Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Duży Spaderk Mocy i Pukanie
Autor Wiadomość
Mrogas 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 143
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2009, 21:12   Duży Spaderk Mocy i Pukanie

To sie nacieszyłem sprawnym autem....
Dzisiaj na spotkaniu z LUCIACIA zdarzył sie taki przypadek...

Testowałem auto i w jedna strone wszystko pieknie ale zawróciłem zatrzymałem auto na drodze i... ruszylem ale zauwazyłem odrazu ze jest cos nie tak... DUŻY SPADEK MOCY...
Zjechałem na parking i zgasiłem go. Otworzyłem maske i odkreciłem korek wlewu pł chłodniczego. "Odpowietrzył sie" przynajmniej tak było słychac i wystrzeliła pod cisnieniem woda. Nastepnie schłodziłem go, odpaliłem i chcialem zobaczyc co z temp silnika bo zagrzał sie do ~110*C ruszyłem i powyżej 2000 obr/min słychac od strony rozrządku stukanie jakby w silniku. Dodam ze temp wzrasta do ~110*C po czym spada do 90*C i tak w kółko...

Panowie powiedzcie co moze by przyczyna i co trzeba zrobic...
_________________
Miłego przeglądania forum Tempra Tipo Team kolego Gość
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2009, 21:49   

od strony rozrządu może z pompy wodnej ?
nie przegrzej silnika, bo polecisz w koszty jak ci np. pierścienie popękają
sytuacja jest taka sama na lpg i pb ?
niestety obawiam się że ten spadek mocy uszczelka pod głowicą na 1 cylindrze (od strony rozrządu) - nie dymi na biało? musztarda pod korkiem oleju? bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-02-2009, 21:50   

stukanie powyżej 2500 rpm

** Dodano: 06-02-2009, 21:51 **
yoyo napisał/a:
nie przegrzej silnika, bo polecisz w koszty jak ci np. pierścienie popękają


coś mi się wydaje że ... to możliwe :/

** Dodano: 06-02-2009, 21:53 **
warto też dodać, że wentylator nie działa ...

** Dodano: 06-02-2009, 21:55 **
yoyo napisał/a:
bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym?


no tego to nie dostrzegliśmy bo było ... tsssssssssssssssssssss .... i po paru sekundach wywaliło jak ze studzienki kanalizacyjnej ciemną wodę ... ledwo co daliśmy radę zakręcić ...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Mrogas 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 143
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2009, 22:00   

yoyo napisał/a:
od strony rozrządu może z pompy wodnej ?
nie przegrzej silnika, bo polecisz w koszty jak ci np. pierścienie popękają
sytuacja jest taka sama na lpg i pb ?
niestety obawiam się że ten spadek mocy uszczelka pod głowicą na 1 cylindrze (od strony rozrządu) - nie dymi na biało? musztarda pod korkiem oleju? bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym?


Też podejrzewam pompe wody po naradzie z romano
Silnik sie grzeje i chlodzi co chwile
Na na LPG I PB
Bąbelki możliwe bo zanim wystrzelilo plyn było tsssss i bulgotanie
_________________
Miłego przeglądania forum Tempra Tipo Team kolego Gość
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-02-2009, 17:58   

No to na poczatek kontrola pompy wody a jeśli to nie to, to prawdopodonie wydmuchało uszczelke pod głowicą i ciśnienie idzie w kanał wodny, nie przybyło lub ubyło Ci przy okazji oleju ?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Mrogas 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 143
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-02-2009, 18:22   

Oleju nie wiem ale sprawdze dzwonilem do znajomego mechanika i mówił
ze przyczyną moze byc przeskoczony pasek rozrzadu bo jak pisalem wczesniej
to testowalem auto i dawalem mu wiecej gazu niz zwykle i troszke szarpało...
_________________
Miłego przeglądania forum Tempra Tipo Team kolego Gość
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-02-2009, 19:40   

to też bardzo możliwe...
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Mrogas 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 143
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-02-2009, 14:40   

Byłem u mechanika i po jego sprawdzeniu padł tłok... Także koniec z ladowaniem kasy w to auto i idzie na czesci...
_________________
Miłego przeglądania forum Tempra Tipo Team kolego Gość
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-02-2009, 15:46   

:| a powiedział Ci z jakiej racji to się stało ? I czy dalej jeździ ... bo jak tak to weź go na zarżnięcie ... przynajmniej będziesz miał frajdę ... http://www.youtube.com/watch?v=uyAwFw0eXwE ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 09-02-2009, 15:50   

Mrogas, moze podjedz jeszcze do innego mechaniora... niech potwierdzi diagnoze...

BTW: a pamietasz jak mowilem sprzedaj....
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-02-2009, 15:52   

ubek, no ... po tym co go widziałeś to jeszcze silnik nowy sobie włożył ...
to auto to skarbonka bez dna - od początku były wydatki...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 09-02-2009, 16:46   

LUCIACIA, wiem ze nowy silnik wsadzil.... a pamietam jak mowilem renontuj....
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 10-02-2009, 09:27   

Bardziej to wygląda na panewki - normalka w tych silnikach (szajs jakich mało)
I tak nie opłaca się tego robić - tylko sprzedać na złom.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-02-2009, 21:52   

Mrogas, niech sprawdzi ci ktoś kompresję i będzie wiadomo czy tłok padł.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load