Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[diesel] Sprawdzenie świec żarowych
Autor Wiadomość
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-11-2011, 10:15   [diesel] Sprawdzenie świec żarowych

Siemka. Wczoraj do późna jeździłem mamy dieselkiem, jednak kiedy wróciłem to miałem zablokowany wjazd do garażu i wóz zostawiłem na podwórku. Dziś rano wsiadam żeby go przestawić, a ta franca kopci na biało, szarpie, łapie, ale nie odpali. Kontrolka świec żarowych gaśnie normalnie po paru sekundach. Kiedy samochód nocował w ciepłym garażu to odpalał od strzała bez żadnego problemu. Pierwsza myśl jaka mi przychodzi do głowy to świece żarowe - ale nie mam pojęcia jak je sprawdzić, jaką powinny mieć rezystancję, a tak szczerze mówiąc to nawet nie wiem gdzie one są ;D ale z tym sobie jakoś poradzę. Ogólnie chodzi mi o to jak je sprawdzić, żeby stwierdzić czy są do wymiany. Wóz to fiat brava 1.9 TD 75
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-11-2011, 12:11   

meter30, jak masz możliwość wykręcenia, to zobacz jak działają. W ciągu 2-3 sekund powinny się rozgrzać do żółtego. Generalnie więcej nie trzeba wiedzieć, ale to na 90% ,,żarówki''. Świece powinny być w podobnym miejscu jak zwykłe w benzyniaku, tylko z tego co czytałem, to dostęp jest trudny.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-11-2011, 13:04   

Znalazłem je - dostęp przegrany, nie ma nawet jak ręką ruszyć. Udało mi się je rozłączyć i sprawdziłem oporność. Miałem do dyspozycji stary miernik ze wskazówką (jest starszy ode mnie). Wynik taki:
1 świeca - nie ma przejścia
2 świeca - przenosi na 2/3 skali miernika
3 świeca - nie ma przejścia
4 świeca - przenosi w pełnej skali miernika
Wnioskowałbym, że co najmniej 2 świece są uszkodzone, ale nie wiem czy ten wynik jest miarodajny, jakie powinny być właściwe wskazania. Decyzja taka, że chyba podejmę się wymiany wszystkich świec. Czy macie może jakieś wskazówki odnośnie samego wykręcania świec, bo słyszałem że niekiedy lubią się urwać? I może ktoś ma doświadczenie jakie świece polecić, a czego unikać??
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-11-2011, 17:19   

meter30, ja w cromie sprawdzałem to tak:


używając przewodu który gdzieś znajdziesz w garażu można to sprawdzić bez miernika

odpiąłem i odkręciłem listwę całą co jest przykręcona do wszystkich świec żarowych
bierzesz ten przewód i dotykasz lub dokręcasz do "+" na aku i po kolei dotykasz drugim końcem do każdej świecy
jeżeli jak twierdzisz 2 świeczki nie grzeją to gdy do nich dotkniesz nic nie będzie się działo a gdy dotkniesz do tych co maja wskazania na mierniku powinny zaiskrzyć

te co iskrzą są dobre a te co nie to są przepalone

meter30 napisał/a:
I może ktoś ma doświadczenie jakie świece polecić, a czego unikać??

kiedyś chciałem zaoszczędzić i kupiłem świece za 6zł za sztukę oczywiście "no name", po 300km się 2 przepaliły
po tym doświadczeniu zakupiłem NGK z tego co pamiętam to płaciłem 17zł za sztukę ale na tym nie ma co oszczędzać
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-11-2011, 06:56   

Świeczki wymienione - jak ręką odjął, pali z pierwszego obrotu rozrusznika i nawet dymka nie puści ;) 3 świece nie grzały, namęczyłem się 4 godziny żeby je wymienić
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-11-2011, 08:14   

meter30 napisał/a:
namęczyłem się 4 godziny żeby je wymienić

Takie dojście wspaniałe jest, czy jak?
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-11-2011, 09:03   

Takie podejście dobre, nie ma nawet jak ręki wsadzić, bez kluczy przegubowych nawet nie ma się co zabierać. Wydawałoby się że wystarczy wykręcić i wkręcić, ale tak niestety nie jest. Przydałby się taki specjalny klucz który się wygina jak sprężyna (coś w rodzaju pancerza od linki) i wszędzie wejdzie - wtedy poszłoby o wiele szybciej, ale ja grzebałem przy tam wczoraj (niedziela) i nie miałem nawet skąd takiego pożyczyć ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-11-2011, 13:39   

meter30, przynajmniej nie musiałeś połowy osprzętu wyciągać jak u mnie :D
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load