Cisnienie w cylindrach |
Autor |
Wiadomość |
kro_ma
Wiek: 40 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 142 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-11-2007, 16:03 Cisnienie w cylindrach
|
|
|
Witam mierzylem wlasnie cisnienie i mam na 1 cyl 12 na 2 cyl 9 na 3 cyl 12 i na 4cyl 12 co to moze byc i jakie sa konsekwencje jazdy na tym prosze o porade |
_________________ Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-11-2007, 16:25
|
|
|
tez tak miałem w sedici i skończyło sie remontem silnika.... powinna pomóc zmiana pierścieni na tłokach,jeśli nie ma rantow i rys na cylindrze |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-11-2007, 16:29
|
|
|
ale chodzi o te 12 czy o to 9? bo ja się nie znam a chciałbym się dowiedzieć... |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-11-2007, 16:56
|
|
|
i do co to dokładnie oznacza, co się wtedy dzieje i co może sie stać? |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
kro_ma
Wiek: 40 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 142 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-11-2007, 20:50
|
|
|
jakie sa skutki jazdy na takim cisnieniu i kiedy mozna to robic i jakie sa koszta takiej naprawy |
_________________ Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94 |
|
|
|
|
pariparis
Wiek: 39 Dołączyła: 20 Paź 2007 Posty: 10 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-11-2007, 20:54 mam ten sam problem
|
|
|
Zaczelo sie od tego ze moj kochany tipcio zaczal mi palic duzo gazu ok 14- 15 litrów w miesci, a to przy silniku 1,4 chyba duzo.
okazalo sie ze trzeci cylinder nie dziala, ciśnienie na na reszcie było powyzej 12, a na tym 9...
Mechanik postraszyl mnie remontem silnika, ale okazalo sie ze do wymiany sa tloki i cos tam jeszcze w glowicy. koszt ok 600 zl. |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-11-2007, 19:27
|
|
|
kro_ma, a olej bierze albo płyn chłodniczy |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
pariparis
Wiek: 39 Dołączyła: 20 Paź 2007 Posty: 10 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-11-2007, 21:46
|
|
|
?....?
** Dodano: 06-11-2007, 21:56 **
mi tipcio bierze olej ale plynu nie |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
kro_ma
Wiek: 40 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 142 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2007, 08:39
|
|
|
Witam plynu nie bierze a olej troszke bo cieknie z simeringa na walku i lecialo spod korka wlewu |
_________________ Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94 |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 08-11-2007, 08:13
|
|
|
Witam
Ponieważ mój Tipo zaczyna coraz więcej zasysać oleju kupiłem uszczelniacze zaworowe i przymierzam się do wymiany. Aby jednak nie wyrzucać pieniędzy w błoto postanowiłem zmierzyć najpierw kompresję (mimo przebiegu 95tyś). Zwłaszcza że z niewiadomego powodu kotłuje mi 15l gazu w mieście.
Na szczęście nie jest źle. Wyszło 12,5 12,5 11,7 12,8. Trochę zastanawiająca jest ta różnica między cylindrem 3 i 4 wynosząca 1,1 bara, choć nie przekracza dopuszczalnych 10%. Może przyczyna tkwi w zaworach??? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-11-2007, 08:16
|
|
|
Rudiger napisał/a: | Może przyczyna tkwi w zaworach??? |
Sprawdź luzy, może masz ciutkę podparty zawór na tym cylindrze. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 08-11-2007, 08:40
|
|
|
Też mi to przyszło do głowy. Ponieważ lada chwila będą zmieniane uszczelniacze, uczulę mechanika aby zwrócił uwagę na luzy zaworowe. Podejrzewam że trzeba będzie regulować bo jak silnik zimny to jakoś tak dziwnie klekocze jakby z głowicy. Jakby luzy były zbyt duże. A może na tym właśnie garnku są za małe. |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-11-2007, 10:17
|
|
|
Rudiger, jak będzie wymieniał uszczelniacze to regulacja jest konieczna bo przecież musi zdjać klawiature. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 08-11-2007, 12:07
|
|
|
Tak racja. Ale lepiej uczulić aby nie było na zasadzie "panie, to na płytkach, panie one się nie zużywają się" |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-11-2007, 12:11
|
|
|
Rudiger napisał/a: | "panie, to na płytkach, panie one się nie zużywają się" |
Wszystko się zużywa to jedna sprawa, druga sprawa że klawiatura może idealnie nie siąść tak jak była i już robi Ci to różnice setek milimetra a może i nawet dziesiątke urwać. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-11-2007, 13:05
|
|
|
Rudiger napisał/a: | Tak racja. Ale lepiej uczulić aby nie było na zasadzie "panie, to na płytkach, panie one się nie zużywają się" |
A krzywki na wałkach się nie zużywają ?
Niedowiarkom służę wałkami , które wznios krzywek mają mniejszy o KILKA MILIMETRÓW ! |
|
|
|
|
kondzio
witamy nowego
Wiek: 56 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 9 Skąd: Opatów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-11-2007, 13:34
|
|
|
Na zaworach jest dość duża tolerancji. Moim zdaniem należało by zrobić próbę o lejową i jednoznacznie stwierdzić czy to pierścienie lub wypalony zawór lub gniazdo |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 08-11-2007, 15:04
|
|
|
Próba olejowa na cylindrze z najsłabszą kompresją spowodowała wzrost do 12,3bar. czyli o 0,5 bara.
Myślę że kompresja jest na tyle dobra że nie ma konieczności doktoryzowania się czy to zawór czy pierścienie bo za chwilę okaże się że wałek rozrządu jest padnięty, a za 10tyś padną panewki lub padnie synchronizator 2-go biegu. Świetny samochód
** Dodano: 13-11-2007, 08:10 **
Ha ha! A nie mówiłem? Jak się umawiałem na wymianę uszczelniaczy to usłyszałem: " Panie, my tak zmieniamy uszczelniacze że potem nie trzeba regulować zaworów, poza tym one na płytkach są, wieczne są" |
|
|
|
|
MAXIMUS
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 67 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-11-2007, 17:57
|
|
|
Polak to POTRAFI!!!!, WIECZNA to jest pomysłowość co nie których mechaników.I w końcu wyregulowali? czy nie. |
_________________ Maximus |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 14-11-2007, 11:34
|
|
|
Ciiiiii....
Jutro jadę na wymianę.
** Dodano: 16-11-2007, 08:47 **
Uszczelniacze już wymienione. Okazało się że już raz były wymieniane Mechanik mówił że wyjął uszczelniacze w kolorze brązowym i mogły to być Corteco, które jak słyszałem są do D i puchną. Teraz zostały założone zielone Goetz'a od VW. Zawory też zostały wyregulowane. 2 zawory miały trochę za mały luz, stąd też możę wynikała różnica w kompresji pomiędzy cylindrami.
Teraz dobrze by było zrobić jakąś trasę, zobaczyć czy bierze olej i jak wygląda końcówka rury wydechowej.
Ogólny koszt to 150zł wymiana, 16zł uszczelniacze, 12zł uszczelki, 10zł za płytkę regulacyjną.
** Dodano: 29-01-2008, 08:05 **
Przejeździłem już 2 miesiące po wymianie uszczelniaczy i jest super, skończyło się popijanie oleju. Konsumpcja oleju 0. Przejechałem na oko 2-3tyś km. |
|
|
|
|
|