, gdy silnik będzie zimny. Oprócz tego dobrze jest włączyć np. podświetlenie kabiny, światła stopu itp. aby mieć pewność, że po odłączeniu akumulatora instalacja zostanie całkowice "rozładowana"... Musisz odczekać ok. 15 minut podłączyć ponownie aku, dać się slinikowi zagrzać do temperatury właczenia wentylatora chłodnicy i spróbować się przejechać
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-04-2009, 17:15   

Iwan, reset zawsze mozna sprobowac :D Tak, chodzi o te kable WN doprowadzajace napiecie do swiec

** Dodano: 12-04-2009, 18:17 **
Szczęściarz napisał/a:
Musisz odczekać ok. 15 minut
jesli wcisnie pedal hamulca na kilkadziesiat sekund to nie musi czekac tak dlugo. Moze podlaczac i odpalac.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-04-2009, 17:29   

Trochę poczytałam o tych kablach i chyba zdecyduje się na wymianę, ale najpierw spróbuje zresetować kompa i zobaczę jakie będą efekty. Wczoraj podczas wymiany zauważyłem dziwną rzecz i nie wiem czy tak powinno być:



Chodzi oto czy kable zapłonowe są właściwie połączone? Tak było wcześniej, nic nie zmieniałem.

PS. Dałbym zdjęcie, ale nie posiadam. Jutro zrobię.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-04-2009, 17:39   

Iwan, na kopułce powinieneś mieć ponumerowane który kabel do której świecy ma iść, ten rysunek nic sobą nie przedstawia.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-04-2009, 17:40   

Aha, no sprawdzę, ale chodzi mi o to, że jakoś tak nie po kolei.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-04-2009, 17:47   

Iwan, kolejność pomaga też określić długość kabli, z dedykowanych do tych silników każdy ma inną długość. Wtedy najłatwiej podłączyc w taki sposób, że najpierw według długości podłączasz najdłuższy do najbardziej oddalonej świecy (czyli do pierwszej) itd. Potem według podłączonych już kabli odczytujesz nr na kopułce i w takiej kolejności je łączysz.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-04-2009, 18:31   

Iwan, mimo że nie masz nic ponumerowane na rysunku,to można odczytać kolejność przewodów i widać że jest to 1-3-4-2 czyli tak jak trzeba.Kwestia tylko czy na kopułce jest dobrze podpięte.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-04-2009, 18:43   

Sprawdziłem i jest dobrze podpięte. Natomiast zauważyłem pęknięcie jakiegoś kabla który na zdjęciu poniżej oznaczyłem czerwoną strzałką a widoczne pęknięcie jest w niebieskim kółku. Co to za kabel?

  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-04-2009, 18:46   

Iwan, to jakis czujnik (nie wiem jaki w dohc) ale pekniecie jest jak widze na plastikowej oslonie tego przewodu, wiec nieszkodliwe. No chyba ze pod oslona przewod jest gdzies przerwany, ale nie sadze
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-04-2009, 18:57   

Iwan napisał/a:
Sprawdziłem i jest dobrze podpięte. Natomiast zauważyłem pęknięcie jakiegoś kabla który na zdjęciu poniżej oznaczyłem czerwoną strzałką a widoczne pęknięcie jest w niebieskim kółku. Co to za kabel?


to jest tylko pancerz znaczy osłona kabla a ten czujnik to od temp.wody do kompa

powinieneś zrobić skan błędów było na forum znajde i podeśle linka

edit

http://forum.tempra.org/t...light=b%B3%EAdy
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-04-2009, 22:57   

Rozumiem. Powiedzcie mi ile obrotów na biegu jałowym powinien mieć na zimnym i ciepłym silniku ten 1,6 DOHC?

Pozdrawiam
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-04-2009, 23:18   

850-900rpm - bieg jalowy
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 12-04-2009, 23:26   

maniutek napisał/a:
850-900rpm - bieg jalowy

Na ciepłym ;)
Na zimnym ok 1200rpm ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-04-2009, 23:31   

egon. napisał/a:
Na ciepłym
Na zimnym ok 1200rpm

potwierdzam, zapomnialem o zimnym engine :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-04-2009, 17:49   

Sprawdziłem jeszcze i zrobiłem reset kompa, ogólnie jest już ok. Słuchajcie mam jeszcze taki problem, ogólnie silnik jest u mnie bardzo słabo wytłumiony. Zarówno w innych Fiatach Tipo jaki np. Fiatach Uno słychać, że silnik jest wytłumiony(jakby silnik przykryć poduszką) a u mnie jest tak, jakby kabina i silnik byli niczym nie oddzielone. Dodam, że mam tak od zawsze i od zawsze mnie to denerwuje :(

Pozdrawiam
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-04-2009, 18:17   

hmmm...to zajrzyj pod wykladzine pod stopami kierowcy bądź pasażera i sprawdz, czy masz tam taka czarna "mate", jest ona odpowiedzialna za wyciszenie kabiny. Jezeli okaze sie ze pod wykladzina masz od razy blache, to juz masz odpowiedz, dlaczego jest tak glosno.....no chyba ze wydech w tym miejscu jest walniety....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-04-2009, 18:35   

To chyba będzie ten wydech, teraz mi się przypomniało, że kiedyś kolega który nim jechał, mówił, ze coś jest pęknięty wydech. Mechanik też coś wspominał :) , ale tak sie zawsze składowało, że zawsze było jeszcze wiele innych rzeczy do zrobienia i o tym całkowicie zapomniałem. Pytanie więc, czy jest szansa, że będzie dało się to po prostu zaspawać, czy jedyną opcją jest wymiana tego pękniętego elementu?
  
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-04-2009, 20:29   

Iwan, dla zdolnego spawacza nic trudnego mi złożyli wydech od jakiegoś japońca jak masz kanał to odpal uto właź pod nie i słuchaj czy jest gdzieś dziura
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5216
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-04-2009, 20:31   

Iwan, jak masz wersję S tego Tipo to wszystko jasne co do huku :) Na pewno nie masz maty pod maską i na ścianie grodziowej silnika :P Ja tak mam i nawala w środku silnik
_________________
Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
     Moneta
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-04-2009, 21:10   

Luczu napisał/a:
Iwan, jak masz wersję S tego Tipo to wszystko jasne co do huku :) Na pewno nie masz maty pod maską i na ścianie grodziowej silnika :P Ja tak mam i nawala w środku silnik


Znaczy to wygląda w ten sposób, że to był diesel, ale ma wymieniony silnik na 1,6 DOHC a wersja to DGT.
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5216
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-04-2009, 21:12   

Iwan, po prostu sprawdź czy ma maty pod klapą i na ścianie tak jak pisałem :)
_________________
Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
     Moneta
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-04-2009, 21:17   

Luczu napisał/a:
Iwan, po prostu sprawdź czy ma maty pod klapą i na ścianie tak jak pisałem :)


Po wewnętrznej stronie maski posiada, a jeśli chodzi o ścianę to tak nie bardzo widzę coś takiego:



Jakieś konkretne miejsce?

EDIT: Ta mata ma być od strony silnika czy od strony pasażerów?
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 48 days
Network load