Co to jest?? Jak to działa?? |
Autor |
Wiadomość |
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 14:49 Co to jest?? Jak to działa??
|
|
|
Witam mam pewną usterkę w Tipo ( 1.4 Gaźnik 90r.) jednak niewiem na czym polega...
Auto potrafi przejechac kilka kilometrów i już niechce palić ... ma tak jakby łapał ale coś go blokowało .. albo dusiło ...
znalazłem jedno ale.. pod maską od poszątku gdy kupiłem auto brakowało wężyka ...
szedł on z takiego czegoś okrągłego przy zapłonie ( na pierwszym foto) dalej do trójnika z którego jeden przewód szedł do czrgoś za gaźnikiem (FOTO 2) a drugie do przewodu z tyłu komory silnika .. zaś ten przewód z jednej strony wchodzi w blok silnika a z drugiej w głąb nadwozia... gdy auto niechce palić .. zatykam miejsce przy zapłonie z którego miał ten wężyk wychodzić .. i trójnik gdzie miał wchodzić .. i auto pali
moje pytanie brzmi ..co to właściwie jest za układ? do czego on słuzy?? i jak działą... Może ktoś się już z tym spotkał to może napisać też na czym polega usterka i jak to naprawić...
|
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 23-10-2008, 15:15
|
|
|
DonBanDitOo, Pewnie to jakies podcisnienie lub cos w tym stylu. Ale nie wiem bo pierwszy raz takie cos widze. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 15:22
|
|
|
DonBanDitOo, zagadaj na PW do kolegi [b]JAM_BELFEGOR[\b] , bo on chyba ma podobny silnik do twojego (gaźnik bez digiplexa) , a on chyba już prawie wszystko, jak nie wszystko wie o tym silniku więc na pewno Ci coś podpowie.
Mnie się wydaje, że brakuje Ci wężyka od podciśnienia idącego do aparatu zapłonowego - to podciśnienie steruje aparatem, aby dawał iskrę w odpowiednim momencie i właśnie przez brak tego wężyka będą kłopoty z zapłonem. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 16:09
|
|
|
DonBanDitOo, odpowiedziałem ci ostatnio na twojego posta ale forum zresetowało się do wersji sprzed 3 dni. Więc do rzeczy powtórzę się polansky, dobrze ci się wydaje pozycja nr 1. to wejście podciśnienie z gaźnika do sterowaniem konta zapłonu. Ważna rzecz bo bez tego zapłon nie przesterowuje się przy wyższych obrotach (działa to tak jak digiplex).
** Dodano: 23-10-2008, 17:11 **
Zdjęcie nr. 2 to pompka automatycznego ssania w skórce podtrzymuje obroty rzędu 1300-1400 (o ile jest sprawna i dobrze wyregulowana) na zimnym silniku wyłącza się przez tero-zawór w kolektorze dolotowym przy mniej więcej 70 stopniach.
** Dodano: 23-10-2008, 17:14 **
3 zdjęcie, pozycja 3 to zasilanie układu podciśnieniowego sterowania oprzyrządowaniem gaźnika. Również ważne nawet bardzo, ponieważ na benzynie gaźnik odmówi współpracy a na gazie ucięty przewód będzie źródłem lewego powietrza a co zatym idzie nie równej pracy silnika (zaburzy skład mieszanki)
** Dodano: 23-10-2008, 17:17 **
Jak naprawić:
1. Tu masz schemat podłączenia przewodów podciśnieniowy dla silnika 159A2.000 http://forum.tempra.org/t...ghlight=#108628 Jedyne co musisz kupić to tak około 1,5m przewodów sylikonowych albo gumowych 4mm do nabycia w sklepie moto, albo jak nie chce ci się z domu wychodzić np. http://moto.allegro.pl/it...tsu_maptun.html
2. Do aparatu zapłonowego zdjęcie 1 przyłączyć zasilanie z gaźnika poprzez elastyczny wężyk 4mm
** Dodano: 23-10-2008, 17:19 **
tu
** Dodano: 23-10-2008, 17:24 **
Ostatnia rzecz jaka mnie nie pokoi to coś masz przekombinowane z tym silnikiem. Już ci to ostatnio pisałem. Niby masz gaźnik ale puszkę filtru powietrza masz na nim jak z silnika i.e do tego gaźnik z powrotnym układem paliwa, i pompka auto ssania ma zasilanie z boku zaś moja z tyłu. Cyknij więcej fotek z komory silnika i napisz oznaczenie z tabliczki znamionowej dla silnika. Zobacz do mojej galerii w profilu jak wygląda 1.4 na gaźniku typ. 159A2.000 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 17:44
|
|
|
faktycznie box się różni .. hmmm .... no thx z tymi wężykami .. już wiem wszystko co i jak jeszcze jedno pytanko .. nigdzie niemoge znaleźć kabelka od elektrodyszy z kąd on ma wychodzić?? albo jak go mozna poprostu podpiać od nowa?? wydaje mi sie że od zapłonu ale wole się upewnić ...
** Dodano: 23-10-2008, 18:46 **
JAM_BELFEGOR, jutro jeśli wstane w miare wcześnie po nocce to pójde wlnąć jakieś fotki silnika.. bo po tym co mi napisałeś to się zmartwiłem troche |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-10-2008, 19:43
|
|
|
DonBanDitOo napisał/a: | .. nigdzie niemoge znaleźć kabelka od elektrodyszy z kąd on ma wychodzić?? | Nie bardzo wiem o co ci chodzi? Masz na myśli elektro-zawór w gaźniku odcinający paliwo podczas hamowania silnikiem, czy elektro-zawór benzyny lub lpg z instalacji gazowej?
Cytat: | JAM_BELFEGOR, jutro jeśli wstane w miare wcześnie po nocce to pójde wlnąć jakieś fotki silnika.. bo po tym co mi napisałeś to się zmartwiłem troche | Nie martw się, ja też nie jestem wszystko wiedzący, może to tak fabrycznie jest zrobione, dlatego chciałem żebyś podał mi kod silnika, wtedy się trochę wyjaśni, czy ktoś przekombinował (poprzedni właściciel) czy tak było od początku. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 05:13
|
|
|
w gaźniku po lewej stronie jest elektro-dysza czy tam jak też niektórzy nazywają zawór wydaje mi się że to od benzyny ...
propos tego kodu silnika .. w którym miejscu się on znajduje ?? |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 11:50
|
|
|
DonBanDitOo, Elektro zawór bo jego zadaniem jest odcięcie paliwa a co robi zawór ? odcina No to bezpośrednio z zaworu wychodzi kabel tak jak na moim gaźniczku wyżej. Z tyłu poprzez kostkę łączy się z czerwonym kabelkiem który idzie do modułu cut-off który jest z kolei schowany w przednim nadkolu od strony kierowcy zaraz obok pojemnika spryskiwaczy i światła. Drugi kabelek jaki potrzebny jest do zadziałania zaworku to czarny kabelek wychodzący z prawej strony gaźnika obok cięgna gazu i to jest masa.
** Dodano: 24-10-2008, 12:53 **
DonBanDitOo napisał/a: | propos tego kodu silnika .. w którym miejscu się on znajduje ?? | u mnie tabliczka znamionowa jest na przedniej czarnej belce w komorze silnika zaraz obok przedniego światła po stronie pasażera. Taka mała srebrna blaszka typ silnika to oczywiście pozycja na blaszce engine type np. 159A2.000
** Dodano: 24-10-2008, 12:59 **
Co do zaworku to nagminnie stosowana praktyka wiejskich mechaników, zamiast wymieniać elektro-zawór gdy się zepsuje/lub zacina to po prostu przecinają kable i uważają że spraw jest załatwiona. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 16:27
|
|
|
no i porobiłem fotoski ... i znów z pytankiem
propos kod silnika: 160A1.000
i pytanko: od cewki idą kable.. ostatni mam uciety i zaklejony izolatą .. od czego on jest???
|
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-10-2008, 20:23
|
|
|
No to silnik masz taki http://www.tempra.org/pliki/silniki/3.gif 1.4 na gaźniku tak więc ta puszka to "druciarstwo" poprzedniego właściciela pewnie gaz rozwalił mu oryginalną puszkę która jest ciężko dostępna i postanowił zaszaleć i wsadził taką 1.4 na wtrysku do tego jakaś rozwaloną bo z przodu nie wiedzę dobrze, ale wystaje trochę filtra, klej, jakaś gąbka masakra. Tak więc tak nie powinno być widziałeś w mojej galerii jak wygląda oryginalna puszka i dekiel z dolotem na gaźnik. Do tego widzę że horror elektryka masz pod maską pełno jakiś kabli nie widomego pochodzenia. DonBanDitOo napisał/a: |
i pytanko: od cewki idą kable.. ostatni mam uciety i zaklejony izolatą .. od czego on jest??? | to jest prawdopodobnie impuls dla modułu cut-off (dokładniej na pin nr 2)
** Dodano: 24-10-2008, 21:28 **
Tak teraz przeglądam sobie książkę WKŁ do naszych TT i widzę na jednym z obrazków w dziale silniki 1400-1600 że na gaźniku jest puszka z i.e i się zastanawiam czy może fabrycznie 160A1.000 miał taką. Choć mam świadomość że ta książka czasem kupy dupy się nie trzyma i ma mało wspólnego z rzeczywistością. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-10-2008, 05:18
|
|
|
hmmm... to ja już niewiem z kąd to się wzięło wygląda to tak jakby cały ten silnik z elektryką był składany na szrocie albo w szopie pod domem w sumie to zastanawiam się czy doprowadzać to do porządku ... autem pojeżdże jeszcze max 1,5 miecha i idzie w garaż ... potem przymiarka do zmiany motoru więc niewiem czy opłaca się robienie tego .. ale w sumie to warto wiedzieć .. kurde .. mam tipolca 2 miesiące i od tego czasu więcej sie dowiedziałem z tego forum o nim niż o malcu przez 2 lata (biorąc praktyki u mechaników ) dobre to dokształcanie.. jeszcze kilka takich usterek i postów i sam się mianuje jako jego mechanik
czyli według ciebie to autko to pełna fuszera?? bo tak mi się teraz wydaje że tak rzeczywiście jest ... chociaż w sumie teraz się niedziwie... bo dałem za niego 1500zł .. chociaż po odkrywaniu po koleii tych usterek wszystkich to stwierdzam że i tak przepłaciłem
"...to jest prawdopodobnie impuls dla modułu cut-off (dokładniej na pin nr 2)..."
CZYLI CO DOKŁADNIEJ ..TAK ŁOPATOLOGICZNIE |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-10-2008, 10:02
|
|
|
DonBanDitOo napisał/a: | czyli według ciebie to autko to pełna fuszera?? bo tak mi się teraz wydaje że tak rzeczywiście jest ... chociaż w sumie teraz się niedziwie... bo dałem za niego 1500zł .. chociaż po odkrywaniu po koleii tych usterek wszystkich to stwierdzam że i tak przepłaciłem | No pełna to może nie, ale te luźne kabelki mnie trochę martwią, no i ta puszka dalej nie wiem czy rzeczywiście jest z i.e czy oryginalnie tak była. Bo powiem ci tak 1.4 na gaźniku i 1.6 z digiplex'em miały taką puszkę jak ja mam jakiego silnika bym nie oglądał tak miał. DonBanDitOo napisał/a: | "...to jest prawdopodobnie impuls dla modułu cut-off (dokładniej na pin nr 2)..."
CZYLI CO DOKŁADNIEJ ..TAK ŁOPATOLOGICZNIE | Moduł cut-off odcina paliwo podczas hamowania silnikiem to właśnie on daje napięcie do elktro-zaworu do zamknięcia się. Gdzie się znajduje już ci napiłem wcześniej, jest to mała czarna skrzyneczka w nadkolu do niej przychodzi wtyczka bodajże na 7 pinów na 2 z nich przychodzi sygnał z cewki (ten urznięty kabel o który pytałeś). Na module powinna być numeracja pinów od 1 do 7. DonBanDitOo napisał/a: | .. chociaż po odkrywaniu po kolei tych usterek wszystkich to stwierdzam że i tak przepłaciłem | nigdy nie warto kupować auto w złym stanie bo zawsze się dopłaci do interesu. Nauczka dla ciebie, na szczęście jeszcze mało kosztowna. Części do TT są tanie sam samochód również. Ja nie che wiedzieć ile mój kumpel już utopił w swoją Alfę, ostatnio coś mówił o zawieszeniu za ponad tysiaka. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-10-2008, 17:42
|
|
|
no na starcie co się dowiedziałem od poprzedniego właścieciela to iż jest tylko prawy wachacz do wymiany .. i przy zakupie jedyne co zauważyłe mto że szyby z przodu chodzą jak chcą w drzwiach |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-10-2008, 23:29
|
|
|
DonBanDitOo, nic się nie martw jeszcze zrobisz z niego potwora do driftu |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-10-2008, 05:28
|
|
|
hehe ... no zamierzam ile to zajmie i jak to wyjdzie to niewiem ale się postaram ... |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
|