|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
ciężko jeździ na benzynie |
Autor |
Wiadomość |
ToMeG.
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 28 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-06-2006, 08:14 ciężko jeździ na benzynie
|
|
|
Kolejny problem
Wczoraj postanowiłem przejechać się na benzynie (chyba pierwszy raz jak mam Temprę).
Silnik chodzi jakoś inaczej niż na gazie. Jak zdejmę nogę z gazu to samochód zwalnia mocniej niż na gazie (mocno to czuć) i silnik głośniej chodzi. Trzeba dawać mu więcej gazu żeby miał taką prędkość jak na LPG. Po dodaniu gazu zamochód jakby się mulił i dopiero po ok. 1-2 sek. zaskakuje i jedzie poprawnie. Po odpaleniu na niskich obrotach bez dodawaia gazu troszke szarpie, i czasem gaśnie.
Kiedyś miałem podobne objawy w Skodzie Fabia i wystarczyło przeczyścić przepustnicę, czy tu może być tak samo
Czy może to być powiązane z moim problemem z odpalaniem |
_________________ ToMeG.
Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;
POLISH CLONING TEAM |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-06-2006, 09:16
|
|
|
U mnie przy 1.6 gaźni gdy dlugo jezdze na LPG i pozniej przelacze na Pb, to czuc duza roznice. Silnik jest bardziej "nerwowy". Na LPG jednak chodzi bardziej elastycznie. Jak sie wkreca na obroty i przelacza biegi to na gazie nie czuc tak tego. Silnik po przelaczeniu na Pb dopiero powyzej 2 tys. obrotow ciągnie na obroty. Ale tez ma chwilke "zmulenia". Wszystko ustaje powoli gdy coraz dluzej jezdzi sie na Pb. Prawodopodobnie zaplon przestawia sie, a w twoim przypadku komp, do nowych warunkow, lepszych do spalania LPG. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-06-2006, 10:15 Re: ciężko jeździ na benzynie
|
|
|
ToMeG. napisał/a: | Jak zdejmę nogę z gazu to samochód zwalnia mocniej niż na gazie (mocno to czuć) |
Co do mocnego zwalniania,to jest to układ który odcina dopływ paliwa podczas hamowania silnikiem.Cut-off.
Pasowało by sprawdzić czujniki,wtryski czy się nie zapiekły.Oprucz przepustnicy pasowało by sprawdzić silnik krokowy czy nie jest zasyfiony. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-06-2006, 20:40
|
|
|
masz gaźnikową temprę 2.0 czy inną?
bo jak mało jeździłeś na benzynce (pomijając zwolnienia które opisujesz, w pewnym zakresie normalne w zasadzie, ponadto moment, moc inaczej są na benzynce, wolniej, wyżej jakby ale dłuższe powiedziałbym) to możesz mieć poprzytykane dużo, a przy elektrozaworku (jeśli gaźnik) szczególnie.
Gdy elektrozaworek i okolice masz przytkany (cut-off, od odcinania na jałowym) to może szarpać szczególniej, na 1ce, 2ce będą problemy i ogólnie nieładnie
sam gaźnik, wszelkie dysze, kanaliki, co tylko poczyścić pięknie i przedmuchać a na pewno będzie wiele lepiej...
a jeśli wtrysk - to masz inne rzeczy do przepychania ale ogólnie długo stojąca benzynka z syfami zwłaszcza z tanich stacji może Ci nieco zmulić, nie dość, że traci ciut swe właściwości to jeszcze może co nieco przytkać... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Majkel
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 11 Sie 2005 Posty: 50 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 14-06-2006, 19:20
|
|
|
A co powiecie jak mam takie same problemy z tempra 1,6 na monowtrysku?? |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-06-2006, 21:04
|
|
|
To ja z innej beczki byly gaznikowe tempry 2.0 ??:D jak cos to mod moze to usunac bo chyba niezwiazane z tematem:P
Zacznij od resetu kompa sprawdzenia czy pompka paliwa daje dobre cisnienie.
Sproobj przejechac jednorazowo okolo 50-100km na benzynie |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-06-2006, 11:48
|
|
|
były gaźnikowe 2.0 i fajniutko śmigały...
chciałbym ,ale gdyby był taki silnik a) nie zajechany, najlepiej poniżej 100 kkm
b) za grosze, za darmo
c) przekładka nie skomplikowana, najlepiej 1:1, najlepiej łatwa i za grosze, za darmo
sobie taki wsadzić silniczek do autka ...
a co do monowtrysku... reset kompa możesz zrobić (odłącz akumulator, wciśnij pedał hamulca na np kilka minut , niech rozaduje resztki z instalacji), to doraźnie może pomóc, może się coś przestawiło czy załapał kiedyś jakiś błąd bo np się przytkało kiedy coś...
poza tym rzeczywiście czy pompa jest OK? jakie daje ciśnienie? ostatnio manometrem ktoś chciał sprawdzać filtr paliwa czy na pewno masz dobry, czy jakieś osady się nie zastały... mogło też coś w silniku się przytkać, gaz prędzej przejdzie, poza tym nie wszystkie 'kanaliki' gaz wykorzystuje, niektre 'tylko benzynowe' mogą być przytkane, zastane...
możesz dodać np troszkę denaturatu (ponoć czyści, usuwa wodę) do benzyny jak masz jej końcówkę w baku albo spróbować za 20 zeta (za kilkanaście ja kiedyś kupiłem) jakiegoś magicznego czyściciela... ja kupowałem jakiś lepsiejszy ale chyba nawet w Polsce robiony a nie z importu, środek, kosztował niedużo, dolewałeś do końcówki baku (jak litr, dwa zostały) i puszczasz na 10 minut silnik, potem jeszcze go przegazować... trochę pomaga i usuwa, fakt... a poza tym ręcznie czyściłem wsio pozostałe (bo u mnie gaźnik mogłem rozebrać)... też samo przejeżdżenie, przegazowanie autka na siłę na benzynie może pomóc (na wyższych obrotach, prędkości)...
a przynajmniej sprawdź czy ogólnie jest słabszy na każdym biegu, czy bardziej np powyżej iluś obrotów się kończy moc (szybciej niż kiedyś) czy jak? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ToMeG.
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 28 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-06-2006, 19:20
|
|
|
Ostatnio pojeżdziłem troszkę na benzynie. Jak się rozgrzeje to chodzi normalnie, natomiast kiedy jest zimny to nie da się nim jechać. Szarpie i przerywa. Po 5 min. jest O.K.
|
_________________ ToMeG.
Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;
POLISH CLONING TEAM |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-06-2006, 19:23
|
|
|
to wygląda na niedziałające ssanie |
_________________
|
|
|
|
|
bolsx
Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 21 Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-11-2006, 16:32
|
|
|
jezdzielem juz roznymi modelami samochodow na gaz i zawsze bylo to samo czyli albo dobrze jezdzil tylko na benzynie lub tylko na gazie ,juz potem sie nie przejmowalem |
_________________ Tomasz |
|
|
|
|
maxio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 73 Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-11-2006, 18:23
|
|
|
na mój gust to co jakiś czas trzeba przejechać się na benzynie i będzie wszystko ok. np. jeśli chodzi o wtryski to potrafią się zapiec . wlej jakiegoś płynu do czyszczenia ukł paliwowego i przejedż ok/ 50--100 km i powinno być ok. :dance: |
_________________ siemka / było tipo 1.4 ie |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-11-2006, 18:57
|
|
|
nie tylko wtryski, ale jeżdżąc nawet tylko raz na miesiąc chwilkę na benzynie mają prawo układziki, rurki, zaworeki itp gdzie normalnie krąży benzynka się przestawić czy cuś... ja to ćwiczyłem na gaźniku, tam gdzie normalnie krąży benzyna a jej nie było dłuuuuuuuuuuuuuuuuuugo bo tylko LPG chodził z mojej woli; jak przełączyłem na PB to było szarpanie itp a potem dochodzenie czemu - elektrozaworek szwankował, niby mógł sam z siebie, ale kto wie czy gdyby tam benzyna krążyła to by później zaczął szwankować; naprawiłem sobie go i jest OK; moja wina tyle, że przez pól roku wtedy benzyny nie używałem w ogóle; więc warto raz na czas trochę przejechać a i tak ma prawo coś czasem siąść; z drugiej strony nawet gdy tylko na PB się jeździ to zaworki, wężyki, przepustnice, cokolwiek może z czasem paść/ się wyrobić... tylko jak się jeździ na PB to się od razu to wyłapie; a tak jak się czasem PB tylko wrzuci i dopiero wtedy wyjdzie, że na coś od PB przyszedł czas to zaraz, że to przez LPG... a auto powinno i musi dobrze chodzić zarówno na PB jak i LPG, to tylko kwestia regulacji umiejętnej, dobrze zrobionej instalki i dbania w miarę o silnik i części; nie ma , że nie może naraz chodzić dobrze i tu i tu... jak ktoś ma takie założenie - to olewa po prostu tylko, że mu źle LPG zrobili albo olewa, że coś szwankuje... do czasu aż to wyjdzie boleśnie... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-11-2006, 22:16
|
|
|
@unk. ja po chyba roku jazdy tylko na gazie to przełączyłęm na gazik bo niemiałem wyjścia (60km do najbliższej stacji lpg) i wszystko chodziło ok nic się nie działo a pozatym lepiej tak go czasem przepalic przez jakies 100km bo wtedy wszystko się unormuje jak jest całoś OK. w baku miałem zawsze sporo paliwka jakośtak ponat 15L. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|