Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy to gaźnik ??
Autor Wiadomość
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-12-2008, 20:44   

moje 1,6 na wtrysku mieści się w 10l gazu w cyklu mieszanym, za to w mieście pali ile widzi, tym bardziej że go nie oszczędzam - taki urok tych autek
zlomek, poszukaj tematu "jak zmniejszyć spalanie gazu" - tam jest opis jak rozpiąc dogrzewanie dolotu, przy jeździ ne gazie pomaga to w obniżeniu spalania
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-12-2008, 20:52   

Lasgo07 napisał/a:
zlomek, A masz 1,4 na gaźniku ??


Tak tego 52kW.
Wychuchany i wydmuchany.A odwdziecza mi sie takim spalaniem:/
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-12-2008, 21:11   

zlomek, Aha, widze ze jestes tez z Mazowieckiego więc zapraszam do Wawy do mnie na regulacje. Chętnie bym luknął na ten twój sprzęcik. Wyreguluje Ci gaźnik i instalacje gazową. Bo to nie jest jakieś wielkie pismo.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-12-2008, 21:22   

Ok.Powiem,że nawet do Pułtuska bede miał blizej:)

Co do tamtego tematu przeczytałem 5 stron.
I mam odlączona tą rurkę od kolektora przez gazownika.
W tym miejscu pod gaznikiem jest odłączona,za silnikiem...
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-12-2008, 21:32   

zlomek, To chyba masz odłączone nie to co trzeba, bo ODMA jest na deklu gaźnika z przodu a nie pod spodem. To musisz mieć coś innego dołączonego. Jak chcesz to zapraszam do Łomianek bo teraz tam mieszkam, w Pułtusku bywam ale rzadko ;) A ty skad jestes dokładnie ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-12-2008, 21:38   

Kurcze jutro rano ustrzele fotke jaki bajzel mam tam pod maską.
Bo sam już nie wiem co mam odłączone.
Ja jestem ze stron przasnyskich:)
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-12-2008, 21:43   

zlomek, Aha spoko, ja jutro mam wolne więc wstaw fotkę to ci pomożemy. Podstawowa rzecz w silniku aby dobrze pracował to szczelność wszystkich przeowdów. Jak bedzie ci łapał lewe pwietrze to bedzie ci nie rowno pracował i szarpał, jezeli masz LPG to nawet potrafi strzelić i wyrwać filtr powietrza albo uszkodzić gaźnik który w tych samochodach jest delikatny bo zawiera elementy plastikowe. Ostatnio tego doświadczyłem. Ciesze się ze tylko mi sie dysza przypachała ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-12-2008, 21:51   

Lasgo07, aż ni się nie che wierzyć że miałeś dysze zardzewiałe, ciekawe co za paliwo lał poprzedni właściciel przecież dysze sa chyba z mosiądzu zrobione czy z czegoś podobnego co tak szybko nie koroduje, poza tym paliwo nie powoduje korozji. Co do ODMY to również polecam założyć na dół wężyka spiralkę. Spytać w ASO ile taki kompletny wężyk ze spiralką kosztuje. Bo to tak rozłączone nie powinno być, ze względów które ci yoyo napisał a po drugie ODMA spełnia inną funkcję, podciśnienie z silnika wyciąga z komory korbowej niebezpieczne gazy, które powstają podczas pracy silnika. Głupotą jest w ogóle zaślepiać wężyk z ODMY co widziałem parę razy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-12-2008, 00:39   

[quote="yoyo"]
Lasgo07 napisał/a:
A zawory klekoczą i na zimnym i na ciepłym silniku bo nie są wyregulowane.

zawory klekoczą tylko na zimnym silniku, później metal się rozszerza i luz zaworowy się zmniejsza,
żeby zawory klekotały na ciepłym silniku musiałyby mieć naprawdę duże luzy, co z kolei przekładałoby się na gorszą pracę silnika.
Więc jeśli słyszysz klekotanie na gorącym silniku to raczej szukałbym przyczyny gdzieś indziej, np nieszczelny kolektor wydechowy wydaje takie dźwięki (czasem wystarczy dociągnąć), może to być też któreś kółko pasowe, lub napęd aparatu zapłonowego.

A panewki ?


mój pali w ciepłe dni do 11 LPG po mieście przy średniej jeździe. Co do trasy to ... o ile to "trasą" można nazwać Sosnowiec-Jędrzejów wyszło mi, że spalił około 8.5 - 9 /100 a nie oszczędzałem go i sporo wyprzedzania było.

Co do gaźnika i jak to ktoś napisał wcześniej "turbo" po otwarciu 2 dyszy - u mnie właśnie w tym momencie kiedy czuję pod nogą inny opór pedału zaczyna wariować i moc spada. ( czyli coś z 2 dysza ? )
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-12-2008, 09:13   

Lasgo07, zlomek, chyba się nie dogadaliście - jeden pisze o odłączonym dolocie gorącego powietrza z nad kolektora (to z tyłu) a drugi o odmie :)

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Głupotą jest w ogóle zaślepiać wężyk z ODMY co widziałem parę razy.
wtedy gazy znajdą sobie inne ujście - wyrzucą bagnet lub wydmuchają którąś z uszczelek, miałem tak zrobione w polonezie i w zimie śnieg jakoś zapchał koncówkę rurki i zamarzło - wywaliło mi bagnet i zarzygało olejem całą komorę silnika

Cytat:
A panewki ?

klekotanie to pojęcie względne, panewki mają troszkę inny dźwięk, może też dzwonić sworzeń tłoka ale ten dźwięk będzie cichł pod obciążeniem, czasem słychać jakiś pęknięty pierścień, a czasem jest to jakaś luźna śrubka :)
jak się komuś nudzi to polecam stary sprawdzony sposób z kawałkiem drewna (np kijem od szczotki) - działa jak stetoskop i można go przyłożyć do silnika i osłuchać skąd dokładnie wydobywa się dźwięk

LUCIACIA napisał/a:
Co do gaźnika i jak to ktoś napisał wcześniej "turbo" po otwarciu 2 dyszy - u mnie właśnie w tym momencie kiedy czuję pod nogą inny opór pedału zaczyna wariować i moc spada. ( czyli coś z 2 dysza ? )

nie myl gardzieli z dyszą, dysza to taka mała mosiężna rurka z dziurkami którą wystarczy przedmuchać,
tu chodzi o otwarcie drugiej gardzieli (w gaźniku masz 2 gardziele i 2 przepsutnice)
te odczucia masz na PB i LPG czy tylko na LPG ?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-12-2008, 10:18   

Siemka.
Zrobiłem już fotki.
Prosze zobaczcie,czy mam wszystko dobrze zrobione.
Bo sumując,czy jade szybko,czy wolno prawie tyle samo pali:/






  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-12-2008, 10:32   

zlomek,
odmę masz założoną i tak powinno pozostać jeśli nie wyrzuca Ci zbyt dużo oleju do chwytu powietrza (ta czarna puszka)

co do dolotu ciepłego powietrza to masz rurkę lekko zdjętą ale to nie wszystko, u mnie na wtrysku wygląda to troszkę inaczej, ale tam gdzie ta papierowa rurka wchodzi do obudowy filtra w nadkolu powinna gdzieś być klapka która przełącza przechwytywanie zimnego lub ciepłego powietrza i tą klapkę należy zablokować tak aby łapała tylko zimne
Podejrzewam, że gazownik uchylił Ci rurkę na kolektorze i tak zostawił bo to częsta ich praktyka - łatwiej im wtedy regulować.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-12-2008, 10:47   

Mam jeszcze w bagażniku taką samą rurkę tylko,że grubszą...
Wywalic to urwaną i założyc tą grubą w tym miejscu gdzie jest ucieta.
Dodam,ze jak mam teraz zalane Paraflu.To rzadko mi sie silnik nagrzewa do 90*.
Na odcinkach 15km nie zdarzy nigdy chlopak.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-12-2008, 11:24   

yoyo napisał/a:

co do dolotu ciepłego powietrza to masz rurkę lekko zdjętą
a zdziwisz się tak ma być i tak z fabryki wyjeżdża :lalala: na tej rurce metalowej odchodzącej z nad kolektora jest dospawany mały ogranicznik który zapobiega założeniu rurki spiro do końca. zlomek, spalanie ci powinno spaść jeśli w ogóle ściągniesz rurkę od ciepłego powietrza, tak jak tu masz:

U mnie to zrobił gaziarz, ponieważ na początku gdy założyłem LPG nie miałem pojęcia nic o gazie, będąc dociekliwym założyłem ją powrotem i efekt był taki auto dostawało czkawki na wolnych obrotach a spalanie wzrosło o jakiś 1l mniej więcej.

** Dodano: 17-12-2008, 11:29 **
zlomek, Jeśli robisz tylko takie odcinki tym autem to nie ma co się dziwić ze masz duże spalanie
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-12-2008, 12:16   

JAM_BELFEGOR, Ale ja wężyka nie zaślepiłem tylko go spuściłem w dół silnika i tam sobie dmucha. Zaślepiłem tylko dziurę po odmie w gaźniku.

** Dodano: 17-12-2008, 12:23 **
JAM_BELFEGOR, Zakreśl na fotce o ktorej rurce mowisz ? :) bo i ja jestem ciekaw jak mam u siebie
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-12-2008, 14:07   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
a zdziwisz się tak ma być i tak z fabryki wyjeżdża :lalala:

no to mnie zdziwiłeś u mnie rurka wchodzi do końca

Lasgo07 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, Ale ja wężyka nie zaślepiłem tylko go spuściłem w dół silnika i tam sobie dmucha. Zaślepiłem tylko dziurę po odmie w gaźniku.


ok wielu ludzi tak jeździ ale możesz za to stracić dowód, czuś smród w kabinie itp. dlatego zaleca się choćby butelkę na koniec założyć, lub przepuścić rurkę do gaźnika ale po drodze wstawić puszkę (taki soadnik) na drobiny oleju i to jest najlepsze wyjście.

Lasgo07 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, Zakreśl na fotce o ktorej rurce mowisz ? :) bo i ja jestem ciekaw jak mam u siebie

Jamowi chodzi o tą grubą rurę która idzie z nad kolektora wydechowego (za gaźnikiem) do obudowy fitra powietrza (w nadkolu)
chodzi o to że gaz nie lubi ciepłego powietrza, w gorącym jest mniej cząsteczek tlenu niż w zimnym, a to właśnie tlen jest potrzebny do prawidłowego spalania - ot prosta fizyka
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-12-2008, 14:46   

yoyo napisał/a:
nie myl gardzieli z dyszą, dysza to taka mała mosiężna rurka z dziurkami którą wystarczy przedmuchać,
tu chodzi o otwarcie drugiej gardzieli (w gaźniku masz 2 gardziele i 2 przepsutnice)
te odczucia masz na PB i LPG czy tylko na LPG ?


na PB potwornie sie dusi jak mu depne aż traci moc ( na tyle że jak z 1 czy 2 chce lepiej wystartować to zęby o kierownicę mogę stracić ) a na LPG śmiga idealnie ale opór pedału i na PB i na LPG czuję w tym miejscu z tym że na LPG słabszy nieco.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-12-2008, 16:59   

LUCIACIA napisał/a:
sie dusi jak mu depne aż traci moc

to może być wina źle ustawionego pływaka, ale nie tylko

ja bym zaczął od regulacji gaźnika, tak aby autko chodziło idealnie na PB,
później do gaziarza niech zajmie się ustawieniem gazu.
ogólnie zasada jest taka, że nie powinno się regulować LPG dopóki silnik nie pracuje normalnie na PB
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-12-2008, 18:11   

yoyo, wiem. Kiedyś podobno czyścili mu gaźnik dałem 80 zł Tyle pomogło co go przez pare dni mniej dusiło. W tej chwili LPG jest OK i na tym jeżdżę.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-12-2008, 18:19   

albo kiepsko wyczyścili, albo gaźnik nadaje się już do regeneracji

nie zakładaj też, że wina może leżeć tylko w gaźniku, za duszenie po nagłym depnięciu może też odpowiadać aparat zapłonowy, np. coś z odśrodkoeym lub z podciśnieniowym regulatorem zapłonu - nie wiem jak to dokładnie w naszych autkach wygląda bo sam mam wtrysk.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-12-2008, 19:18   

yoyo, wiesz ... teraz mnie oświeciło jak napisałeś ... mechanik powiedział że kopułka do wymiany bo zasyfiona jest. No ale to chyba na gazie też by szwankował nie ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-12-2008, 20:03   

niby gaz jest bardziej czuły na problemy z napięciem ale w samochodach różne dziwne rzeczy się dzieją
miałem fiata który palił 2 litry mniej LPG niż PB :)

jest ciemno, jak Ci się nudzi to podjedź gdzieś gdzie nie ma latarni, otwórz maskę i zobacz czy Ci kopułka lub kable nie świecą na niebiesko
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-12-2008, 00:24   

yoyo napisał/a:

no to mnie zdziwiłeś u mnie rurka wchodzi do końca
Może w wtryskach jest inaczej w gaźniku jest jeszcze podgrzewacz kolektora czyli opornica nagrzewająca kolektor dla tego pewnie trzeba mniej ciepłego powietrza, jak cie to interesuje mogę ci cyknąć fotkę ogranicznika, nie wymyśliłem sobie tego ;D Jak to zobaczyłem to samo sobie pomyślałem co ty, że ta rura jest nie dociągnięta do końca, ale jak zacząłem ja ciągnąc zobaczyłem ze opiera się o taki metalowy króciec wspawany w rurkę.
Lasgo07 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, Zakreśl na fotce o ktorej rurce mowisz ? :) bo i ja jestem ciekaw jak mam u siebie
yoyo ci odpisał za mnie :lalala:
LUCIACIA, gdyby to był zapłon to by dotyczyło również LPG. Myślę że wina leży po stronie gaźnika (mało to w naszym kraju partaczy co wezmą kasę a problem nie znika :lalala: ). Kopułkę swoja droga możesz wymienić kosztuje 20zł mniej więcej plus paluszek ceny nie pamietam.

** Dodano: 18-12-2008, 00:27 **
Tak się zastanawiam czy sobie nie zacząć dorabiać wieczorkiem regeneracją gaźników, bo jak słucham jak czasem pseudo mechanicy za to się biorą to aż mi skóra cierpnie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 18-12-2008, 00:35   

JAM_BELFEGOR, ile byś wziął za zrobienie mojego ?:D Serio pytam ... Tylko trochę długa droga :(
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-12-2008, 11:41   

LUCIACIA nic, dla klubowiczów w ramach pomocy :D . Możesz mi wysłać gaźnik np. na weekend jak ci nie będzie autko potrzebne. Druga sprawa ja ci go mogę wstępnie rozregulować tak żeby jeździł i nie gasł dokładniej ci tego nie zrobię bo nie mam analizatora spalin, a na oko to gość w szpitalu umarł (ja muszę mieć prosty wynik w tym co z rury wlatuje i wiem ze się spala dobrze). Tak wiec po założeniu trzeba wybrać się do dobrego speca na właściwą regulacje. Tak w ogóle trochę nie dobry czas trafiłeś, święta nowy rok, poczta dostaje czkawki, wszystko się przeciąga, jeśli w sklepienie będzie zestawu naprawczego to pewnie trzeba będzie poczekać, przed końcem roku zawsze jest kocioł.

** Dodano: 18-12-2008, 11:44 **
P.S jak chcesz możesz tez podjechać, tylko jest troszkę daleko, poza tym to zajmie kilka godzin myślę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load