Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dławi sie jak gwałtownie wdepne...
Autor Wiadomość
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-01-2007, 21:03   dławi sie jak gwałtownie wdepne...

dzisiaj załozyłem sobie nowy gaźniczek bo stary ciekł z kazdej strony i przy okazji tymczasowo zdjąłem LPG (butle wyjałem, centralke odłączyłem, benzyna idzie bezposrednio do gaźnika, tylko reduktor został, bo mi sie nie chciało wyciagać, a mysle ze na lato wrocę do lpg)
no i wszystko pieknie samochod lepiej jeździ, trzyma rowne obroty, odpala do dotyk, tylko jak np z pod swiateł chcę mu wdepnąć to sie dławi, nawet zgasnie, trzeba pomału dawac gazu i sie ładnie wkręca... Co moze być przyczyna tego duszenia? pomóżcie...
P.S. nowy gaźnik jest czysty, nie zapchany, był rozebrany i dokładnie wyczyszczony...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
  
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2007, 21:38   

Przypuszczam, że problem jest w układzie wzbogacenia mieszanki niestety żeby to zdiagnozować należy rozebrać gaźnik i posprawdzać pompki przyśpieszające, drożność kanałów, dyszy wzbogacające i "wtryskiwacze"
Ale na początek posprawdzaj rzeczy podstawowe czyli szczelność wężyków od podciśnienia, czy nie bierze lewego powietrza itp.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-01-2007, 23:01   

dokładnie, wężyki warto i pompeczki, choćz tymi gorzej i ich membrankami... ale przede wszystkim ten obecny gaźnik - w jaakim stanie wewnątrz - wyczyść z syfów, a szczególnie dysza wolnych obrotów i okolice... ponadto - jak masz uwalony elektrozaworek odcięcia paliwa (cut-off) bądź idzie tamtędy lewe powietrze to możesz mieć taki efekt... no i jeszcze od biedy jak problem z komorą pływakową -przestawione no i całkiem od biedy jak może dolot zapchany... sprawdź w/w w takiej kolejności

** Dodano: 05-01-2007, 21:27 **
nie doczytałem jakoś - piszesz, że nowy gaźnik czysty... a czy na pewno?starczy raz jakiś syf z dolotu lub pechowe jakieś paliwko i jakiś szlam, paproch coś przytka i problem... jeszcze co do elektrozaworka - tam normalnie nie ma powietrza, ale jak jest źle dokręcony a by ruszany - przy gwincie może ciut powietrza iść... ale to coś jak zduszanie faktycznie... sterowanie przepływem....może komora pływakowa?a właśnie - jakieś są różnice jak auto stoi bardzo pochyło, z górki czy pod górkę i tak ruszysz?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-01-2007, 22:01   

unknown napisał/a:
z górki czy pod górkę i tak ruszysz?

No właśnie jakos mniej elastyczny sie zrobił, bo koło domu zawsze przy skrzyzowaniu pod lekką gorke z zatrzymania z 2-jki ruszałem, a teraz to nie da rady, tylko z jedynki... Mocy mu nie brakuje, tylko trzeba delikatnie "cisnąć" a potem leci jak burza...

A czy to może byc wina plywaka? jak sie go ustawia?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-01-2007, 23:32   

sprawdź najpierw w/w,czystość gaźnika,bo mogło starczyć jedno tankowanie na stacji no-name i zastanie się syfu jak jeździłeś na LPG, potem zainteresuj się koniecznie stanem wszelkich uszczelek między warstwami gaźnika i pod gaźnikiem, potem zainteresuj się też elektrozaworkiem no i te dziwaczne pompki przyspieszające - mająswoje membranki - bodajże sterowane podciśnieniami, więc wężyki od podciśnień w typowych miejscach gdzie pękają sprawdź przynajmniej; pływak - od biedy może tak; właśnie sam jestem ciekaw, ale powinien mieć wpływ może, a także powinny być różnice stojąc z/pod górkę a na prostym; a jak jego się ustawia (w zas. to dwa połączone pływaki) to musisz poszukać, gdzieś na forum był rysunek+opis...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-01-2007, 09:15   

syf z Lpg odpada, bo ten gaźnik nigdy nie widział gazu, dlatego tymczasowo zdjąłem gaz u siebie, żeby sie nacieszyć 100% benzyną...
Pompeczki też sprawdzałem , ich uszczelki (membranki) są elastyczne, nie są skruszone i sa całe i szczelne. Węzyki od podciśnień wymieniłem, jeszcze dałem na nie opaski tak, ze na 100% szczelne.
A w sumie te pływaki to nie ma sensu czhyba ustawiać bo one tylko zamykaja dopływ benzyny do komory, jak się napełni, a ta zawsze jest pełna.
Chyba jutro pojade do jakiegoś mechaniora i będe strugał pajaca, ze nie wiem o co chodzi to niech sobie go przy mnie poogląda...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-01-2007, 12:50   

Nie no Mikus poziom paliwa to podstawa a nie jakaś tam pierdoła.Nie dawno zapodałem na forum skan jak się ustawia poziom,więc poszukaj i sprawdź czy masz wszystko w porządku.
Jeśli dobrze pamiętam,bo bardzo dawno nie grzebałem przy gaźnikach to na ściankach gardzieli nad przepustnicą są bardzo małe otworki od układu przejściowego które polecał bym skontrolować i bardzo dobrze przedmuchać.
EDIT:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load