Dodatkowy chwyt ciepłego powietrza w obudowie filtra |
Autor |
Wiadomość |
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-05-2006, 15:44 Dodatkowy chwyt ciepłego powietrza w obudowie filtra
|
|
|
Mam zdjęty wąż doprowadzający ciepłe powietrz znad kolektora do puszki z filtrem - ostatnio zauważyłe, że coś jest chyba nie tak. Rozumiem, że po nagrzaniu silnika bimetal powinien blokować dopływ ciepłego powietrza przez ten wlot. A u mnie jest teraz tak, że cały czas (silnik zimny, czy ciepły), po przytkaniu tego wlotu obroty spadają - a wiec ciągnie tędy powietrze. Też tak macie, czy u mnie coś padło???? Silnik 1.4 gaźnik.
Pamiętam, że kiedyś po zatkaniu tego dolotu reakcja silnika była wręcz przeciwna - obroty rosły! |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-05-2006, 15:48
|
|
|
Auto i silnik zimne. Bimetal ustawia sie w pozycji z otwartym wlotem od cieplego powietrza. Gdy silnik troche pochodzi to bimetal zamyka cieply obieg i juz ciagnie "normalnie".
Ale u mnie (1.6 gaznik) nie widac zadnych zmian w obrotach silnika czy bierze powietrze z "cieplego otworu" czy normalnie.
Dodam ze tez nie mam tej rury od cieplego. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-05-2006, 15:50
|
|
|
Miszko, czyli jeżeli zatkasz ręką ten dopływ to nic się nie dzieje z obrotami? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-05-2006, 16:10
|
|
|
Ja u siebie wymontowałem całkiem to ustrojstwo z filtra.Przymknąłem klapką otwór od ciepłego powietrza i zablokowałem wkrętem.Otwór od zimnego powietrza ma większą średnice więc ma więcej "tlenu"i nie ma problemu z zassaniem go.A gazior lubi zimno. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-05-2006, 16:22
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Ja u siebie wymontowałem całkiem to ustrojstwo z filtra.Przymknąłem klapką otwór od ciepłego powietrza i zablokowałem wkrętem.Otwór od zimnego powietrza ma większą średnice więc ma więcej "tlenu"i nie ma problemu z zassaniem go.A gazior lubi zimno. |
Hmm... ja już kiedyś eksperymentowałem z zatkaniem całkiem tego dolotu, ale efektem był kompletny brak mocy - auto nie reagowało na pedał gazu! |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-05-2006, 17:33
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl napisał/a: | Miszko, czyli jeżeli zatkasz ręką ten dopływ to nic się nie dzieje z obrotami? |
No jak jest zamkniety ten obieg to nic sie nie dzieje. Co innego jak jest otwarty, wtedy gdy chociaz na chwilke przymkne to odrazu silnik gasnie. Ale to oczywiste, bo przeciez stad bierze powietrze. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-05-2006, 17:52
|
|
|
miszko napisał/a: |
No jak jest zamkniety ten obieg to nic sie nie dzieje. Co innego jak jest otwarty, wtedy gdy chociaz na chwilke przymkne to odrazu silnik gasnie. Ale to oczywiste, bo przeciez stad bierze powietrze. |
No to wychodzi na to, że u mnie jest cały czas otwarty I co z tym zrobić? Ktoś nad tym już pracował i ma manuala? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
tuningowo.com
Wiek: 44 Dołączył: 22 Mar 2006 Posty: 128 Skąd: Chełmża
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-05-2006, 19:51
|
|
|
Ja wogole nie mam obudowy od filtra bo założyłem stożek.W zimę troche dluzej sie nagrzewa ale ogolnie jet ok. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-05-2006, 20:17
|
|
|
tuningowo.com napisał/a: | Ja wogole nie mam obudowy od filtra bo założyłem stożek.W zimę troche dluzej sie nagrzewa ale ogolnie jet ok. |
Chyba nie do LPG... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-05-2006, 08:35
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl napisał/a: | Ktoś nad tym już pracował i ma manuala? |
Zdejmij filtr. Odkrec dolna czesc puszki. Jak juz bedziesz mial na stole, to popatrzysz i zobaczysz. Mozesz albo zablokowac bimetal, albo go wyjac i zablokowac klapkę. Ten drugi sposob chyba bedzie lepszy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
wglogowski
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 126 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-05-2006, 09:39
|
|
|
Jak termostat może ci zamknąć dopływ ciepłego powietrza jeżeli nie masz założonej rury na ten otwór, bo niby skąd termostat ma wiedziec czy silnik już jest ciepły jeżeli nie pobiera ciepłego powietrza tylko defakto cały czas zimne?????? Bo (chyba że się mylę to mnie poprawcie) termostat po rozgrzaniu się ciepłym powietrzem z silnika dopiero może odciąć jego dopływ czyż nie tak?? |
_________________ KLIK
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-05-2006, 10:57
|
|
|
wglogowski, wlasnie to jest na odwrot. Bynajmniej u mnie. Gdy autko i silnik jest zimne to bimetal sie ustawia na otwarty - cieply obieg. Gdy odpale silnik, to powietrze zasysane przez cieply obieg - (ale tak faktycznie tu cieple powietrze nie leci) - powoli bimetal przestawia klapkę i zamyka ten obieg. Tak bynajmniej u mnie jest.
I jak tak troche pochodzi - silnik zlapie cieplo - to gdy juz sprawdze to ten obieg jest zamkniety. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2006, 07:33 Cuda na kiju cd.
|
|
|
Nie miałem czasu jeszcze tego rozkręcać. W każdym razie wczoraj poeksperymentowałem z zamykaniem tego wlotu i reakcja silnika była inna niż ostatnio! Po zatkaniu obroty rosły, po czym zaczynały spadać i cyklicznie lekko wzrastały, by zaraz znowu spaść O co tu chodzi? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2006, 07:51
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl napisał/a: | tuningowo.com napisał/a: | Ja wogole nie mam obudowy od filtra bo założyłem stożek.W zimę troche dluzej sie nagrzewa ale ogolnie jet ok. |
Chyba nie do LPG... |
a dlaczego nie? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2006, 11:42
|
|
|
ego napisał/a: |
a dlaczego nie? |
m.in.
"14. Czy można jeździć na gazie ze sportowym filtrem powietrza?
Fachowy odradzają takie rozwiązanie, chociaż praktyka pokazuje, że nie dzieje się wtedy nic niepokojącego. Dotyczy to zarówno sportowego wkładu jak i filtra stożkowego. Trzeba jednak liczyć się z tym, że filtry o mniejszych oporach przepływu zmniejszą nieco podciśnienie w dolocie powietrza i teoretycznie z tego powodu mogą pojawić się jakieś problemy". |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-05-2006, 21:19
|
|
|
miszko napisał/a: | Marcin - fiattipo.pl napisał/a: | Ktoś nad tym już pracował i ma manuala? |
Zdejmij filtr. Odkrec dolna czesc puszki. Jak juz bedziesz mial na stole, to popatrzysz i zobaczysz. Mozesz albo zablokowac bimetal, albo go wyjac i zablokowac klapkę. Ten drugi sposob chyba bedzie lepszy. |
Ja tak zrobiłem. Wywaliłem zablokowałem i jest git. dodam ze reakcji zadnej nie miałem i obroty mi nie skakały. |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
assar
witamy nowego
Dołączył: 01 Cze 2006 Posty: 9 Skąd: Czechowice Dz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2006, 16:36
|
|
|
ja mam zlikwidowany ciepły obieg od dawna i wszystko gra. |
|
|
|
|
|