|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Diesel 1.9] szarpanie silnika i nierowna praca |
Autor |
Wiadomość |
kola
witamy nowego
Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-03-2008, 13:50 [Diesel 1.9] szarpanie silnika i nierowna praca
|
|
|
Witam, jadac Moja Tempra normalna spokojna jazda jest w miare wszystko ok, jednak gdy sie zatrzymam i chce dynamicznie ruszyc to na 1 biegu nastepuje takie konkretne szarpniecie (silnik jakby na ulamek sekundy przestaje dzialac i potem znow wchodzi na wysokie oborty) na 2 tez sie to czasem zdarza choc nie zawsze. Po takim dynamicznym ruszaniu gdy np z 3 wrzuce na luz to silnik tak spada z obrotow ze momentalnie zaczyna strasznie szarpac i nierowno pracowac co najczesciej konczy sie gasnieciem. Jadac tez np pod gorke z pasazerami to szarpanie na niskich biegach jest duzo wieksze i czestrze. Czym to moze byc spowodowane ? Z góry bardzo dziekuje za pomoc |
|
|
|
|
marchewa
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 110 Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-03-2008, 18:41
|
|
|
Jaki czujnik położenia przepustnicy
Kolego pisze o 1.9D, a tam nie ma nic takiego no chyba że sie nie znam
Miałem podobne problemy, jak zimny to prawie gasł i biała chmura była za mną a z drugiej strony jak gorący silnik sam wchodził na ok. 2000 obr. a może nawet więcej, przyśpieszacz mi wcale nie reagował i palił 8-9 litrów w jeździe mieszanej, głownie trasa(chociaż czasami i 5 zanotowałem)
Diagnoza: regeneracja pompy wtryskowej(na szczęście u znajomego mechanika i tylko 170zł. wziął)
Teraz chodzi równo a spalanie jakieś 6-6,5litra
Też może masz podobne objawy oprócz tych wymienionych?
Jaką masz pompę?
Albo po prostu masz zapchany filtr paliwa albo smok.
Moderowany: | Nie doczytałem, że to 1.9D, sorki Wymazałem swój post bo i tak nic nie wnosił do tematu. To pisałem ja miszko |
|
_________________ Frontera A 2.4i LPG 92r. |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-03-2008, 15:59
|
|
|
Wymień filtr paliwa zanim zaczniesz kombinować z pompą. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
kola
witamy nowego
Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-03-2008, 11:24
|
|
|
wlasnie najlepsze jest to ze filtr byl miesiac temu wymieniany na nowy, ale wymienie jeszcze raz i zobacze czy pomoze.
Dzieki za pomoc |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-03-2008, 21:11
|
|
|
No jesli było wymieniony to raczej nie pomoże nic. W takiej sytuacji pasuje wybrać się do dobrego pompiarza i wziąć pompke na stół i sprawdzić co jej dolega. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
marchewa
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 110 Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 01:59
|
|
|
Sprawdź jeszcze smok, może jest zapchany.
I ponawiam pytanie:
Jaką masz pompę?
I czy reaguje Ci przyśpieszacz(tzw. ssanie)? |
_________________ Frontera A 2.4i LPG 92r. |
|
|
|
|
kola
witamy nowego
Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-03-2008, 19:31
|
|
|
witam wymienilem filtr i nic nie dalo a do tego od wczoraj w ogole sie nie chce uruchomic silnik.... niby lapie ale caly czas rozrusznik go kreci i nic.... :/
no wydaje mi sie ze pompa (nie wiem jaka mam, jak to sprawdzic ? ) , musze odcholowac do mechanika... wie ktos ile mniej wiecej wynosi koszt wymiany pompy + sama pompa ? kurde i znowu te wydatki :/ na zime juz 1000zł poszlo na ta tempre heh :/
//a co do ssania to jak tak szarpal silnik to ssanie nic nie dawalo//
// a smok to gdzie co i jak ? bo nie jestem w mechanice obeznany //
pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za pomoc |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-03-2008, 19:53
|
|
|
kola napisał/a: | witam wymienilem filtr i nic nie dalo a do tego od wczoraj w ogole sie nie chce uruchomic silnik.... niby lapie ale caly czas rozrusznik go kreci i nic.... :/ |
a wlałeś paliwko do filtra wlałeś bo jeśli nie to masz zapowietrzony układ i trzeba go odpowietrzyć i czeka cię dość długie kręcenie rozrusznikiem ja w takiej sytuacji popuszczam wszystkie wtryski |
|
|
|
|
kola
witamy nowego
Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-03-2008, 21:25
|
|
|
wlalem, pozatym nie chcial sie uruchomic juz przed wymiana filtra :/ |
|
|
|
|
marchewa
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 110 Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-03-2008, 22:18
|
|
|
Chodziło mi czy przy zaciąganiu "ssania" zwiększał obroty silnika, czy chodzi na takich samych obrotach niezależnie od pozycji zaciągnięcia "ssania".
Smok jest w zbiorniku paliwa.
Musisz wyciągnąć środkowy pas tapicerki w bagażniku,
pod nią, po prawej stronie jest plastikowy owalny dekielek na cztery śrubki który musisz odkręcić
po zdjęciu dekielka twoim oczom ukaże się coś takiego:
następnie musisz ściągnąć te trzy widoczne węże na zdjęciu i odkręcić czujnik poziomu paliwa, czyli to białe z kablami, a to się robi tak:
następnie odkręcasz dużą białą nakrętke która dociska cały smok.
Zdjęcia zapożyczone z tego tematu:
wariująca wskazówka |
_________________ Frontera A 2.4i LPG 92r. |
|
|
|
|
kola
witamy nowego
Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-03-2008, 13:25
|
|
|
przy zaciaganiu ssania bywalo roznie, nieraz minimalnie zwiekszaly sie obroty, a jak tak szarpal silnik to nic sie nie zwiekszaly.
Co do smoka to go na dniach zobacze, dziekuje bardzo za pomoc ze zdjeciami
A jeszcze ponowie pytanie co do ewentualnej wymiany pompy, tzn koszt wymiany i koszt samej pompy ile mniej wiecej moze kosztowac ?
pozdrawiam |
|
|
|
|
marchewa
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 110 Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-03-2008, 15:52
|
|
|
Oczywiście najpierw sprawdź smok zanim zaczniesz szukać pompy, ale jeśli jest czysty to według mnie w najlepszym wypadku masz ją strasznie zasyfioną i najlepiej zrób tak jak pisał Hipo, Hipo napisał/a: | W takiej sytuacji pasuje wybrać się do dobrego pompiarza i wziąć pompke na stół i sprawdzić co jej dolega. |
Z tego co się orientuje to cena używanej sprawnej pompy to koszt między 300 a 500zł(bo sam szukałem w tamtym roku), ale myślę że jakby dobrze poszukać to i taniej można by było znaleźć, co do kosztów wymiany to myślę że więcej jak 100 nie powinien wziąść |
_________________ Frontera A 2.4i LPG 92r. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|