Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Diesel 1.9] szarpanie silnika i nierowna praca
Autor Wiadomość
kola 
witamy nowego


Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-03-2008, 13:50   [Diesel 1.9] szarpanie silnika i nierowna praca

Witam, jadac Moja Tempra normalna spokojna jazda jest w miare wszystko ok, jednak gdy sie zatrzymam i chce dynamicznie ruszyc to na 1 biegu nastepuje takie konkretne szarpniecie (silnik jakby na ulamek sekundy przestaje dzialac i potem znow wchodzi na wysokie oborty) na 2 tez sie to czasem zdarza choc nie zawsze. Po takim dynamicznym ruszaniu gdy np z 3 wrzuce na luz to silnik tak spada z obrotow ze momentalnie zaczyna strasznie szarpac i nierowno pracowac co najczesciej konczy sie gasnieciem. Jadac tez np pod gorke z pasazerami to szarpanie na niskich biegach jest duzo wieksze i czestrze. Czym to moze byc spowodowane ? Z góry bardzo dziekuje za pomoc
  
 
marchewa 



Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 110
Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-03-2008, 18:41   

Jaki czujnik położenia przepustnicy :?
Kolego pisze o 1.9D, a tam nie ma nic takiego no chyba że sie nie znam
Miałem podobne problemy, jak zimny to prawie gasł i biała chmura była za mną a z drugiej strony jak gorący silnik sam wchodził na ok. 2000 obr. a może nawet więcej, przyśpieszacz mi wcale nie reagował i palił 8-9 litrów w jeździe mieszanej, głownie trasa(chociaż czasami i 5 zanotowałem)
Diagnoza: regeneracja pompy wtryskowej(na szczęście u znajomego mechanika i tylko 170zł. wziął)
Teraz chodzi równo a spalanie jakieś 6-6,5litra
Też może masz podobne objawy oprócz tych wymienionych?
Jaką masz pompę?
Albo po prostu masz zapchany filtr paliwa albo smok.

Moderowany:
Nie doczytałem, że to 1.9D, sorki ;) Wymazałem swój post bo i tak nic nie wnosił do tematu. To pisałem ja miszko :D
_________________
Frontera A 2.4i LPG 92r.
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-03-2008, 15:59   

Wymień filtr paliwa zanim zaczniesz kombinować z pompą.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
kola 
witamy nowego


Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-03-2008, 11:24   

wlasnie najlepsze jest to ze filtr byl miesiac temu wymieniany na nowy, ale wymienie jeszcze raz i zobacze czy pomoze.

Dzieki za pomoc :)
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-03-2008, 21:11   

No jesli było wymieniony to raczej nie pomoże nic. W takiej sytuacji pasuje wybrać się do dobrego pompiarza i wziąć pompke na stół i sprawdzić co jej dolega.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
marchewa 



Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 110
Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-03-2008, 01:59   

Sprawdź jeszcze smok, może jest zapchany.
I ponawiam pytanie:
Jaką masz pompę?
I czy reaguje Ci przyśpieszacz(tzw. ssanie)?
_________________
Frontera A 2.4i LPG 92r.
  
 
 
kola 
witamy nowego


Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-03-2008, 19:31   

witam wymienilem filtr i nic nie dalo a do tego od wczoraj w ogole sie nie chce uruchomic silnik.... niby lapie ale caly czas rozrusznik go kreci i nic.... :/

no wydaje mi sie ze pompa (nie wiem jaka mam, jak to sprawdzic ? ) , musze odcholowac do mechanika... wie ktos ile mniej wiecej wynosi koszt wymiany pompy + sama pompa ? kurde i znowu te wydatki :/ na zime juz 1000zł poszlo na ta tempre heh :/

//a co do ssania to jak tak szarpal silnik to ssanie nic nie dawalo//
// a smok to gdzie co i jak ? bo nie jestem w mechanice obeznany :) //

pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za pomoc
  
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-03-2008, 19:53   

kola napisał/a:
witam wymienilem filtr i nic nie dalo a do tego od wczoraj w ogole sie nie chce uruchomic silnik.... niby lapie ale caly czas rozrusznik go kreci i nic.... :/


a wlałeś paliwko do filtra wlałeś bo jeśli nie to masz zapowietrzony układ i trzeba go odpowietrzyć i czeka cię dość długie kręcenie rozrusznikiem ja w takiej sytuacji popuszczam wszystkie wtryski
     assistance   Moneta
 
 
kola 
witamy nowego


Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-03-2008, 21:25   

wlalem, pozatym nie chcial sie uruchomic juz przed wymiana filtra :/
  
 
marchewa 



Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 110
Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-03-2008, 22:18   

Chodziło mi czy przy zaciąganiu "ssania" zwiększał obroty silnika, czy chodzi na takich samych obrotach niezależnie od pozycji zaciągnięcia "ssania".
Smok jest w zbiorniku paliwa.
Musisz wyciągnąć środkowy pas tapicerki w bagażniku,
pod nią, po prawej stronie jest plastikowy owalny dekielek na cztery śrubki który musisz odkręcić
po zdjęciu dekielka twoim oczom ukaże się coś takiego:

następnie musisz ściągnąć te trzy widoczne węże na zdjęciu i odkręcić czujnik poziomu paliwa, czyli to białe z kablami, a to się robi tak:

następnie odkręcasz dużą białą nakrętke która dociska cały smok.
Zdjęcia zapożyczone z tego tematu:
wariująca wskazówka
_________________
Frontera A 2.4i LPG 92r.
  
 
 
kola 
witamy nowego


Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-03-2008, 13:25   

przy zaciaganiu ssania bywalo roznie, nieraz minimalnie zwiekszaly sie obroty, a jak tak szarpal silnik to nic sie nie zwiekszaly.

Co do smoka to go na dniach zobacze, dziekuje bardzo za pomoc ze zdjeciami :)

A jeszcze ponowie pytanie co do ewentualnej wymiany pompy, tzn koszt wymiany i koszt samej pompy ile mniej wiecej moze kosztowac ?

pozdrawiam
  
 
marchewa 



Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 110
Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-03-2008, 15:52   

Oczywiście najpierw sprawdź smok zanim zaczniesz szukać pompy, ale jeśli jest czysty to według mnie w najlepszym wypadku masz ją strasznie zasyfioną i najlepiej zrób tak jak pisał Hipo,
Hipo napisał/a:
W takiej sytuacji pasuje wybrać się do dobrego pompiarza i wziąć pompke na stół i sprawdzić co jej dolega.

Z tego co się orientuje to cena używanej sprawnej pompy to koszt między 300 a 500zł(bo sam szukałem w tamtym roku), ale myślę że jakby dobrze poszukać to i taniej można by było znaleźć, co do kosztów wymiany to myślę że więcej jak 100 nie powinien wziąść
_________________
Frontera A 2.4i LPG 92r.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load