Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cisnienie w cylindrach
Autor Wiadomość
kro_ma 



Wiek: 40
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 142
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-11-2007, 16:03   Cisnienie w cylindrach

Witam mierzylem wlasnie cisnienie i mam na 1 cyl 12 na 2 cyl 9 na 3 cyl 12 i na 4cyl 12 co to moze byc i jakie sa konsekwencje jazdy na tym prosze o porade
_________________
Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-11-2007, 16:25   

tez tak miałem w sedici i skończyło sie remontem silnika.... powinna pomóc zmiana pierścieni na tłokach,jeśli nie ma rantow i rys na cylindrze
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
  
     assistance   Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-11-2007, 16:29   

ale chodzi o te 12 czy o to 9? bo ja się nie znam a chciałbym się dowiedzieć...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-11-2007, 16:48   

chodzi o 9, a w zasadzie o to aby na wszystkich było w miarę jednakowo. 12, a 9 to już zbyt duża rozbieżność..
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-11-2007, 16:56   

i do co to dokładnie oznacza, co się wtedy dzieje i co może sie stać?
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
kro_ma 



Wiek: 40
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 142
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-11-2007, 20:50   

jakie sa skutki jazdy na takim cisnieniu i kiedy mozna to robic i jakie sa koszta takiej naprawy
_________________
Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94
     assistance   Moneta
 
 
pariparis 



Wiek: 39
Dołączyła: 20 Paź 2007
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-11-2007, 20:54   mam ten sam problem

Zaczelo sie od tego ze moj kochany tipcio zaczal mi palic duzo gazu ok 14- 15 litrów w miesci, a to przy silniku 1,4 chyba duzo.
okazalo sie ze trzeci cylinder nie dziala, ciśnienie na na reszcie było powyzej 12, a na tym 9...
Mechanik postraszyl mnie remontem silnika, ale okazalo sie ze do wymiany sa tloki i cos tam jeszcze w glowicy. koszt ok 600 zl.
  
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-11-2007, 19:27   

kro_ma, a olej bierze albo płyn chłodniczy
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
pariparis 



Wiek: 39
Dołączyła: 20 Paź 2007
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-11-2007, 21:46   

?....?

** Dodano: 06-11-2007, 21:56 **
mi tipcio bierze olej ale plynu nie
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-11-2007, 22:31   

pariparis, pytanie nie było do Ciebie :lalala:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
kro_ma 



Wiek: 40
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 142
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2007, 08:39   

Witam plynu nie bierze a olej troszke bo cieknie z simeringa na walku i lecialo spod korka wlewu
_________________
Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94
     assistance   Moneta
 
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 08-11-2007, 08:13   

Witam
Ponieważ mój Tipo zaczyna coraz więcej zasysać oleju kupiłem uszczelniacze zaworowe i przymierzam się do wymiany. Aby jednak nie wyrzucać pieniędzy w błoto postanowiłem zmierzyć najpierw kompresję (mimo przebiegu 95tyś). Zwłaszcza że z niewiadomego powodu kotłuje mi 15l gazu w mieście.
Na szczęście nie jest źle. Wyszło 12,5 12,5 11,7 12,8. Trochę zastanawiająca jest ta różnica między cylindrem 3 i 4 wynosząca 1,1 bara, choć nie przekracza dopuszczalnych 10%. Może przyczyna tkwi w zaworach???
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-11-2007, 08:16   

Rudiger napisał/a:
Może przyczyna tkwi w zaworach???


Sprawdź luzy, może masz ciutkę podparty zawór na tym cylindrze.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 08-11-2007, 08:40   

Też mi to przyszło do głowy. Ponieważ lada chwila będą zmieniane uszczelniacze, uczulę mechanika aby zwrócił uwagę na luzy zaworowe. Podejrzewam że trzeba będzie regulować bo jak silnik zimny to jakoś tak dziwnie klekocze jakby z głowicy. Jakby luzy były zbyt duże. A może na tym właśnie garnku są za małe.
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-11-2007, 10:17   

Rudiger, jak będzie wymieniał uszczelniacze to regulacja jest konieczna bo przecież musi zdjać klawiature.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 08-11-2007, 12:07   

Tak racja. Ale lepiej uczulić aby nie było na zasadzie "panie, to na płytkach, panie one się nie zużywają się"
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-11-2007, 12:11   

Rudiger napisał/a:
"panie, to na płytkach, panie one się nie zużywają się"


Wszystko się zużywa to jedna sprawa, druga sprawa że klawiatura może idealnie nie siąść tak jak była i już robi Ci to różnice setek milimetra a może i nawet dziesiątke urwać.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-11-2007, 13:05   

Rudiger napisał/a:
Tak racja. Ale lepiej uczulić aby nie było na zasadzie "panie, to na płytkach, panie one się nie zużywają się"

A krzywki na wałkach się nie zużywają ?
Niedowiarkom służę wałkami , które wznios krzywek mają mniejszy o KILKA MILIMETRÓW !
     assistance
 
kondzio 
witamy nowego


Wiek: 56
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 9
Skąd: Opatów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-11-2007, 13:34   

Na zaworach jest dość duża tolerancji. Moim zdaniem należało by zrobić próbę o lejową i jednoznacznie stwierdzić czy to pierścienie lub wypalony zawór lub gniazdo
     assistance   Moneta
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 08-11-2007, 15:04   

Próba olejowa na cylindrze z najsłabszą kompresją spowodowała wzrost do 12,3bar. czyli o 0,5 bara.
Myślę że kompresja jest na tyle dobra że nie ma konieczności doktoryzowania się czy to zawór czy pierścienie bo za chwilę okaże się że wałek rozrządu jest padnięty, a za 10tyś padną panewki lub padnie synchronizator 2-go biegu. Świetny samochód :badgrin:

** Dodano: 13-11-2007, 08:10 **
Ha ha! A nie mówiłem? Jak się umawiałem na wymianę uszczelniaczy to usłyszałem: " Panie, my tak zmieniamy uszczelniacze że potem nie trzeba regulować zaworów, poza tym one na płytkach są, wieczne są" :badgrin:
  
 
MAXIMUS 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 67
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-11-2007, 17:57   

Polak to POTRAFI!!!!, WIECZNA to jest pomysłowość co nie których mechaników.I w końcu wyregulowali? czy nie.
_________________
Maximus
     Moneta
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 14-11-2007, 11:34   

Ciiiiii....
Jutro jadę na wymianę.

** Dodano: 16-11-2007, 08:47 **
Uszczelniacze już wymienione. Okazało się że już raz były wymieniane :? Mechanik mówił że wyjął uszczelniacze w kolorze brązowym i mogły to być Corteco, które jak słyszałem są do D i puchną. Teraz zostały założone zielone Goetz'a od VW. Zawory też zostały wyregulowane. 2 zawory miały trochę za mały luz, stąd też możę wynikała różnica w kompresji pomiędzy cylindrami.
Teraz dobrze by było zrobić jakąś trasę, zobaczyć czy bierze olej i jak wygląda końcówka rury wydechowej.
Ogólny koszt to 150zł wymiana, 16zł uszczelniacze, 12zł uszczelki, 10zł za płytkę regulacyjną.

** Dodano: 29-01-2008, 08:05 **
Przejeździłem już 2 miesiące po wymianie uszczelniaczy i jest super, skończyło się popijanie oleju. Konsumpcja oleju 0. Przejechałem na oko 2-3tyś km.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load